Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 17:10

*horses
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding
Madeleine Witte-Vrees met Wyton, foto door Esmee van Gijtenbeek



Madeleine Witte-Vrees is uit het Olympisch kader dressuur gezet omdat zij zich niet heeft gehouden aan de deelnemingsovereenkomst van de KNHS. “De sanctie geldt tot 1 januari 2017”, vertelt Charlotte Gunnink, persvoorlichter van de KNHS.

In de deelnemingsovereenkomst van de KNHS staat onder andere dat de kaderleden zich moeten houden aan de gedragscode en zich moeten opstellen als ‘ambassadeur’ van de KNHS.

Voor het gehele bericht en de reacties van Madeleine Witte-Vrees en Nico Witte zie: http://www.horses.nl/sport/madeleine-wi ... der-gezet/

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Liannetje86
Berichten: 781
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:14

Belachelijk eigenlijk...

Maarja, moet je uberhaubt in zo'n team willen zitten vraag ik me af...

Weg hier - Pas hier niet tussen.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:15

Een team is een team en over je team genoten praat je niet slecht want dan ben je geen team meer.

Terecht een straf maar misschien wel wat hard en aan de late kant.

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:15

En het maakt ook niets uit. Wat voor Olympisch is er in die paar maanden.

Liannetje86
Berichten: 781
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:17

Cheminee schreef:
Een team is een team en over je team genoten praat je niet slecht want dan ben je geen team meer.

Terecht een straf maar misschien wel wat hard en aan de late kant.


Dan nog mag je gewoon je mening geven en hoef je niet altijd ja en amen te zeggen als iemand uit je team iets doet. Misschien niet zo "pers-verantwoord", maar toch...

En slecht praten of wat feiten zeggen, ik zie het nog steeds meer als het laatste ;)

Weg hier - Pas hier niet tussen.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:31

Als je in het Olympisch team zit, heb je er voordeel van neem ik aan zoals startplaatsen op grote wedsrijden, extra begeleiding ed? Dat zal ze nu een jaar niet krijgen. Ze zal zich de volgende keer wel bedenken om haar duistere meningen tegenover de pers te uiten. Misschien ook nog een beetje straf dat ze niet meewilde. }>

In der Ruhe liegt die Kraft.

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:33

Het is gewoon zo dat je niet alles wat je maar denkt, en al helemaal niet over je teamgenoten, op internet moet zetten. Denk toch dat iedereen dat wel meegekregen heeft in z'n opvoeding.

Ook al is er deze paar maanden nog weinig te doen, ik vind het goed dat ze haar straffen, wat ze zei over Adelinde was gewoon ontzettend kinderachtig en niet teamgericht.

Eigen schuld dikke bult :)
Laatst bijgewerkt door Change3x op 03-11-16 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:33

vur schreef:
Als je in het Olympisch team zit, heb je er voordeel van neem ik aan zoals startplaatsen op grote wedsrijden, extra begeleiding ed? Dat zal ze nu een jaar niet krijgen. Ze zal zich de volgende keer wel bedenken om haar duistere meningen tegenover de pers te uiten. Misschien ook nog een beetje straf dat ze niet meewilde. }>



Een jaar? Ze is geschorst tot 1-1-2017, dus acht weken.

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:34

vur schreef:
Als je in het Olympisch team zit, heb je er voordeel van neem ik aan zoals startplaatsen op grote wedsrijden, extra begeleiding ed? Dat zal ze nu een jaar niet krijgen. Ze zal zich de volgende keer wel bedenken om haar duistere meningen tegenover de pers te uiten. Misschien ook nog een beetje straf dat ze niet meewilde. }>


Het gaat maar om 2 maanden.

Friesfanaat

Berichten: 1331
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:34

vur schreef:
Als je in het Olympisch team zit, heb je er voordeel van neem ik aan zoals startplaatsen op grote wedsrijden, extra begeleiding ed? Dat zal ze nu een jaar niet krijgen. Ze zal zich de volgende keer wel bedenken om haar duistere meningen tegenover de pers te uiten. Misschien ook nog een beetje straf dat ze niet meewilde. }>


Een jaar? Ik lees dat het tot 1 januari 2017 is.. Dat zijn maar 2 maanden meer..

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - 04-05-2019
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - 06-03-2020


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:40

vur schreef:
Als je in het Olympisch team zit, heb je er voordeel van neem ik aan zoals startplaatsen op grote wedsrijden, extra begeleiding ed? Dat zal ze nu een jaar niet krijgen. Ze zal zich de volgende keer wel bedenken om haar duistere meningen tegenover de pers te uiten. Misschien ook nog een beetje straf dat ze niet meewilde. }>

dat laatste willen ze toch gaan verplichten, voor de komende spelen.


dat ook al ben je reserve, je bent dan verplicht om mee te reizen.

