Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:49

Mijn paard moest op aanraden van de kliniek vitamine E van Pharmahorse, zonder selenium. Dit heeft hij nu al een maand of 2 a 3. Emmertje is nu bijna op en vraag me af of ik nieuwe bij moet kopen. Is het slecht om teveel Vitamine E bij te voeren? Wat voor werking heeft het? Ook zit er MSM in.

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:52

Een teveel aan vitamine E zonder selenium kan geen kwaad, maar het is natuurlijk prijzig. Maar die MSM heeft ie mss ook nodig? Anders eens navragen bij de behandelende DA, en eventueel een bloedonderzoek laten doen om te zien of de vitamine E nu op peil is?

Anoniem

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:00

Waarom moest je paard vitamine E? Was zijn bloed niet ok? Of een andere reden?
Staat je paard op gras of is dit beperkt? Heeft hij een bepaalde aandoening/ziekte? Is je paard al ouder?

Allemaal vragen, want zo is er moeilijk op te antwoorden. Meest simpele lijkt mij even de kliniek bellen en overleggen. Een bloedname om de waarde te controleren kan nooit kwaad.

(heb zelf een pony die continu vitamine E moet bij krijgen, op een bepaald moment zijn we zelfs dubbele dosis moeten gaan geven omdat het weer dramatisch gezakt was. Nu denk ik dat het goed gaat maar laat binnenkort weer bloed trekken om zeker te zijn).

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 20:36

Had bloedgeprikt dat was goed, maar hij had een scheur in zijn schedel en daarvoor is hij behandeld, maar kliniek meldde dat ik dan thuis nog vitame E bij moest voeren.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:49

Pot is nu op, heeft t zin om nieuwe te bestellen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:53

Ik voer standaard chevivit bij op aanraden da.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:47

Denk dat je beter contact op kunt nemen met de kliniek. Dan hier op bokt om advies gaan vragen. Die hebben je paard onder behandeling.

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Vitamine E bijvoeren, hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:14

Zou idd ook contact opnemen, want ik snap niet goed wat vitamine E kan doen bij een scheur in de schedel, bij mijn weten werkt vitamine E in op spieren en vruchtbaarheid. Die MSM lijkt me dan nuttiger dan die vitamine E, wordt ook wel gegeven bij artrose.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:59

hwn schreef:
Een teveel aan vitamine E zonder selenium kan geen kwaad, maar het is natuurlijk prijzig. Maar die MSM heeft ie mss ook nodig? Anders eens navragen bij de behandelende DA, en eventueel een bloedonderzoek laten doen om te zien of de vitamine E nu op peil is?

Dat kan zeker WEL kwaad.
Beter overleggen met de kliniek voor meer duidelijkheid, dat is veiliger. Zeker als ik hier enkele opmerkingen lees....