achterwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-01 17:42

ik krijg honey niet normaal recht achterwaarts. Ze gaat altijd met haar kont naar links, en maakt er soms zelfs een volte van. Linkerbeen meer erbij, linkerteugel erbij, rechterteugel erbij, ze blijft het doen. HELP!!!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 21:51

Bekend probleem Lot deed dat ook en altijd naar links met die dikke kont. Ik moest linkerhand van de hals voorhand er voor blijven zetten daarna stapte ie alleen scheef weg een paar keer langs de bakrand geoefend.. en dan stapt ie dus steeds tegen het schot nu is het over

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 22:17

Zet anders eens een brede oxer neer en probeer daartussen achterwaarts te gaan.

Ik heb het geleerd door mijn beide handen naar rechts te doen (als ze naar links gaat) en vooral met het linkerbeen achterwaarts vragen.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 23:17

Ja, dit is herkenbaar!

Lamanda deed het ook altijd. Wat bij haar geholpen heeft zijn wat westernlesjes geweest. Daar moest ik achterwaarts tussen balkjes die op 1 meter afstand van elkaar liggen. En om het helemaal makkelijk te maken werd een hoek van 90 graden gelegd. Je leert zelf dan ook achterwaarts sturen en haakse bochten maken. Sindsdien loopt ze recht en is ze veel krachtiger geworden in het achterwaarts gaan.


Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 16:17

Ik ken dit probleem ook en ik heb ook nog zo'n paard dat als hij eenmaal stilstaan als het even kan op rust gaat staan. Ik ga het die van mij leren met 2 zwepen en bij elke diagonalen pas krijgt hij een tikje mee.
Dus als linksachter naar achter word gezet krijgt hij een tikje aan de linkerkant. Zo wordt de achterwaartse stap ook krachtiger en wordt het achterbeen beter opgetilt.
succes Groetjes Carla

Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 15:40

hhihihihihihihi, laat die shet lekker vooruit lopen!!! in de L heb je dat pas nodig, en daar kom jij toch NOOIT............

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 16:14

vorig jaar, 4e in de L met 135 punten, dus euhm, niet in de L? dacht het wel!!!!! (hey, dat rijmt Knipoog
Maareeuh, ga lekker door met jezelf vervelen, ik vind het enkel lachwekkend, dat zielige gedrag van jou, dus als je denkt dat je mij er mee hebt, moet ik je helaas teleurstellen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 22:53

GO GO GO STEF!

Tim
Berichten: 12
Geregistreerd: 10-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 20:57

Doe alleen je rechter hand naar rechts, en hou je zweep in de rechterhand. en rij desnood 1 volle rondte in de bak, totdat hij recht gaat!

Visit www.toppaarden.nl, deze site is nog in aanbouw, maar neem gerust een kijkje.

nathan_

Berichten: 170
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: limburg

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:15

kijk eens op de lijst Lijst
daar staan tips xx anja en {nathan}
Lijst Lijst Lijst Lijst Lijst Lijst Lijst Lijst Koe Vork Koe Vork

anja love nathan nathan is mijn pony
Poepie mijn shety
Ik geef privee lessen dresuur met iegen paard stuur mij PB

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:53

zorg er in eerste instantie voor dat je het halthouden op twee teugels doet. Hij moet door een sluitende kuit stil gaan staan. Recht wel te verstaan met evenveel druk op beide teugels en kuiten. Als dat goed gaat geef je meer kuitdruk (je sluit je kuiten) maakt je zelf lang geeft een ophouding die weer op beide teugels met eveneveel druk gegeven wordt en sluit vervolgens je bovenbenen (maak jezelf lang!!) stapt het paard weg open dan je hand maar blijf gesloten zitten. Stap zo achterwaarts. Gaat ie scheef dan direct weer vooruit en zuiver halthouden. Dan weer op nieuw beginnen. Probeer eens bewust de andere kant op achteruit te gaan of in ieder geval bij het halthouden al de andere stelling aan te nemen als ie normaal doet. Dan zal ie waarschijnlijk niet meer achteruit willen maar dan ben je wel goed bezig

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:23

dit moet een nieuw record zijn, een topic van 7 jaar oud. Wsl een van de eerste topics van bokt Haha!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:25

hihi, ik wilde nog serieus gaan reageren, maar zie dat ie heel oud is. toch maar ff nog:

teugels kun je wel gaan gebruiken, maar met been bereik je meer denk ik;)

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:25

he das gaaf. Ik had het niet eens gezien. Is het daarom ook dat het topic niet zo in beeld komt als dat het zou moeten?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:29

ik denk het. hij is veel groter!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:30

Ik zet een slotje (raar lettertype trouwens). Dit topic komt ongeveer uit de oertijd van Bokt.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers