Wat te doen?!? ):

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 18:48

Ik heb lang gezicht maar kon niks vinden, dus besloot een onderwerp te plaatsen. Is er toch een onderwerp hier over, stuur me effentjes een link!

Okey, ik zoek leuke dingen om te doen, om aan de band tussen mij en het paard te werken. Dus zeg maar om aan onze band te werken, en het vertrouwen! :D
Het maakt niet uit op het paard, of aan de hand. Ik zou het graag in een bak willen doen, want ik wil dat hij mij en ik hem vertrouw als we het ergens anders zouden gaan doen!! Reactie zou heel fijn zijn vriendelijke groet!

galaxy in my eyes, universe in my mind <3


Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:52

poetsen met je handen, dat vinden paarden vaak fijn en daar krijg je ook een band met je paard mee, en lekker wandelen. of rijden zonder zadel als dat mogelijk is
Laatst bijgewerkt door Horses2005 op 02-11-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne is mijn nummer 1
Smokey is mijn nummer 2
allebij super lief

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:55

Vrijheidsdresuur!!

So what if im crazy? The best people are.

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 19:06

Rilanatjuh schreef:
poetsen met je handen, dat vinden paarden vaak fijn en daar krijg je ook een band met je paard mee, en lekker wandelen. of rijden zonder zadel als dat mogelijk is

Dankje ga meteen proberen zaterdag, wat zou ik zeg maar tijden het rijden zonder zadel kunnen dien?

galaxy in my eyes, universe in my mind <3

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 19:07

madhatter schreef:
Vrijheidsdresuur!!


Wat voorn soort?

galaxy in my eyes, universe in my mind <3

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:16

Ik zie dat het je verzorgpony is, ik zou dan geen vrijheidsdressuur doen, want als hij eenmaal het truukje weet is het moeilijk af te leren en soms ook irritant, met name voor de eigenaar.

Lekker lang poetsen, fijn voor de ontspanning. Parcour neerleggen met balkjes en daar overheen stappen aan de hand, je kan ze bijvoorbeeld ook in waaiervorm leggen. Wandelen, goed voor het leiderschap en vertrouwen, langs weggetjes gaan, slootjes, struiken het is leuker dan je denkt.
Onder het zadel dingen doen zoals ronde om de wereld, dameszit, met 1 hand rijden en zonder stijgbeugels.
Creaties maken met de manen, mini vlechtjes, knotjes en staart(wortel)vlechten, wees creatief en verzin iets moois.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:42

Ellebel123 schreef:
Ik zie dat het je verzorgpony is, ik zou dan geen vrijheidsdressuur doen, want als hij eenmaal het truukje weet is het moeilijk af te leren en soms ook irritant, met name voor de eigenaar.

Lekker lang poetsen, fijn voor de ontspanning. Parcour neerleggen met balkjes en daar overheen stappen aan de hand, je kan ze bijvoorbeeld ook in waaiervorm leggen. Wandelen, goed voor het leiderschap en vertrouwen, langs weggetjes gaan, slootjes, struiken het is leuker dan je denkt.
Onder het zadel dingen doen zoals ronde om de wereld, dameszit, met 1 hand rijden en zonder stijgbeugels.
Creaties maken met de manen, mini vlechtjes, knotjes en staart(wortel)vlechten, wees creatief en verzin iets moois.


Wat? Dan leer je geen goed vrijheidsdressur.
Paarden die geen goede vd's leren gaan het dus vaker doen en er misbruik van maken.
Zolang de eigenaar niet het signaal geeft moet de pony het niet doen, anders heeft t paard het niet goed aangeleerd.


Flqqr, vrijheidsdressur, gewoon grondwerken. Kleine trucjes als een kusje etc.

So what if im crazy? The best people are.

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:16

Ik leer mijn paard geen vrijheidsdresuur, wel doe ik grondwerk dat bestaat uit wijken voor druk en lichaamstaal, achteruitlopen, zijwaards, wegsturen en stilstaan op commando dit is is voor de dus voornamelijk leiderschap en vertrouwen, een paard zou dit niet voor je doen als je niet de leider bent. Dit is zonder snoep of klikker misschien stem om het comando duidelijk te geven. Een stukje opvoeding is het eigenlijk.
Hoe leer je vrijheids dressuur volgens jou dan aan, met snoepjes, klikker?
Er zijn ook meerdere topics over waarom je je verzorgpaard zulke dingen niet zou moeten aanleren.
Als je het toch nog graag wil, even met de eigenaar overleggen. Als het je eigen paard zou zijn is het niet erg om vrijheidsdressuur te doen, dan is het je eigen verantwoordelijk heid.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:19

Het is nu een beetje koud daarvoor maar zwemmen vind er eentje hier heel leuk! ook uitgebreid masseren.

Be happy eat a snackkie

Doornwitje
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:23

Ik zou inderdaad zoals de voorgangers hier boven zeggen gewoon veel poetsen,tutten grondwerk. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je bij je verzorgpony bent en hoe lang je die al verzorgt. Maar ik denk dat als je er vaak genoeg bent de band ook steeds beter wordt :D

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:44

In je profiel staat dat je 35 bent, als je zo oud bent hoor je niet op young rider talk!

So what if im crazy? The best people are.

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:53

Sturen zonder teugels. Dus teugels in een knoop en proberen om met je lichaam te sturen, van hand veranderen en achtjes enzo. Of eerst aan de hand een parcourtje lopen (over balkjes/tussen balkjes door) en dat daarna rijdend met en zonder teugels (Voor de zekerheid kan je een stukje van de bak afzetten)

Discover the Hungarian "puszta" on horseback; www.hunnatura.com/node/2

Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:01

Flqqr schreef:
Rilanatjuh schreef:
poetsen met je handen, dat vinden paarden vaak fijn en daar krijg je ook een band met je paard mee, en lekker wandelen. of rijden zonder zadel als dat mogelijk is

Dankje ga meteen proberen zaterdag, wat zou ik zeg maar tijden het rijden zonder zadel kunnen dien?

uhm, nou. rijd je zonder zadel in het bos of in de bak?

Sanne is mijn nummer 1
Smokey is mijn nummer 2
allebij super lief

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 09:41

madhatter schreef:
In je profiel staat dat je 35 bent, als je zo oud bent hoor je niet op young rider talk!


Ik heb gwn effe een leeftijd in gevuld, ben niet zo oud!! Wil liever mn leeftijd niet zeggen <3

galaxy in my eyes, universe in my mind <3

Flqqr

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 09:44

uhm, nou. rijd je zonder zadel in het bos of in de bak?[/quote]


In de bak {:}

galaxy in my eyes, universe in my mind <3

Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:30

Flqqr schreef:
uhm, nou. rijd je zonder zadel in het bos of in de bak?



In de bak {:}[/quote]
misschien over hindernisjes springen?

Sanne is mijn nummer 1
Smokey is mijn nummer 2
allebij super lief

Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Re: Wat te doen?!? ):

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:31

de quotes doen het niet meer?

Sanne is mijn nummer 1
Smokey is mijn nummer 2
allebij super lief


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers