Eerste buitenrit en draven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparklyNerd

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-11-16
Woonplaats: De Lier (zuid Holland)

Eerste buitenrit en draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 16:30

Hoi!

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn eentje een buitenrit gemaakt! Natuurlijk heb ik wel een paar keer met iemand samen gereden maar dit keer ging ik in mn eentje. Ik had verwacht dat ik het veel enger zou vinden maar het ging juist supergoed en heb zelfs durven draven! Draven heb ik heel lang niet gedurfd ivm een val en de herrinnering daaran. Nu toch geprobeerd, eerst gister met de eigenaaresse en vandaag alleen.

Nu vragen best wel veel van jullie je waarschijnlijk af waarom ik dit post want het is toch niet zó bijzonder. Voor mij is dit echt een hele grote stap geweest in het overwinnen van mijn angst en het opbouwen van vertrouwen(in het algemeen, niet alleen met paarden)

Heeft iemand anders ook zo'n stap ervaren dat je voelde dat je voelde dat je (minder) angstig was of (meer) (zelf-)vertrouwen kreeg?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Eerste buitenrit en draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:34

Ik snap precies wat je bedoeld. Sowieso is door nare ervaringen bij mij uberhaupt het naar buiten gaan even 2x slikken. Onderweg gaat het wel weer en geniet ik, maar helemaal alleen zal ik nooit meer durven denk ik :=

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Eerste buitenrit en draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:56

Vandaag heb ik ook voor het eerst alleen een buitenrit gemaakt :P Paardrijden heeft mij zoiezo wel geholpen met zelfvertrouwen.

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Eerste buitenrit en draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:48

Ik blijf het ook altijd spannend vinden buiten.
Laatste keer dat ik met het de verzorgfjord van mijn dochter naar buiten ging heb ik zelfs een stuk gegallopeerd. Smile is er de hele week niet van mijn gezicht af geweest dus snap precies wat je bedoelt.

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Eerste buitenrit en draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:04

knap dat je het gedaan hebt!!
ik weet nu zo snel ff niets, maar het zal er vast wel zijn!!