Wodan predator Draver X New forest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 17:41

hallo iedereen :)

ik heb al een tijd ITP topic meer geopend dus het werd wel weer even tijd.
Dit keer is de topic over mijn eigen fok, Wodan Predator een kruising draver x new forest.

op 11 april 2015 heb ik Roletta naar de hengst gebracht en rond de 22e was ze al weer terug, alles was goed gegaan en het was ook gelijk raak. heel lang hebben we in spanning moeten wachten, een jaar! op 15 april werd dan deze mooie bruine hengst geboren. enorm hoog op zijn benen stond hij daar op weg om lekker te aan groeien in deze wereld.

Wodan is inmiddels bijna 7 maanden en meet nu 1.37 ( vader is 1.36,5 en moeder is 1.53)

Ik heb bewust gekozen voor een kruising, en heb ook goed gekeken naar welke hengst ik er op zou zetten, gezien mijn merrie een draver is wilde ik een kruising, niet omdat ik dravers niet leuk vind, of vanwege de mindere galop ( oke, dit woog wel mee maar was niet de hoofd reden), uit toekomst blik. het veulen ga ik houden, maar stel dat... stel dat er op een dag een moment komt dat ik niet meer voor ze kan zorgen, blijven volle dravers gewoon moeilijk te verkopen, dat is niet alleen niet leuk voor mij maar ook voor Wodan, mocht die dag komen...

voorlopig gaan we ervan uit natuurlijk dat het niet gaat gebeuren. Ik ga volop genieten van dit hummeltje, hij staat 24/7 buiten met zijn moeder in een gemengde kudde van ruim 20 paarden waarin hij lekker mag opgroeien, hij heeft zowel leeftijd genootjes als oudere volwassen paarden.

maar goed dan nu de foto's ! we beginnen met papa en mama

Roletta Predator
Afbeelding

Risky Dream

Afbeelding

Wodan 1 dag oud

Afbeelding


Afbeelding

1 maand

Afbeelding

2,5 maand oud

Afbeelding


Afbeelding

3 maand oud

Afbeelding


4 maand oud

Afbeelding

Afbeelding

op 5 maanden oud meelopen met de voorstelronde op de opendag

Afbeelding


dankje voor het kijken!


Afbeelding


luckyluuk
Berichten: 106
Geregistreerd: 28-02-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:11

Wat is hij lekker gegroeid zeg!
Geniet er maar lekker van
<3

Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 10:08

ja zeker, zou bijna denken dat hij groter wordt als zijn moeder :O
genieten doe ik zeker


Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:17

Schattig! En wat een mooie vorm bles :) heel veel plezier ervan! Hij groeit goed zeg

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:21

Draver x Risky Dream, dat moet wel een snelle zijn :) ! Leuk dier!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 14:37

Ja hij is heel snel. Rennen is ook zijn favoriete ding incl springen (over alle hekwerken,stroomdraden en als die ontsnapt is probeert hij ook nog de picknick tafel haha) this een klein duveltje

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:50

Wat een grappige kruising :D

Waarom heb je voor een hengst gekozen die zo veel kleiner is? Wat was je eindmaat streven? :)

"Een draver, is gaver" :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Wodan predator Draver X New forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:56

Ja daar is hij dan. En Wodan kan galloperen!!
Inmiddels is papa overigens nog veelzijdiger geworden nu hij ook in Enkel en dubbelspan beleerd is.

Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 18:47

RianneH schreef:
Wat een grappige kruising :D

Waarom heb je voor een hengst gekozen die zo veel kleiner is? Wat was je eindmaat streven? :)



De maat was eigenlijk voor mij niet belangrijk. Al zou hij te klein blijven gaat hij voor de kar en al zou hij uitgroeien tot een grotere pony onder het zadel (en mischien even wel voor de kar)

Verder heb ik wel gekozen voor een niet te kleine hengst in de hoop dat het minstens een D pony word. Ik ben zelf niet zo groot en heb meer met pony's dan met paarden (vreemd mischien,maar wel waar :)

Verder is risky uitgekozen op zijn bouw, galop , kleur, veelzijdigheid en zijn karakter. Ik wilde graag een hengstveulen. Risky is een draak maar vaak wel een 'koele kikker' wat mij erg aansprak wat ik ook terug wilde zien in karakter van mijn veulen al zou ik een hengst krijgen

@kyrkelover jaa en hard ook! Zag van risky op facebook voorbij komen. Meest veelzijdige pony die ik ken!)

peachyparis

Berichten: 56
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:59

Wat een knapperd!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers