Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 13:35

Mensen met tips? Vanacht is er een acute keelontsteking ontstaan, wat erin resulteert dat slikken behoorlijk pijnlijk is. Een kant van m'n keel is ook aardig gezwollen, daarnaast koortserig, etc.
Vanmorgen al keelspray van vogel ( :r ), extra paracetamol en strepfen gehaald, evenals kamillethee en natuurlijk vruchtensap...
Maar hoe kan ik het beste en snelste de pijn met het slikken aanpakken?


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:39

Oh ik zit voor de derde keer dit jaar met een keelontsteking. Heb nog geen wondermiddel gevonden, maar ik vind Citrosan erg fijn qua pijnstilling! Klein beetje suiker erbij en dan is het nog lekker ook. Verder:niet praten! En ik vind de sauna altijd erg fijn, vooral omdat ik altijd enorm verkouden ben.
Oh en als je het lekker vind, honingdrop bij de hand houden.

Sterkte!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:39

Thee met honing. Trachitol werkt bij sommige mensen ook. Of waterijs.
Geen melkproducten nuttigen, daar wordt het rauwer van

En het is de vraag of het een virale of bacteriele keelontsteking is. Aan het eerste zou een huisarts niet wat kunnen doen, maar aan het tweede zeer zeker wel.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 13:42

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik het ooit gehad heb. Ben verder ook niet verkouden ofzo

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:42

Bij mij werken de keeltabletten van Dr. Vogel erg goed. Misschien voor jou ook wel, TS!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:46

Buiten alles wat al genoemd is en warme shawl omdoen ook binnen

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:23

ik haal altijd van die chloorhexide pilletjes bij de apotheek, smaak naar pepermunt en zou de bacteriën in de keel doden. Ze zijn zo groot als een paracetamol en staan bij ons in de apotheek (een Mediq apotheek) ook in dat schap.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:25

IJswater verkoelt het lekker en haalt de pijn van het slikken tijdelijk weg. Veel drinken is sws goed om de boel door de spoelen. Keelontsteking is vaak gevolg van een virusje dus meer dan symptomen bestrijden kun je er niet mee. Heb je koorts?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:27

Trachitol en voldoende paracetamol slikken.

Verder ijsjes.... :9

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:27

Heb je ook witte aanslag achter in je keel?

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:29

Depende schreef:
ik haal altijd van die chloorhexide pilletjes bij de apotheek, smaak naar pepermunt en zou de bacteriën in de keel doden. Ze zijn zo groot als een paracetamol en staan bij ons in de apotheek (een Mediq apotheek) ook in dat schap.


Deze haal ik altijd bij de Plus :j En homeopatische keeltabletten, zitten in een oranje doosje. Ben iedere 4 tot 6 weken wel aan de beurt en dan ben ik er met 3 dagen vanaf.. Beterschap, ik weet hoe beroerd je je er door kunt voelen..

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:35

Ik kieper er sowieso altijd direct per dag 2 echinaforce kauwtabletten van dr. vogel bij in. Verhogen de weerstand en dat is altijd meegenomen toch? Gorchelen (schrijf je dat zo?) met lauw water waar je flink wat zout in opgelost hebt is ook zo'n oma-middeltje dat nog wel eens wil helpen. Mijn oma liet ons altijd naar bed gaan met een natte lap om onze nek, plastic zak erom en dan nog een sjaal. Ging natuurlijk lekker broeien maar in mijn herinnering was het de volgende dag altijd beter ....

Insta: ArtbyEvaRoeters

Anoniem

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:38

Koude cola waar bijna geen prik meer in zit. Heeft mij flink geholpen toen ik een keelontsteking had!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:39

Bij mij is het zaterdagmiddag op komen zetten en nu weer bijna weg *\o/* . Ben meteen begonnen met strepfen, mezelf kwijt vreten aan drop en veel drinken Weinig praten is geen succes met mijn beroep en mijn omroepberichten klonken wel wat haperend af en toe _O- .
Helaas is er ook nu weer gebeurt wat in de helft van de gevallen gebeurt bij mij, mijn luchtwegen zijn door de keelontsteking dusdanig in verwarring dat ik nu weer een bronchitis heb -O- . Morgen dus toch even naar de huisarts :+ .

