Wat is een jaar kort...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-16 21:04

Het voelt als zo een rustig jaar en toch hebben we zoveel gedaan en meegemaakt! Als ik er zo over nadenk was het helemaal niet zo rustig...

In januari werd ik behoorlijk ziek en werd ik opgenomen. Dat was niet heel handig want Zorro had mij eigenlijk nodig om dingen te regelen (hoefzweer), gelukkig heb ik hele lieve mensen om mij heen die daarin kunnen helpen (Zorro uit de wei halen en wachten op de bekapper bijvoorbeeld). En Zorro had natuurlijk te veel energie omdat er niks met hem gedaan werd en hij kreeg te veel voer (waar ik niet zo blij mee was maar daar kon ik op dat moment niets tegen doen helaas) dus mijn paard bleef moddervet.

In februari werd ik 'ontslagen' en kon ik eindelijk weer naar Zorro. Hij leek best wel blij om mij weer te zien en dat natuurlijk geheel wederzijds <3

1. <3
Afbeelding

Ondanks dat het allemaal nog wel heel zwaar was ben ik toch zo snel mogelijk weer opgestapt, mijn vriend was zo lief om hem dan op te zadelen, zodat hij toch een beetje een soort van workout kreeg: een mentale workout - kleine oefeningen en precisie werk.

In maart kwam de tandarts voor Zorro. Zorro was super braaf (oke hij vond het niet leuk maar hij doorstond het wel even). En we zijn gewoon lekker weer aan de slag gegaan met grondwerk, wat voor hem niet zo veel voorstelde maar voor mij toch wel heel pittig was :')

2. Zeg 'AAAAAAAA'
Afbeelding

3. Een béétje dik :=
Afbeelding

April bracht weer wat extra medicatie voor mij. Gelukkig mocht ik dit keer gewoon thuisblijven, dus Zorro had helaas pech - of is het mazzel? - want ik kon natuurlijk lekker met hem bezig zijn.

4.
Afbeelding

In mei moest ik mijn stage en studie stopzetten. Ik had er zo veel moeite mee maar sinds januari kon ik gewoon niet meer stage lopen of aan mijn studie werken en er was al zoveel aangepast zodat ik het voor de achteruitgang nog wel kon volgen en meer speling was er niet meer helaas. Zorro is mijn fitness en conditie opbouwen is super belangrijk dus daar zijn we gewoon mee verder gegaan.

5. Kom maar paardje /3
Afbeelding

Juni: Zorro had wat streken in de bak met rijden waar we vorig jaar ook tegen aan liepen maar wat ik had opgelost. Dus dit moest ik natuurlijk weer oplossen. Hij houd er nogal van om dan netalsof te doen dat ik niet besta :+ Uiteindelijk heeft het 2 trainingen geduurd en toen was het weer klaar. Die draak ~~}>

6. Dat ga ik niet doen... >;)
Afbeelding

7. Draak ~~}>
Afbeelding

8. Remmen!!
Afbeelding

In [juli] probeerde hij het toch nog een keer tijdens een training om mij weer te negeren maar verder was hij gewoon heel braaf :) En ik heb zelf nog mee gedaan aan een (para)dressuurwedstrijd maar niet met mijn eigen paard.

9. Wedstrijd
Afbeelding

Augustus gingen we 3 WEKEN!! op vakantie. Ik wilde eigenlijk liever niet :o maar goed we waren al een tijdje niet op vakantie geweest en ik had nu een verzorger die wel regelmatig kon komen. Dus afgesproken dat zij in ieder geval 3x per week gaat om wat met hem te doen en kon ik het gelukkig met een gerust hart los laten. Toen ik terug kwam nog niet direct naar hem toe gegaan, gezondheid was vlak voor de vakantie al weer aan het aftakelen dus ik vond het beter om nog even een paar dagen rustig te settelen. En toen ik eenmaal hem ging bezoeken, vond hij mij ook niet zo belangrijk (niet eens op of om kijken). Dat deed mij wel goed, dat betekend dat hij het wel prima vond allemaal :)

Helaas geen foto's van augustus :(

In september heb ik een "osteo" laten komen omdat Zorro overkruist galoppeert en hij wilde in een keer niet meer draven! Dus daar moest iets mee gebeuren. De vorige osteo heeft het overkruist galopperen niet op kunnen lossen dus ik had er weinig hoop in. Na de behandeling sprong Zorro goed aan tijdens het longeren (mits ik hem goed voorbereidde anders sprong hij in de rechtergalop ipv de linker wanneer we linksom gingen - wel al een verbetering met overkruist). maar dit was helaas een tijdelijke verbetering... Die zelfde week was het weer gewoon overkruist (hij moest 3 dagen 'rust' hebben). Ik wilde het er niet bij laten zitten en heb weer een andere osteopaat om advies gevraagd en daarna een afspraak gemaakt. Het was behoorlijk prijzig maar het was echt degelijk! (Even voor de duidelijkheid 80 vind ik een normale prijs voor een osteopaat). Flink wat tips voor de training mee gekregen en een 'schema'. En guess what! Zorro galoppeert weer correct al een behoorlijke tijd *\%/*

Oke mijn chronologische verhaallijn is nu een beetje weg door mijn verhaal over de osteopaat... Want die laatste osteopaat kwam dus eind september en in oktober ben ik dus aan de slag gegaan met zijn schema. Maar in september hebben we ook nog een STRANDRIT gemaakt!!! *\%/* *\%/* Wat was dat gaaf zeg! Zorro vond het ontzettend spannend en had soms wat meer steun nodig van mij maar hij was zo dapper! En hij vond het zo leuk dat hij ook nog ging racen met het andere paard: twee senioren (20+) die even elkaar gaan opjutten..

