Het eeuwige dilemma: Lang of kort kapsel ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Het eeuwige dilemma: Lang of kort kapsel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 20:27

Het eeuwige dilemma bij heel veel vrouwen: Laat ik mijn haar lang of ga ik voor een pittig kort kapsel?

Ikzelf heb al alles gehad, van superkort tot lang. Momenteel is het op schouderlengte wat wel mooi is. Maar wanneer ik naar foto's kijk van men korte kapsel, merk ik dat ik er met kort haar veel volwassener uitzie.
Ik ben 32 jaar, klein van gestalte en mager. Daarom schatten mensen mij ook vaak veel jonger. Niet dat dit erg is, maar soms stoort het me toch.

Nog mensen met dit "haarprobleem"?

grtjs

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Het eeuwige dilemma: Lang of kort kapsel ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:33

Ik vind pittig kort vaak alleen maar mooi als het ook echt pittig is..... Vaak ziet het er gewoon kort uit zonder pittig te zijn. Dan vind ik langer haar meestal wat vrouwelijker.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:39

Ken je de Facebook pagina van 'kort pittig'? :')
Ik zou het of lang doen of 'kort' in de zin van een leuke bob ofzo. Niet kort pittig. Echt, doe het niet.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:44

Majabeestje schreef:
Ken je de Facebook pagina van 'kort pittig'? :')
Ik zou het of lang doen of 'kort' in de zin van een leuke bob ofzo. Niet kort pittig. Echt, doe het niet.


Mee eens :')

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:46

Def schreef:
Majabeestje schreef:
Ken je de Facebook pagina van 'kort pittig'? :')
Ik zou het of lang doen of 'kort' in de zin van een leuke bob ofzo. Niet kort pittig. Echt, doe het niet.


Mee eens :')


_/-\o_

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Het eeuwige dilemma: Lang of kort kapsel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 20:48

Die fb-pagina ken ik nog niet, ga ik meteen eens naar kijken.

Ik heb al eens echt kort pittig gehad, was best wel mooi hoor. Maar ik moet toegeven, dat ik me toen soms ook wel een "jongetje" voelde. :-)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:49

Ohh ik vind dat ook altijd zo lastig! Ik ben al meerdere keren van lang naar echt kort terug naar lang gegaan.. nu heb ik het weer lang, voorbij mijn schouders.
Alle mannen incl mijn vriend vinden dat het mooist, gewoon een staart of knotje met klem.. en van alle vrouwen krijg ik steeds de vraag wanneer het er weer af gaat, want dat stond me zo leuk :+
En zelf vind ik kort leuker, maar het is altijd zo veel werk en na een tijdje word ik het zat om elke 6 weken naar de kapper te moeten :+

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:50

Nou ik heb al jaren een kort maar wel pittig kapsel, vanaf mijn 24e ofzo. Ben nu 36. Je moet er echter wel voor zorgen dat je naar een hele goede kapper gaat. Ik ga zelf naar de kinki kapper en als je die kapper kent, dan weet je wel dat je niet met een kort kapsel thuis komt zoals op de fb site van kort pittig.

Ik voel me er nooit een jongetje mee! Nadeel is dat ik elke 7 weken geknipt moet worden.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Het eeuwige dilemma: Lang of kort kapsel ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:54

Ja ik had het ook, heb nu een mooie lange pony laten knippen. De rest is lang gebleven. Heb nu het makkelijke van lang haar, maar wel nu meer haar in mijn gezicht en daardoor een sprekender en volwassener uiterlijk :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:55

Ik heb ook van alles gehad, nu is het een pittig stuk opgeschoren, maar wel lang zat om er een mini knotje in te doen haha

Maar het is lastig, nouja als je kort gaat kan je altijd weer lang natuurlijk. Duurt alleen wel eventjes.
Laatst bijgewerkt door Sterre98 op 08-11-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:56

Ik vind zelf dat lang haar vrouwelijker is. Je kan er ook veel meer mee: opsteken, mooie vlecht, los, knotje.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:01

Fiorini schreef:
Die fb-pagina ken ik nog niet, ga ik meteen eens naar kijken.

Ik heb al eens echt kort pittig gehad, was best wel mooi hoor. Maar ik moet toegeven, dat ik me toen soms ook wel een "jongetje" voelde. :-)

Die FB is ontzettend kinderachtig en op het pesten af.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:04

Lang haar, met of zonder staart/vlecht/knotje, vind ik persoonlijk meer voor de jeugd. Vanaf een jaar of 30 vind ik halflang of kort juist mooier, volwassener.. vanaf een jaar of 40 wordt lang haar vaak gewoon wat ordinair, al helemaal als het flink geblondeerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:05

Er zijn maar weinig vrouwen, vind ik, waarbij een kort kapsel echt mooi staat.

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:06

Ik heb al 12 jaar mijn haar niet meer afgeknipt en toevallig de laatste tijd erg aan het twijfelen wat ik ga doen haha.
Mijn haar zijn nu 56 cm lang

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:13

Ha heel herkenbaar! Ik heb het vanaf de brugklas eigenlijk kort gehad. Daarna ben ik nooit verder gekomen dan tot mijn schouders.
Nu heb ik een zelf opgelegde wedstrijd met mijn dochter van twee, wie het eerst een staart kan. Dat heb ik gewonnen, het arme kind is nog bijna kaal:( anyway, ik vind dit veel makkelijker, kort haar moest ik iedere dag föhnen (met naar haar naar bed Was geen optie dan stond het alle kanten uit) en was er best lang mee zoet...

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het eeuwige dilemma: Lang of kort kapsel ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:11