:j :j

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:40

O ja. Te snel gelezen. Sorry.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:42

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:59

Ibbel schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?


Als het in hun voorwaarden staat, en ze overtreed deze, mogen ze er toch een sanctie aan vast hangen.

Ik vond het van haar vooral heel kinderachtig en jaloers overkomen, wat ze of fb geplaatst had. Ze had de keuze om mee te reizen, niet gedaan. Uiteindelijk had ze er kunnen rijden en om dan zo een steek onder water te geven vind ik niet kunnen.
Terecht dat ze gestraft wordt.

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Anoniem

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:01

Ik vind het ook terecht. Teamspirit is wel een beetje iets wat op dat niveau wel naar voren mag komen.

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:09

Je mag heus een eigen mening hebben, maar hoort daar ook professioneel mee om te gaan.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:11

senna21 schreef:
Je mag heus een eigen mening hebben, maar hoort daar ook professioneel mee om te gaan.

een eigen mening hebben, maar niet als reserve mee willen reizen en dan ook nog een teamlid afkraken, vind ik geen mening hebben.

dit is je frustratie uitten, op een heel verkeerde manier. -O- -O-

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:12

Ze hadden haar wel een jaar langer mogen schorsen.
Onsympathiek op het paard, onsympathiek naast het paard..

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:15

Ibbel schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?

Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:22

_San87_ schreef:
Ibbel schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?

Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.


En is niet alleen daar zo, ook reden dat ik elders meteen nog voor het echt een dictatuur werd uit een kader ben gestapt. Leef in een democratie, aantal eisen mag je aan me stellen, maar je kan ook veels te ver gaan. Heb wijselijk na 1 training aldaar, kader vaarwel gezegd, toen waren de voorwaarden me al veels te ver gaand, wat er later voor contracten uit de hoge hoed kwamen was nog erger.
Blij dat ik vrij snel foetsie was, aangezien je daar het woord belangen verstrengeling al niet in de mond mocht nemen, of gewoon leuke dingen op fb mocht zetten. (en de trainings methode was ook nog totaal ongeschikt voor mijn paard, de voornaamste reden dat ik na 1 training al ben afgehaakt. )

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:23

_San87_ schreef:
Ibbel schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?

Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.


Toch denk ik dat je hier best over kunt discussiëren. Ook hun overeenkomst mag geen onwettelijkheden omvatten. Zou wat zijn... Staat er straks in m'n huurcontract "Bij het uitblijven van betaling mag de huurbaas je koud maken. " :D

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:24

Sjolvir schreef:
_San87_ schreef:
Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.


En is niet alleen daar zo, ook reden dat ik elders meteen nog voor het echt een dictatuur werd uit een kader ben gestapt. Leef in een democratie, aantal eisen mag je aan me stellen, maar je kan ook veels te ver gaan. Heb wijselijk na 1 training aldaar, kader vaarwel gezegd, toen waren de voorwaarden me al veels te ver gaand, wat er later voor contracten uit de hoge hoed kwamen was nog erger.
Blij dat ik vrij snel foetsie was, aangezien je daar het woord belangen verstrengeling al niet in de mond mocht nemen, of gewoon leuke dingen op fb mocht zetten. (en de trainings methode was ook nog totaal ongeschikt voor mijn paard, de voornaamste reden dat ik na 1 training al ben afgehaakt. )

Dat gaat wel ver. Maar de uitingen gedaan zoals door Madeleine gaan ook gewoon te ver. Zo ga je niet met je team om :).

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:25

Wat heeft ze eigenlijk gezegd?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41334
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:26

Focussed schreef:
_San87_ schreef:
Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.


Toch denk ik dat je hier best over kunt discussiëren. Ook hun overeenkomst mag geen onwettelijkheden omvatten. Zou wat zijn... Staat er straks in m'n huurcontract "Bij het uitblijven van betaling mag de huurbaas je koud maken. " :D
Afspreken dat er niks gezegd wordt dat o.a. teamleden kan schaden lijkt me niet onwettelijk. Jou wel?

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:31

Amandavd schreef:
Wat heeft ze eigenlijk gezegd?


Even zoeken op Adelinde en Madeleine.
Het was echt absoluut niet vriendelijk!

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dito, heidy_wilco, judithM, Kabayo, Majestic-12, neline11, REYNIR, rosak en 23 bezoekers