"Gratis" stalling

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

"Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 23:12

Hey iedereen!

Ik wil heel graag een eigen pony hebben en ben bereid om er heel veel tijd in te steken. Natuurlijk is er nog wel een probleempje... Een paard/pony kost heel veel geld. Nu had ik eens gehoord dat er manege's bestaan waar je paard/pony mag staan, eten krijgt, verzorgd wordt... en dat dus allemaal gratis. Alleen weet ik niet waar zo'n manege's te vinden zijn... Als iemand zo'n manege kent in de buurt van Kasterlee (België), ik hoor het heel graag!

Groetjes Margaux

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:14

Gratis is allemaal mooi en wel, maar wat als je genoodzaakt bent te veranderen naar een andere en betaalde stalling?
Een pony/paard is niet alleen duur in aanschaf, maar vooral in onderhoud..zeker als er iets gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Memere op 15-11-16 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:14

Kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat zonder dat ze er iets terug voor willen. Mocht je zoiets vinden, laat het mij ook maar weten, ben héél benieuwd ;)

Why change the past, when you can own this day?

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:14

Waarom zou iemand anders kosten maken om jouw paard? Lijkt me erg raar. Misschien met een regeling dat jouw pony gebruikt mag worden voor de manegelessen, maar dan lijkt korting me waarschijnlijker dan gratis

Maar als je het onderhoud niet kunt betalen dan zou ik er niet aan beginnen

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:15

Nee een stalling met alles erop en eraan ga je gratis niet vinden. Niet eens alleen een weitje voor niks.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:15

Ik denk dat dit 'gratis' is omdat ze dan jouw pony gebruiken voor bijvoorbeeld lessen. Ik ken wel maneges die op die manier korting geven aan hun klanten. Zelf zou ik het niet willen. En wat memere aangeeft, stel nou dat je je pony moet verhuizen, dan moet je ineens wel stalgeld gaan betalen.

Oy with the poodles, already

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:15

Enige 'gratis' wat ik ken is dat je er dan of keihard voor moet werken. Dus alle stallen mesten, paarden voeren etc etc dag in dag uit
Of het is een manege waar ze jouw pony dan te pas en te onpas mee mogen laten lopen in de lessen.

cobiie

Berichten: 7301
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:16

:o Aan dat soort afspraken zitten vaak veel haken en ogen, als tegen prestatie willen ze meestal dat je pony dagelijks in de lessen gebruikt wordt.
Wanneer de pony ziek/kreupel wordt zullen ze ook vaak niet willen meebetalen terwijl de oorzaak die lessen kunnen zijn.

Een pony hebben is een luxe, maar ook een grote verantwoordelijkheid. Wanneer je het eigenlijk niet kan betalen, wacht dan nog met kopen en spaar zoveel mogelijk voor de toekomstige aankoop.

[o]

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:20

Dat lijkt me sterk..
Ik sta zelf niet op pension, maar reken eens ff dat je aan voer gemiddeld 1,50 per dag kwijt bent. 1,50 x 30 = 45.
Dit doen ze echt niet gratis hoor.

En ja, het klopt wat je zegt. Een paard is duur. Voor een pony die beleerd is vragen ze al snel 2000 euro en dan heb je nog geen hanarchement, voer, trailer etc. erbij.

Zelf ben ik wel van mening dat als je specifiek naar gratis stalling zoekt, je wel uit moet gaan kijken. Kun je het dan wel betalen als je paard opeens met spoed naar de kliniek moet en er komt een rekening die op kan lopen in honderden - wat zeg ik - duizenden euro's.

Maarja, iig succes, maar ik denk niet dat je aan gratis stalling kan komen.

Taken by the most beautiful horse <3

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:20

Bij een manege is dat soms, dat ze dan jouw pony mogen gebruiken voor de lessen.
Meestal is het dan niet gratis, maar krijg je korting op de stallingskosten.
Dan is het eigenlijk je eigen pony al niet meer, de manege heeft er dan ook rechten op.

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:24

Ik heb altijd geleerd, niks is gratis! :(:)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 23:55

Ja, dat bedoel ik ook. Dat de pony dan in lessen meeloopt. Sommige maneges betalen ook een deel van de dierenartskosten mee. Het is niet dat we het niet kunnen betalen, we hebben geld genoeg, maar het is natuurlijk niet vanzelfsprekend dat je een pony/paard krijgt. Bedankt voor de reacties!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Anoniem

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:09

Beetje domme opmerking we hebben geld genoeg. Je bent nog jong dan denk je al gauw dat de geldboom achter in je tuin staat. Gratis in ruil voor manegelessen meelopen. Je pony zal in de war raken van alle verschillende ruiters. Sommige ruiters zou ik zelf al van een pony/paard willen trekken en dan is het niet eens mijn paard.
Manegepony's hebben het zwaar en moeten nog braaf blijven ook. Geen haar op mijn hoofd die eraan miet denken mijn eigen dier daarvoor in te moeten zetten.
Als je ook al droomt van maneges die een deel van de dierenartskosten op zich neemt, zal hooguit de inenting en ontworming zijn als het al bestaat. Ik denk dat je iets onmogelijks wil en dat die geldboom een mooie droom is. Ga even reeel navragen wat een pony kost. Want als je zo makkelijk roept geld genoeg en toch gratis wilt stallen, hoeveel tijd wil je dan gratis besteden aan je pony. Het getuigt niet van goed nadenken maar er spreekt ook geen dierenliefde uit je pennyvraag.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:10

Gewoon goed je best doen op school, daarna een leuke baan en dan een paard kopen.

