Verlof basisschool kind

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 16:17

Hoi,

Ik zit met een dilemma en ik dacht misschien weten Bokt wel raad :+
De aanvraag is al ingediend bij de directeur van school maar er nog niks van gehoord, dus ik dacht Bokt weet misschien waar ik rekening mee moet houden als antwoord te krijgen.

Mijn vader is zeer ernstig ziek en ik willen hem graag bezoek met mijn oudste dochter, zijn kleindochter. Echter mijn vader woont in Australië. Dus we kunnen niet even na schooltijd een uurtje langs :+
Tot de kerstvakantie wachten heeft als groot risico dat hij voor die tijd al overlijdt. Dus ik wil sowieso nu al heen en zou fijn vinden als dochter mee mag. Eerst dachten de artsen dat het niet zo snel zou gaan, dus ik wilde in kerst vakantie, maar nu is dat bijgesteld naar 'elke week dat hij nog leeft is er één'. En dus ga ik niet wachten tot de kerst...

Mijn dochter is 6 jaar, zij is in groep 3. Het zal geen lang bezoek worden, ik wil haar niet meer dan 1 weken (vijf dagen) niet gaan naar school, dus verzoek ligt bij directeur en niet bij leerplichtambtenaar (dat is bij meer dan tien dagen).

Wat denken jullie? Zou dit kunnen worden toegestaan of is er niet een kans?
Hoe lang duurt het krijgen van antwoord ongeveer?
Internet zegt heel veel verschillende dingen over bezoek familie buitenland dus graag jullie eigen ervaring of mensen die hier verstand van hebben :Y)

Hou het wel lief graag, ook naar elkaar :(:)
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 01-11-16 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt


Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:18

Waarom bel je niet even om de ernst van de situatie uit te leggen en uit te leggen dat iedere dag wachten er 1 is?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:21

Mijn moeder zou ons dan gewoon een week ziek gemeld hebben. :o Komop het is de basisschool denk ik dan altijd...

Denk echt niet dat ze daar moeilijk over gaan doen, anders is je kind opeens ziek. :7

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:21

Als ik de situatie verplaats naar de school waar ik werk, weet ik zeker dat onze directeur jullie het liefst vandaag nog zou laten gaan. Ik denk dat het in jouw geval verstandig is om even persoonlijk contact met hem/haar op te nemen en het te bespreken, want jij zult ook dingen moeten voorbereiden.
Succes/sterkte ermee!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:22

Wat maken die 5 dagen uit...
Ik zou het gek vinden als dit niet goedgekeurd gaat worden...
Bel directeur ff en boek jullie reis!

Niet banketstaaf maar poetsen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:25


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:26

Lijkt mij ook raar als dat niet goed gekeurd wordt.


ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:28

Wordt wel goedgekeurd denk ik hoor. Ik heb ooit hetzelfde gehad, maar dan met familie in America. Mocht gewoon mee van school. Was toen ook nog basisschool

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 16:30

Keet schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntie-nemen

Als het om minder dan 10 schooldagen gaat, beslist de directeur. Dus die morgenochtend gewoon even bellen en de noodzaak uitleggen.


Ja mijn man hebt bij de directeur schriftelijk verzoek ingediend. Maar morgen bellen is dus niet gek volgens jullie, ook al moet schriftelijk? :+ dan ga ik dat morgen inderdaad doen :j (bellen kunnen tot vier uur volgens school gids)

Santigo: fijn te horen. Dat geeft hoop :P

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:30

Wellicht kan je aanbieden wat "huiswerk" mee te nemen voor onderweg, zodat ze bij blijft. Maar in groep 3 zal dat wel meevallen :)

Gewoon even bellen inderdaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Even onder de aandacht brengen kan vast geen kwaad.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:32

In dit geval vind ik het helemaal niet gek om even persoonlijk contact op te nemen, het schriftelijk verzoek is immers al ingediend en je kan best spreken van haast in dit geval. Heel veel sterkte met jouw vader TS. Ik neem aan dat er op de basisschool wel plaats is voor een week absentie dan zou dit ook mogelijk moeten zijn lijkt me.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:34

Idd persoonlijk toelichten, voor dit soort familie-omstandigheden krijgt ze gewoon vrij. Wij hebben vorig jaar 6 weken verlof gevraagd vanwege de adoptie van onze jongste dochter, via de leerplichtambtenaar en dit is goedgekeurd.

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:48

Eigenlijk heel bizar dat je toestemming van een ander moet krijgen over je eigen kind. Ik begrijp wel dat er anders weer mensen zijn die hun kind overal voor thuis houden maarja t blijft je eigen kind natuurlijk.

Ik zou idd even bellen!

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:50

Geloof echt niet dat dat een groot probleem zou zijn!!
Eigenlijk vind ik in deze situatie dat je al snel een antwoord zou moeten hebben!
En vind ik schandalig dat het al zo lang moet duren..
Sterkte

Brainless

Berichten: 29661
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:52

Keet schreef:
Wellicht kan je aanbieden wat "huiswerk" mee te nemen voor onderweg, zodat ze bij blijft. Maar in groep 3 zal dat wel meevallen :)

Gewoon even bellen inderdaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Even onder de aandacht brengen kan vast geen kwaad.

Groep 3 is wel de belangrijkste groep.
Kinderen leren in zeer korte tijd lezen en schrijven.
Vooral de periode tot de kerst is een belangrijke tijd.

Hopelijk kun je vrij voor haar krijgen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:57

In dit soort situatie zou een school gewoon mee horen te werken..


wat je kunt doen is vragen of je de schoolboekjes mee kunt nemen, zodat ze iedere dag een uurtje of twee aan haar schoolwerk kan zitten (geloof mij, als ze een gemiddeld tot goede leerling is, is dat meer als voldoende om bij te blijven. op school wordt veel tijd gespendeerd aan wachten op elkaar, luisteren naar elkaar speel/knutsel en pauzetijd).

ik had vroegahhh uitzonderlijk verlof van de lagere school

Wij kregen altijd de week voor de herfstvakantie + de herfstvakantie.. boekjes en schriftjes mee plus een lijstje met wat ongeveer de geplande hoeveelheid van die week was en hopsakee op naar spanje waar mijn opa en oma woonden.. S morgens werkte ik van een uurtje of 8 tot een uurtje of 10 aan het schoolwerk en lag de rest van de dag in zee en in het zwembad.. kwamen we weer thuis lag ik mijlenver voor op school (ok, ik was een snelle leerling.. dus maak er 2.5 voor om bij te blijven en je zit wel safe)..


ik zou morgen gewoon na schooltijd even de school binnenlopen en de directeur aanspreken, direct vragen of je werk mag meenemen zodat de docenten het vertrouwen erin hebben dat er geen achterstandjes ontstaan en het lijkt mij toch geen enkel probleem, zeker als het om een aanstaand overlijden gaat van een familielid aan de andere kant van de wereld.

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:01

Ik verplaats je topic eventjes naar School Studie en werk aangezien het hier om een vraag mbt school gaat :)

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:02

Ik zou gewoon vragen of je wat werk mee kan krijgen om met je dochter te oefenen. En dan vliegticket boeken en gaan voor het te laat is.
Als je terugkomt ff bakkie koffie doen bij de leerplichtambtenaar en dan komt alles goed :j (die komt hier wel langs bij minder dan 10 dagen :?)

[o]

overzee2

Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:27

IJsco_Love schreef:
Keet schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntie-nemen

Als het om minder dan 10 schooldagen gaat, beslist de directeur. Dus die morgenochtend gewoon even bellen en de noodzaak uitleggen.


