Bijverdienste bij handelaar, welke prijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Bijverdienste bij handelaar, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 14:03

Hallo iedereen

Ik rij nu al een 6 tal jaar steeds paarden voor anderen.
ik heb dit altijd gratis gedaan in ruil voor stalling van mijn eigen paard.
Maar ik denk er nu over om deze 2 dingen gescheiden te houden. Dus dat ik apart betaal wordt voor mijn werk (stallen kuisen, rijden, ...) en ik de stalling zelf betaald voor mijn paard.

Dus mijn vraag is of er hier bakkers zijn die ook op handelsstallen en dergelijke rijden en hoe jullie dit doen.
Welke taken doen jullie, hoeveel worden jullie betaald, is dit per uur of per dag, ...?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:06

Ik heb als 21 jarige (10 jaar geleden) een halfjaar op een handelstal gewerkt, werkzaamheden waren voeren, buiten-binnenzetten van pension paarden. Stallen handelspaarden mesten en rijden. Kreeg hiervoor destijds 5 euro per uur

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Bijverdienste bij handelaar, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:19

Ik was als 16/17 jarige zo gek om onbeleerde/verpeste dieren in te rijden/corrigeren voor een handelaar, daar kreeg ik dan 30-50 euro voor aan het eind van de rit (ongeacht of ik er 2 weken of 3 maanden mee aan de slag was geweest).

Daarna voor een particulier nog een paardje doorgereden en mensen begeleid, dat was 10 euro per keer (+/- uur) dat ik kwam.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Bijverdienste bij handelaar, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:30

Ik weet niet of je er iets aan hebt, want ik had een hele andere leeftijd en andere werkzaamheden, maar ik heb als 18 jarige op een dressuur/handelsstal gewerkt. Mijn werkzaamheden bestonden uit alles behalve rijden. Dus paarden binnen/buiten zetten, stallen mesten, zadelen, longeren, spinnenwebben raggen, lederwaar onderhouden etc.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:31

Ik heb jaren paarden zadelmak gemaakt en doorgereden voor een stal.
Daarvoor keer ik 10% bij de verkoop.

Goede les en wedstrijden kreeg ik gratis.
Prijzengeld mocht ik houden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:25

Aangezien dit werk gerelateerd is verplaats ik dit topic van ED naar [STW]School, Studie, Werk.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 23:39

Jammer dat het verplaatst is, hier ga ik toch een andere doelgroep bereiken..

Heel wisselend dus qua taken en vergoeding.. hopelijk komen er nog wat reacties :)

essteeg

Berichten: 183
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:08

Ik verdien nu 6 euro per uur (16), mijn werkzaamheden bestaan uit mesten, buitenzetten, water bakken, voeren en wat er nog meer te doen is voor mij :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:28

Ik kreeg als 16 tot 19 jaar 100 per week, daarvoor moest ik zorgen dat alle ponys beweging kregen (hoefde ze niet eens zelf te rijden)
En de verkoop regelen, dus op MP zetten, klanten ontvangen, erf netjes maken en waar ik allemaal nog meer tijd voor had ;)

Ik denk ook dat de constructie van een paard gratis stallen nog niet zo verkeerd is + dat je ze op 1 stal hebt staan!
Laatst bijgewerkt door _KiMbErLeY_ op 08-11-16 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:29

Wat je kunt vragen in de paarden is heel wisselend en ook erg afhankelijk van je niveau. Proffesionele ruiters die paarden uitbrengen in de sport vragen al snel 20-30 euro per paard, maar als handige amateur bij een handelsstal mag je al blij zijn met 10 euro. En de kans is reeel dat ze een dergelijke deal helemaal niet zien zitten, gratis stalling aanbieden is voor hen in verhouding vaak veel goedkoper (en dus aantrekkelijker ;) ).

Anoniem

Re: Bijverdienste bij handelaar, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:44

Ik was 16 en kreeg 5 euro per uur voor het corrigeren en beleren.. Belachelijk eigenlijk.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:56

VivaLaVida schreef:
Ik was 16 en kreeg 5 euro per uur voor het corrigeren en beleren.. Belachelijk eigenlijk.


Hoezo belachelijk? Vind je het veel of weinig?
5 euro per uur is goed verdient voor een 16 jarige en ruim boven minimumloon. En daar deed je ook nog iets voor wat je erg leuk vond waarschijnlijk.