Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 13:37

Bijna iedere moeder heeft ze gehad; weeën.
Ik ben dan ook vast niet de enige die in die laatste loodjes ontzettend onzeker is wat nou wél weeën zijn en wat nou niét.

Allereerst, natuurlijk heb ik mijn verloskundige allang gesproken en heeft ze mij ook allang gezien. Maar het vertrouwen wat ik in hun praktijk zou moeten hebben, geven ze mij helaas niet. Vandaar dat ik een topic start zodat ik het misschien wat meer op me af kan laten komen.

Vandaag ben ik 40 weken + 3 dagen.
Mijn zwangerschap was eigenlijk een roze wolk; ik had nergens last van en had niet eens in de gaten dat ik zwanger was. Tot 1.5 maand geleden ongeveer.
Ik kreeg toen ontzettend last van harde buiken, die met een beetje rust wel wat minder werden.
Nu sinds 3 weken heb ik voor weeën zoals mijn verloskundige deze noemt, alleen zijn die weeën die ik 3 weken geleden had toch écht minder pijnlijk dan die ik sinds donderdag heb ( vorige week ).

Sinds vorige week donderdag slaap ik misschien nog 3 uur per dag, en vannacht heb ik helemaal mijn bed niet gezien. Lopen gaat zeer moeilijk en omdat het ons eerste kindje is heb ik natuurlijk in die tijd de verloskundige wel een paar keer gebeld omdat ik zoveel pijn had. Ik heb 2 verschillende verloskundige en allebei nemen ze mij niet erg serieus. Zij lachen mijn pijn gewoon weg, vertellen dat ze toch niets kunnen doen en dat ik maar paracetamol moet gaan slikken om de pijn te verzachten.
Toen ik met vragen kwam, kwam het er zo'n beetje maar op neer dat ik dat ook allemaal op Google kon opzoeken. }:0

Nu weet ik dat jullie geen verloskundige zijn, maar er zijn vast een paar mensen die mij kunnen geruststellen en misschien ontzettend goede tips hebben zodat ik toch mijn rust in de nachts nog een beetje heb. :)

Mijn eerste vraag is dan ook gelijk een beetje een onsmakelijke, ik ben sinds gisteren morgen mijn slijmprop verloren, en sindsdien ben ik alleen nog maar met maandverbanden aan het verwisselen omdat het zoveel is. Heeft één van jullie dit ook gehad? En wanneer zou dit moeten ophouden?

Dan de bijna ondraaglijke pijn die ik heb; voor mijn idee zijn het gewoon weeën; een soort menstruatiepijn alleen dan 100 keer zo erg. Als ze komen kan ik niet meer zitten, staan of liggen en verdwijn ik het liefst onder de grond. Het begint als knagende pijn en word later nog erger, waarna het weer afzakt. Gisteren had ik het om de 5 minuten wat later weer 10 minuten werd. Wat tot nu toe is afgezakt na om de 30 minuten. Dit heb ik sinds gisterenavond rond 17.00 en dit gevoel is nooit weggegaan.
Ik ben best wel bang voor mijn bevalling, ook omdat ik geen klik heb met mijn verloskundige. Toen ik wist dat ik zwanger was wist ik ook direct dat ik een ziekenhuis bevalling wou. Mijn angst is nu dus een beetje dat ik misschien al wel ontsluiting heb, en straks geen mogelijkheid meer heb om naar het ziekenhuis te komen. Kan dat? Het ziekenhuis is hier ongeveer 10 minuten vandaan dus niet heel erg ver.

Zijn er meer vrouwen die zo lang aan het martelen zijn met weeën die maar niet lijken op te houden?
De baby beweegt ook minder dan hij voor die tijd deed, maar niet zorgelijk minder. Ik voel hem nog wel met regelmaat.

En er zijn hier vast vrouwen die goede tips hebben om de dag door te komen? :Y) Ik kijk al leuke films, plak wat dingen in mijn babyboek en houd natuurlijk gewoon het huishouden bij. Ik heb ook al een kruik gevuld met warm water wat een beetje lijkt te werken. Helaas door het moeilijke lopen kan ik het huis minimaal uit.

Alvast bedankt voor het lezen! :)


Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:40

Angst voor zoveel ontsluiting dat je ziekenhuis niet meer haalt kan terecht zijn hoor, is mij recentelijk gebeurd :+

Maar even serieus, dit is je eerste? Wat je voelt zijn ongetwijfeld wel weeën en je zal daardoor ook wel ontsluiting hebben of gaan krijgen. Maar als je niet klikt met je VK, waarom ben je dan bij haar gebleven?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:43

Weet je zeker dat je geen vruchtwater verliest?
Ik voelde dat wel echt als een soort 'knapje'.
Ik heb dit pas op het laatst (vlak voor het bevallen) verloren maar ik geloof dat het wat zoetig hoort te ruiken.

Ik heb maar 1 voorwee gehad.

Wat je zou kunnen doen is een andere vk-praktijk bellen, je verhaal doen en vragen of je daar mag, maar dat is wel erg op de valreep. Aan de andere kant moet je je wel prettig voelen, ze gaan je zo immers ook begeleiden bij je bevalling.

Ik vond de weeen zelf niet echt lijken op mestruatiepijn. Kon het niet echt plaatsten. Wat wel heel duidelijk was, was dat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg voor een grote boodschap te moeten, toen heb ik pas de vk gebeld, dat was wel wat alat want dan dient de baby zich haast al aan.

Je vk kan natuurlijk met de echo zien hoe je kindje ligt en of je al ontsluiting hebt.

Sterkte en succes, maak je ook weer niet te druk (laat het nog even leuk zijn), het kan eigenlijk nog een weekje duren!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:45

De pijn die je beschrijft zouden goed weeën kunnen zijn. Al kunnen het ook voorweeën zijn! Let in ieder geval goed op de kleur van het vocht wat je verliest. Als het een beetje bruinig/groenig is, dan is het vruchtwater waar de baby in gepoept heeft. Dan is het echt wel zaak om actie te ondernemen!

Wel heel vervelend dat je zo'n rotgevoel hebt bij je verloskundige! Gewoon bij twijfel blijven bellen hoor, daar zijn ze voor!

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:46

Ik kan alleen maar zeggen dat je enkel op jezelf moet vertrouwen.
Geloof het 'weglachen' niet,zij voelen niet wat jij voelt.
Kan je niet ergens naar een monitor gaan?
Daar worden weeën geregistreerd.

In België is het 'makkelijk,heb je weeën,dan ga je naar het verloskwartier en helpen ze je verder.

Hier laatst een miskraam gehad op 3 maanden.
Een goeie week weeën gehad,maar overal werd het 'weggelachen' met 'bandenpijnen'
(ik heb al 2 kindjes en ook hiervoor al een later miskraam gehad,dus ik ken nu echt wel het verschil tussen bandenpijn en weeën),telkens opnieuw kreeg ik te horen dat met het kindje alles goed was,en de pijn normaal was.
Uiteindelijk een miskraam gehad,mijn gevoel dat het niet goed was werd bevestigd,maar dan blijf je met een wrang gevoel achter dat niemand je geloofde.

Net daarom,volg je gevoel!

Je bent de 40 weken voorbij,je hebt weeën,laat er naar kijken door iemand die je wel serieus neemt!

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:47

Je angst zit je denk ik in de weg.

Het slijm wat je verliest, is dat echt slijm? Of is het een heldere vloeistof? Hoe ruikt het? Zoet en weeïg? Want mogelijk is dit vruchtwater.

Mijn advies zou zijn om toch je VK te bellen en te vragen om langs te komen. Zeker omdat je het niet vertrouwt.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:48

Ik dacht dat ik voorweeen had en bleek toen al 6 cm ontsluiting te hebben....was wel bij de 2e. Gaat een beetje sneller.

De eerste was ingeleid en heb toen een ruggeprik gehad. Daar heb ik qua weeën niet veel van meegekregen.

Als je het niet helemaal vertrouwd bel het Z-H waar je wil bevallen even. Waarschijnlijk laten ze je komen en voelen ze even of je al zo ver bent.
Is het nog niet zo ver ga je gewoon weer naar huis.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:51

Ik heb totaal geen weeen gehad, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ook geen slijmprop verloren, maar wel heel duidelijk mee gekregen dat mijn vruchtwater brak (was een soort "plop" en daarna het bed zeiknat :') ). Als je zoveel maandverband gebruikt, weet je zeker dat je geen vruchtwater verliest?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

wilmatj

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:51

Ik vind dit ook meer lijken dat het echt al begonnen is. Bij mij waren heel duidelijk mijn vliezen gebroken. Ik liep serieus leeg, toen gewoon de verloskundige laten komen. die kan dan ook kijken of je geen ontsluiting hebt enzo..

Ik zal toch nog eens bellen..

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:52

Als je continu vruchtwater verliest (dat maak ik op uit jouw verhaal) zijn je vliezen gebroken. Jij geeft aan dat dit gisteren was. Als je nu langer dan 24 uur met gebroken vliezen loopt, en de bevalling komt niet verder op gang raad ik je sowieso aan om naar het ziekenhuis te gaan.


Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:04

Het zou niet zo moeten zijn dat je je niet geholpen of gesteund voelt door je verloskundigen.
De periode rond de bevalling is heel waardevol en al spannend genoeg zonder jouw problemen.

Ik zou nogmaals contact opnemen met je verloskundigen, ze zijn er om je gerust te stellen.
Lukt dat niet, bel dan een andere verloskundige of kijk wat het ziekenhuis voor je kan betekenen.

Ik had een ziekenhuisbevalling.
De verloskundige van dienst daar kon ik niets mee. Ik heb me echt opgetrokken aan de ervaren verpleegkundige.
Het is zo belangrijk dat je goed wordt begeleid.
Ik zou als ik jou was zelfs nu nog zorgen voor iemand waar je op vertrouwt. Helemaal niet raar.

Heel veel succes!!!!

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:06

Vervelend ts. Mijn advies zou zijn om een andere verloskundige te bellen en je verhaal te doen. Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat je vertrouwen hebt in de persoon die je begeleid. Ook zou je eventueel de kraamafdeling van het ziekenhuis kunnen bellen en je probleem voorleggen met het vermoeden dat je vliezen gebroken zijn maar je verloskundige geen reactie geeft.
Het is belachelijk dat ze je zo slecht begeleiden.
Soms kunnen ze niet altijd wat voor je doen, maar alleen het gevoel om gehoord te worden kan al voor rust zorgen.

https://www.euroclix.nl/index?SRef=UBFEcdYcQSUqYzpm
Eenvoudig een extra'tje bijverdienen door middel van clix bij aankopen via webshops en vele andere mogelijkheden tot het verdienen van extra clix. Deelname is volledig gratis.

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:08

czarina schreef:
Vervelend ts. Mijn advies zou zijn om een andere verloskundige te bellen en je verhaal te doen. Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat je vertrouwen hebt in de persoon die je begeleid. Ook zou je eventueel de kraamafdeling van het ziekenhuis kunnen bellen en je probleem voorleggen met het vermoeden dat je vliezen gebroken zijn maar je verloskundige geen reactie geeft.
Het is belachelijk dat ze je zo slecht begeleiden.
Soms kunnen ze niet altijd wat voor je doen, maar alleen het gevoel om gehoord te worden kan al voor rust zorgen.


Plus bellen om te zeggen dat je de baby aanzienlijk minder voelt bewegen, is genoeg reden om je naar ziekenhuis te laten komen en echo te maken etc.

TS het is vervelend dit maar ik zou je wel aanraden om nu zelf actie te ondernemen.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

WendyLotte

Berichten: 1136
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:11

Slijmprop verliezen is normaal. Dat is de voorbereiding op de weeen. Je baarmoederhals gaat soeperler worden en misschien zelfs al verruimen door de oefen weeen.
wat je voelt zijn waarschijnlijk de voorweeen. Twijfel je, over je vocht verlies ga je langs de verloskundige. Die kan met een wattenstaafje testen of het vruchtwater is.
Ik had dat ook en achteraf bleek er een klein scheurtje in het vlies te zitten waardoor ik vruchtwater was verloren.
Er blijft genoeg over, dus das geen reden tot paniek.
Je beschrijving van je krampen lijken oefen weeen te zijn. De echte weeen en de bevalling zal waarschijnlijk niet heel lang meer op zich laten wachten.
De verloskundige kan kijken of je al ontsluiting hebt. Dat kan namelijk al enkel cm's zijn. (1,2 of 3)
Als het echt zover is, zullen je vliezen echt breken en de weeen zullen sneller achter elkaar gaan komen. (volgorde kan andersom zijn.)
Gewoon bellen met je verloskundige en op controle gaan. Dan weet je hoe je ervoor staat.
Beter een keer teveel, als te weinig.
Mocht het zijn dat ze je niet serieus nemen, kan je aangeven de baby al even niet meer gevoelt te hebben. Dan mag je zeker langs komen voor controle.
Succes !!

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 14:16

Leonoor, het is inderdaad mijn eerste kindje. De reden dat ik niet naar een andere praktijk ben gegaan is omdat hier ontzettend moeilijk over werd gedaan. Ik woon in een dorp en om mij heen liggen nog meer andere dorpen die ook onder hun hoede staan.

IMJ, mijn verloskundige heeft met een staafje getest of het vruchtwater was en dit was volgens haar geen vruchtwater. Het is ook erg slijmerig maar begint ook steeds meer waterig te worden. Ik heb nu inmiddels al een heel maandverbandpak opgemaakt zoveel is het. Ik voel het ook echt gewoon '' lopen ''.

Het slijm wat ik verlies is daarin tegen niet groen en ook niet meer bloederig. Het is nu wit/doorzichtig.

Toen ik zondag ontzettende pijn had, was mijn verloskundige voor meer dan een uur niet bereikbaar. Mijn man en ik hebben uit ellende het ziekenhuis maar gebeld om onze vraag kwijt te kunnen. Het ziekenhuis heeft later weer geklaagd bij mijn verloskundige waarom zij niet op nam. De reden dat ze niet op nam was omdat ze stond te koken en meer dan een uur haar telefoon niet had gehoord. Toen de verloskundige eindelijk kwam was ze ook nogal verbokt omdat het ziekenhuis haar had gebeld. Ik mocht van haar ook niet meer het ziekenhuis bellen?

Als je zulke verloskundige hebt als ik, voel je je al gauw een aansteller omdat je hun weer belt. Dat terwijl ik normaal helemaal geen zeurpiet ben en 8 maanden lang niet geklaagd heb.
Ik wil eigenlijk zo even bellen omdat ik gek word van de pijn maar ook van de onzekerheid die ik heb, maar ik weet zeker dat ze toch niets gaan doen. Ik heb zelfs gevraagd voor een inwendig onderzoek naar hoeveel cm ontsluiting maar hun vonden dit niet belangrijk. Ze zei letterlijk; stel dat je 2 cm ontsluiting hebt dan zeg ik; hartstikke mooi maar dan ga ik weer naar huis, ik kan dan toch niks doen. Maar voor mezelf vind ik dit wel belangrijk.

Heb ik het recht om naar het ziekenhuis te gaan als zij weigeren mij te helpen?
En hadden jullie tijdens die weeën ook een nogal stille baby? Hij beweegt aanzienlijk minder dan eerst maar dit zou ook kunnen komen doordat alles aan het '' rommelen'' is toch?

onpaard

Berichten: 2953
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:18

Als ik je vehaal lees dan lijkt het er op dat je weeën hebt. Meestal als je de slijmprop verliest komt de bevalling snel.

Ik zou vragen of de verloskundige even langs wil komen om alles even te controleren. Al is het maar om jou gerust te stellen.

Succes alvast. Het is toch iets heel bijzonders.

*****

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:24

Wat heb jij een belachelijke verloskundige zeg. Verbieden om het zkh te bellen? Dat bepaal je nog altijd zelf lijkt me. Vooral dus ook doen dus als je je verhaal niet kwijt kan. En er is werkelijk niks mis met een potje 'zeuren' (de aanhalingstekens omdat ik het echt geen zeuren vind maar volkomen normale vragen) in deze fase van de zwangerschap. Voor een deel worden ze betaald om je psychisch bij te staan als ze dat niet kan handelen zoekt ze maar een ander beroep. Ik zou echt heel duidelijk zijn tegen haar dat ze je maar serieus dient te nemen en dat je haar anders ontslaat. Bel een andere, desnoods van een stuk verderop, en leg het uit. Als ze je al zo'n negatief gevoel geven gaan ze je ook de bevalling niet door kunnen helpen. En dat is wel het laatste wat je wilt.
Laatst bijgewerkt door troi op 02-11-16 14:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Laura_1986
Berichten: 116
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:26

Ik ben verloskundige en als ik je verhaal lees, schrik ik ervan hoe je de zorg door je verloskundigen ervaart. Als je er zo weinig in hebt, raad ik je aan om óf heel duidelijk te zijn en niet met je te laten sollen óf toch over te stappen naar een andere verloskundige (en dat vinden ze misschien zelf niet leuk, maar het kan altijd!). Ik kan, als je dat wilt, je verhaal aanhoren en samen met je bekijken wat het beste zou zijn om te doen. Ook kan ik je wat uitleg geven, die je wellicht mist. Als je hier behoefte aan hebt, mag je een PB sturen met daarin je nummer. Waar woon je ergens?
Laatst bijgewerkt door Laura_1986 op 02-11-16 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:27

TS Je moet vooral voor jezelf en je kindje opkomen.

Jij voelt je niet prettig en of het nou terecht is of niet, het is je eerste kindje. Je weet niet wat er gaat gebeuren en wat je te wachten staat.

Naast dat een verloskundige er natuurlijk is om je kind gezond op de wereld te helpen, hoort deze er ook voor jou te zijn. Jij moet je prettig voelen en dan maar een keer teveel gebeld dan te weinig.

Mocht ze nou zo blijven doen gewoon nogmaals het ziekenhuid bellen en zeggen wat de reactie van je verloskundige is etc.

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:28

Tjemig wat een verhaal..

Als je toch zo onzeker bent gewoon bellen! En desnoods een beetje boos worden zeg..
En een uur niet bereikbaar als verloskundige vind ik not done! Kun je nergens bij een overkoepelende organisatie een klacht in dienen?!
Voor nu, gewoon bellen, en anders het ziekenhuis bellen.

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:28

Ik ben 6 weken geleden bevallen en bij mij liep het vruchtwater ook langzaam eruit. Weeen herken je wel, ik vond het niet menstruatie achtig maar meer heel intens samentrekken van iets. Ik had ook geen leuke verloskundige, namen me nooit serieus. Ik heb gewoon geëist dat ze me moesten nakijken. En tijdens het nakijken voor ontsluiting sprong ik van 3 na 6 cm!
Op je strepen staan en gewoon bellen. Daar zijn ze voor.

Kana

Berichten: 9044
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:32

Jeetje wat een verhaal. Alleen al voor je eigen gemoedstoestand lijkt het me verstandig stappen te gaan ondernemen. Kun je niet nog een keer bellen en het er heel dik boven op leggen hoe druk je je maakt? En anders vanavond gewoon naar de HAP rijden en eisen dat iemand je controleert?

Ik heb er verder geen verstand van want ben nog nooit bevallen, maar heel veel succes gewenst!

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:32

Wat enorm naar dat je zo'n slechte ervaring hebt met je verloskundige. Bevallen is al spannend genoeg, maar met z'n slecht gevoel er in gaan is helemaal naar. Je mag inderdaad best flink aan de bel trekken en eisen dat ze je voldoende begeleiding geven dat jij rustig je bevalling in kan gaan (of vertel je partner/familie/vriendin dit te doen, scheelt jou weer confrontatie, je hebt duidelijk al genoeg te doen momenteel!). Zo lang toch vrij heftige (voor)weeen en weinig nachtrust putten jou ook uit en dat is best een reden om goed in de gaten te houden dat het je niet te veel wordt. Dat het kindje minder gaat bewegen is normaal, die daalt nu langzaam in en heeft daardoor minder ruimte. Maar ook hier geldt, als je je er niet gerust op voelt dan mag jij prima het ziekenhuis bellen! En ik zou zeker op Laura's aanbod ingaan, hopelijk kan dat je wat geruststellen! Succes met de bevalling, probeer je desondanks alles je niet te veel zorgen te maken, en geniet van je kindje straks :)

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

nimbletje
Berichten: 776
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:35

Wat een belachelijke reacties zeg van je verloskundige! Ik zou het ziekenhuis bellen en melden dat je de baby minder voelt dan mag je eigenlijk altijd direct langskomen. Ik ben ook mijn slijmprop verloren maar dat was zeker niet dat ik het voelde lopen hoor.
Sterkte ermee en probeer het toch als iets bijzonders te zien ondanks de lakse verloskundige.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:38

Hoe vaak moet je maandverband verwisselen zijn ze heel verzadigd? Verlies je vruchtwater?
Tekenen als beetje bloed en slijm zijn normaal.
Waar je wel even op moet letten is hoe vaak je uteruscontracties hebt en hoe snel ze achter elkaar komen.
Qua pijn kan je eigenlijk weinig doen, wat vaak wel kan helpen is iets warms tegen de buik aanleggen.
En verder ga ook een beetje op je eigen gevoel af. Als jij het idee hebt dat er actie moet ondernomen dan moet je aan de bel trekken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, MerelV, Supervixen en 51 bezoekers