Tot die tijd is er vast wel ergens een leuke verzorg pony te vinden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Vero_Linds
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-04-13
Woonplaats: Maarssen

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:19

Gratis bestaat bijna niet..!

Ik zou zeggen zoek een verzorg pony/paard..! Zit je ook niet vast aan de vaste lasten !!!

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:31

Als je geld genoeg hebt waarom zou je dan voor deze optie kiezen? Het is heftig voor je pony en niet relax voor jezelf...

Officieel gestart met startkaart op 1 mei 2016. Huidige punten: B+13 L1+5

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:32

wil je echt dat je pony in de lessen meeloopt, er soms nogal ongevoellige ruiters op komen, en je veel minder/ niet kunt rijden? (tenminste niet wanneer je wilt)

Dan heb je denk ik meer aan een pony die je op een vaste dag huurt- dat is goedkoper, en je hebt hetzelfde eindresultaat minus de extra kosten en risico's.

Meestal is dat niet zo'n goede deal hoor... bezint eer ge begint

cobiie

Berichten: 7301
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 07:37

khirshanta schreef:
wil je echt dat je pony in de lessen meeloopt, er soms nogal ongevoellige ruiters op komen, en je veel minder/ niet kunt rijden? (tenminste niet wanneer je wilt)

Dan heb je denk ik meer aan een pony die je op een vaste dag huurt- dat is goedkoper, en je hebt hetzelfde eindresultaat minus de extra kosten en risico's.

Meestal is dat niet zo'n goede deal hoor... bezint eer ge begint

_/-\o_ Goed verwoord.

[o]

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 07:48

ilaan schreef:
Nee een stalling met alles erop en eraan ga je gratis niet vinden. Niet eens alleen een weitje voor niks.


Wel hoor, hier zijn genoeg boeren die gratis wei + stalling aanbieden maar zonder voer etc. En meestal is het een afgedankt hok die je zelf op moet knappen.

So what if im crazy? The best people are.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 07:54

madhatter schreef:
ilaan schreef:
Nee een stalling met alles erop en eraan ga je gratis niet vinden. Niet eens alleen een weitje voor niks.


Wel hoor, hier zijn genoeg boeren die gratis wei + stalling aanbieden maar zonder voer etc. En meestal is het een afgedankt hok die je zelf op moet knappen.


Dit bedoel ik, een goede en veilige plek voor je paard heb je niet voor niks. In de winter zul je moeten bijvoeren en dat opknappen is ook niet gratis helaas. Dan moet er nog een maatje bij..
Gratis zal zo'n boer zich niet snel bezig houden met omheining, kapotte drinkbakken en voeren bijvoorbeeld.

Dus 'gratis' is het uiteindelijk helaas ook niet.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:04

Voor niets gaat alleen de zon op!! Niet aan beginnen komt ellende van!!!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:08

ilaan schreef:
Dit bedoel ik, een goede en veilige plek voor je paard heb je niet voor niks. In de winter zul je moeten bijvoeren en dat opknappen is ook niet gratis helaas. Dan moet er nog een maatje bij..
Gratis zal zo'n boer zich niet snel bezig houden met omheining, kapotte drinkbakken en voeren bijvoorbeeld.

Dus 'gratis' is het uiteindelijk helaas ook niet.


Nee dat sowieso niet, bovendien zijn de meeste boeren op een begeven moment ook wat neidig en vragen ze er toch een prijs voor, wat dan? + Je hebt water nodig en misschien ook een plek waar je met je paard kan 'spelen' dus dan is de lol er wel vanaf.

So what if im crazy? The best people are.

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:23

ilaan schreef:
Nee een stalling met alles erop en eraan ga je gratis niet vinden. Niet eens alleen een weitje voor niks.


Helaas moet ik jouw stellige 'niet eens een weitje voor niks' toch ontkrachten :o
Ik heb een plek voor niets en nee het is geen bouwval...2 stallen met een stukje ervoor waardoor ze 24/7 in en uit kunnen lopen en van het boertje ernaast mag ik jawel gratis zn land gebruiken anders moet hij het maaien en dat kan hij niet meer.
Ik sta hier al ruim 6 jaar en dat in rotterdam.
Maar ik geloof ook wel dat dit 1 van de uitzonderingen is.
Maar om nou gelijk te roepen 'het is er niet' is dus niet waar ;)

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:44

Voor niets gaat alleen de zon nog op...

Paarden houden is duur. Ik ken alleen mensen die gratis hun paard kunnen stallen bij familieleden of hele goede vrienden. Of tegen een vriendenprijsje.

Als je nu al denkt dat je stalling niet kunt betalen, wat moet je dan beginnen als je pony ziek wordt?

Sommige maneges geven je idd korting als ze jouw pony mogen gebruiken in de lessen. Soms is het zelfs geloof ik 'hoe meer lessen hoe meer korting '? Dus als je gratis wilt staan moet je pony heel hard werken! En dan wil jij er ook nog op rijden! Geloof me ; hier wordt zo'n pony niet beter van!

Waarom ga je niet leasen op een manege? Dan is de pony al van de manege en heb je geen kosten voor bijvoorbeeld Dierenarts.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: "Gratis" stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 09:03

Dat is mss wel waar ja... Maar ik bedoel mijn ouders hè, Gast4901. Dat de pony in lessen meeloopt is inderdaad wel zielig voor hem/haar. Mss moet ik maar is gaan horen bij vrienden. Maar als die vrienden dan wat verder wonen zie je je pony ook niet vaak...

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers