(Aan)winst na dagje paardenmarkt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

(Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 16:44

We zijn alweer 3 maandjes verder, maar graag deel ik met jullie het verhaal van Paardenmarkt Bemmel 2016. Omdat één van mijn pony's afgelopen voorjaar in elke maanden blind is geworden moest ik langzaam naar vervanging gaan kijken: een superbrave bomproof kinderpony, geschikt voor de allerkleinste beginnertjes.

Twee dagen vóór de markt kreeg ik van een kennis een 100% brave shetlandpony aangeboden en die hebben we meteen opgehaald, omdat ik de pony al kende en wist dat ze precies was wat wij zochten.
Ik had al een aantal pony's verkocht op de markt en ook daar gekocht en meteen verkocht, maar nog nooit eentje van de markt mee naar huis genomen. Ook al is het risico op mankementen daar wat groter, het leek me wel een keer leuk! :D Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon de trailer erachter gedaan.

Ondanks we dus eigenlijk al voorzien waren van de pony die we zochten zijn we toch om 03:45 uur mét de trailer erachter richting de markt gegaan.
Afbeelding

Het was 04:00 uur en zo stonden we middernacht met alle trailers op straat te wachten voordat de markthekken officieel open gingen. Om 04:30 uur mochten we er eindelijk met z'n alle op rijden en parkeren.

Nadat we een bakkie koffie hadden gepakt en even hadden gekeken wat er allemaal uit de trailers en vrachtwagens werd gehaald liepen we het eerste rondje over de markt en ik liep zo op een shetlander af alsof ik door een magneet werd aangetrokken. Ze stond als enigste shetlander tussen een lange rij tinkers die we even daarvoor uit de vrachtwagen zagen komen. Mooie lange manen, mooie ogen, leuk koppie en de goede maat. Ik vroeg de handelaar wat ze kende en hij zei dat ze altijd met kindjes had gelopen. Hij had geen bewijsmateriaal, dus zeker weten deed ik het niet. Misschien had ze nog wel nooit een zadel op gehad... Ik heb ze even laten stappen en draven en ik had er een goed gevoel bij. <3

Hier was ze nog niet van mij, maar liep ik er even mee rond om te kijken hoe ze was:
Afbeelding

Enkele minuten verder was het 'handje klap' gebeurd en had ik er een nieuwe pony bij!! Zo had ik om 05:15 uur al een pony op de trailer staan, terwijl ik er dus eigenlijk geen meer bij mocht kopen. *D
Afbeelding

Aangezien wij nog de hele ochtend op de markt wilden blijven heb ik ze soms maar even van de trailer gehaald om te wandelen en toevallig kwam ik een vriendin met een spiegelreflexcamera tegen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding


Thuis eerst maar even de kleintjes bij elkaar gezet (linkse zwarte shet was dus ook net nieuw)
Afbeelding


De dag na de markt hebben we de 2 nieuwe pony's meteen in de trailer gezet en aan het halster meegenomen een rondje over de kermis. Even kijken of ze braaf waren. :j (We staan wel eens op evenementen met ze, dus dan moeten ze echt rustig zijn)
Afbeelding

En toen de eerste keer rijden, spannend! Ik had dus geen idee of ze überhaupt ooit bereden was. Die vraag werd al snel beantwoord toen het zadel en hoofdstel erop gingen, ze deed het allemaal goed!
Afbeelding

Paar dagen later zelfs al mee naar een kinderfeestje!
Afbeelding

En weer een paar dagen later de eerste ponykeuring in het dorp hier :')
Afbeelding

Afbeelding

En als afsluiter: een beertje wat het nu is!!
Afbeelding

Een poosje geleden bleek dat de zwarte shetlander hoefbevangen was wat mogelijk nooit meer goed ging komen. Gelukkig kon ik haar terug doen naar haar vorige eigenaren en was ik dus EXTRA blij dat we Gina hebben gekocht! *\o/*
De kleinste kindjes kunnen zelfs alleen met haar rijden. Ze blijft een shetlander, dus eigenwijs kan ze wel zijn, maar zeker niet gemeen! Misschien dat we haar nog gaan beleren voor de koets en dan zal ik updaten in het topic!

Groetjes Saar en een hoefje van Gina! :o
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 01-11-16 17:01, in het totaal 4 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:54

Leuke pony's!
Maar je wist dus überhaupt niet of ze bereden was en toch neem je haar mee naar de kermis om kinderen erop te laten?? Vind je dat niet veel te risicovol?

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 16:56

Cayenne schreef:
Leuke pony's!
Maar je wist dus überhaupt niet of ze bereden was en toch neem je haar mee naar de kermis om kinderen erop te laten?? Vind je dat niet veel te risicovol?


Dankjewel! En nee nee, er staat "De dag na de markt hebben we de 2 nieuwe pony's meteen in de trailer gezet en aan het halster meegenomen een rondje over de kermis." Dus zoals op de foto te zien is, er mochten toen geen kindjes op rijden :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:04

Oh zo! Ik vond het al zo vreemd :')

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:04

Cayenne schreef:
Oh zo! Ik vond het al zo vreemd :')


Haha ja snap ik! Zou nogal onverantwoord zijn :P

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:08

Leuk dat ze zo'n goed plekje gevonden heeft, ze ziet eruit als een leuke pony :)

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 19:50

Century schreef:
Leuk dat ze zo'n goed plekje gevonden heeft, ze ziet eruit als een leuke pony :)


Ja ze is helemaal op dr plaats hier! <3

brittkalijn

Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:01

Wat een lief topic voor dit lieve eigenwijze vriendinnetje <3 de rem óf de sprint komen om de beurt uit de truucendoos en dat maakt haar echt typisch Gin❤

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:05

Wat n knappie! En idd soms gewoon de gok nemen, zitten echt leuke poowns tussen op zo'n markt. Veel plezier met haar! Ik was btw ook op Bemmel maar dit jaar nix meegejomen hahaha

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:06

Wat is de 5e foto lief zeg! Jij bent duidelijk heel blij met je aankoop :D Leuke pony is het!

Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:17

die laatste foto met wintervacht is zow cute <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:18

Wat een leuke pony! En fijn dat ze zo goed op haar plek is!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:40

@Jolene85 Ja volgens mij heb ik jou nog zien lopen ofzo, zat ook in topic Paardenmarkt Bemmel 2016, komend jaar weer he?

@Melody7 Dankjewel! Ik was er inderdaad ook meteen hartstikke wijs mee <3

@Rilanatjuh @Safina @Brittkalijn Dankjewelll!! Het is echt een dame hoor haha

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:00

JITP >> ITP

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:09

Ik zou ook dat soort dingen doen hoor. Hou er wel van. En soms moet je gewoon beetje vertrouwen hebben. Leuke pony!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 16:59

suikermeisje schreef:
Ik zou ook dat soort dingen doen hoor. Hou er wel van. En soms moet je gewoon beetje vertrouwen hebben. Leuke pony!


Haha ja soms moet je lekker gek doen he!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:03

Super leuke aanwinst! Echt een knapperd, ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:17

Soms verbaas ik me er over hoe gemakkelijk er een pony word gekocht, alsof het een pakje boter betreft.
Dit is geen persoonlijke aanval want je hebt er plek voor en ook enige kennis van...
Het is een leuke pony, en die zal de kindjes zeker veel plezier brengen *\o/*

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 17:52

kwita schreef:
Soms verbaas ik me er over hoe gemakkelijk er een pony word gekocht, alsof het een pakje boter betreft.
Dit is geen persoonlijke aanval want je hebt er plek voor en ook enige kennis van...
Het is een leuke pony, en die zal de kindjes zeker veel plezier brengen *\o/*


Haha ja dat klopt wel. Maar heb inderdaad de kennis, de ruimte, het geld etc. dus in dit geval geen probleem, maar sommigen kopen echt té spontaan :(:)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:46

Je moet alleen die ene foto nog even betalen :Y)

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:48

ClauH schreef:
Je moet alleen die ene foto nog even betalen :Y)


Hahaha ja klopt! Maar deed die keuring met 3 pony's mee dat het er zo veel zijn dat ik nu aan het uitstellen ben hahaha

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:27

SaraViavia schreef:
kwita schreef:
Soms verbaas ik me er over hoe gemakkelijk er een pony word gekocht, alsof het een pakje boter betreft.
Dit is geen persoonlijke aanval want je hebt er plek voor en ook enige kennis van...
Het is een leuke pony, en die zal de kindjes zeker veel plezier brengen *\o/*


Haha ja dat klopt wel. Maar heb inderdaad de kennis, de ruimte, het geld etc. dus in dit geval geen probleem, maar sommigen kopen echt té spontaan :(:)


Ik koop ook spontaan maar weet de pony altijd wel beter erop te laten worden en zoek eventueel een passend huis (een soort Welsh/new forest, verkocht als menpony want die werd echt niet blij van ohz). De haflinger verkocht naar een allround meisje, super huisje en nu kon ik fijn m'n springpaardje kopen. Indien die niet kan springen kan ik hem zo opleiden zodat een recreatie of dressuurruiter er iets aan heeft.

Maar idd, mensen met te weinig kennis, hulp, ervaring of geld moeten er niet aan beginnen en toch zie je dat weleens fout gaan. Helemaal met zo'n markt.

Toch ook wel leuk dat dingen soms zo spontaan gaan vind ik.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 11:02

suikermeisje schreef:
kwita schreef:
Soms verbaas ik me er over hoe gemakkelijk er een pony word gekocht, alsof het een pakje boter betreft.
Dit is geen persoonlijke aanval want je hebt er plek voor en ook enige kennis van...
Het is een leuke pony, en die zal de kindjes zeker veel plezier brengen *\o/*


Ik koop ook spontaan maar weet de pony altijd wel beter erop te laten worden en zoek eventueel een passend huis (een soort Welsh/new forest, verkocht als menpony want die werd echt niet blij van ohz). De haflinger verkocht naar een allround meisje, super huisje en nu kon ik fijn m'n springpaardje kopen. Indien die niet kan springen kan ik hem zo opleiden zodat een recreatie of dressuurruiter er iets aan heeft.

Maar idd, mensen met te weinig kennis, hulp, ervaring of geld moeten er niet aan beginnen en toch zie je dat weleens fout gaan. Helemaal met zo'n markt.

Toch ook wel leuk dat dingen soms zo spontaan gaan vind ik.


Ja klopt dat is ook fijn om te zien dan! Heb er zelf ook n keer 2 veulens gekocht die klaar stonden om naar Italië te gaan (veulens zelfs te jong om überhaupt van de moeder af te mogen) en heb ze op diezelfde markt samen verkocht aan een paar meiden en n jaar later zag ik ze samen op marktplaats staan en stond erbij dat ze perse samen moesten blijven, omdat ze samen opgegroeid waren en dat ze enkel naar een super goed huisje gingen, dus dat is leuk om te zien dan!
En deze merrie kon ik op de marktdag zelf ook zo weer doorverkopen, want heb nog veel vraag gehad, maar ik kon lekker zeggen: "Ze gaat met mij mee naar huis" *\o/*

Onzebram
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-11-16

Re: (Aan)winst na dagje paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:11

Veel plezier ermee...super lief zo te zien

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 10:12

Onzebram schreef:
Veel plezier ermee...super lief zo te zien


Thanks!! :9