Kep italia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wieowieee
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-09-16

Kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 21:20

Hoi bokkers!
Gister een mooie kep cromo mat binnengekregen, maat 58. Past perfect, maat 57 zou ook passen. De M schaal gaat tm 58 en de L schaal vanaf 59. In het achterhoofd dat ik 15 ben en mijn hoofd waarschijnlijk nog veel gaat groeien, weet ik niet wat ik nu moet doen. Deze houden of een L schaal doen met een iets te grote 59? ( evt tips om dat op te vullen?)

Wieowieee
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-09-16

Re: Kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 21:23

Als het onduidelijk is, let me know

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:25

Zelf heb ik maat 54 gekozen terwijl 53 (s schaal) ook zou passen :)

Wieowieee
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 21:27

Papilio schreef:
Zelf heb ik maat 54 gekozen terwijl 53 (s schaal) ook zou passen :)

Ja maarr, van kep schijnt de voering ook een stukje dunner te zitten, en dat moet nog gebeuren bij mijn voering want heb m 20 min geleden eventjes opgehad. Als hij bij maat 59 dus veel dunner word...

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:37

Wieowieee schreef:
Papilio schreef:
Zelf heb ik maat 54 gekozen terwijl 53 (s schaal) ook zou passen :)

Ja maarr, van kep schijnt de voering ook een stukje dunner te zitten, en dat moet nog gebeuren bij mijn voering want heb m 20 min geleden eventjes opgehad. Als hij bij maat 59 dus veel dunner word...


Ik heb hem in de winkel gepast en advies gevraagd :) misschien is dat de slimste optie? :) Zij kunnen je er alles over vertellen.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:41

Ik zou dan denk ik gewoon deze houden, als de 59 te groot wordt. Het is wel echt belangrijk dat een cap goed past. Stel dat je er toch uit zou groeien kan je hem altijd nog verkopen toch? Ik zie ze wel eens voorbij komen op FB en ze zijn altijd zo weg! Dan kan je dat geld weer bijleggen bij een nieuwe kep :)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:06

Nu al een te grote cap op is levens gevaarlijk. De meeste mensen denken daar niet overna. Maar op een cap moet je niet bezuinigen. Bedoel een keer verkeerd vallen en gehandicapt zijn in het ergste geval, dan denk je had ik die paar €100,- maar extra uit gegeven! ;) als je een te grote cap op hebt en je valt, sluit de cap niet goed aan en beschermd hij niet op de plekken waar hij moet beschermen. BV hij schuift na achteren (in je nek) en je valt kan hij zo je nek beschadigen. Met alle gevolgen van dien.

Ik realiseer me ook dat ik spreek over de ergste scenario's. Maar het zou je maar gebeuren. En dan geldt mijn motto; "voorkomen is beter dan genezen"

Ikzelf heb altijd 58 van cap. Van mijn Kep heb ik 57. De binnenvoering wordt dunner.
Je bent 15, ik geloof niet dat jouw hoofd nog zou groeien naar 59>.
Leeftijd zegt trouwens niets over de maat van je hoofd. In de winkel waar ik werkte hadden we volwassen vrouwen met maar 52. En kinderen die al 58 hadden.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:15

Idd een cap moet goed passen. Niet te groot kopen dus!

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:55

Nog even een toevoeging je hebt bij KEP 2 voeringen. In maat 53 paste het met de andere voering goed en in 54 met de " normale" voering.