vraag aan de mensen die info van mij willen betreft vrijheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 16:29

waarom zijn jullie ineens zo geintereseerd? is er dan echt een foto van een shet die wat leuks doet voor nodig om er achter te komen dat er meer is dan rijden?
Dat idee krijg ik namelijk een beetje (vergeef me als dat niet zo is)
Maar ik wordt op het moment bedolven onder de PB's die vragen om uitleg.
Vind ik niet erg, maar ik vraag me af waarom.
Waarom zo ineens wil iedereen vrijheidsdressuur gaan doen?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:49

ik denk dat ze wakker geschud zijn door jou met honey !
Ik was voor ik op dit forum kwam al bezig met sjors. Maar omdat dat manegepaard is kan ik er niet zoveel mee.
Nu met omar..... Party!! party!

:evaw:

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:16

Ow, ik was daar al behoorlijk lang mee bezig, maar wist niet hoe ik bijv. Oscar moest leren liggen. Op een steen staan en buigen kan ie allang.
Da's trouwens best grapsig, Foxy, die kan dat ook, die gaat op de steen staan als ie wat lekkers wil. Da's echt zo komisch he *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 17:17

jah, heel leuk allemaal, maar vrijheidsdressuur is meer dan alleen domweg wat kunstjes leren.
Ik krijg het idee dat sommige mensen denken van OWH, dat doe ik ff, maar zo ligt het dus niet.
Ik heb er ruim 2.5 jaar over gedaan om te kunnen en te weten wat ik nu kan en weet

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:19

dat is denk ik zo zoals zip zegt, ze zijn er al mee bezig, of willen wel maar weten niet hoe, of (weet niet zeker Verward) sommige ponys zijn te jong om zo mee aan de slag te gaan Pling maar ook door jou foto's ik wist niet wat je met vrijheids dressuur kon maar ik vind het koel!!! Cool haha

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:26

Citaat:
Op 2001-06-13 17:17, schreef stef:
jah, heel leuk allemaal, maar vrijheidsdressuur is meer dan alleen domweg wat kunstjes leren.
Ik krijg het idee dat sommige mensen denken van OWH, dat doe ik ff, maar zo ligt het dus niet.
Ik heb er ruim 2.5 jaar over gedaan om te kunnen en te weten wat ik nu kan en weet


Goh je meent het, overigens denk ik een beetje heel erg anders over 'kunstjes' leren, dat doen ze in het circus, en daar houd ik mij niet mee bezig. Lachen

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:28

Ik zat er al een tijdje aan te denken, maar ik wist niet precies hoe ik het het beste kon aanleren.Toen zag ik die foto van honey staan en toen dacht ik laat ik het eens aan stef vragen. *LOL*

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:41

Ik had er wel al wat over gehoord. Maar idd toen ik de foto's van jou en honey zag dacht ik dat is gaaf!! en aangezien ik toch dribbel nooit echt hard wil laten werken of berijden dacht ik dat VD wel wat zou zijn voor ons.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:41

Even nuanceren mensen, ook het leren van "kunstjes" heeft als doel dat je je paard of pony iets bijbrengt, wat dat dan is doet er niet eens zoveel toe, Je hebt hem iets bijgebracht dat hij eerst niet deed en daar gaat het toch om?!

Wat niet is kan nog komen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:50

Toen ik robin kreeg was ik ook begonnen met het voetje geven dat lukt nu soms al aardig het buigen gaat wel goed, dat had hij zo door.. en gewoon een beetje spelen in de bak doe ik ook met hem. Ik leer hem ook gewoon achter me aan te lopen enzo. Maar ik ben er dus al een tijdje mee bezig. Maar over een paar jaar lijkt het me zo leuk om robin te laten liggen enzo.. En dat weet ik niet hoe dat moet daarom wil ik het graag weten Party!! alleen ik heb je nog steeds geen PB'tje gestuurd Schijnheilig

Sandra_H

Berichten: 2711
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:41

Het heeft mij altijd al leuk geleken om te doen. Ik ben al snel nadat ik Sam kreeg een beetje begonnen en ben dus nog niet zo lang bezig. Inmiddels clicker ik ook met 'm, en straks wil ik hem dan ook m.b.v. de clicker wat "kunstjes" gaan leren. Maar ik ben nu eigenlijk nog steeds met de basisdingen bezig, we kunnen nu los zijwaarts bijvoorbeeld. Ik zeg "we" omdat ik samen met Sam zijwaarts loop dan Lachen Het compliment kan hij al wel, maar dat kon ie al voordat ik 'm kocht.
Maar goed, uit een boekje oefenen (Penquitt) is leuk, maar het is net zo leuk en leerzaam om te horen hoe een ander het doet.


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:30

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die een tijdje terug begonnen is met vrijheidsdressuur. Ik sta op een pensionstal met allemaal dressuurruiters. Zelf rij ik ook serieus, maar dit is een leuke afwisseling en je krijgt goed contact met je paard. Iedereen op stal vindt het maar 'raar' Scheve mond\ . Ik heb er een boek over gekocht van Nathalie Penquitt, errug leuk. Ze kan nu knielen en spaanse pas *LOL* .

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:34

mmmzzz ik sprak er jou al over aan voordat ik die foto's van honey zag en bovendien heb ik het boek 'de paardenschool' een jaar geleden ook al gelezen maar toen was pink nog echt te jong. Dus nee dat komt niet door die foto's.
En ik als bezitster van een kleintje van net 2 weet echt wel dat er meer is dan rijden!!! Ik heb nooit veel om het rijden gegeven maar om alles eromheen!

Groetjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers