Ervaringen charles owen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Didianne
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-10-16

Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:46

Ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe cap, wat zijn jullie ervaringen ermee en welke modellen etc? Ik hoor graag meer :)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:16

Ik heb een Wellington en een SP8. Ben over beide zeer tevreden. Het stofje van beide caps blijft mooi, ook in zware regenbuien. Ik vind de pasvorm heel prettig. De Wellington heeft me de eerste twee keer wel een beetje hoofdpijn gegeven, maar zit sindsdien prima. De SP8 is wel echt m'n favoriet: deze zit als gegoten en staat heel chique. <3 Ik hoor altijd wel mensen klagen over het feit dat de caps heel warm zijn, maar daar heb ik persoonlijk niet zo veel last van. Ik denk dat bij 30 graden iedere cap warmer is dan niets op je hoofd. :j

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:28

Eerst had ik altijd een simpele harrys horse, maar die bleef niet lekker zitten en ik kreeg daar altijd drukplekken van op mijn voorhoofd. Afgelopen voorjaar geinvesteerd in een welling en ik wil niet anders meer. Geen hoofdpijn meer en hij blijft gewoon super zitten. Heb vaak niet eens meer door dat ik hem op heb!

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:42

Ik denk er al een tijdje over om de yr8 te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe vallen de maten ?

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:55

Ik heb ee yr8 maar dan zonder glitters. Vind het echt een top cap voor een goede prijs. Zit lekker. Hij vormt ook goed naar je hoofd. Ik vind hem ook niet zweterig of zo.

Maten vallen gewoon. Je moet wel een charles owen achtige hoofdvorm hebben.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:07

Ik heb een YR8 met 'glitters' haha :P
Vind het een super cap, inderdaad niet zweterig. Ben er heel tevreden over. Maar zoals al eerder gezegd moet je wel echt de vorm hoofd ervoor hebben.

Joanne1997Jarig

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:20

Ik heb sinds kort ook de yr8 en ben er zeer tevreden over! De eerste paar keer met rijden wel hoofdpijn maar dat is nu weg. Ik heb een langwerpig hoofd en hij past echt perfect!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:25

Ik heb ook de yr8 en ben groot fan! Voor mij is hij ideaal omdat ik mijn haar meestal heb ingevlochten als ik ga rijden, en mijn hoofd dus wat dikker wordt aan de achterkant. Mijn instructrice had hem laatst ook even op (met kort haar), en bij haar schudde hij behoorlijk naar voor en achter. Je moet hem eigenlijk dus wel echt even passen voor je hem koopt.
Maar al met al, een heel fijne cap die lekker zacht is aan de binnenkant, wel stevig zit, goed te verstellen is, en genoeg ruimte om je oor vrijlaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:29

IsabelHx schreef:
Ik heb ee yr8 maar dan zonder glitters. Vind het echt een top cap voor een goede prijs. Zit lekker. Hij vormt ook goed naar je hoofd. Ik vind hem ook niet zweterig of zo.

Maten vallen gewoon. Je moet wel een charles owen achtige hoofdvorm hebben.


Ja dit dus. Ik wil al jaren(12 jaar geleden al) een CO cap, maar ik heb er gewoon geen hoofd voor, ze passen me gewoon niet! En dan bedoel ik de klassieke modellen he, die moderne heb ik niks mee.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:56

Ik heb ook een CO cap, die met de Stardust glitters erop. Eerder altijd anti voor dat merk, vond de prijzen belachelijk duur voor zo'n standaard cap type.
Maar deze werd mij door de verkoper van de winkel verschillende malen aangeboden als ; probeer het nou, geef het een kans' en ik geef toe....

Het is de fijnste cap die ik ooit heb gehad :=

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:05

Ik heb echt super ervaringen met mijn Charles Owen! Weet zo even niet welk model het is, maar in ieder geval een klassieke.

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:39

En, wanneer heb je een hoofd voor een CO? :=
Zijn er een aantal modellen vergelijkbaar met andere bekende caps bijvoorbeeld?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen charles owen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:55

Eigenlijk wilde ik helemaal geen dure cap kopen, maar tijdens het passen in de winkel kwamen we er achter dat ik een ovaal hoofd heb. 'Goedkope' merken bouwen alleen op ronde schaal, geen ovaal. Toen toch maar een charles owen gepast (the hampton hat) en deze paste perfect! Charles owen bouwt dus wel op een ovale schaal. Cap bevalt super, blijft mooi, en ik heb eindelijk niet meer zon lelijke streep over mnvoorhoofd na het rijden (een ietswat rodere plek, maar die trekt in een paar min weg. In tegenstelling tot de streep van mn HH cap die uren zichtbaar bleef)

Kortom, ik ben erg tevreden!