Een stippeltje in de herfst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 20:05

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een topic aangemaakt heb van mij en Apache.
Het was eigenlijk ook al weer een tijd geleden dat ik naar hem toe ben geweest.
Helaas niet veel tijd en mogelijkheden gehad ivm school, bijbaan en een operatie.

Gelukkig had ik gisteren eindelijk de tijd om naar hem toe te gaan!
Een vriendin is mee geweest en heeft ook foto's gemaakt.

Alle rijtechnische tips zijn welkom mits ze opbouwend zijn.
En wees een beetje lief, rijd vrijwel niet meer ivm nek- en schouderklachten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog twee gewone fotootjes die het delen wel waard waren :)

Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:01

Leuke pony! ik vind je beugels wel heel erg kort trouwens

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:15

Leuke combinatie, pony mag wel wat kilootjes kwijt!

Jammer dat je geen mogelijkheid hebt meer te rijden door je klachten.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 22:40

Kalender7 schreef:
Leuke pony! ik vind je beugels wel heel erg kort trouwens

Dat klopt, vind het zelf alleen fijner omdat ik dan mijn voeten steviger neer kan zetten ;)

linda_arnold schreef:
Leuke combinatie, pony mag wel wat kilootjes kwijt!

Jammer dat je geen mogelijkheid hebt meer te rijden door je klachten.

Kilootjes eraf mag zeker. Alleen doordat hij 24/7 op een grote wei staat in z'n eentje en hij buiten dat vrijwel geen beweging krijgt lukt dat niet zo goed. Het is vooral een grasbuik want hij krijgt niks bijgevoerd.

En ik vind het ook zeker jammer dat ik niet echt meer kan rijden :(

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:41

Een ontzettend leuke pony! Is het de jouwe? Indien je er iets over te zeggen hebt, evt. strookbegrazing of het weitje opdelen in kleinere stukken?

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 12:32

neile schreef:
Een ontzettend leuke pony! Is het de jouwe? Indien je er iets over te zeggen hebt, evt. strookbegrazing of het weitje opdelen in kleinere stukken?

Nee het is niet mijn paard. Heb er verder ook niet echt iets over te zeggen. Het gras is nu wel bijna op (de stukken met het lange gras eet hij niet, geen idee waarom)

Anoniem

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:36

Wat is het ook een prachtig paard. <3

Tink89
Berichten: 2931
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:52

Dus als ik het goed begrijp staat hij alleen en wordt hij zelden gereden? Misschien is een stuk speelgoed (bal ofzo) in de wei dan fijn voor hem. Dan krijgt hij iig nog iets aan beweging. Maar het liefst gewoon een vriendje natuurlijk.

Verder mogen je handen wel wat netter rechtop. Als je ze plat houdt, ben je onbedoeld veel strenger.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 13:05

Tink89 schreef:
Dus als ik het goed begrijp staat hij alleen en wordt hij zelden gereden? Misschien is een stuk speelgoed (bal ofzo) in de wei dan fijn voor hem. Dan krijgt hij iig nog iets aan beweging. Maar het liefst gewoon een vriendje natuurlijk.

Verder mogen je handen wel wat netter rechtop. Als je ze plat houdt, ben je onbedoeld veel strenger.

Hij staat inderdaad alleen, wel naast een wei met Shetlanders. Hij word inderdaad vrijwel nooit bereden maar hij krijgt wel genoeg aandacht van de kinderen bij de zorgboerderij. Erg actief gereden kan hij niet worden want hij heeft een peesblessure die dan weer opkomt. Af en toe zit er wel een kindje van de zorgboerderij op maar dit is dan alleen een staprondje. Verder staat hij gewoon op pensioen.

Hij heeft een tijdje met een van de Shetlanders gestaan maar dit ging niet goed samen daarom staan ze weer apart.