STRAND *\%/*
Afbeelding

Nou goed.. oktober... Aan de slag met het schema van de osteopaat. Ik kreeg weer medicatie mee naar huis van het ziekenhuis -O- De bekapper kwam ook nog voor Zorro (steeds rond de 4-6 weken), hij gaat echt de goede kant op! Ik heb hoefschoenen voor hem gehaald en daar was Zorro ook wel heel blij mee. Zorro ging er vandoor tijdens een buitenrit (te veel spanning opgebouwd), dus ik kreeg een bodyprotector voor mijn verjaardag van mijn schoonouders - super lief!!

En helaas ook geen foto van oktober -O-

En dan zijn we al weer in november! Ik neem de trainingen op met Zorro en die zet ik dan in een vlog, zodat mensen kunnen kijken naar hoe en wat wij nou precies allemaal doen. Super leuk om te doen. En verder is Zorro gewogen en gemeten, ik wist namelijk ook niet hoe groot Zorro is... Morgen komt de dierenarts voor inenten en even kijken naar zijn ogen en ook het hoesten van Zorro. En dan zal het al heel snel weer 2017 zijn, ik ben heel benieuwd wat dat gaat brengen :o

Spoiler:
als je het leuk vind om onze vlogs te bekijken dan vind je hier ons kanaal.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly


Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:40

Wat een leuk topic Do, jullie hebben hard gewerkt en mooie dingen bereikt! :)
Wat zou je komend jaar willen bereiken? :)

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 12:12

Dankje wel!

Komend jaar zou ik graag wat wedstrijdjes starten met Zorro en intervaltraining in het bos. Hij is nog zo energiek voor zijn leeftijd en rent zelf ook heel wat af in de wei hihi. En verder wil ik ook echt verder komen in het zadel, vanaf de grond is hij wel heel meewerkend en meedenkend maar met zijn manege verleden gaat er toch nog een knopje om zodra ik opstap (niet direct maar op een bepaald moment wel) en dat is jammer, dus dat wil ik ook heel graag nog bereiken dat hij mentaal hetzelfde blijft als ik er op ga.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:23

Mooi overzicht! Pittig jaar hebben jullie achter de rug. Op naar een beter 2017!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:09

Wat is Zorro mooi zeg! Prachtig kleurtje heeft hij. <3 Super zeg zo'n strandrit op je eigen paard. Op naar een mooi 2017!

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 15:10

Amanda schreef:
Mooi overzicht! Pittig jaar hebben jullie achter de rug. Op naar een beter 2017!


Dankjewel! Inderdaad op naar een beter 2017 :) ook al was het op paardengebied wel een mooi jaar 2016 :D


Nandos schreef:
Wat is Zorro mooi zeg! Prachtig kleurtje heeft hij. <3 Super zeg zo'n strandrit op je eigen paard. Op naar een mooi 2017!


*\o/* Dankjewel namens Zorro :o Ja een strandrit op zich is al gaaf maar dan met eigen paard is echt <3 Hopelijk 2017 weer :D

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:51

xxdomiixx schreef:
Dankje wel!

Komend jaar zou ik graag wat wedstrijdjes starten met Zorro en intervaltraining in het bos. Hij is nog zo energiek voor zijn leeftijd en rent zelf ook heel wat af in de wei hihi. En verder wil ik ook echt verder komen in het zadel, vanaf de grond is hij wel heel meewerkend en meedenkend maar met zijn manege verleden gaat er toch nog een knopje om zodra ik opstap (niet direct maar op een bepaald moment wel) en dat is jammer, dus dat wil ik ook heel graag nog bereiken dat hij mentaal hetzelfde blijft als ik er op ga.


dat gaat jullie vast en zeker lukken! :j *\o/*

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-16 15:58

Ik ga er in ieder geval flink mee aan de slag :D Ook springen staat nog op de planning maar daarvoor wil ik hem wel wat beter hebben qua bespiering. Vrijspringen heb ik gisteren wel een beginnetje meegemaakt, kan hij alvast aan zijn techniek werken :p

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:08

Wat een leuk overzichtje! Knap dat je zo doorgaat met hem, ondanks je eigen problemen.
Hopelijk mogen jullie volgend jaar ook weer veel van elkaar genieten :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:05

xxdomiixx schreef:
Ik ga er in ieder geval flink mee aan de slag :D Ook springen staat nog op de planning maar daarvoor wil ik hem wel wat beter hebben qua bespiering. Vrijspringen heb ik gisteren wel een beginnetje meegemaakt, kan hij alvast aan zijn techniek werken :p



echt leuk! Ben echt benieuwd ! komen daar ook weer fotos van?

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wat is een jaar kort...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 00:24

Ja als ik mijn fotograaf mee kan nemen ^^ dan komen er overal foto's van. Van het vrijspringen heb ik inmiddels een filmpje :D

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 02:31

xxdomiixx schreef:
Ja als ik mijn fotograaf mee kan nemen ^^ dan komen er overal foto's van. Van het vrijspringen heb ik inmiddels een filmpje :D


oh super leuk!!! *\o/*

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers