onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 22:28

[MD] Willen jullie mee denken, Soms vocht in been en kreupel.

Dit was mijn vorige topic, in het kort half sept werd ze kreupel stok kreupel.
Diverse bezoekjes aan de DA volgen, echo was goed griffelbeen goed foto van hoef goed.
Voet uitverdoven en ze liep weer zo goed als goed.
Ze staat nu aspirine en dan moet ik haar rijden omdat ze door bewegen beter lijkt te worden.
Ze loopt enkel nog onregelmatig op de harde volte, rechtuit op harde gaat goed in het zand en gras ook.
Als ze over een paar weekjes nog niet goed loopt is er nog een ct scan om in de voet te kunnen kijken.
Nu heb ik zelf beetje het gevoel dat ook daar niks uit gaat komen. En ze staat nu 2 weken op asprine en tot nu toe zie ik nog weinig verschil.............

Nu zit ik beetje te denken wat er met haar aan de hand is....Kiki is heel scheef...en al het stappen en niet dressuren door een peesblessure heeft daar weinig goeds aan bij gedragen.
Nu zit ik te denken zou het zin hebben om eens een paar stevige lesjes rechtrichten te nemen.
Ik zit beetje aan het antoine de bodt verhaal te denken, nu denk ik dat mijn huidige instructrice me er ook wel mee kan helpen.

Wat zouden jullie doen, Rustig door rijden buiten lekker rechtuit, en beetje dressuren in de bak.
Of mijn vakantie volgende week opofferen voor een stevig weekje instructie en dan denk ik aan 3 keer les of zo en dan de weken daarna weekelijks bij houden en kijken of er verbetering komt.

Als een paard idd kreupel is door scheef stand hoelang zou ik haar daarvoor moeten gunnen aan tijd.

Ik vind het zo moeilijk, voor de CT scan moet ze onder narcose dat geeft ook weer risico's.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:33

Zijn er al scans gemaakt van de pezen en vooral de peesschedes?
Mijn merrie heeft een stuk verkalking op haar diepe buigpees tot in haar tarsaalschede. Die krijgt vocht op de sprong en daarvan is ze kreupel bij te weinig beweging.
Dus ik moet het vocht soepel maken en dan loopt ze goed. Maar dit paard is volledig op de foto geweest en zeker hierdoor kreupel als ze dat al is.
Ik zou nooit een kreupel paard, zonder bewijs, "erdoorheen" proberen te rijden. De kans dat er een peesprobleem zit en je je paard lapot rijdt lijkt mij een te groot risico.


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:34

Als het inderdaad door scheefheid komt, zou ik rustig aan de hand gaan werken onder deskundige begeleiding op het gebied van dit probleem. Belaste inspanning lijkt me nog teveel van het goede, omdat bijna geen enkel mens zelf compleet recht is.
Aan de hand kun je vaak makkelijker corrigeren.

Wat ik me afvraag bij bovenstaand verhaal is hoe ze op haar hoeven staat. Is ze scheef in haar lichaam of scheef qua beenstand en dergelijke?

Qua scheefheid zou ik aan lange termijn denken (grote verbetering, denk dan aan jaren), maar op kortere termijn zou er zeker verbetering zichtbaar moeten zijn.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 22:36

smurffie schreef:
Zijn er al scans gemaakt van de pezen en vooral de peesschedes?
Mijn merrie heeft een stuk verkalking op haar diepe buigpees tot in haar tarsaalschede. Die krijgt vocht op de sprong en daarvan is ze kreupel bij te weinig beweging.
Dus ik moet het vocht soepel maken en dan loopt ze goed. Maar dit paard is volledig op de foto geweest en zeker hierdoor kreupel als ze dat al is.
Ik zou nooit een kreupel paard, zonder bewijs, "erdoorheen" proberen te rijden. De kans dat er een peesprobleem zit en je je paard lapot rijdt lijkt mij een te groot risico.


echo is gemaakt van oksel tot kroonrand, en die was goed, oude blessure was goed zichtbaar maar was te mooi om problemen te veroorzaken

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 22:38

xChanelx schreef:
Als het inderdaad door scheefheid komt, zou ik rustig aan de hand gaan werken onder deskundige begeleiding op het gebied van dit probleem. Belaste inspanning lijkt me nog teveel van het goede, omdat bijna geen enkel mens zelf compleet recht is.
Aan de hand kun je vaak makkelijker corrigeren.

Wat ik me afvraag bij bovenstaand verhaal is hoe ze op haar hoeven staat. Is ze scheef in haar lichaam of scheef qua beenstand en dergelijke?

Qua scheefheid zou ik aan lange termijn denken (grote verbetering, denk dan aan jaren), maar op kortere termijn zou er zeker verbetering zichtbaar moeten zijn.



Ze staat kaarsrecht op de hoeven, 1 voet is wel iets steiler als de andere maar niks extreems.
Ze is idd scheef in haar lichaam, buigt moeilijk en kan soms wat opstandig zijn met rijden daardoor. Zodra ze losser in haar lijf word is de opstandigheid ook weg.

Iedereen die nog idee heeft wat het zou kunnen zijn, denk asjeblieft mee dan ga ik er even met me DA over hebben

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:39

Het kan best heel goed dat paarden wat kreupel zijn vanuit de wervelkolom of spieren hoger dan het been. Maar uit de titel van het vorige topic blijkt dat er ook vocht in het been zit (zat?), dat zou dan weer
wijzen op dat het wel in het been zit... Ik heb dat topic verder niet gelezen, hoe is het nu met de
zwelling in het been? Na het rijden, is het been dan ook niet dik?

Heb je al eens een fysio naar je paard laten kijken?

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 22:45

Rindin schreef:
Het kan best heel goed dat paarden wat kreupel zijn vanuit de wervelkolom of spieren hoger dan het been. Maar uit de titel van het vorige topic blijkt dat er ook vocht in het been zit (zat?), dat zou dan weer
wijzen op dat het wel in het been zit... Ik heb dat topic verder niet gelezen, hoe is het nu met de
zwelling in het been? Na het rijden, is het been dan ook niet dik?

Heb je al eens een fysio naar je paard laten kijken?


Vocht is weg, en ook niet meer terug gekomen. Na het rijden is het been mooi strak.
Het hele verhaal is idd begonnen met vocht in het been.
Zou ze kreupel kunnen blijven lopen doordat ze toen ze echt kreupel was haar lichaam verkeerd gebruikte en ze nu daardoor kreupel blijft........hoe leg ik dit nou logisch uit.
De verdoving zegt dat het in de voet zit, de straal benen waren prachtig geen aanwijzingen voor HKO oid.

fysio is sinds het kreupel zijn niet meer geweest wel even daarvoor. Toen weinig bijzonders. Wat kleine dingen alleen

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:55

Kreupel, scheefheid, niet reageren op behandeling been? Mss zit het wel helemaal niet in het been. Osteopaat erbij en eventueel rug verder laten onderzoeken door dierenarts. Laatst hondje wat op en af onregelmatig loopt, behandelen met pijnstilling gaf steeds maar kort verbetering. Rug nagekeken en verschillende spieren heel erg veel spanning en verminderde beweging in de wervelkolom. Foto s gemaakt en slijtage van 2 tussenwervelschijven, waarbij ook de wervels vergroeien. Dus ook al loopt het dier kreupel, poot of heen hoeft niet perse de oorzaak te zijn.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 23:02

Cemlys schreef:
Kreupel, scheefheid, niet reageren op behandeling been? Mss zit het wel helemaal niet in het been. Osteopaat erbij en eventueel rug verder laten onderzoeken door dierenarts. Laatst hondje wat op en af onregelmatig loopt, behandelen met pijnstilling gaf steeds maar kort verbetering. Rug nagekeken en verschillende spieren heel erg veel spanning en verminderde beweging in de wervelkolom. Foto s gemaakt en slijtage van 2 tussenwervelschijven, waarbij ook de wervels vergroeien. Dus ook al loopt het dier kreupel, poot of heen hoeft niet perse de oorzaak te zijn.



maar als de hoef word verdooft dan loopt ze weer goed....
Of ondanks dat toch de rug op de foto laten zetten.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Cobus67
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:07

koetjeboe schreef:
maar als de hoef word verdooft dan loopt ze weer goed....
Of ondanks dat toch de rug op de foto laten zetten.


Dan kun je er vanuit gaan dat het in de hoef zit. Persoonlijk zou ik niet gaan trainen met een paard welke zo goed op een verdoving reageert, maar juist verder zoeken naar wat voor probleem ze in de voet heeft. Grote kans dat er uit de CT scan wat uitkomt.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 23:11

Cobus67 schreef:
koetjeboe schreef:
maar als de hoef word verdooft dan loopt ze weer goed....
Of ondanks dat toch de rug op de foto laten zetten.


Dan kun je er vanuit gaan dat het in de hoef zit. Persoonlijk zou ik niet gaan trainen met een paard welke zo goed op een verdoving reageert, maar juist verder zoeken naar wat voor probleem ze in de voet heeft. Grote kans dat er uit de CT scan wat uitkomt.



Ja dat hoop ik ook heel erg. wil weten waar ik aan toe ben. Ik bel morgen de DA om eens te overleggen.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:13

Scheef/stijf wordt inderdaad minder van beweging (als ik een uurtje verkeerd op de bank gezeten heb wil je mij ook niet zien lopen, en nee daar hoef ik zolang ik zit niks van te voelen), als scheefheid het enige is wat nog zichtbaar is en er verder geen blessure/beschadiging als aanwijsbare oorzaak is, dan is gaan bewegen samen met goed observeren een optie. Afwijkend bewegingspatroon om pijn te ontwijken kan zeker voor onregelmatigheid in de gangen zorgen, maar of dat nog steeds pijn is of preventief ontlasten omdat er pijn verwacht wordt zal je enkel door gaan bewegen uitvinden. Dingen als artrose die ook beter worden van beweging had je op de foto's gezien.

Maar om terug naar oude bewegingsritme te gaan en dus weer "normaal" te gaan/durven lopen zeg ik naar buiten en rechtuit. Geen bochten die meer belasten en dus mogelijk weer tot het ontwijken van (hopelijk) niet meer bestaande pijn uitnodigen. Verder kan je behalve voltes alle dressuuroefeningen ook op een bospad doen. Bak kan handig zijn soms, maar voor de gymnastiek is het niet nodig.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:18

koetjeboe schreef:
Cemlys schreef:
Kreupel, scheefheid, niet reageren op behandeling been? Mss zit het wel helemaal niet in het been. Osteopaat erbij en eventueel rug verder laten onderzoeken door dierenarts. Laatst hondje wat op en af onregelmatig loopt, behandelen met pijnstilling gaf steeds maar kort verbetering. Rug nagekeken en verschillende spieren heel erg veel spanning en verminderde beweging in de wervelkolom. Foto s gemaakt en slijtage van 2 tussenwervelschijven, waarbij ook de wervels vergroeien. Dus ook al loopt het dier kreupel, poot of heen hoeft niet perse de oorzaak te zijn.



maar als de hoef word verdooft dan loopt ze weer goed....
Of ondanks dat toch de rug op de foto laten zetten.

Ik denk zowiezo beide. Door compenseren kan ze die voet overbelasten, door pijn in de voet kan ze ook bovenin compenseren. Gewoon totaalplaatje nemen dus
Alleen rijden ermee zou ik laten tot je weet wat er aan de hand is

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:44

Hoefsmid al de hoeven laten onderzoeken? Beeld kan ook bij losse hoefwand voorkomen

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:46

Je zegt dat ze na het uitverdoven van de voet goedloopt. Is dat dan laag in de voet? En de voet zelf al gescant? In de hoef zelf lopen natuurlijk ook allemaal peesjes. Ik doel op bandjes van het hoefkatrol etc.

Mijn paard heeft hier zelf ook een blessure gehad en ze zijn moeilijk te scannen maar bij een goede kliniek kan dit wel.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 09:57

janouk schreef:
Hoefsmid al de hoeven laten onderzoeken? Beeld kan ook bij losse hoefwand voorkomen


hoefjes zijn goed. we dachten in eerste instantie ook aan een zweer

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 10:03

Kidde schreef:
Je zegt dat ze na het uitverdoven van de voet goedloopt. Is dat dan laag in de voet? En de voet zelf al gescant? In de hoef zelf lopen natuurlijk ook allemaal peesjes. Ik doel op bandjes van het hoefkatrol etc.

Mijn paard heeft hier zelf ook een blessure gehad en ze zijn moeilijk te scannen maar bij een goede kliniek kan dit wel.


wat is laag in de voet. ze hebben laag in de kootholte de injectie gezet.
En ze hebben ook van de kootholte een echo gemaakt. Echt in de hoef zelf kon je met de echo niet komen zei hij. daar wilde hij de ct scan voor gebruiken

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:22

Omdat je paard zo scheef is kan het best zijn dat ze haar voet overbelast. Dan krijg je inderdaad kreupelheid (weke delen), meestal een ontsteking in het hoefgewricht. Een kreupelheid die wordt veroorzaakt door een probleem ergens anders noem je een secundaire kreupelheid. Omdat er daadwerkelijk sprake is van een kreupelheid loopt het paard bij uitverdoven in dat geval ook duidelijk beter.
Omdat het lastig is om te onderscheiden of de scheefheid de oorzaak is van de kreupelheid of de kreupelheid de oorzaak van de scheefheid, begint de DA bij het meest duidelijk zichtbare, de voet te behandelen.
Je zou je DA kunnen bevragen over haar scheefheid; maar hij zou dat in principe ook zo aan haar bespiering moeten kunnen zien.
Ik weet niet bij wat voor DA je zit, maar misschien is het aan te bevelen om een 2nd opinon te vragen bij een kliniek die ook gelijk de rug meenemen in het onderzoek.
Een CT is ook erg prijzig.
Zou wel eerst voor een goede diagnose gaan, alvorens aan het werk te gaan. Het werken met een kreupel paard staat me altijd zo tegen.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:43

koetjeboe schreef:
Kidde schreef:
Je zegt dat ze na het uitverdoven van de voet goedloopt. Is dat dan laag in de voet? En de voet zelf al gescant? In de hoef zelf lopen natuurlijk ook allemaal peesjes. Ik doel op bandjes van het hoefkatrol etc.

Mijn paard heeft hier zelf ook een blessure gehad en ze zijn moeilijk te scannen maar bij een goede kliniek kan dit wel.


wat is laag in de voet. ze hebben laag in de kootholte de injectie gezet.
En ze hebben ook van de kootholte een echo gemaakt. Echt in de hoef zelf kon je met de echo niet komen zei hij. daar wilde hij de ct scan voor gebruiken

Bij welke kliniek zit je? Met de echo kan je namelijk wel degelijk ook de ondervoet bekijken. Daar is niet per se een ct scan voor nodig :n Ik ben zelf in Bodegraven geweest bij Sander de Blaauw. Die is erg goed. Mocht je een second opinion overwegen kan ik die zeker aanraden.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:10

