Mijn handen blijven maar stinken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 12:08

Hoi bokkers,

Ik weet niet of het topic hier op de goede plaatst staat, anders hoor ik het graag.

Zoals de titel ook al zegt, na dat ik op stal ben geweest blijven mijn handen maar stinken. Na 5 keer wassen, + nog een paar keer onder de douche ruik ik nog steeds een vieze lucht aan mijn handen als ik in bed lig. Vaak smeer ik ze dan ook nog een keer in met handcrème. Ook mijn haren blijf je ruiken en mijn kleren moeten na 1 keer al in de was. Terwijl ik vroeger mijn rijbroek gerust 2 of 3 keer aan kon doen. Nu stinkt het zo erg dat ik het gewoon geen 2 keer aan wil.

Ik snap niet zo goed waar het vandaan komt. Ik heb er last van sinds ik op deze stal sta (en dus ook sinds ik dit paard heb.) Maar ik vind het paard zelf echt niet stinken. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ik vind het voor het eerst in 15 jaar dat ik paardrijd zelf ook vies. Mijn vriend vond het altijd al stinken :')
Maar nu is het écht niet fris..

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:14

Je handen wassen met tandpasta!

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:23

Ik heb het wel eens als ik op een andere stal ben geweest dan waar mijn eigen paarden staan, heel vreemd.

Bij etos verkopen ze handzeep met scrub, daar krijg ik elk luchtje mee van mn handen.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:29

Heb je een RVS wasbak in de keuken ? daar flink je handen tegen aan wrijven helpt ook als je handen naar vis of uien ruiken.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:39

Klinkt bijna alsof je reukvermogen veranderd is. Zou het iets hormonaals kunnen zijn zoals een zwangerschap?

Anders moet goed douchen toch wel voldoende zijn... eventueel je haar dubbel wassen, handen scrubben en je nagels kort en schoon houden. Qua kleding kan het liggen aan het materiaal en hoeveel je er in zweet - ben je nu misschien intensiever bezig met uitmesten/verzorging of het rijden?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:41

Ik moet zeggen dat in het wel herken. Ik verzorg sinds paar
maanden mn paarden weer helemaal zelf en ik krijg de geur ook moeilijk van mn handen af. Ook na herhaaldelijk wassen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:41

kan aan de kwaliteit hooi liggen (meestal is het kuil wat meer stinkt) of is er misschien minder ventilatie en buitenruimte op deze stal?

Mimo

Berichten: 264
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Västernorrland , Zweden

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:46

citroensap mengen met zout en daar je handen mee wassen?

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 12:47

JorineV schreef:
Klinkt bijna alsof je reukvermogen veranderd is. Zou het iets hormonaals kunnen zijn zoals een zwangerschap?

Anders moet goed douchen toch wel voldoende zijn... eventueel je haar dubbel wassen, handen scrubben en je nagels kort en schoon houden. Qua kleding kan het liggen aan het materiaal en hoeveel je er in zweet - ben je nu misschien intensiever bezig met uitmesten/verzorging of het rijden?



Ik heb de afgelopen tijd 5 echo's achter de rug (van mijn buik, baarmoeder en eierstokken) + een zwangerschapstest. Dus ik mag hopen dat ze dan wel hadden gezien dat ik zwanger was :D haha! Er komt een kijkoperatie aan, dus misschien vinden ze dan wat _O- Nee gekheid, ik snap dat daar aan gedacht wordt! Ik heb zelf ook al aan van alles gedacht.

mystery1980 schreef:
kan aan de kwaliteit hooi liggen (meestal is het kuil wat meer stinkt) of is er misschien minder ventilatie en buitenruimte op deze stal?


Hooi is wel elke keer anders, en op zich staan alle deuren tegen elkaar open dus kan het mooi door luchten.


tootje71 schreef:
Heb je een RVS wasbak in de keuken ? daar flink je handen tegen aan wrijven helpt ook als je handen naar vis of uien ruiken.


