iPhone 4s laadt niet meer op na update

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 22:22

Hey guys!

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik hoop dat iemand me kan helpen!

Gisteren deden zowel mijn telefoon als oplader het nog prima. Toen besloot ik gistermiddag om eindelijk die update te doen waarvan ik al maanden een pop up krijg, en nu laadt mijn telefoon niet meer goed op.

Hij heeft de hele nacht (ruim 7 uur) aan de oplader gelegen en is maar 20% opgeladen.. Terwijl hij normaal altijd gewoon naar de honderd ging.

Meer mensen hier last van? Ik weet eigenlijk haast wel zeker dat het niet de kabel is want die is best sterk + deed het voor de update ook gewoon goed.

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit op kan lossen.

Alvast bedankt! :)

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:29

Ik had dit ook. Telefoon helemaal uit zetten, even wachten en weer aandoen. Hopelijk werkt dit ook bij jou!

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:33


jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:41

een 4s met de laatste update ? Kans groot dat dat ding die update niet aankan, ik had dat probleem een jaar geleden al. :D Heb iPhone teruggezet naar originele instellingen en hupla, problemen waren opgelost.
(op google kan je beschrijving terugvinden hoe je dat moet doen) Nooit nog een software update laten uitvoeren met die telefoon en ik had geen problemen meer.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 01:03

Michellette schreef:
Ik had dit ook. Telefoon helemaal uit zetten, even wachten en weer aandoen. Hopelijk werkt dit ook bij jou!


Al geprobeerd, helaas werkt dit niet :(

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 01:04

Olympia96 schreef:
Kan de 4 nog wel een update draaien dan?
Edit: ik dacht dat die nu inmiddels te oud waren?
Edit 2: daar lijkt het wel op: http://www.computeridee.nl/workshop/upg ... n-en-doen/


Ik heb mijne nu geupdate naar IOS9.3.5. dus niet 10.

Telefoon zelf bleef er maar om zeuren (kreeg om de dag een pop up) dus ik dacht dat het wel kon. ;(

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 01:05

jokari schreef:
een 4s met de laatste update ? Kans groot dat dat ding die update niet aankan, ik had dat probleem een jaar geleden al. :D Heb iPhone teruggezet naar originele instellingen en hupla, problemen waren opgelost.
(op google kan je beschrijving terugvinden hoe je dat moet doen) Nooit nog een software update laten uitvoeren met die telefoon en ik had geen problemen meer.



Ik heb mijne ook terug gezet naar de originele instellingen, maar dat doet helaas niks. Hij laadt wel op, maar echt heel minimaal dus ik kan hem amper gebruiken.

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 07:43

__Sannne schreef:
Olympia96 schreef:
Kan de 4 nog wel een update draaien dan?
Edit: ik dacht dat die nu inmiddels te oud waren?
Edit 2: daar lijkt het wel op: http://www.computeridee.nl/workshop/upg ... n-en-doen/


Ik heb mijne nu geupdate naar IOS9.3.5. dus niet 10.

Telefoon zelf bleef er maar om zeuren (kreeg om de dag een pop up) dus ik dacht dat het wel kon. ;(


Dit staat bovenaan in het artikel: Dit is een ouder artikel dat oorspronkelijk over de upgrade naar iOS 9.3 ging. We hebben het artikel bijgewerkt met de relevante informatie.

Je toestel is dus echt te oud.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 07:59

Ahh okee. Weet iemand hoe ik deze update kan terugdraaien? :')

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 08:18

Als het toestel te oud was kreeg je de pop-up niet. Mijn 4S draait al maanden probleemloos op 9.3.5
Dat is de laatste update die uitgerold is voor de 4S. Nieuwere updates krijg je niet (en dus ook geen pop-ups).

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:21

Weet je heel zeker dat je oplader er goed in zat? Ik dacht een tijdje geleden dat ik hetzelfde probleem had, maar toen bleek dus dat er een stukje hooi in mijn telefoon zat waardoor de oplader er net niet goed in zat :+

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 09:33

Mijn oplader zit zeker goed. Hij laadt ook wel op, maar met een snelheid van 1% per uur. Ik kan hem nu dus praktisch niet gebruiken aangezien er niet tegenaan te laden is.

Ik zat al wel te denken om over te gaan naar een nieuwe telefoon, maar mn budget laat dat momenteel nog niet toe en het zou wel fijn zijn als deze het nog redt tot dan.

Ga morgen na mn werk in ieder geval even naar een telefoon reparatie winkel. Kijken of zij mij kunnen helpen.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:10

Een harde reset? Home knop en aan/uit knop tegelijk ingedrukt houden tot je apple logo ziet.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:25

Dit is een software fout die idd optreed bij telefoons die de gasten van Apple als "oud" bestempelen. Dit kan met iedere update gebeuren met alle modellen van de iPhone 4 en 5 en zelfs met de iPhone 6 zijn de eerste problemen al bekend.
Wat je nu moet doen is een hard reset uitvoeren. Dit gaat bizar klinken maar het werkt wel. Zet je telefoon aan en leg hem voor een extreme warmtebron. E. Dan echt van het niveau föhn op hoogste stand of straalkachel. Laten liggen tot de telefoon zichzelf uitschakeld ivm oververhitting. Dan leg je hem 20 minuten in de vriezer. Door deze extreme temperatuurswissel krijgt alle elecronica een enorme opdonder. Bij mijn iPhone (4s) heeft dit al 2x goed geholpen!

En als er in de toekomst nog eens een update wordt aanbevolen download die dan via de computer en niet met de WiFi rechtstreeks op je telefoon. Want dat is dus waarom het mis gaat.

Anoniem

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:57

Dat laatste zou ik dus niet doen.. zulke temperatuursverachillen maak je meer stuk mee dan nodig.

Ik zou een andere kabel pakken, bij voorkeur een originele. Apple flikt t nog wel eens kabels (van derden) onbruikbaar te laten zijn na een update.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: iPhone 4s laadt niet meer op na update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 01:14

Harde reset heb ik geprobeerd maar haalt helaas niks uit.

Dat met die temperatuur verschillen begin ik niet aan, dat durf ik niet.

Ik denk inderdaad dat ik maar weer een "echte" kabel moet gaan halen. Hij praat nu ook niet meer met mijn conputer namelijk.


Bedankt voor alle tips iedereen!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 01:23

Het kan aan de kabel liggen, heb ik ook namelijk met de opladers die niet door apple zijn gekeurd.
Laad hij misschien sneller op als je hem op vliegtuigstand zet?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 05:39

Vliegtuigstand heb ik geprobeerd, hielp helaas niet.

Heb ondertussen een nieuwe kabel gekocht, en deze werkt wel. Niet 1 van Apple, maar gewoon een random nieuwe. Toch apart dat mijn oude na de update er ineens mee op hield.

Either way, problem solved. Bedankt voor alle tips! Mods, dit topic mag gesloten worden. :j

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:06