Babootje schreef:
Omdat je paard zo scheef is kan het best zijn dat ze haar voet overbelast. Dan krijg je inderdaad kreupelheid (weke delen), meestal een ontsteking in het hoefgewricht. Een kreupelheid die wordt veroorzaakt door een probleem ergens anders noem je een secundaire kreupelheid. Omdat er daadwerkelijk sprake is van een kreupelheid loopt het paard bij uitverdoven in dat geval ook duidelijk beter.
Omdat het lastig is om te onderscheiden of de scheefheid de oorzaak is van de kreupelheid of de kreupelheid de oorzaak van de scheefheid, begint de DA bij het meest duidelijk zichtbare, de voet te behandelen.
Je zou je DA kunnen bevragen over haar scheefheid; maar hij zou dat in principe ook zo aan haar bespiering moeten kunnen zien.
Ik weet niet bij wat voor DA je zit, maar misschien is het aan te bevelen om een 2nd opinon te vragen bij een kliniek die ook gelijk de rug meenemen in het onderzoek.
Een CT is ook erg prijzig.
Zou wel eerst voor een goede diagnose gaan, alvorens aan het werk te gaan. Het werken met een kreupel paard staat me altijd zo tegen.


Mooi gezegd! En omdat die scheefheid oorzaak kan zijn van alle ellende, is het raadzaam ook nu eens een fysio mee te laten kijken. Ik zou dit even overleggen met de DA.
Als je alleen het hoefprobleem oplost en niet de scheefheid, dan zit je zo weer op hetzelfde punt.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 12:24

"]
Kidde schreef:
Je zegt dat ze na het uitverdoven van de voet goedloopt. Is dat dan laag in de voet? En de voet zelf al gescant? In de hoef zelf lopen natuurlijk ook allemaal peesjes. Ik doel op bandjes van het hoefkatrol etc.

Mijn paard heeft hier zelf ook een blessure gehad en ze zijn moeilijk te scannen maar bij een goede kliniek kan dit wel.


wat is laag in de voet. ze hebben laag in de kootholte de injectie gezet.
En ze hebben ook van de kootholte een echo gemaakt. Echt in de hoef zelf kon je met de echo niet komen zei hij. daar wilde hij de ct scan voor gebruiken[/quote]
Bij welke kliniek zit je? Met de echo kan je namelijk wel degelijk ook de ondervoet bekijken. Daar is niet per se een ct scan voor nodig :n Ik ben zelf in Bodegraven geweest bij Sander de Blaauw. Die is erg goed. Mocht je een second opinion overwegen kan ik die zeker aanraden.[/quote]

ze komt de bij de watermolen in Haaksbergen

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:34

Ik zou ook Bodegraven aanraden. Daar zitten specialisten op elk gebied. Sander de Blaauw is volgens mij de "pezenman" daar.
Maar ik denk dat je dan dichter bij de Lingenhoeve zit. Ook een heel goede kliniek.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 12:48

Babootje schreef:
Ik zou ook Bodegraven aanraden. Daar zitten specialisten op elk gebied. Sander de Blaauw is volgens mij de "pezenman" daar.
Maar ik denk dat je dan dichter bij de Lingenhoeve zit. Ook een heel goede kliniek.


de afstand kan me eigenlijk niks schelen. wil alleen weten wat er met haar aan de hand is. en moet ff met de verzekering afstemmen wat die doen als ik naar een andere kliniek ga.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:51

In principe staat iedere verzekering (voor zover ik weet) een 2nd opinion toe. Het kan zijn dat ze dan willen dat je naar Utrecht gaat. Dat is op zich ook niet zo verkeerd.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:07

Ik heb goede ervaring met de vrijhoeve, informeer daar eens. Goede samenwerking met dierenarts, fysio en instructie met rijden. Tevens alle faciliteiten aanwezig voor een goed herstel van je paard, van aquatrainer tot fijne rijbak. Beter dan zelf aanklooien met rechtrichten of les. Hier krijg je het totaalplaatje en de ondersteuning die je nodig hebt.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Woodstock en 111 bezoekers