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 15:26

Mars schreef:
IJswater verkoelt het lekker en haalt de pijn van het slikken tijdelijk weg. Veel drinken is sws goed om de boel door de spoelen. Keelontsteking is vaak gevolg van een virusje dus meer dan symptomen bestrijden kun je er niet mee. Heb je koorts?

Geen koorts, wel wat verhoging. Voel me wel koortsig trouwens (trekkende spieren etc)..

Zo maar eens kijken of ik nog ijsjes heb, hoewel ik er qua temperatuur niet aan moet denken :brr:


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:16

Spiegel paracetamol opbouwen niet pas gaan slikken als je pijn krijgt

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 21:40

Das lastig als het je s nachts ineens overvalt Renee ;)

Op t moment trekt het ontzettend door naar m'n rechteroor (met slikken).... dat wordt weer een slapeloze nacht vrees ik...
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 01-11-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:42

Dat snap ik ik heb het ook over nu

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ual_95

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:53

Paracetamol helpt tegen de pijn, maar ibuprofen ook tegen de ontsteking. Daar zit namelijk naast pijnstilling een ontstekingsremmer in, evenals in diclofenac, maar dat is enkel via de huisarts te krijgen.

We are not makers of history. We are made by history.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 21:54

In de strepfen zit ibuprofen. Daarom moetst ik opletten met combineren...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:57

Neem een lepel honing.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

ual_95

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:00

Toch zou ik voor pure ibuprofen gaan, 800mg per keer. Ik heb het vorige week ook gehad. Het begon met de linkerkant van mijn keel en pijn met slikken, niet echt verkoudheidpijn. Een dag later trok het door mijn kaak naar mijn linker oor, dus elke keer als ik slikte deed het zeer (en veel ook, je gaat opeens inzien hoeveel je slikt op een dag haha). Mijn vader is huisarts en heeft geconstateerd dat het viraal was, en kreeg van hem diclofenac, hebben we sowieso in huis. Daarnaast ibuprofen, want diclofenac is niet super fijn..

We are not makers of history. We are made by history.

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:02

Zoethoutthee verzacht ook enorm.

Iedereen die denkt dat niets 2 kanten heeft, staat waarschijnlijk alleen

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Zelfzorgmiddelen keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:11

Zout oplossen in lauw water en gorgelen! Deed echt wonderen bij mij. Het is wel super goor, maar werkte super goed!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:14

ual_95 schreef:
Toch zou ik voor pure ibuprofen gaan, 800mg per keer. Ik heb het vorige week ook gehad. Het begon met de linkerkant van mijn keel en pijn met slikken, niet echt verkoudheidpijn. Een dag later trok het door mijn kaak naar mijn linker oor, dus elke keer als ik slikte deed het zeer (en veel ook, je gaat opeens inzien hoeveel je slikt op een dag haha). Mijn vader is huisarts en heeft geconstateerd dat het viraal was, en kreeg van hem diclofenac, hebben we sowieso in huis. Daarnaast ibuprofen, want diclofenac is niet super fijn..



En dat heeft je vader geadviseerd die huisarts is ? Diclofenac en ibuprofen mogen niet gecombineerd zijn allebei nsaid's .
En 800 Mg ibuprofen per keer mag eigenlijk ook niet max is 600mg per dosis of je moet de retard hebben die is 800mg. Maar eigenlijk alleen voor reuma patiënten .

Mensen volg aub niet zomaar zulke adviezen op overleg dan even met eigen apotheek of huisarts .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DoretteK, Jintexx, Rachral, SemrushBot, VogeltjeM, YandexBot en 43 bezoekers