Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 13:25

Hoi!

Binnenkort willen een vriendin en ik met onze pony's een dagje gaan mennen op de Utrechtse heuvelrug. We zoeken een mooie route door bos, heide en eventueel langs vennetjes. Route moet (minimaal) 20 km zijn en geen mulle paden. Fijne menpaden, niet te zwaar.

Wie weet er een leuke route? Graag erbij vermelden waar je dan kunt parkeren en of er een dagkaart nodig is.

{:}


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:28

Op ruiterenenmennen.nl kun je zelf je route samenstellen. Er staat ook bij waar je een dagkaart nodig hebt. Bij veel regen zijn niet alle delen van de UHR aan te raden...

Oy with the poodles, already


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:34

Mulle paden zul je in de omgeving van oa Amerongen/Leersum niet treffen. Maar hou er wel rekening mee dat er flink steile stukken tussen kunnen zitten. Dat is op de kaart van ruiterenenmennen niet te zien.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 13:36

Bedankt voor de tip van die routeplanner, handig!

Hoe steil zijn die stukken? Onze pony's zijn zeer goed getraind en we rijden met heel lichte wagens (HCA sulky's).

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:05

SusanH schreef:
Mulle paden zul je in de omgeving van oa Amerongen/Leersum niet treffen. Maar hou er wel rekening mee dat er flink steile stukken tussen kunnen zitten. Dat is op de kaart van ruiterenenmennen niet te zien.

Bij Leersum zit een drietal zandverstuivingen. Das niet aan te raden hoor.
Verder zijn er idd een aantal paden met steile stukken.

Ik rij regelmatig op de UHR; een vriendin rijdt er ook met haar Shet met HCA. Als je op ruiteren en mennen een route uitzet en die naar me pb't, kan ik even kijken of je een geschikte route hebt uitgezocht.

Oy with the poodles, already

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:15

Google eens op den treek henschoten. Prachtig gebied, totaal 60 km ruiterpad en daarvan is alles ook geschikt voor menners. Je hebt wel een dagkaart nodig.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

renatuuh

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-10

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:14

Let er op dat een stuk bij de bossen van Driebergen ook betaald moet worden.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:07

Ik heb een shetlander van 104 en een hca'tje. Wij rijden ritten tot max 25 kilometer op de UH. Er zijn heuvels die te rijden zijn, er zijn ook heuvels waarbij ik afstap. Een aantal is echt niet leuk. Het probleem van onze kant (Amerongen, Leersum) is de hoeveelheid steentjes op het pad. Mijn pony heeft best bilspieren, maar die stuur ik niet op een stenig pad in draf of galop de berg op en in stap is het weer te zwaar.
Persoonlijk, zou ik ze op de trailer zetten richting Ede. Daar heb je mooiere stukken, fijne lange paden en ook variatie in bos/heide ect.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 07:45

Op de trailer moeten ze toch al omdat ik uit NoordHolland kom en zij uit Gelderland. Ik wilde eigenlijk maximaal 1,5 uur rijden met de trailer 'voor een buitenritje'. De Veluwe is erg mooi en rij ik graag, maar dan voor meerdere dagen en niet voor een ochtendje.

Maar jij raadt het dus niet aan?

Dorien66

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:28


instagram: @dorien_66

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:58

Nee, ik kan niet voor de hele UH spreken, maar de kant van Leersum, Amerongen, Rhenen zou ik echt overslaan. Ik heb wel gehoord dat je bij Doorn erg fijn kan rijden. Maar daar geen ervaring in. Bokker Smotz kan je daar denk ik wel bij helpen. Zij is regiocoördinator vanuit de knhs van een stuk van de UH en rijdt er zelf ook erg vaak. Ik denk dat zij je wel kan helpen met een geschikte route.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:55

Ik rij ook op de Utrechtse Heuvelrug, het stuk van Doorn tot aan Rhenen is in ieder geval gratis. Het gebied wat onder Leersum valt, is erg vlak en moet te doen zijn. 2 weken geleden was hier een Enjoy the Ride waar ook 4 mencombinaties aan meededen, dit was een route van 17 km. Dit zou dus wel te doen moeten zijn, je kan er dan een paar andere paadjes aan vast plakken en dan heb je een leuke route van 20+ km.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:05

Route bij Leersumse veld is erg mooi. Ik ben er geen zandverstuivingen tegen gekomen. Je rijdt een oa een rondje rond een meer, en komt door een begrazingsgebied. Bij Amerongen kun je wel rijden, maar moet je de grote paden pakken en goed de weg weten. Heb er zelf jaren terug ook gemend met een 2 wieler en een Ijslander ervoor. Bij Doorn is toch ook wel flink wat hoogteverschil? Iig wel bij het Doornse gat in de buurt.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:09

sakvis schreef:
Nee, ik kan niet voor de hele UH spreken, maar de kant van Leersum, Amerongen, Rhenen zou ik echt overslaan. Ik heb wel gehoord dat je bij Doorn erg fijn kan rijden. Maar daar geen ervaring in. Bokker Smotz kan je daar denk ik wel bij helpen. Zij is regiocoördinator vanuit de knhs van een stuk van de UH en rijdt er zelf ook erg vaak. Ik denk dat zij je wel kan helpen met een geschikte route.


Hallo Jelleee,

Bokker Smotz is tevens als streekmanager bij Ruiteren & Mennen werkzaam en heeft de routes van de Utrechtse Heuvelrug op de routeplanner ingetekend en van informatie voorzien. Als je vragen hebt kun je dus zeker bij haar terecht.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 11:01

Bedankt voor alle tips!

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Re: Utrechtse heuvelrug, mooie (men)route gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:39

Als je meer wilt weten pb maar!

Info over rijden op de Utrechtse Heuvelrug: http://www.paardrijdeninutrecht.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers