zadel

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
novaandkiwi
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-08-16

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 12:45

Hallo allemaal! Ik wil een nieuw zadel kopen, alleen bij echte zadelmakers is het zo duur! Kan je ook gewoon een zadel op marktplaats in de maat van mijn pony kopen?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:58

Ik zou gewoon een zadelmaker laten komen. Je kan een zadel kopen met de inchmaat en boommaat van je pony, en die dan laten aanpassen. Maar er zijn ook zadelmakers die tweedehands zadels meenemen. In iedergeval raad ik je af om er gewoon een zadel op te gooien. Krijg je alleen maar narigheid van.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:00

Laat een zadelpasser komen "de maat van je pony" is de hele vorm van de rug en dat kan je dus niet zomaar zien. De inchmaat is niet de maat van je pony maar niet van jou zelf, hoewel die wel een max heeft door de ruglengte van je pony.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 05-11-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:03

Dan zou ik inderdaad een tweedehandszadel kopen bij een zadelmaker. Maar dus sowieso een zadelmaker/zadelpasser erbij laten komen en niet alleen kijken naar boommaat en inchmaat!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:38

Een pony is nou eenmaal duur, als je het beste wilt voor je pony zou ik gewoon sparen en voor een zadelmaker gaan!

Bubbleee

Berichten: 870
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:55

Ik heb jarenlang ook zadels van marktplaats opgescharreld.
Gevolg: Paard met een zere rug en bang van het zadel.
Sindsdien zadelmaker laten komen, en moet je eerlijk bekennen dat ik tot nu toe goedkoper uit ben geweest dan een zadel van internet.

Mijn zadelmaker kwam een tijdje geleden voor een nieuwe pony een zadel aanmeten. Ze had wat tweedehands zadels meegenomen, en je raadt het nooit.. het enigste zadeltje dat goed paste koste maarliefst €50,-!!

Kan het je alleen maar aanraden om naar een zadelmaker te gaan!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:57

novaandkiwi schreef:
Hallo allemaal! Ik wil een nieuw zadel kopen, alleen bij echte zadelmakers is het zo duur! Kan je ook gewoon een zadel op marktplaats in de maat van mijn pony kopen?



nee.

Je kan wel een zadel kopen en er vervolgens een goede zadelpasser naar laten kijken, maar helaas zijn die ook schaars.

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:18

Mmh ik zoueen zadelmaker laten komen, on de maat te bepalen! En te vragen wat voorn zadel hij nodig heeft enzovoort enzovoort! En dan zou je bij marktplaats of applejack ofz een kunnen halen *\o/*