Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 13:41

Helaas heb ik vorige week afscheid moeten nemen van mijn allerliefste Kareltje.

Lieverd, vijftien jaar lang was je mijn beste vriend. Lief en leed deelden we samen, en hoewel je best wat tegenslag hebt gehad, kwam je er -sterk als je was- altijd weer bovenop. Kanjer! Je werd natuurlijk de laatste jaren wel ouder, dus echt rijden deden we niet meer. Maar we hadden nog dikke pret samen. Je ging steevast met me mee naar clinics die ik gaf en je mocht mee naar mijn nascholingen. Je was dan een belangstellende en geduldige assistent, hartstikke gezellig om dat samen met jou te kunnen doen. Je was de grootste kinderpony ooit voor mijn jongens. Ook zij waren reuze dol op jou, en jij op hen! Je was de baas van jouw kudde in de wei. Een heerlijk leventje!

Tot vorige week woensdag. Je was die maandagavond ziek geworden, koliek. Had de aandacht getrokken van een stalgenootje. Ze belde mij dat je anders deed dan anders, misschien moest ik even komen kijken zelf? Ik kwam natuurlijk gelijk, en zag het al: je was ziek, had pijn. Dierenarts erbij, behandeling ingezet, en het idee was dat je de volgende ochtend OK zou zijn. Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan en was om half zes de ochtend erna al bij je. Het was niks beter, dus weer de dierenarts erbij en je naar de kliniek gebracht. Daar ben je verder behandeld, en wonder boven wonder kwam je een heftige koliek woensdag te boven. Wat was ik blij, maar waarom keek je zo dof uit je ogen?

De internist erbij gehaald, en je bleek waarschijnlijk een hartinfarct te hebben gehad, maandag al? In ieder geval was je hart zo slecht geworden, dat je je vertrouwde leventje lekker met je maten op de wei niet voort zou kunnen zetten. Je kon eigenlijk ieder moment dood (of nog erger, driekwart dood...) neervallen! Dat kon ik je niet aandoen, ik gunde je een waardig einde. Daarom maakte ik de moeilijkste beslissing ooit en liet ik je enkele uren na de diagnose al gaan. Mijn meegebrachte appeltjes en bananen hoefde je al niet meer, je was er duidelijk zelf ook klaar mee. Buiten in de wei achter de kliniek blies je je laatste adem uit. Gelukkig ging het rustig en snel. Je hoofd in mijn armen, vol vertrouwen en met je mooie oortjes naar voren. De zon op je lieve snoet. Dag vriend, ik mis je vreselijk, maar het is voor jou beter zo. Dankjewel voor alles. Ik zal je nooit vergeten!!!

Keizer Karel, KWPN ster ruin, v. Fair Play (vv. Ulft), mv. Wouter, 15 juni 1991 - 19 oktober 2016.

De laatste foto die ik van je maakte, vijf minuten voor je einde. Wat was je mager geworden in een paar dagen tijd, maar je bleef mijn mooie jongen!
Afbeelding

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:47

Agossie , wat een verdriet

Prachtig paard en een schitterende naam ..

Heel veel sterkte !

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:15

Wat een verdriet! Heel veel sterkte!

Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:50

Ach, heel erg veel sterkte :(:) Ik ken je/jullie uit het boomloos topic en daar bleek altijd hoeveel liefde jullie voor elkaar hadden Y;(

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:54

Ah wat sneu. ;( Ik heb hem nog gezien bij de lezing op de Paardenkamp dit jaar. Wat een prachtig beest.. Veel sterkte!

Maks :+:


Fnanne

Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:43

Niet de Keizer ;(
Sterkte gewenst met het verlies van je maatje...

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:59

Ahhhik weet nog dat je altijd zo leuk over hem vertelde! Sterkte met het verlies van Karel.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:19

Och... mooie man. Mooie leeftijd bereikt, maar toch. Heel veel sterkte voor jullie :(:)

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Tatyana

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:29

Ach wat verdrietig! Heel veel sterkte voor jou, maar ook je jongens. Zo'n paard is onderdeel van het gezin en zal vast ontzettend gemist worden.

Activictoria (Merrie), 30-04-1991 ~ 27-02-2018
Zidane B+11, L1+5 gestopt met wedstrijden rijden.

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:36

Heel veel sterkte gewenst met het overlijden van Karel....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:43

veel sterkte!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Keizer Karel is niet meer, afscheid van mijn grootste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:59

Heel veel sterkte met dit grote verlies Y;(

#Trots op de boeren
Trotse moeder van 2 prachtige kinderen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Prince, s1993, silverwind en 6 bezoekers