Op mijn handen zal ik de volgende keer letten :)

@KoudbloedKim bedankt :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:27

Leuke pony! Knappie appy! :D

Zou je beugels alleen, ondanks dat jij het fijner vind dat ze korter zijn, toch wel een gaatje langer doen. Je zit nu achterin het zadel waardoor de drukverdeling niet goed verdeeld is.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 15:54

Esaqar schreef:
Leuke pony! Knappie appy! :D

Zou je beugels alleen, ondanks dat jij het fijner vind dat ze korter zijn, toch wel een gaatje langer doen. Je zit nu achterin het zadel waardoor de drukverdeling niet goed verdeeld is.

Bedankt :)
Ik weet niet of dat heel veel gaat uitmaken want het zadel eigenlijk te klein voor mij. De beugels kunnen max 2 gaatjes langer en als ik dit heb dan gaan mijn benen zwaaien en is mijn evenwicht slechter dus weet niet of het echt heel veel fijner is voor hem zelf maar kan het een keer proberen.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:18

Joy_Mennings schreef:
Esaqar schreef:
Leuke pony! Knappie appy! :D

Zou je beugels alleen, ondanks dat jij het fijner vind dat ze korter zijn, toch wel een gaatje langer doen. Je zit nu achterin het zadel waardoor de drukverdeling niet goed verdeeld is.

Bedankt :)
Ik weet niet of dat heel veel gaat uitmaken want het zadel eigenlijk te klein voor mij. De beugels kunnen max 2 gaatjes langer en als ik dit heb dan gaan mijn benen zwaaien en is mijn evenwicht slechter dus weet niet of het echt heel veel fijner is voor hem zelf maar kan het een keer proberen.

You're welcome! :)
O haha, nee dan zal het niet uitmaken.
Ik vind het vooral opvallen op de enalaatste galop foto. Waar je in het zadel zit, maar wel helemaal achteren, en als ik zo kijk lijkt het wel alsof je verder naar voren kan. :o

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:50

Esaqar schreef:
You're welcome! :)
O haha, nee dan zal het niet uitmaken.
Ik vind het vooral opvallen op de enalaatste galop foto. Waar je in het zadel zit, maar wel helemaal achteren, en als ik zo kijk lijkt het wel alsof je verder naar voren kan. :o

Ik zit overal wel redelijk achteraan vind ik zelf maar in de galop is het wel erger. Ik galoppeer alleen maar heel kort 1 a 2 minuten dus heel veel zal het niet kwaad kunnen hoop ik.

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:33

Super leuke stip! Het blijft geweldig om alle variaties te zien qua kleur.
Ik denk trouwens ook dat als je je beugels een gaatje of twee langer doet, je beenligging iets mooier wordt, op bijna alle foto's liggen je benen best wel ver naar achteren namelijk.
Laatste foto vind ik trouwens super leuk! Wat een klein hummeltje! Veel stippenplezier toegewenst.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 13:28

PipFiFa schreef:
Super leuke stip! Het blijft geweldig om alle variaties te zien qua kleur.
Ik denk trouwens ook dat als je je beugels een gaatje of twee langer doet, je beenligging iets mooier wordt, op bijna alle foto's liggen je benen best wel ver naar achteren namelijk.
Laatste foto vind ik trouwens super leuk! Wat een klein hummeltje! Veel stippenplezier toegewenst.

Bedankt. Ik ga de volgende keer mijn beugels proberen langer te doen.
Die kleine is zeker leuk. Nog een beetje angstig af en toe maar ze komt al erg dichtbij.
Heb een apart topic aangemaakt van de Shetlanders, als je het leuk vindt om die te bekijken, dit is het topic.

Ik zag trouwens dat het topic uitgelicht is :)

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:58

Leuke combinatie zijn jullie zeg!
Indd zijn de beugels wat kort, fijn dat je het zelf ook inziet en al wat eraan heb geprobeerd te doen.
Maar vooral genieten met zn 2en en als het voor jouw ook leuk blijft zou ik lekker zo door gaan!

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:06

Wat een leuke stippelmans :D Al mogen er zeker wel enkele kilootjes af, haha.

