2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:24

Nouja, wanneer is iets succesvol, dat is natuurlijk een discutabele term.
Maar na alle ups and downs met Kyano (of met mij, is maar hoe je het bekijkt!) moet ik zeggen dat 2016 toch wel ons jaar was, hoor.

Kyano November 2015
Ik was eindelijk zover dat ik overal met mijn kleine hengstje durfde te rijden! Met mijn ECC koets. Ik ben lid geworden van menvereniging zodat we elke maandag op clubles konden rijden ;-)

Afbeelding

Afbeelding


In Januari vroegen ze of ik niet een keer mee wou rijden met wintercompetitie met een BB wedstrijdje, natuurlijk wel!

Afbeelding

We haalden nog wel redelijke punten ook (192 en 189) dus tja, toen was het hek van de dam, waarom geen startkaart???

Dus in februari begonnen we met officieel starten!

Afbeelding

De punten kwamen elke keer wel, meestal wel ergens tussen de 190 en de 200, dus zo slecht ging het niet, dacht ik.

De vaardigheid was telkens wat anders, daar kreeg ik maar geen winstpunt voor elkaar :P

Ook in Maart heerlijk buiten gereden, alleen of met andere:

Afbeelding

Echter werd het kleine monster nu, zo in het voorjaar, toch wel wat hengst. Ik kon het wel hebben, maar hij begon ook te meppen voor de wagen, en dat vond ik niet prettig. De stalbaas begon aan te dringen dat ie hem gecastreerd wou hebben. Ik wou dit eigenlijk niet, maar ja, als je je dieren bij iemand anders stalt, heb je daar ook naar te handelen. En hij had hem ineens apart gezet (stond normaal gewoon in de kudde) dus ja, dan vind ik het zielig....... Dus helaas is de knoop doorgehakt hem te castreren. En moest hij even op rust

Afbeelding

Na de rust periode is hij rustig aan weer opgepakt in het bos, en hebben we hem ook maar eens echt ingereden en is hij meegeweest naar de bixie (nu kon dat...)

Afbeelding

Afbeelding

De eerste dressuur wedstrijd als ruin ging niet zo best.
Sinds castratie liep hij eigenlijk totaal niet fijn meer....

Afbeelding

Toch wonder boven wonder 195 en 199 punten gereden? Knap! Vaardigheid zoals gewoonlijk alles omgekegeld :P

Osteopaat erbij gehad, hier en daar los gemaakt, week longeren en rustig weer opgepakt.

De volgende wedstrijd was in Utrecht en die ging alweer een stuk fijner:

Afbeelding

Genoeg werkpunten, maar he, een 4 jarige in de B.
En voor de verandering een klein winstpuntje in de vaardigheid :P


Toen kwam er het leuke idee van stalgenoot om mee te doen in ermelo met een marathon les, samen met paddock genootje shet Loes

Afbeelding

Afbeelding

Dat was echt MEGA vet en Kyano werd er ook helemaal wild van :D Kyano die normaal toch tegen het trage aan zit :P

Zomers deed Kyano mee met een fotoshoot, knappe vent!

Afbeelding

In het najaar hebben we weer heel veel buiten gereden, heerlijk! Verhuist naar een stal aan het bos, dus nu kunnen we gewoon meerdere keren per week!

Ook heb ik mijn ECC verkocht en een van Boven buggy besteld. In de tussentijd had ik geen koets, maar had ik me ingeschreven voor meerdere wedstrijden. Namelijk de Welsh sportdag en de onderlinge club kampioenschappen.

De Welsh sportdag reed ik met een kraay koets van een clubgenoot. Ontzettend fijne koets trouwens. Nooit eerder mee gereden, maar haar pony is aardig gelijk aan kyano qua postuur dus dat moest wel lukken.

Dressuur had Melanie mij een paar keer mee geholpen (met haar buggy gereden) en Kyano liep dus ook beter dan ooit te voren.
Ik heb dan ook echt een gat in de lucht gesprongen toen ik de punten van mijn fijn voelende proef kreeg, namelijk 210 !!! Wauw! De andere proef had ik 'maar' 195 omdat ik een heel onderdeel was vergeten (stom!!! en ja, ik lees mn eigen proeven voor met een blaadje met symbolen op mijn koets) maar dan nog 195 punten is nog super netjes! Dus twee keer eerste en giga bekers mee naar huis. Vet! Helaas geen enkele foto van deze dag. De vaardigheid ging zoals ik van mij gewend ben ondertussen, of te langzaam, of kegelen :P

De clubkampioenschappen ging de dressuur proef ietsje minder van en kreeg ik 196 punten (dacht ik) en daarmee werd ik tweede in de dressuur, maaaaar er was ook nog vaardigheid.

Gezien ik tot nu toe nog niet zo'n held ben ik vaardigheid (in 10 wedstrijden 3 winstpunten gehaald?? :P) weinig verwachtingen van, maar wederom die kraay wagen reed goed, heb echt giga goed rond kunnen sturen en Kyano trok er als een malle aan, DIK EERSTE!

En daarmee:
Afbeelding
Clubkampioennnnn!

Knap kind he ;-) Het scheelde niet veel, maar ben er heel blij mee :d

Ondertussen de overstap naar de L gemaakt, 1 wedstrijd gereden die met 3 winstpunten beloont werd, maar ik was zelf niet tevreden, dus stapje terug gedaan en eerst beter trainen.

Van het weekend naar welsh youngstock keuring geweest. Beetje onzin met een niet goed dravende welsh, dat snap ik, maar het was voor de lol:
Afbeelding

Momenteel loopt Ky weer niet zo fijn dus wordt weer osteo en hulp zoeken en dan pakken we het wel weer op!

We hebben deze winter wel weer een heleboel hele gave dingen op de kalender staan, dus ik ben weer benieuwd :D
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 07-11-16 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:26

Goed verhaal _O- !
Nee hoor grapje, ik ben benieuwd naar het hele verhaal, ik vind het paard op je avatar iniedergeval heel gaaf <3 ..

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:53

hahahaha! Stomme knoppen zitten te dicht bij elkaar :P:P:P

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 04:03

Wat een mooi overzicht en wat een GEWELDIGE pony heb je zeg! <3 <3 <3 Vind die foto van je marathon les ook heel stoer! Op naar nog veel meer mooie en succesvolle jaren!

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:14

Leuk overzicht, gefeliciteerd met de mooie overwinningen! Hele gave pony inderdaad <3 ! Jammer dat hij geen hengst meer is hihi.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:36

Ongelooflijk knappe pony heb je! En prachtige prestaties behaald het afgelopen jaar. Hopelijk loopt hij snel weer fijn en kunnen jullie vooruit. Veelbelovend !

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 16:59

Dank jullie wel, ik ben ook heel benieuwd wat 2017 gaat brengen !

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:49

Leuk overzicht en joh die vaardigheid komt vanzelf wel goed! Vind het heel knap dat je proeven zelf rijd zonder lezer dat zou mij nooit lukken

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:12

Vind dat je zo'n onwijs gaaf paard hebt. Jullie zijn een mooie combi :D
Hoe groot is hij eigenlijk?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 09:20

Hihi, kleine Kyano is maar zo'n 1.17 hoog. Kleine opdonder :D

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 17:44

Hij kan ook tweespan !!


Afbeelding
Stoer!!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:10

gaaf <3

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 01:02

Jullie zijn een topteam en ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed komt.
Kyano is ook in 2 span een geweldig fijne pony, en dat is mede aan jou te danken, vergeet dat niet. En hij word alleen maar mooier, beter, sterker, gespierder zodat ie in enkelspan ook steeds beter word. Samen groeien tot een top team!
En anders pik ik 'm in, want ik ben helemaal enthousiast over 'm in 't span zo. <<) ~~}>

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 08:21

Dank je Mel!!
Zonder jouw hulp was het allemaal niet zo gegaan *\o/*

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:24

Gefeliciteerd en wat een leuk overzicht!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 2016, na downs ons 1e en succesvolle wedstrijdjaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:43

Lieve kyano! Lees allemaal dingen die ik niet wist haha. Het is een topper!!