bell boots met bont

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 15:29

Voor mn oude merrie zoek ik bell boots met echt bont randje. Ze heeft nu bell boots met zacht randje en gaat op zich goed, maar ze heeft een heel gevoelig huidje. Voor de winter met meer binnen rijden, lijkt het me fijn om met een bont randje te hebben.
Ik kom alleen springschoenen tegen en die zijn te hoog. Dan gaan ze over de grond meestal. Van het ene merk heeft ze S en van de andere M, maar die gaan ook al iets over de grond.

Wie weet iets?

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:58

Gera?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:19

Eskadron heeft springschoenen met bond, nar mijn idee zijn deze ook niet zo hoog als andere. Misschien dat dat iets is?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 00:56

2a54z6e45r6r schreef:
Gera?


? Roep je iemand of is dat een merk?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 00:58

nicky_rilana schreef:
Eskadron heeft springschoenen met bond, nar mijn idee zijn deze ook niet zo hoog als andere. Misschien dat dat iets is?


Oke, echt bond? Heb graag no turn bell boots, omdat de meeste springschoenen rondom hoger zijn.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:27

superpony schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Gera?


? Roep je iemand of is dat een merk?


Dat is een merk ;) En no turn bell boots ben ik nog niet tegengekomen met bont eraan. Wel springschoenen, zoals van het merk Gera en Eskadron. Maar er zullen vast wel meer merken springschoenen zijn met bont.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:53

superpony schreef:
nicky_rilana schreef:
Eskadron heeft springschoenen met bond, nar mijn idee zijn deze ook niet zo hoog als andere. Misschien dat dat iets is?


Oke, echt bond? Heb graag no turn bell boots, omdat de meeste springschoenen rondom hoger zijn.

Dat zijn de eenigste die ik ken met echt bond.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 01:00

superpony schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Gera?


? Roep je iemand of is dat een merk?

Is een merk.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:01

superpony schreef:
nicky_rilana schreef:
Eskadron heeft springschoenen met bond, nar mijn idee zijn deze ook niet zo hoog als andere. Misschien dat dat iets is?


Oke, echt bond? Heb graag no turn bell boots, omdat de meeste springschoenen rondom hoger zijn.



Bond? James Bond? ;)
Maar met een bont ben ik ze tegengekomen in Portugal. Ik zal eens kijken of ik dat merk kan vinden; ze hebben daar zowel leren peesbeschermers met bont als leren bell boots met bont.

Edit: gevonden, merk is BP, http://lusitanoportal.com/articles/chri ... mpetition/ zijn, voor zover ik begrijp, handgemaakt. Er zal dus wel een prijskaartje aanhangen :o

https://www.facebook.com/profile.php?id ... 99&fref=ts

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 16:44

O, sorry. Telefoon kiest soms woorden en heb zelf moeite om het goed te zien als ik op mn telefoon scherm moet kijken.

Openingspost is wel goed :)

Bedankt voor opzoeken. Ik denk ook dat die vrij duur zijn. Ze wordt niet veel gereden, maar heeft gevoelig huidje. Heb ooit davis bell boots gehad en zij lag binnen 15min rijden tot bloedens aan toe open. Gelukkig merkte je meteen dat er wat was.
Nu de gewone bell boots van Arthur met een zacht randje, maar zie weleens foto's en filmpjes voorbij komen dat mensen met een bontrandje hebben.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:02

De bellboots met bont van Eskadron zijn fijn. Als deze draaien is niet zo erg. Krijgen ze geen last van. De gewone zonder bont van dit merk zijn ook prettig. Hebben mijn paarden nog nooit schuurplekken van gehad.
De ,,Western,, merken hebben ze vaak met een harde stofrand aan de top. Die koop ik zelf nooit meer. Want had altijd gezeik met open schuurplekken. Die van Eskadron zijn heel soepel en zacht.
No turn bellboots met bont heb ik ook nog nooit gezien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 20:03

Oke, dank je wel rapido. Die van eskadron zijn ook niet hoog? Ik zocht no turn, omdat die vaak wat meer model hebben. Een M gaat al over de grond.

Wordt het niet heel erg vuil? En gaat al het zand niet schuren?

Ik ga even zoeken naar Eskadron.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:57

Ik gebruik zelf bij voorkeur Ringer bell boots. Die zijn ook minder hoog, super fijn, zacht en flexibel materiaal, en met deze heeft mijn merrie geen last van schuren of plekken. Zij vind zelfs no turn bell boots niet fijn.

Mutsie met dr ringer bell boots. Het was even lastig een beetje duidelijke foto te vinden. Zwarte voeten en zwarte bell boots _O-
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... 0361_n.jpg

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 01:27

Tot hoever zijn die gevoerd? Normaal kijk ik niet snel naar zulke, omdat ze rubber zijn en ongevoerd eigenlijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 01:35


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 02:08


Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:47

Ik rij zelf in zwaar zand en de paarden hebben nooit last van schuur plekken met de Eskadron.
Ik gebruik meest maat M bij allen.

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:55

Ik heb de springschoenen van Eskadron met bont ook. Rijdt er voornamelijk mee buiten en nog geen last van schuurplekken gehad. Worden wel snel vies maar even simpel in de wasbak met wat biotex en je hebt ze weer als nieuw.
Die van mij draagt XL. :Y)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 16:54

Oke, super. Ga ze gewoon proberen. Buiten heb ik laatste keren geen bell boots om gehad, omdat je op enkele stukken wat ver wegzakt en dan komt er echt veel blub tussen. Had ooit voor buiten davis gekocht, maar daar was ze dus echt meteen stuk van.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:08

Ik gebruik de bellboots puur alleen bij stop en spin training. Dit om evt beschadiging te voorkomen. Bij gewoon dressuur matig of buiten rechtdoor rijden vind ik bellboots overbodig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: bell boots met bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 00:14

Ja, ik gebruik ze alleen als ik verwacht dat een paard wat gek kan doen. Nu buiten gebruik ik niks, maken we rustige ritten. Bij pittige ritten, doe ik ze wel om. Met mn ruin kan het nog weleens echt hard gaan en vind ik dat wel fijn.
De merrie is oud en niet altijd stabiel. Voor haar doe ik ze om bij een werkje aan de longe.

Stoppen en spinnen doen we niet meer. Van bellboots hebben ze verder niet echt last als ze fijn zitten. De merrie was alleen stuk van die van Davis, dus die nooit meer.

Ik gebruik sowieso alleen beschermers bij wat we gaan doen.