Als je niet vaak kunt rijden door welke reden dan ook, is het lastig om aan de houding te werken. Mij valt vooral het naar voor vallen op, omdat ik dat zelf ook doe. Dat kan wel in de weg zitten voor het paard dus als je aan houding wilt werken zou ik daar persoonlijk eerst op werken ;)

rominy
Berichten: 328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:14

wat een knap paard *kwijl*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:58

Wat een leuke pony! En zolang hij er niet zo veel last van heeft maken die kilootjes extra niet zo veel uit ;) ik lees ook dat jij en de eigenaar er alles aan doen om hem het naar de zin te maken. :D

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:02

Hey wat grappig, zie ik Apache ineens voorbij komen in uitgelicht. :D Ik ken Apache nog toen hij van Sanne was, en ik woon in de straat waar Apache nu staat.

Leuk dat je op hem rijd! Die buik had hij altijd al een beetje. ;)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een stippeltje in de herfst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:08

Is dat toevallig het paard wat gisteren op tv was, bij hart voor nederland ofzo?
Prachtig dier :j

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:48

Nicolesz schreef:
Leuke combinatie zijn jullie zeg!
Indd zijn de beugels wat kort, fijn dat je het zelf ook inziet en al wat eraan heb geprobeerd te doen.
Maar vooral genieten met zn 2en en als het voor jouw ook leuk blijft zou ik lekker zo door gaan!


Genieten doen we zeker :)

xLes schreef:
Wat een leuke stippelmans :D Al mogen er zeker wel enkele kilootjes af, haha.

Als je niet vaak kunt rijden door welke reden dan ook, is het lastig om aan de houding te werken. Mij valt vooral het naar voor vallen op, omdat ik dat zelf ook doe. Dat kan wel in de weg zitten voor het paard dus als je aan houding wilt werken zou ik daar persoonlijk eerst op werken ;)


Klopt, ik doe dat vooral in de galop maar ook in de draf. In de stap helemaal niet. Ik denk dat ik dit onbewust doe om mijn nek/bovenrug te ontlasten. Ik zal er de volgende keer op proberen te letten.

astridklomp schreef:
Hey wat grappig, zie ik Apache ineens voorbij komen in uitgelicht. :D Ik ken Apache nog toen hij van Sanne was, en ik woon in de straat waar Apache nu staat.

Leuk dat je op hem rijd! Die buik had hij altijd al een beetje. ;)

Wat leuk dat je Apache kent! Ik heb Sanne een keer gezien toen ik voor het eerst naar Apache ging toen liet ze inderdaad een foto zien waarop hij dat buikje ook al een beetje had. Zal wel gewoon bij hem horen.

8nnemiek schreef:
Is dat toevallig het paard wat gisteren op tv was, bij hart voor nederland ofzo?
Prachtig dier :j

Ik heb de aflevering van hart van Nederland even terug gekeken en dat is inderdaad Apache. Heb je goed gezien ;)

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:44

astridklomp schreef:
Hey wat grappig, zie ik Apache ineens voorbij komen in uitgelicht. :D Ik ken Apache nog toen hij van Sanne was, en ik woon in de straat waar Apache nu staat.

Leuk dat je op hem rijd! Die buik had hij altijd al een beetje. ;)


Precies dezelfde reactie hier!
Ik ken Apache nog van zo'n 10 à 12 jaar geleden, toen reed ik 'm bij. En ja, ook toen was 'ie al zo bol :D
Hij is echt geen spat veranderd. Leuk om hem weer eens te zien!

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 11:52

Yoshimi schreef:
astridklomp schreef:
Hey wat grappig, zie ik Apache ineens voorbij komen in uitgelicht. :D Ik ken Apache nog toen hij van Sanne was, en ik woon in de straat waar Apache nu staat.

Leuk dat je op hem rijd! Die buik had hij altijd al een beetje. ;)


Precies dezelfde reactie hier!
Ik ken Apache nog van zo'n 10 à 12 jaar geleden, toen reed ik 'm bij. En ja, ook toen was 'ie al zo bol :D
Hij is echt geen spat veranderd. Leuk om hem weer eens te zien!


Wat leuk dat je Apache ook kent! :)