Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 17:31

.......

Afbeelding

Tsja......

Ons Bijouxtje.... Zo gek als een deur!


GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:34

Ik vind het geweldige honden. Deze foto is top!!!

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:40

<3 _/-\o_ :')

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 17:41

Al bijna 40 jaar hebben wij dit ras.
En ja, stuk voor stuk toppers.

En, zoals in alle rasbeschrijvingen van de FB'tjes; echte clowntjes met een heerlijk apart gevoel voor humor.

Gelukkig kon ze ook (heel even) WEL normaal doen


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 31-10-16 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:44

Ik wilde er zelf een. Ik lees alleen veel over dit ras dat ze met hoofdpijn zouden leven enz. Het leest bijna alsof het dierenmishandeling is er 1 aan te schaffen. Het zijn draakjes en echte figuren waardoor ik het weer apart vind want ze zijn altijd zo vrolijk.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 17:49

Hoofdpijn nee. je bent vast met de cavalier kings charles in de war, waar dat overigens ook lang niet altijd t geval is.
Fb is helaas sinds relatief kort best omstreden, (en helaas ook heel populair geworden).

Daar wil ik via pb wel wat verder op in gaan.
Overgrote deel is prima gezond en correct.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:51

Nee echt een franse bull. Ben best wel een hondenkenner dus weet het zeker, dat van die cavalier kings wist ik het ook. Die vind ik niet zo leuk. Alleen een franse bull wel, maar sinds internet een hype is zie je zoveel onzin online. Via pb mag altijd want ik wil niet per direct 1 aanschaffen maar toch wel binnen een jaar.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 18:05

Bijoux heeft idd regelmatig hoofdpijn...
Als zij achter haar speeltje aan rent, een slidingstop maakt om vervolgens met haar kop tegen de schuifpui binnen te knallen.
Daar komt die mooie kop en snuit vandaan..... zo plat als je zelf maar wenst....

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:06

whahahahahaha heerlijke beesten. Dan ga ik toch voor 1 kijken. Ik denk ook dat het te maken heeft met overfokken. Het was ineens een hele hype natuurlijk de franse bull.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:16

JoyCiej007 schreef:
Bijoux heeft idd regelmatig hoofdpijn...
Als zij achter haar speeltje aan rent, een slidingstop maakt om vervolgens met haar kop tegen de schuifpui binnen te knallen.
Daar komt die mooie kop en snuit vandaan..... zo plat als je zelf maar wenst....

Mijn moeder noemt het "balkonhondjes" ze zijn zo, op hun neus van het balkon gevallen! :(:)

Maar schattig hondje TS! <3

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 18:30

hihi.

Om nog maar niet te spreken over het feit dat, tig jaar geleden, maar ook nu tegenwoordig nog!
Er mensen heeeeeul boos worden; want de staart en oren zijn gecoupeerd..... volgens hun...... en dat mag niet en dat is sielugh......

mijn ouders hebben vroeger zo nu en dan hobbymatig maar wel via de rasvereniging nestjes gefokt.
toen zij destijds met de drachtige teef hier naar de lokale DA gingen voor de scan, wist meneer precies te vertellen hoeveel pups het waren.
"het zijn er 6!"
Waarop mijn vader vroeg: "hoe kunt u dat zo precies zien dan, want ik tel dat niet hoor.....".

"Kijk maar; daar, daar en daar....... ziet u wel, 6 staartjes, 6 pups".

Dat werd héeeeeel vlug tijd voor een andere DA natuurlijk, dat snap je wel....

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:32

Misschien waren het 6 reutjes met de staart op een andere plek :P

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:52

net zoals eerder aangegeven super honden en echte clowns. Maar voor ons is dit echt onze laatste franse bull, vooral vanwege de gezondheidsproblemen. Hopelijk kunnen wij nog lang van hem genieten en blijft hij voorlopig pijnvrij.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 19:01

Hebben jullie gezondheidsproblemen met de hond die jullie nu hebben ja? Gedoeld op de 'ras-typische'?
Dat is naar en vervelend....

wij in al die jaren nog nooit. 1 vroegtijdig na een hernia moeten laten inslapen, dat was omdat die als pup door onze buurvrouw is opgepakt en vervolgens van grote hoogte op de harde stenen terecht kwam :( niemand mag onze honden oppakken van ons.

verder totaal geen ademhalingsproblemen of what so ever; wij gaan naar goede fokkers en onze honden hebben een top-stamboom, doen het ook altijd erg goed op de shows en keuringen die we meer voor 't plezier doen zo af en toe.
Vanuit de rasvereniging wordt er juist gekeurd op gezondheidsproblemen, ademhaling en TE platte neus.

Edit:
Bijoux is begin deze zomer wel geopereerd aan haar keel. Zij ontwikkelde het zogenaamde 'BOS-syndroom'. Geen ademhalingsproblemen, eigenlijk nooit, maar als zij zich heel erg opwond (vreemd terrein, idd 'gezellig naar het bos') dan zwelde haar strottenhoofd en haar amandelen zodanig op dat zij op een vreemde manier begon te hijgen. Wij konden prima uren met haar normaal wandelen met af en toe een spurtje etc. maar zodra ze wist dat we richting bos gingen (7 min. lopen van huis) dan begon ze op min. 2 van huis zich al enorm druk te maken, en dat werd nog erger als je een bal mee had (ze is dol op ballen, apporteren, spelen in z'n algemeen)

Haar amandelen zijn geknipt en strottenhoofd iets vrij gemaakt. Het is vrijwel zeker dat dit niet persé erfelijk hoeft te zijn, maar desondanks hebben wij het, voor ons zeer moeilijke, besluit genomen om met haar niet te fokken.

Eigenlijk niks ras-specifieks verder; 2 teven gehad met acute baarmoederontsteking waarvan 1 niet meer te redden viel, de ander is succesvol met spoed geopereerd. Ook nog een bloed-oor gehad.
En een hondje die op 10 jarige leeftijd een hersenbloeding/infarct heeft gehad waardoor we haar moesten laten gaan.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:30


JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 19:32

Zeker wel. maar niet zo ernstig en hardnekkig en vooral zo veel voorkomend als dat tegenwoordig vaak wordt beweerd.

Hoe dan ook:

Ik wilde deze foto met jullie delen. En geen discussie los ketenen over het ras zelf qua gezondheid.
want dat heb ik al zó vaak hier gehad de laatste paar jaar, dat het gewoon niet meer leuk is.

Vriendelijk verzoek dus om het bij de foto te houden :)

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 11:03

..... en als je dan even niet kijkt... pssstt....
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:08

Afbeelding
Wij hebben ook zo'n geweldig beest <3
Ik zou er nog wel een paar bij willen maar mijn man wilde een grote hond dus inmiddels hebben we een duitse herder erbij.
ik ben echt gek op fransjes.
Ze zijn zo grappig :D
Onze heeft tot nu toe ook nergens last van.
Alleen als hij echt als een gek achter de paarden aan rent wil hij wel eens raar geluid maken bij het hijgen.
Dit is gelukkig maar zelden.
Hij heeft ook niet zo'n hele platte neus zoals de meeste

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 13:29

Die blik, die kop.......... heerlijk toch!!!!

Ik neem haar zo weer mee, naar 't bos dicht bij huis. Met de werpstok en bal...... eens even flink mentaal 'moe' proberen te maken :+

Toen ik geboren werd, hadden we er 3. Ik en mijn oudste broertje lagen gewoon met de papfles tussen de bulletjes in de mand. <3
En als baby werd ik echt beschermd door ze. Alleen mijn ouders mochten bij mij komen :o :D

Edit:
nog gevonden ook <3

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik oud genoeg was om de honden redelijk zelfstandig uit te laten (ze waren bij mij als klein meisje heel voorzichtig), kon ik ze natuurlijk niet alle 3 tegelijk doen.
Dus was ik heel de dag bezig, nr. 1, nr. 2, nr. 3. Tegen de tijd dat ik nr. 3 gedaan had, kon nr. 1 wel weer. En begon het weer van voren af aan :')
En als m'n ouders dan een nestje hadden, ging ik in de buggy mee, m'n oudste broertje in de kinderwagen, 3 honden en dan nog een kruiwagen vol met de pups. Allemaal een frisse neus halen :j

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:49

GabberGill schreef:
Ik wilde er zelf een. Ik lees alleen veel over dit ras dat ze met hoofdpijn zouden leven enz. Het leest bijna alsof het dierenmishandeling is er 1 aan te schaffen. Het zijn draakjes en echte figuren waardoor ik het weer apart vind want ze zijn altijd zo vrolijk.



-O- Ja deze honden hebben ook vaak brachycephalic syndrome (eigenlijk een misvormde schedel dus) met blauw tandvlees door chronisch zuurstof tekort... Bij deze honden word het tandvlees gewoon weer roze als je ze intubeert. Ik weet wel dat ze op sommige diergeneeskunde dus als soort van truc-vraag tijdens colleges de schedel van een brachycephalic hond laten zien met de vraag: wat is er met deze hond gebeurd en dat de meeste studenten die dat voor het eerst zien aankomen met suggesties als; een aanrijding of een schop. Geloof het dan ook best dat ze daar hoofdpijn bij hebben.


Maarja even on-topic: grappig hondje, inderdaad een echt clowntje!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:00

Geweldige foto's ! _O- Die k*tkabouter is eindelijk tevoorschijn gekomen :+ :+

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:04

Ik vind ze ook fan-tas-tisch, en zou er later best een willen. Maar uit principe wil ik liever geen hond die moeite heeft met ademen.

Nu las ik wel dat de HELE korte neus tegenwoordig niet meer zo gewenst is en dat de fokkers eigenlijk iets meer neus moeten fokken? Klopt dat?

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:15

Amaris een boel fokkers proberen inderdaad de neus wat langer te fokken.
Mijn Franse heeft al een wat langere neus.
Vriend van me had er 1 die de neus bijna tussen de ogen had zitten.
Hondje had ook heel erg samengeknepen neusgaten.
Uiteindelijk heeft hij na een tijdje aandringen van mij de hond laten opereren .

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:17

Oh kijk dat is goed om te horen. Tegen de tijd dat ik echt over een hond kan gaan nadenken loont het dus wel om fokkers te zoeken die al iets meer neus fokken.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Franse Bull Bijoux en het mysterie v/d herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 14:49

Vandaag geen kaboutertjes.....
Maar ze weet nu dat ze er zijn en schijnt daar wel vrede mee te hebben:
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 42 bezoekers