Twijfel over paard verkopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsejunkie
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-16

Twijfel over paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:37

Ik twijfel zo erg jongens, moet ik mijn paard nu wel of niet verkopen?

Ik heb een shetlander en een rijpony. waar ik allebei een hele goede band mee heb. De shetlander ken ik nu vier jaar en is 1 jaar in mijn bezit en de rijpony heb ik nu ook een jaar.

Nu zit ik met één groot probleem. Ik ben werkloos geraakt en mijn rijpony werd ziek, met een dierenartsrekening tot duizenden.
Nu heb ik enorme schulden en lukt het mij niet om mijn hoofd boven water te houden. Door opstapeling van gebeurtenissen. Ik heb veel stress door de geldproblemen.

Het is zo erg, ik weet dat de paarden verkopen zoveel zal oplossen, maar mijn verdriet zal zo intens zijn. Ik weet ook niet wanneer ik mijn kop wel weer boven water zal kunnen houden dus ik word helemaal naar. Dan doe ik ze weg, weet ik dan wel zeker dat ze goed terecht komen, dan raak ik ze kwijt, zie ik ze nooit meer.

Wat zal jij doen? Je doodwerken, en eigenlijk geen tijd meer hebben daardoor of de paarden verkopen en kunnen ademen?
Help!

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Twijfel over paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:40

Waar liggen je intresses? Bij rijden of meer mennen/tutten? Is je rijpony al weer beter? Hoe oud zijn ze? Kunnen je ouders je helpen met de kosten? Dat zou ik zeker meenemen in je keuze als je één van je paarden zou gaan verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:41

Zou je eventueel een tijdje een leaser kunnen nemen?

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:41

Er is maar één verstandige keuze... hoe moeilijk het ook is.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:41

Het lijkt me logisch dat je je paarden er uit doet in dit geval. Mocht er wat met ze gebeuren kan jij geen DA bekostigen oid.
En de kosten van hoefsmid ect komt telkens terug.

Zonder de goede financiële middelen is een paard onderhouden onmogelijk (op de juiste manier dan..)

Horsejunkie
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:42

Ik vind mennen en rijden allebei heel erg leuk. En mijn ouders zijn ook niet de rijkste. De pony is wel alweer helemaal genezen ja, ze zijn allebei kerngezond!

Horsejunkie
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:42

Yvette81 schreef:
Er is maar één verstandige keuze... hoe moeilijk het ook is.


Ja maar hoe moet je daar in godsnaam mee om leren gaan?!

BigOne
Berichten: 38251
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:45

Word er weer eentje ziek dan heb je een nog groter probleem want je kunt geen zorg bieden en je dieren verdienen beter. Ben je alle mogelijkheden bij langs geweest dan blijft er maar één mogelijkheid over want ook jij kunt niet van lucht leven. Misschien kun je een tijdelijke oplossing vinden zodat je minder kosten hebt en tijdelijk veel kunt werken maar daarmee los je het probleem van geld gebrek helaas niet op, treurig dat je dit overkomt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:46

Je doodwerken staat wel bijna synoniem aan paarden houden :P
Ietwat overdreven, maar paarden zijn duur, zeker als ze ziek zijn.
En de meeste mensen die niet direct een erg dik loon hebben zullen er dan ook veel voor moeten laten om wel paarden te houden.
Heb je dat er voor over is dat natuurlijk prima. Maar zeg je, ik wil ook graag andere dingen doen, of gewoon wat gemakkelijker geld voor andere dingen over hebben. Dan zijn eigen paarden vaak niet de verstandigste hobby.

Voor nu, kunnen je ouders niet bijspringen?
En ja een paard verkopen is erg moeilijk als je een band met ze hebt.
Maar ze geen goede zorg kunnen geven in de toekomst is natuurlijk ook niet eerlijk tegenover ze.

Moeilijk, jij moet de keuze maken. Maar ik jou geval lijkt me verkoop wel de beste optie.
ook al ben je dan erg verdrietig (en ja helaas weet ik hoe dat voelt)

Horsejunkie
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:48

bigone schreef:
Word er weer eentje ziek dan heb je een nog groter probleem want je kunt geen zorg bieden en je dieren verdienen beter. Ben je alle mogelijkheden bij langs geweest dan blijft er maar één mogelijkheid over want ook jij kunt niet van lucht leven. Misschien kun je een tijdelijke oplossing vinden zodat je minder kosten hebt en tijdelijk veel kunt werken maar daarmee los je het probleem van geld gebrek helaas niet op, treurig dat je dit overkomt.



Ik ben gewoon zo bang dat het geldprobleem binnen een half jaar is opgelost, en dat ik ze dan wel volledig kwijt ben. Verschrikkelijk hoe erg pijn dit doet.
Ik kan maar niemand vinden die wil betalen voor het verzorgen van de dieren. Mijn rijpony is nog niet echt zadelmak dus dat is al een issue, en ik heb geen kar voor de shet. Damn -O-

Ik snap dat het verstandigste is om ze weg te doen. Maar ik vroeg me af of er iemand was die het gevoel herkent?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Twijfel over paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:50

Is er dan iemand die je nu wil helpen als je denkt dat je geldprobleem over een half jaar misschien wel over is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:54

Ik kon na mijn scheiding ook niet meer voor mijn pony zorgen, hij is toen via een kennis naar zijn nichtje gegaan. Normaal was er afgesproken dat ik hem mocht terug kopen zodra het voor me ging, dit is ook op papier gezet, door beide partijen ondertekend, maar slechts in 1 exemplaar opgesteld. Mijn kennis zou me een kopie van de overeenkomst geven, heb deze alleen niet meer gezien nadien. Moest ik alles opnieuw kunnen doen, zou ik een lease contract opstellen en mijn paard terug halen zodra ik er finacieel bovenop ben.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Twijfel over paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:00

Welkom op Bokt, trouwens, TS!
Ik snap dat het vreselijk lastig is om ze weg te doen. Staan de paarden bij jou thuis?
Zo nee, zou je ze goedkoper kunnen stallen? Desnoods op een soort opfok/natuurgebied, zodat ze per maand gewoon veel goedkoper zijn.
Je kan misschien ook kijken of ze op een manege mee kunnen lopen.
Ik neem aan dat je al advertenties hebt voor leasen? Boktmarkt is namelijk ook een goede plek voor advertenties.

Kunnen je ouders inspringen om je voor nu even te helpen? Of vrienden/kennissen?

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:03

Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat er maar 1 juiste keuze is.

Bedenk het zo, als je ze verkoopt heb je de kans dat je met een half jaar uit de geldproblemen bent. Maar is dat ook het geval als je ze niet verkoopt? Want de kosten blijven terugkeren.
Ik heb ook in jouw schoenen gestaan. Gelukkig heeft mijn vader altijd als achtervang willen fungeren, ondanks dat hij liever had gezien dat mijn paard eruit gegaan was.

Nu ik financieel weer in betere tijden zit, ben ik nog blijer dat mijn Vader heeft willen bijdragen maar denk ik toch ook dat het van de zotte is dat hij dingen heeft moeten laten zodat ik mijn paard heb kunnen aanhouden.
Heel veel sterkte met je situatie en keuze. De twijfel slaat alleen toe als je rationeel een keuze hebt gemaakt alleen je hart nog moet volgen.
Over in een diep dal belanden, daar ben ik ook wel eens bang voor, als ik dan toch op verkopen moet overgaan, maar ook uit de diepste dalen kun je weer opklimmen. Zoek afleiding met vrienden en kijk naar iets anders wat je leuk vind om te doen. Blijf bezig en zoek afleiding.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Twijfel over paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:15

Mijn eerste optie zou zijn voor een flinke bijdrage een bijrijder, dus dat je een bijrijder neemt die je rijdpony wel 4x per week mag berijden tegen een bijdrage van 100 euro.
Als een soort lease pony,of neem allemaal pennymeiden die hem 1x in de week mogen berijden en dan 4 meiden, 20,- per maand. Het is niet het beste maar zou mij de leukste oplossing.

Als 2e zou ik gaan voor het oudere paard lekker verkopen naar een baasje waar hij mag grazen, en de ander houden.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Twijfel over paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:35

Ik zou eerst eens een lijstje maken met je inkomsten en uitgaven. Kijk waar je kunt bezuinigen of zelfs wat extra binnen kunt halen. Dan heb je in ieder geval al meer duidelijkheid hoe snel je uit de schulden bent en of je je paarden kunt aanhouden of niet.