Anticonceptie voor mannen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Anticonceptie voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:36

Ik kwam zojuist dit artikel tegen:

https://mic.com/articles/157904/birth-c ... ebook-ever


Het ging erover dat er een vorm van anticonceptie voor mannen was ontwikkeld. Echter gaan wetenschappers er niet mee verder om deze reden:


Afbeelding

Dat schoot bij mij toch even in het verkeerde keelgat. Pardon? Daar hebben veel vrouwen toch ook last van bij amticonceptie? Ik ben met de pil gestopt omdat ik er zware depressies van kreeg met alle gevolgen van dien.

Waarom zouden vrouwen wel met dat soort bijwerkingen moeten leven om niet zwanger te worden, maar mannen niet? Ik word hier zo boos van! Hoe denken jullie hierover? En wat zou jullie reactie zijn als het op de markt werd gebracht maar jullie lief er niet aan zou beginnen?


Goof

Berichten: 28755
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:45

Resistance schreef:
Waarom zouden vrouwen wel met dat soort bijwerkingen moeten leven om niet zwanger te worden, maar mannen niet?


Een man wordt niet zwanger, een vrouw wel.
Altijd voor je eigen veiligheid zorgen dus ;)

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Anticonceptie voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:47

Mannen zijn gewoon te egoistisch om de bijwerkingen te accepteren.
En verder wat Goof zegt

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:47

Zelf ben ik ook iemand die absoluut niet tegen anticonceptie kan. Als ik een relatie zou hebben, zou of mijn partner het moeten proberen,of het word gewoon condooms. :-)

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:48

Goof schreef:
Resistance schreef:
Waarom zouden vrouwen wel met dat soort bijwerkingen moeten leven om niet zwanger te worden, maar mannen niet?


Een man wordt niet zwanger, een vrouw wel.
Altijd voor je eigen veiligheid zorgen dus ;)



Dat vind ik zo'n dooddoener... als je in een vaste relatie zit is het niet alleen meer jouw eigen verantwoordelijkheid. Dan sta je samen in het leven.

Daarbij: zonder een man z'n kwakkie zou je ook niet zwanger worden. Waarom zou ik zorgen dat mijn ei niet springt terwijl hij net zo goed zou kunnen zorgen dat zijn kwakkie dat ei niet kan bevruchten?


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:48


Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:50

Oh en niet te vergeten dat symptomen en bijwerkingen bij mannen altijd 1000001 keer erger zijn dan bij vrouwen, gezien het feit dat mannen hun testament gaan opmaken of checken bij een simpel griepje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:51


Goof

Berichten: 28755
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:51

Resistance schreef:
Goof schreef:


Een man wordt niet zwanger, een vrouw wel.
Altijd voor je eigen veiligheid zorgen dus ;)



Dat vind ik zo'n dooddoener... als je in een vaste relatie zit is het niet alleen meer jouw eigen verantwoordelijkheid. Dan sta je samen in het leven.

Daarbij: zonder een man z'n kwakkie zou je ook niet zwanger worden. Waarom zou ik zorgen dat mijn ei niet springt terwijl hij net zo goed zou kunnen zorgen dat zijn kwakkie dat ei niet kan bevruchten?


Het is helemaal geen dooddoener, het is simpelweg zo.
Een man wordt niet zwanger, een vrouw wel.
Ook in een vaste relatie wordt een man niet zwanger en een vrouw wel. Ja, het is dan een keuze van samen, maar waarom zou je als vrouw niet zelf verantwoordelijkheid willen dragen? Waarom leg je deze in handen van een ander? Jouw lijf, jouw verantwoordelijkheid. Altijd.

Anoniem

Re: Anticonceptie voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:52

't Kan wel zo zijn dat een vrouw zwanger wordt, maar een kind krijg je SAMEN. Dus ook een zwangerschap is de verantwoordelijkheid van beiden.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:53

Hier de logica van een man; waarom moet ik twijfelachtige bijwerkingen accepteren omdat vrouwen dat doen?
Ik vraag er niet om dat mijn partner aan de pil gaat ( hint er bestaan andere betrouwbare vormen van anticonceptie).

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:54

Ik zou een man sowieso niet vertrouwen(wellicht in een serieuze relatie, maar ook dan..) als ie zou zeggen dat hij anticonceptie gebruikt :')
Je weet nooit hoe laks ze ermee omgaan en hoe eerlijk ze hier over zijn.

Nee ik hou de eer aan mezelf want ik wil écht geen babyfabriek zijn dus dan zorg ik er zelf wel voor dat dit niet gebeurd.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:55

Kuggur schreef:
Hier de logica van een man; waarom moet ik twijfelachtige bijwerkingen accepteren omdat vrouwen dat doen?
Ik vraag er niet om dat mijn partner aan de pil gaat ( hint er bestaan andere betrouwbare vormen van anticonceptie).


De (vrouwen)condoom is de enige zonder nare bijwerkingen en die heeft bij mij de bijwerking dat het al niet meer hoeft met dat geklooi en gebrek aan gevoel. Wel super effectief dus :j :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:55

Het is niet dat ik zelf geen anticonceptie zou gebruiken. Ik ben allang blij dat ik door mijn mirena ook niet meer ongesteld wordt.


Het gaat mij om het principe.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:58

Resistance schreef:
Het is niet dat ik zelf geen anticonceptie zou gebruiken. Ik ben allang blij dat ik door mijn mirena ook niet meer ongesteld wordt.


Het gaat mij om het principe.

Kun je dat principe eens letterlijk verwoorden?

Anoniem

Re: Anticonceptie voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:00

Het gaat mij om het principe dat je allebei in staat bent om een zwangerschap te voorkomen maar dat de vrouw aan de anticonceptie moet met al die bijwerkingen omdat een man niet met diezelfde bijwerkingen wil leven.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:03

Resistance schreef:
Het gaat mij om het principe dat je allebei in staat bent om een zwangerschap te voorkomen maar dat de vrouw aan de anticonceptie moet met al die bijwerkingen omdat een man niet met diezelfde bijwerkingen wil leven.


Waarom moet een vrouw 100% van de gevolgen van een gezamelijk lolletje dragen?
Dus zowel de angst toch zwanger te worden als de bijwerkingen (en ongemakken) van anticonceptie.
Dat snap ik dus niet :n

Tuurlijk moet dat alsnog in overleg gaan en is het niet zo dat de man dan ineens maar alles op zich moet nemen. Alleen zou het goed kunnen dat een man minder snel bijwerkingen zou hebben dan een vrouw. Dan lijkt me dat een heel goede om uit te proberen, samen :o

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15908
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:04

Als jullie gewoon de moeite nemen omdat stuk eens goed te lezen....Een man heeft een veel hogere dosering van hormonen nodig omdat een man iedere dag vruchtbaar is. In tegenstelling tot een vrouw.

Daarnaast, stel dat een man anticonceptie gebruikt en de vrouw wordt zwanger wie heeft het dan gedaan?

Daarom, baas in eigen buik. Ik zou als ik een vrouw was niet op de ander vertrouwen qua anti conceptie. Of het zou sterilisatie moeten zijn en dan nog zou ik eerst de littekens willen zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:04

Azmay schreef:
Resistance schreef:
Het gaat mij om het principe dat je allebei in staat bent om een zwangerschap te voorkomen maar dat de vrouw aan de anticonceptie moet met al die bijwerkingen omdat een man niet met diezelfde bijwerkingen wil leven.


Waarom moet een vrouw 100% van de gevolgen van een gezamelijk lolletje dragen?
Dus zowel de angst toch zwanger te worden als de bijwerkingen (en ongemakken) van anticonceptie.
Dat snap ik dus niet :n

Tuurlijk moet dat alsnog in overleg gaan en is het niet zo dat de man dan ineens maar alles op zich moet nemen. Alleen zou het goed kunnen dat een man minder snel bijwerkingen zou hebben dan een vrouw. Dan lijkt me dat een heel goede om uit te proberen, samen :o



Precies wat jij zegt!

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:06

Kan me ergens herinneren dat een van de grondleggers van de pil eigenlijk een mannen pil wilde maken... weet ook niet meer waarom er toen van dat idee is afgestapt.
Idee van die mannenpil was trouwens om de aanmaak van mannelijke geslachtscellen tegen te gaan, aangezien deze toch steeds aangemaakt worden (itt vrouwelijke geslachtscellen), en dat als je zou stoppen met die mannen pil er gewoon weer geslachtscellen werden aangemaakt. Klinkt een stuk logischer dan die hormonenbom die moet tegengaan dat een bevruchtte eicel zich innesteld. Eigenlijk een soort tijdelijke chemische casteratie.

Aan de andere kant ben ik nu wel heel erg blij met mn mirena, het precieze effect op je lichaam is ook maar gissen, maar ik weet van mezelf dat wat er ook gebeurt ik geen baby krijg. Geeft toch een goed en zeker gevoel.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:06

janderegelaa schreef:
Als jullie gewoon de moeite nemen omdat stuk eens goed te lezen....Een man heeft een veel hogere dosering van hormonen nodig omdat een man iedere dag vruchtbaar is. In tegenstelling tot een vrouw.

Daarnaast, stel dat een man anticonceptie gebruikt en de vrouw wordt zwanger wie heeft het dan gedaan?

Daarom, baas in eigen buik. Ik zou als ik een vrouw was niet op de ander vertrouwen qua anti conceptie. Of het zou sterilisatie moeten zijn en dan nog zou ik eerst de littekens willen zien :D


Maar ik vertrouw mijn vriend :Y)
Hogere dosering staat natuurlijk niet gelijk aan meer bijwerkingen, vrouwen zijn erg gevoelig voor hormonen en juist omdat zij al hun eicellen al op hebben geslagen kunnen zij later onvruchtbaar blijven van de anticonceptie itt de man die toch wel nieuwe zaadcellen maakt :o

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15908
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:07

Resistance schreef:
Het gaat mij om het principe dat je allebei in staat bent om een zwangerschap te voorkomen maar dat de vrouw aan de anticonceptie moet met al die bijwerkingen omdat een man niet met diezelfde bijwerkingen wil leven.

Je moet goed lezen. 75% van de proefpersonen (mannen!) zou het willen gebruiken als het beschikbaar zou zijn. Het zijn de onderzoekers die ervoor gekozen hebben om het stop te zetten. De bijwerkingscore was ook wel heel hoog.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:08

janderegelaa schreef:
Resistance schreef:
Het gaat mij om het principe dat je allebei in staat bent om een zwangerschap te voorkomen maar dat de vrouw aan de anticonceptie moet met al die bijwerkingen omdat een man niet met diezelfde bijwerkingen wil leven.

Je moet goed lezen. 75% van de proefpersonen (mannen!) zou het willen gebruiken als het beschikbaar zou zijn. Het zijn de onderzoekers die ervoor gekozen hebben om het stop te zetten. De bijwerkingscore was ook wel heel hoog.

Bij vrouwen denk ik ook, maar die hebben gewoon minder keus :(:)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:09

Prima dat ze er geen cent meer in steken. Zou een vent daarmee nooit vertrouwen :') als hij het vergeet zit ik met de ellende :')

Daarnaast slikken groot deel van vrouwen niet alleen pil om niet zwanger te worden, maar ook voor regelmaat is cyclus, controle ervan en minder last van menstruatie. Die groep blijft de pil slikken, dus dan is een mannen pil in een relatie wel erg dubbel op

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:09

janderegelaa schreef:
Als jullie gewoon de moeite nemen omdat stuk eens goed te lezen....Een man heeft een veel hogere dosering van hormonen nodig omdat een man iedere dag vruchtbaar is. In tegenstelling tot een vrouw.

Daarnaast, stel dat een man anticonceptie gebruikt en de vrouw wordt zwanger wie heeft het dan gedaan?

Daarom, baas in eigen buik. Ik zou als ik een vrouw was niet op de ander vertrouwen qua anti conceptie. Of het zou sterilisatie moeten zijn en dan nog zou ik eerst de littekens willen zien :D


En daarbij dat ze er lever en prostaatproblemen van krijgen. Al hebben vrouwen ook verhoogde kans op oedeem.

Lastig hoor, ik zou het best fijn vinden als ik om het jaar kon wisselen met partner wat betreft anticonceptie. Hij het ene jaar, ik het andere jaar. Dat je lichaam toch even 'hormoonvrij' is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, doezel2, Goner, IASCrawler, Sarah_Elise, suus_toes en 145 bezoekers