Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:52

Net kwam er iets aanwandelen in mijn kamer, ik hoorde het gewoon lopen. Een enorm zilvervisjes, ruim een CM groot, schoenmaat 36 en uiterst vastberaden! :r

Helaas drijft hij nu in de wc!

Maar ik ben het zat! Ik heb alles al ingespoten met speciaal spul, heb bijna altijd het raam open en de verwarming niet aan! Maar toch blijf ik die rotbeesten vinden. Record is 15 op 1 dag!!! En ik woon op 19m2, dus dat is veel! :r Ik vind ze ook op de gang en op de WC.

Nu het volgende probleem, ik heb een huisgenoot met 2 honden. Hij woont dus met 2 honden (formaat 70 kg) en zijn vriendin op 19m2. Daardoor stikt het dus van de haren. Zelfs al woon in 3 kamers verder. Ik wil dus snel van die zilvervisjes af zodat ik een tochtstrip kan plaatsen, maar dat vinden die zilvervisjes wel erg fijn!

Ik ga van die vallen halen en volgende week nog een keer sprayen. Ook de gang is dan aan de beurt! Maar daar is behang en dan moeten dus eigenlijk de hele muren. :brr:

Hoe kom ik hier van af? En ik huur bij SSH, kan ik dan de woningbouw aansprakelijk stellen voor het uitroeien van die beestjes in de gang?

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:16


verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:18

Ai gatsie, ik heb er ook heel veel. Veel gespoten met dat spul van HG, dat werkt even, maar dan komen ze weer. Ik ga nu een paar flessen kit kopen en mn man alles af laten kitten en dan hoop ik dat ze niet meer komen :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 18:21

Ah bah het zijn dus papiervisjes en zilvervisjes... brrr! Die zijn dus nog lastiger te bestrijden!

Ja ik ga vragen of mijn vader met een bus kit langs kan komen om alles nog een keer extra dicht te maken.

En ik ga gewoon om de week zo'n spuitbus spuiten, dan kost het me maar geld. Ik heb zo'n hekel aan beestjes! :r

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:36

Als het er zoveel zijn kan je m.i. wel steken van een plaag.. heb je al eens geïnformeerd bij je verhuurder &/of ongediertebestrijder in hoeverre zij er wat aan kunnen doen? En opzoeken wie dat zou moeten betalen lijkt mij ook handig ;)

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:19

Ik heb ook last gehad van die krengen en huur ook bij SSH. Mijn ervaring: de SSH verwacht dat je het gewoon zelf bestrijdt en gaat niks voor je vergoeden, alleen als je echt een plaag hebt. En met 'plaag' bedoelen zij vaak dat je eerst zowat door de ratten en mieren en zilvervisjes moet worden opgevreten voordat zij er wat aan gaan doen := Maar proberen contact op te nemen kan altijd, ligt ook heel erg aan de persoon die je treft.
Ik heb ze overigens ook niet weg kunnen krijgen... gespoten met spuitbussen en nog tig andere dingen op plekken waarvan ik wist dat ze zaten, vochtvreters plaatsen, van die lokdoosjes... niks hielp. Maar bij ons zat het probleem (net zoals bij jou waarschijnlijk) ook in het hele huis want ik trof ze niet alleen in m'n kamer aan maar ook in allerlei andere ruimtes. Als je het echt weg wil krijgen zul je dus eigenlijk wel in het hele huis actie moeten ondernemen. Denk dat dichtkitten wel een hele hoop gaat tegenhouden.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:22

Hier ook veel last van die vieze beestjes! Ik spuit elke twee weken alle naden en kieren in met spray voor zilvervisjes en dat lijkt redelijk te helpen, kom er af en toe nog 1 tegen. Helaas kan je er weinig aan doen, ik woon in een vochtige omgeving (moeras achtig gebied)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Beslopen door ongewenste huisgenoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:31

Zit jij ook in Casa? Ik heb ze ook en moet af en toe sprayen inderdaad. Knettergek wordt je ervan. Dan heb je t zelf schoon en netjes, komen ze vanaf de gang.

Dat spul werkt dacht ik 6 weken, dus ik spray nu elke maand het kozijn en de drempel bij de voordeur in. T is nu al een tijdje visjes vrij bij mij.