Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 18:15

Op dit moment staat mijn paardje op een hele fijne plek: samen met maatjes 24/7 buiten met schuilstal. Ze hebben toegang tot onbeperkt hooi. 's Zomers staan ze overdag op de wei en 's nachts op de paddock. Nu de wei "op" is staan ze de hele dag op de paddock.

Paard happy en ik dus ook. Maar... hij staat 40km van huis. Reistijd van deur tot deur is voor mij een half uur. Nu begint dit half uur steeds langer te lijken. Eventjes naar mijn paard zit er dus niet echt in, ik ben aan reizen alleen al minstens een uur kwijt - langer nog als het druk is op de weg. Naast tijd kost dit ook wel aardig wat brandstof. Ook is er nu niet echt mogelijkheid om lessen te nemen, en ik vind het toch wel fijn om af en toe les te kunnen krijgen.

Langzaamaan ben ik dus aan het kijken naar stallen meer in de buurt zodat mijn reistijd korter is en ik vaker naar hem toe kan zonder meteen een halve dag kwijt te zijn.
Omdat mijn paard het nu zo goed heeft wil ik het liefst een stal vinden waarbij de omstandigheden ongeveer gelijk zijn. Nu is een 24/7 buiten met schuilstal plek denk ik vrij uniek, maar ik zou het toch fijn vinden als hij iig overdag heel de dag (dus geen dagdeel) buiten kan staan en dan 's nachts op stal.

Weten jullie misschien nog stallen binnen een straal van 10km om Zwolle?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-11-16 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijk zodat topic beter past op ED

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Nieuwe stal: speld in een hooiberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:42

Welke kant van Zwolle zit je? Heb me zelf lam gezocht. Woon in Hasselt. Paard staat nu bij Zwartsluis op een fijne stal maar dat is toch rond de 20 km vanaf Zwolle. .

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Nieuwe stal: speld in een hooiberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:48


pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:22

Je topic heb je geopend op verzorging stalling en weide (VSW). Je zoekt een paard gerelateerde dienst. Dat is de reden dat ik je topic ga verplaatsen naar Ervaring en diensten (ED) en jet titel heb aangepast zodat je eerder gerichter antwoord krijgt daar omdat duidelijker is wat je zoekt en waar.

VSW → ED

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 19:34

pien_2010 schreef:
Je topic heb je geopend op verzorging stalling en weide (VSW). Je zoekt een paard gerelateerde dienst. Dat is de reden dat ik je topic ga verplaatsen naar Ervaring en diensten (ED) en jet titel heb aangepast zodat je eerder gerichter antwoord krijgt daar omdat duidelijker is wat je zoekt en waar.

VSW → ED


Bedankt!


@finnens: ik woon in het centrum van Zwolle. Ri Zwartsluis is vanaf hier toch ook weer bijna een half uur reizen. Kan zijn dat ik mn "eisen" wat aan moet passen. Maar zou fijn zijn als er iets dichterbij te vinden is. Hoe ben jij aan je stalling gekomen? Via internet? Ik kreeg ook nog de tip om het via via te proberen, maar dat is lastig wanneer je niemand in de omgeving kent..

@missfalki: bedankt voor het meekijken! Goed om te lezen dat ze iig plek hebben. Heb je ervaringen met de stal?

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:44

Via bokt gevonden en informatie gevraagd. Sta op hoeve beukers. Snap dat het te ver is hoor, echt in Zwolle of heel vlak bij weet ik zo niet meteen. In Zwolle zijn wel een aantal maar daar komen ze weinig buiten. Ik heb ook wel goeie ervaringen gehoord van stal equus, ook in de buurt.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:53

@missfalki: bedankt voor het meekijken! Goed om te lezen dat ze iig plek hebben. Heb je ervaringen met de stal?[/quote]

Heb de paardjes zelf aan huis staan en woon ongeveer 20 minuten vanaf Zwolle
maar had deze advertentie net van de week gezien.
En is "in de buurt" vandaar dat ik het nog wist.

Groet Karin.


Even gezocht en gevonden

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=34

Groet Karin.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:08

Ik weet niet of je Epe te ver vindt?
Daar zit de Charleshoeve, prachtige locatie en erg vriendelijke mensen.

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 13:22

Bedankt voor het meedenken LiesM! Epe is echter nét te ver..

Ik merk al wel dat 24/7 buiten niet makkelijk te vinden is in de buurt. Hoe denken jullie over s zomers hele dag buiten en s nachts op stal en s winters een dagdeel buiten en verder op stal?

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:29

Ik heb die overgang ook gemaakt, van 24/7 naar zomers hele dag buiten snachts op stal, en swinters 7 uur buiten (plus de tijd dat ik ze eruit haal, meestal 1,5u per dag)

Vind het niet ideaal. Maar kan niks beters vinden in de buurt. Wilde eerst rii Zwolle maar daar vond ik niks dus nu zwartsluis.. in de zomer staan ze in een groot natuurgebied dat maakt het wel goed. En eerlijk, de paarden lijken het oké te vinden, zie ze vaak languit slapen in de stal, ze hebben er genoeg hooi, en haal ze er zelf ook nog uit. Vind het beter dan 24/7 in de drek staan tot de knieën.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:29

Ik sta in Kamperveen bij Bokker Zwanepol.
Overdag buiten in de groep, 's nachts op stal. Erg fijne plek en op nette afstand van Zwolle denk ik :)

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:44

Erg fijn om te horen Finnens dat je paarden de stal-periode best wel ok vinden, dat maakt dat ik me wat minder schuldig hoef te voelen..

Dat klinkt als een hele fijne plek voor je paard Fnanne, en niet al te ver weg (vergeleken met de 40km enkele reis die ik nu rijd :oo ), maar stiekem zoek ik toch een plekje waar ik eventueel bij auto-pech ook nog makkelijk met de fiets heen kan.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:47

Heb je Stal Bredewold al geprobeerd? Zit in Zwolle-Zuid.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:52

Hoe ver is Dalfsen voor je ?? Ik weet wellicht jets

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:13

Dalfsen is lekker dichtbij en erg goed te doen.

Heb toevallig ook contact met een stal in de buurt van Dalfsen die er veelbelovend uitziet.
Maar hoor graag wat/of je nog iets anders weet Marjo89.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:57

Flinty schreef:
Dalfsen is lekker dichtbij en erg goed te doen.

Heb toevallig ook contact met een stal in de buurt van Dalfsen die er veelbelovend uitziet.
Maar hoor graag wat/of je nog iets anders weet Marjo89.


Ga even navraag voor je doen. Geef haar de link van de bokt pagina

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:18

Ik ga eind deze maand verhuizen naar een stal in Wapenveld (20 min met de auto) waar mijn paardjes allebei een open stal krijgen en dus 24/7 buiten kunnen staan. Je kan daar ook voor kiezen om je paard 's nachts binnen te zetten. Alles wordt voor je gedaan, binnenbak, buitenbak, stapmolen, en je kan stappend naar het bos :)
Stuur me maar een PB als je interesse hebt/meer wil weten!

fairhoeve
Berichten: 15
Geregistreerd: 29-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:25

Aan de doorgaande weg Dalfsen- Wythmen zit een leuke stal.
Zie adv. onder de markt advertentie.

Met vriendelijke groet Fair Hoeve

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:31

fairhoeve schreef:
Aan de doorgaande weg Dalfsen- Wythmen zit een leuke stal.
Zie adv. onder de markt advertentie.

Met vriendelijke groet Fair Hoeve

missfalki schreef:
Zag deze advertentie op de bokt markt misschien geschikt...

http://www.bokt.nl/markt/ad/427561/stal ... er-te-koop

Succes

Groet Karin.

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 21:25

Ik heb deze week toegezegd om te verhuizen naar een hele fijne stal in Hoonhorst bij Dalfsen op hooguit een kwartiertje rijden van huis. Paardjes staan overdag zo veel mogelijk buiten en 's nachts op stal. Zal een beetje wennen worden maar ik kan nu iig wel iedere dag langs zonder heel veel tijd kwijt te zijn.
Én - en dat vind ik erg leuk - ik kan er springlessen volgen. Wat super uitkomt voor mijn springgefokte kwpn'er die nu over de bakrand van 1.20 springt als het gras er daar lekkerder uit ziet.. Springen kan ie dus zeker wel :')

Dank jullie wel voor het meedenken en de tips!

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Nieuwe stal gezocht een straal van 10 km om Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:29

Veel plezier gewenst op de nieuwe plek!
En succes met de springlessen ;)

Groet Karin.