Elastische banaansingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:41

Ik ben op zoek naar een banaansingel/maansingel en dan elastisch.
Niet om lekker vast te kunnen snoeren 8-) maar omdat mijn paard een elastische singel prettiger vind: met een elastische singel draaft hij wel, met een niet-elastische singel draaft hij niet. Hij heeft een banaan/maanvorm nodig omdat zijn singelplek vrij ver naar voren ligt maar zijn schoft juist ver doorloopt naar achteren. Met een banaan/maanvorm blijft het zadel net wat mooier van de schouder af.

Ik heb van Agradi de Pfiff neopreen geprobeerd maar vond die veel te dun: zelfs ongebruikt zag je de afdruk van de gespen al in het neopreen aan de andere kant.
Vervolgens de Acavallo singel besteld die ook asymmetrisch is van vorm (ik zou hem dan verkeerd
om gebruiken), maar in tegenstelling tot wat in de beschrijving staat is die gewoon helemaal niet elastisch. -O-

Prijsklasse maakt me niet uit; ik zoek gewoon een asymmetrische singel met elastiek maar weet niet meer welke nog meer fijn (en vooral écht elastisch!) zijn: wie heeft tips?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:47


Anoniem

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:54

Eentje van mattes? Geen idee of die elastiek hebben trouwens, wel fijne singels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:55

Goeie tip, die van Kramer! Jammer dat je niet kunt zien hoe dik hij is. Een andere optie is de Wintec Cair anatomische singel, maar die is overal alleen in de veelzijdigheidsversie op voorraad.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:14

http://www.tribalsaddles.nl/accessoires/singels (Countrymill in Nijkerk verkoopt ze). Ik heb de singel bij twee paarden in gebruik gezien en allebei gingen ze een heel stuk ruimer en losser lopen met deze singel. In de tekst staat het niet omschreven en op het plaatje is het lastig te zien, maar beide kanten hebben elastiek.

Anoniem

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:10

Geeft het elastiek ook echt een paar cm mee links en rechts? De Acavallo wordt namelijk als 'elastisch' verkocht, maar dat betekent alleen maar dat je met echt heel veel kracht de gesp 2 millimeter uit kunt rekken omdat daar zulk stuk (en ook nog eens dubbelgevouwen) elastiek aan zit.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:38

Ik heb die Tribal; hij is elastisch aan twee kanten, er zit wel rek in, maar geen centimeters (dat zou ik ook niet willen, geloof ik, gevoelsmatig blijf je dan aansingelen). In welke regio zit je en welk formaat singel denk je nodig te hebben? Je mag de mijne wel proberen (maar dan kom ik wel langs en neem ik 'm daarna weer mee, anders kan ik zelf niet rijden :P )

Anoniem

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:53

Ik heb gisteren toevallig een tweedehands Wintec Cair singel gevonden die precies lang genoeg was, dus mijn zoektocht is (voorlopig) voorbij. Maar bedankt voor het aanbod van de Tribal singel! :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:39

Ah, fijn dat dat is gelukt! Hopelijk vindt Rio 'm ook leuk :)

Anoniem

Re: Elastische banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:31

Ik ben ook wel benieuwd. Heb hem net binnen gekregen en het is wel een vrij log ding. Als je hem in paardvorm vouwt dan krijg je aan de binnenkant ook drie (heel 5-10 cm brede) ribbels in plaats van dat het glad ligt. Maar goed, aangezien Le Tixerant singels en die van Acavallo ook 'blokjes' hebben aan de binnenkant met daartussen gleuven voor lucht ga ik er maar van uit dat dit hetzelfde effect heeft. Kleine ribbels zijn natuurlijk wel slecht.
Wat trouwens wel grappig is aan deze singel: het elastiek zit niet aan de gespen vast; in plaats daarvan zit er middenin de singel een elastieken band en daar zitten de gespen met normale riemen aan vast. Dat zou voor een betere drukverdeling zorgen.