Ja mijn man hebt bij de directeur schriftelijk verzoek ingediend. Maar morgen bellen is dus niet gek volgens jullie, ook al moet schriftelijk? :+ dan ga ik dat morgen inderdaad doen :j (bellen kunnen tot vier uur volgens school gids)

Santigo: fijn te horen. Dat geeft hoop :P




Formeel gezien is het schriftelijk aanvragen van verlof wegens gewichtige omstandigheden nodig MAAR mijn stelregel is altijd dat ouders in deze omstandigheden gewoon zsm naar hun dierbaren moeten gaan. Ik ben trouwens altijd voor dit soort dingen telefonisch bereikbaar ook via mijn prive nummer. Ouders weten dit hoop ik ( ben directeur van een school).

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 17:43

Bedankt voor de reacties :D
Geeft hoop haha, ik was echt bang dat het niet goed gekeurd zou worden O:)

Mijn dochter is snelle leerling maar heeft een lichte taalachterstand...Ze wordt namelijk tweetalig opgevoed, ik praat geen Nederlands met haar. Maar een weekje groep 3 huiswerk in het Nederlands lukt mij haha 8)7 (mijn man doet normaal Nederlands spreken, maar hij blijven thuis met mijn stiefzoon en onze bijna vier maanden oude tweeling (ik wou eerst iedereen mee maar dat wordt teveel gedoe... |o ). Ik denk niet dat ze van 1 weken erg veel achter gaat lopen :+

@overzee: jij klinkt echt als lieve directeur voor ouders <3

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:47

gewoon het engels ook afwisselen met het Nederlands in spreken, zal waarschijnlijk ook goed zijn voor je eigen taalontwikkeling op het Nederlandse vlak..

lol, en zo nodig verbetert je dochter je wel toch? die zal al aardig bijgespijkerd zijn in die twee tot drie maandjes, zeker op het spreken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:49

Het is bewezen dat je beter geen Nederlands tegen je kind kan spreken dan "gebrekkig" want dat zorgt voor een slechtere beheersing van de (omgevings)taal. Gewoon lekker Engels spreken die week met je dochter! :j

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:55

Precies wat marlinderooz zegt. Jij kunt dan beter foutloos Engels blijven praten, en je man Nederlands, dat leert ze echt zo bij op school. Mijn ouders praten Nederlands, dus die spraken Nederlands met mij, en al mijn engelstalige familie spreekt en sprak altijd Engels tegen mij, ik spreek beide als moedertaal.
En wat je zelf al zegt, van 1 weekje gaat ze echt niet (veel) achterlopen hoor.... Zeker niet als ze een snelle leerling is.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 17:59

elenaMM77 schreef:
gewoon het engels ook afwisselen met het Nederlands in spreken, zal waarschijnlijk ook goed zijn voor je eigen taalontwikkeling op het Nederlandse vlak..

lol, en zo nodig verbetert je dochter je wel toch? die zal al aardig bijgespijkerd zijn in die twee tot drie maandjes, zeker op het spreken.


Ja mij verbeteren kan zij heeeeeeeeel goed _O- ik woon al jaren in Nederland. uitspraak vind ik vaak lastig, maar madam is nooit te beroerd het even te verbeteren 8)7 zij hoort mij wel Nederlands spreken tegen anderen, ik spreek alleen tegen de kinderen Engels. of ik nu in supermarkt, aan de telefoon of dokter ben: ze laat het wel horen als ze het niet goed vindt _O- vooral lidwoorden verbeteren :Y)

En dat verkeerd Nederlands spreken is inderdaad waarom ze tweetalig wordt opgevoed, marlinderooz. Beter dat ze het niet leert van mij dan verkeerd. En ze moet mijn accent niet ook krijgen. Maar toch denk ik niet dat het in de war gaat als ik haar helpen moet met huiswerk en dat doe in Nederlands...Ze hoort mij ook gewoon Nederlands spreken buiten tegen andere mensen. En naast haar huiswerk zal ze alleen maar Engels horen daar :Y)

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Verlof basisschool kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:02

even bellen dit moet geen punt zijn, en maak er 14 dagen van. hoop dat je nog wat fijne dagen met paps hebt daar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Charat, GoogleAdsense en 12 bezoekers