Verstuiking knie, hoe lang?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:25

:wave:

Donderdagavond heb ik het voor elkaar gekregen om tijdens een theaterles (!) mezelf zodanig te blesseren dat ik nu met krukken loop en op doktersadvies minstens tot donderdag rust moet nemen. Ik verzwikte mijn enkel maar daardoor ontwrichtte mijn knie, en vervolgens mijn enkel, en mijn knie toen nog eens. Blijkbaar kan dat een paar keer gebeuren onderweg naar de vloer ondanks dat ik krap 1.60m ben, maar goed.
Vrijdagochtend direct naar de huisarts gegaan omdat mijn enkel en mijn knie gigantisch opgezet waren en ik ze vrijwel niet kon belasten. Hij zei dat ik twee flinke verstuikingen had en vooral rust moest nemen. Hij wou me donderdag wel nog terug zien.

Nu is het inmiddels maandag maar de klachten zijn eigenlijk nauwelijks minder geworden. Het werd eventjes minder maar zit nu op een plateau, precies hetzelfde als zaterdag en zondag. Er vormt zich inmiddels een blauwe plek naast mijn knie en volgens mij ook mijn enkel (dat kan ik niet zien omdat ik mijn been dus niet opzij kan buigen :') ). Ik ga donderdag uiteraard gewoon nog naar de dokter maar ik vroeg me af in hoeverre dit normaal is tijdens het genezingsproces. Dikke kans dat ik gewoon heel ongeduldig ben maar die blauwe plekken baren me zorgen. Ze komen niet door het neerkomen van de val trouwens, ik viel netjes op mijn billen.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt!


Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:39

Over het verloop kan ik je niet veel zeggen, maar de blauwe plekken zijn naar mijn idee wel normaal. Die kwamen toen ik mijn enkel dubbel klapte ook pas na een paar dagen opzetten :)
Overigens gebeurde dat met mijn enkel in april geloof ik, en heb ik er nu nog last van maar ben dan ook heel eigenwijs niet naar de huisarts geweest :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Anoniem

Re: Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:51

Ja ik wel, dacht dat het misschien gebroken was. :o 3 passen zetten was al teveel haha.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:27

Bizzybijtje schreef:
Ja ik wel, dacht dat het misschien gebroken was. :o 3 passen zetten was al teveel haha.


Stuk verstandiger ook. Ik kon er in eerste instantie nog op lopen. Dag later kon ik er niet het minste gewicht op zetten. Krukken geleend en dom blijven wachten tot het beter ging. Beetje jammer alleen dat ik dus nu nog steeds restklachten heb := Dus je mag er wel vanuit gaan dat mijn manier niet de meest verstandige is haha. Maar die blauwe plekken zou ik me geen zorgen over maken. Kunnen nog allerlei mooie kleuren krijgen trouwens ;)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:29

Ik heb mijn knie ooit op die manier geblesseerd met hockey, nu 4 jaar en 2 operaties verder nogsteeds last van dus hoop niet dat jij ook zolang ermee blijft lopen ;p

Be the one to guide me, but never hold me down <3

01-10-2016, trotse mama <3

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:32

Ik ben hyperflexibel in mijn knieƫn en daardoor ontwircht mijn knie dus regelmatig. Duurt zeker een week/anderhalve week voor ik alles weer volop kan en ik loop nog minstens een maand voorzichtig :} Als je vragen hebt ofzo, PB me gerust :)

Anoniem

Re: Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:30

Mja heb het helaas ook vaker, maar nooit zo heftig. Enkel is namelijk wel gewoon goed normaal gesproken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:15

Sorry voor het omhoog schoppen (ha...schoppen), inmiddels is de zwelling redelijk afgelopen en ben ik voor herbeoordeling naar de HA geweest. Hij gaf aan dat het er beter uit zag, maar dat hij niet durft te bevestigen dat er niets beschadigd is. Ik moet 4 weken rustig aan doen en kijken of het betert, anders moet ik naar de orthopeed. Dat is inmiddels alweer enkele dagen geleden, maar ik heb het idee dat mijn knie slechter wordt. De pijn is gelukkig niet heel erg meer (of ik ben er inmiddels aan "gewend"), maar buigen is onwijs beperkt (haal de 90 graden niet eens) en strekken is pijnlijk. Die pijn voel ik echt in het gewricht zelf. Ook het strekken is beperkt. De beperking is niet zozeer door de pijn maar ik heb het idee dat mijn knie echt blokkeert. De huisarts dacht dat ik het zelf tegenhield tijdens het testen, maar dat was niet het geval. Ik zit momenteel bij mijn ouders omdat dat wat makkelijker is ivm boodschappen etc, maar over een weekje ga ik terug naar mijn eigen stekkie en naar de huisarts. Ik heb eerlijk gezegd namelijk het idee dat mijn meniscus wel degelijk beschadigd is. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Verstuiking knie, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 03:57

Volgens mijn oude huisarts had ik niets, gewoon wat vocht in mijn knie. Het eerste huisarts bezoek in veeeeele jaren werd afgedaan als - naar mijn gevoel - 'stel je niet aan'. Hoe kwam dat daar? Kon het weg? Waarom had ik er zo lang al af en toe flink last van? Allemaal vragen waar ik me geen zorgen over hoefde te maken. paracetamolletje, vocht kon wel eruit maar zou weer terug komen, kon gebeuren.

Verhuisd, nieuwe huisarts (jaren later). Daar werd ik wel serieus genomen. Nog eens gevraagd; waarschijnlijk meniscus onherstelbaar beschadigd. Toch wat anders dan 'oh, gewoon wat vocht'.

Na regelmatige oefeningen, knie brace op wandelingen ging het steeds beter. Ik heb MBT schoenen genomen om het te proberen, en die hebben ook (behoorlijk) geholpen.

Mijn knie zal altijd een zwak punt blijven, maar waar ik vroeger echt last ervan kon hebben, is het nu na serieuze inspanning weinig meer dan een beetje een zeurderig gevoel.

Wanneer ik weet dat ik een belastende dag heb (zoals vandaag, op een beurs), trek ik mijn MBT's aan en heb ik nergens last van


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, puntje, XladyX, zonnebloem18 en 127 bezoekers