Ervaring met Equest Coolpacks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Ervaring met Equest Coolpacks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 21:33

Ik ben benieuwd of er andere bokkers zijn die ervaring hebben met de Equest Coolpacks.
Ik heb ze sinds gisteren voor mijn pony met peesblessure maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik heb niet het idee dat haar been veel koeler er weer onderuit komt. Kan dit kloppen dat het been dan wel alsnog voldoende wordt gekoeld? Op paardendrogist lees ik wel gewoon goede ervaringen. Het gaat om deze coolpacks:

https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 501?v=True

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Ervaring met Equest Coolpacks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:54

Helemaal niemand?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (Belgiƫ)

Re: Ervaring met Equest Coolpacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:02

Met deze heb ik geen ervaring maar ik heb enkel nog maar bij de ice vibes het idee gehad dat ze het been ook echt koelen. Ik weet niet hoe lang het al geleden is dat de peesblessure is geconstateerd, maar eens je door het ontstekingsproces heen bent en het dus niet meer uit zichzelf warm staat, brengt koelen niet zo heel veel meer op. Probleem bij koelen is dat je het lymfe systeem eigenlijk 'plat' legt door de kou. Terwijl dat systeem er juist voor zorgt dat afvalstoffen worden afgevoerd. Als je koelt, is het dus belangrijk om daarna weer even te stappen zodat je het lymfe systeem weer op gang brengt en niet meteen je paard op stal te zetten.