Je handen tegen de wasbak wrijven? Tegen de zijkanten bedoel je? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het RVS is haha.


Bedankt allemaal voor het meedenken! Die scrub en tandpasta ga ik zeker proberen. Mijn haar was ik nu sowieso iedere dag.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:50

Wat gebeurt er als je je neus goed snuit na stalbezoek? Ik had laatst ook dat alles naar paard bleef ruiken, terwijl ik hem alleen maar gepoetst had en verder niet zoveel had gedaan. Na mijn neus goed snuiten was het weg, dus blijkbaar had ik nog te veel paardenstof in mijn neus. :=

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:51

Koffiebonen neutraliseert!

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:59

Een zilverkleurige wasbak inderdaad en dan je handen tegen de zijkanten wrijven helpt echt hoor ;-)

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:00

Oh dat is het dan duidelijk niet TS! _O-

Je kunt ook een RVS "zeepje" gebruiken om je handen te wassen (o.a. Dille&Kamille), werkt idd goed tegen allerhande geurtjes zoals knoflook en peper.

Dreamybol, heel herkenbaar :o

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:00

Na het ontleden van dieren/vissen (stinken je handen ook lekker van) gebruikten wij altijd een RVS poetsblokje of tandpasta inderdaad.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:04

En ik gebruik tegen geurtjes op de handen altijd schuurmiddel,.
daarmee wassen haalt de geuren ook weg :j

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:15

En met koud water handen wassen. :) Als je warm water gebruikt, gaan je poriën open staan en trekt de geur er juist in. Tandpasta werkt inderdaad erg goed. Gebruiken wij ook altijd na het ontleden van dieren/organen etc.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:28

Mijn handen ruiken altijd naar paard na het douchen, dus een echte tip heb ik niet. Ik was ze extra, doe een handcreme op en draag altijd parfum.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:32

Een tip is inderdaad om tandpasta te gebruiken. Daarmee wordt de geur minder. Dit gebruikte ik ook, als ik per ongeluk dazenspray op mijn handen had zitten.

Anoniem

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:53

Ik merk dat de geur in mijn handen meer blijft hangen nu de huid wat droger wordt (lijkt het wel, geen idee of dat ook daadwerkelijk kan). Vaker smeren met handcreme zou misschien dan helpen? De Lush heeft btw echt heeele lekkere die ontzettend lekker ruiken, ook wat sterker, die helpen bij mij goed om restanten paardengeur te overheersen.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:58

Zit de geur niet onder je nagels?

Bij mij blijft het daar altijd hangen haha

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 14:16

Bedankt! Onder de douche maak ik mijn nagels altijd grondig schoon, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. Ik merk inderdaad wel dat mijn handen weer heel droog worden, maar het zijn dus ook mijn kleren en haren.
Het is echt een hele sterke doordringende geur. Die echt anders ruikt als al mijn voorgaande jaren in de paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:47

Als het echt de geur is die anders is, zou ik het in het hooi zoeken. Wij hebben wel eens balen gehad op een vorige stal waar ik stond waarbij de geur heel indringend was en ook echt bleef overheersen na afloop, vooral in mijn kleding en haar ongelooflijk. (Nog erger dan een nacht uitgaan en dan de sigarettenrook niet uit je kleding krijgen :o). Dat was overigens hooi dat ook meer naar kuil leek te gaan, en ik hoefde niet eens de hooinetten gevuld te hebben om ernaar te ruiken

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:20

Ruikt het naar kuil? Ruikt het naar paardenpoep of naar gewoon paarden?


DE stal waar ik sta ruik je ook beter dan de vorige stal.
Maar zo gauw ik mijn handen of kleding was is het bij mij echt weg hoor.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:38

Handen scrubben met mix van honing, (riet)suiker en filter koffie of wassen met tandpasta indd.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn handen blijven maar stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:47

Wat een fijne tips. Ik heb laatst een keer natte kuil gevoerd en ik heb werkelijk drie dagen gestonken. Helaas ook mijn huis en mn auto.