koolydraad arm eten, waar te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 15:51

Ik ben al op internet aan het speuren. Maar ik kom steeds bij websites waar ik dan via die website het voedsel moet bestellen. Of gelijk dat je aan een traject vast zit.

Dit wil ik niet! ik ben al bezig met een traject. En ben gewoon opzoek na koolydraad arme producten en waar ik dit kan kopen. Vooral snacks zijn welkom

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:52

je kunt gewoon zelf koolhydraatarme gerechten maken, daar hoef je niets speciaals voor te kopen.
Google eens op recepten, genoeg te vinden.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:52

Supermarkt?

Wat voor snacks zoek je? Je kan alles zelf maken namelijk...

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:54

Snacks zijn vaak juist koolhydraten dus die zul je vast moeten laten staan. Speur internet af naar recepten, daar staat veel op. Koolhydraten haal je uit voedingsmiddelen, en daar kunnen dus veel of minder koolhydraten in zitten.
Zoeken op koolhydraatarm eten op google, of pinterest... Daar haal ik echt heel veel recepten vandaan.

furious

Berichten: 7108
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:55

Kaas? noten/ zaden.
Verder gewoon in de supermarkt. Daar heb je ook koolhydraat arm brood.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:57

Je hebt wel repen van Atkins, die kun je gewoon bij de AH kopen in het vak met bewuste voeding geloof ik. Best makkelijk voor als je eens even iets mee wilt nemen voor onderweg. En af en toe een sneetje speltbrood.
Maar ik maakte verder mijn snacks en eten allemaal zelf! Is ook een stukje goedkoper haha.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:58

Misschien kan je beter zoeken op koolhydraatarme recepten dan vind je vast meer dan zoeken op koolhydraatarm eten kopen :) Overvloed van recepten! Succes.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:00

supermarkt/markt en gewoon online zoeken naar recepten.

en goed onderscheid maken tussen wat voor koolhydraten..

zo heb je bijvoorbeeld wasa vezelrijke crackers,
42 gram koolhydraten volgens mij per 100 gram
daarvan zijn echter slechts 2 gram suiker.
29 gram is vezels, die vallen ook onder koolhydraten bijvoorbeeld.

niet zozeer stuk staren het mijden van koolhydraten en speciaal voedsel online gaan inkopen.
Maar met gezond verstand winkelen en goed kijken waar de koolhydraten inzitten.

omdat ze licht zoutig zijn, vind ik ze droog nog lekker bij een bakje koffie of thee ook.
mijn snackje is daarmee slechts 32kcal, met maar 0.2 gram suiker en als bonus ook nog eens 2.9 gram vezels.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 31-10-16 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:02


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:05

ik moet het nog altijd een keer proberen.. maar jumbo heeft nu ook courgette en wortel spaghetti (dus geen pasta, puur courgette/wortel gesneden als spaghetti).. lijkt mij wel wat :D

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:52

Jumbo en plus hebben sowieso kha brood. Ah geloof ik ook.
Je kunt ook zelf brood vervangers bakken. Oopsies bijvoorbeeld.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:57

Koolhydraadarm eten hebben ze overal, het heet groenten.
Je moet alleen wel zelf leren koken.
Ik eet weinig koolhydraten, dat wil zeggen dat ik vaak groente vlees groente eet, veel salades in 1001 varieteiten Geen rijst maar glasnoedels gemaakt van mungo beans. Geen pasta geen aardappels.
Brood is mijn zwakke plek, ik kan het niet laten om elke dag toch wat brood te eten.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:01

elenaMM77 schreef:
ik moet het nog altijd een keer proberen.. maar jumbo heeft nu ook courgette en wortel spaghetti (dus geen pasta, puur courgette/wortel gesneden als spaghetti).. lijkt mij wel wat :D


Gewoon een courgette zelf snijden. That's it. De rest is duurmakerij

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:20

plutolover schreef:
Ik ben al op internet aan het speuren. Maar ik kom steeds bij websites waar ik dan via die website het voedsel moet bestellen. Of gelijk dat je aan een traject vast zit.

Dit wil ik niet! ik ben al bezig met een traject. En ben gewoon opzoek na koolydraad arme producten en waar ik dit kan kopen. Vooral snacks zijn welkom

Groentes zoals al aangegeven. Er bestaan ook chips van groente ipv aardappelen, maar de prijzen zijn wel een stukje hoger.
Als je aardappelen ook in die lijst van onwenselijk hebt staan, kan je daar pompoen voor gebruiken, maar dan zit je wel aan dingen als stamppot, soep en stoofschotels, want zo als stukjes op je bord is het niks.

En inderdaad recepten opzoeken en zelf koken, er is zat mogelijk, maar als je het leuk wil houden is zelf doen de beste optie. En ook de meest gezonde trouwens, er wordt nogal wat afgerommeld met de kant en klaar producten.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:23

Het ligt er een beetje aan wat je precies wil.
Ik doe zelf bijvoorbeeld op het moment powerslim, alleen dan zit je dus inderdaad aan een programma vast. Wel ga ik er enigszins flexibel mee om, zie onderstaande websites.
Tijdens het googlen kwam ik novashops.nl tegen. Hier kun je ook heel veel producten kopen, maar dat is inderdaad wel online.
Wil je het bij eten uit de supermarkt houden of dingen zelf maken? Ik heb inmiddels een kookboek van Oanh's kitchen (ook veel recepten online) en kijk regelmatig op koolhydraatarmrecept.nl voor recepten vooral voor het avondeten.
Koolhydraatarme tussendoortjes: gekookt eitje, plakje kipfilet, wat rauwkost, klein stukje extra pure chocola. Ook de bovenstaande sites hebben veel recepten voor tussendoortjes.
Maar in de supermarkt blijft het verpakkingen lezen en kijken hoeveel koolhydraten er overal inzitten en afwegingen maken op basis van je dagtotaal.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:27

rien10 schreef:
elenaMM77 schreef:
ik moet het nog altijd een keer proberen.. maar jumbo heeft nu ook courgette en wortel spaghetti (dus geen pasta, puur courgette/wortel gesneden als spaghetti).. lijkt mij wel wat :D


Gewoon een courgette zelf snijden. That's it. De rest is duurmakerij


Ja ik heb voor 2 euro een Spirelli gekocht. Ratsj ratsj en klaar.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:33

mrie schreef:
Koolhydraadarm eten hebben ze overal, het heet groenten.
Je moet alleen wel zelf leren koken.
Ik eet weinig koolhydraten, dat wil zeggen dat ik vaak groente vlees groente eet, veel salades in 1001 varieteiten Geen rijst maar glasnoedels gemaakt van mungo beans. Geen pasta geen aardappels.
Brood is mijn zwakke plek, ik kan het niet laten om elke dag toch wat brood te eten.


Hsb jij een recept hoe je die noedels maakt?
Of een site waar dat staat?

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:39

ellepel schreef:
mrie schreef:
Koolhydraadarm eten hebben ze overal, het heet groenten.
Je moet alleen wel zelf leren koken.
Ik eet weinig koolhydraten, dat wil zeggen dat ik vaak groente vlees groente eet, veel salades in 1001 varieteiten Geen rijst maar glasnoedels gemaakt van mungo beans. Geen pasta geen aardappels.
Brood is mijn zwakke plek, ik kan het niet laten om elke dag toch wat brood te eten.


Hsb jij een recept hoe je die noedels maakt?
Of een site waar dat staat?


Die kan je gewoon bij de oosterse producten in bijvoorbeeld de AH kopen, ze staan tussen de rijstnoedels :).

Edit: vreemd, ik zie ze niet op de site staan. Ik denk toch echt dat ik ze daar al gekocht heb? :\
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 31-10-16 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:43

Ok,ga ik morgen even kijken,bedankt :D

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:51

Bij de AH hebben ze van atkins koolhydraatarme producten. Ik koop zelf de crackers als ontbijt en de muesli daarvan met een stuk fruit in (griekse) yoghurt of kwark is mijn lunch. Daarnaast nog een gekookt eitje eventueel tussendoor.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:52

Glasnoedels gooi je in kokend water, 1 minuutje koken en klaar is uw noedel,
Ze hebben ze idd bij de appie, maar dat zijn heel kleine verpakkingen. Ik ga hier naar de toko dan heb ik 10 "nestjes" in één verpakking. prijs ongeveer 2 euro.

Ik gebruik ze als rijst, gooi ze dus door de nasi ipv rijst, eet ze bij sayour boontjes.

Glasnoodels zien er hetzelfde uit als rijstnoedels, kijk dus goed op de verpakking naar de ingedienten, er mag geen rijst inzitten
Laatst bijgewerkt door mrie op 01-11-16 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:54

elenaMM77 schreef:
ik moet het nog altijd een keer proberen.. maar jumbo heeft nu ook courgette en wortel spaghetti (dus geen pasta, puur courgette/wortel gesneden als spaghetti).. lijkt mij wel wat :D

En bloemkool rijst? Hebben ze dat voorstaan ook?
Dat heeft de appie en is goed te eten vind ik. Maar ik moet nogal omrijden voor een appie.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:58

Bloemkoolrijst is heel makkelijk te maken, bloemkool in de keukenmachine fijnmalen en klaar is je Bloemkoolrijst.
Ik maal een hele bloemkool fijn en vries de porties rauw in in ziplockzakjes.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:16

En alleen de roosjes, of ook de stronk?
En ja gaat invriezen? Dat moet ik eens proberen. Bedankt voor de tip.

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:21

Hai TS. Het helpt al als je weet wat koolhydraten zijn. Dan weet je ook welke producten je wilt vermijden. In principe wil je geen zetmeel en suikers. Dus aardappels, rijst, tarwe ed. Alle producten die je nodig hebt vind je gewoon in de supermarkt. Groenten en eiwitbronnen. Snacks kan je zelf maken. Bijvoorbeeld toastjes van gegrilde courgette met kaas.