AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 08:53

Inmiddels is het een goede gewoonte geworden dat we onze paarden een slogan meegeven die hun karakter goed past.
Zo ook mijn allereerste, zelfgefokte GGK hengst Yanour Hayati (AKA Nour AKA Mr Plumeau). "The Sky is the Limit" was een zin die steeds werd genoemd door verschillende mensen als ze over hem spraken. Mijn bijzondere man, hij maakt m inderdaad volledig waar! <3

Vorige week sloten we het 2016 show- en sportseizoen af met de Klasse 2 Endurance (46 km) in Epe. Tijd om even terug te blikken op het afgelopen jaar waar Nour zijn debuut maakte in de Endurance en de westernsport.

Zijn eerste wedstrijd was begin van het jaar in Leersum, de klasse 1. Toch wel erg spannend die allereerste keer en Nour was ook erg opgewonden zo tussen al die leuke dames maar hartslag bleef ondanks de opwinding mooi laag en we konden van start.
Heerlijke wedstrijd gereden met een GS van 12.53 km/u en een mooie tweede plaats.

Afbeelding

Hierna was het zijn beurt om zijn Western Pleasure debuut te gaan maken op een niet al te knullige wedstrijd, namelijk de internationale Tulip Cup in Ermelo. Samen met zijn trainster Irene Smeets behaalde hij hier in een volle klasse met zwaargewichten een nette 5e plaats. Zijn moeder Yentl behaalde hier als western crack een derde plek. Een fotomomentje waardig.

Afbeelding

Het feit wilde dat een dag later in Ermelo op hetzelfde terrein een Endurance wedstrijd werd georganiseerd, dus Nour was ook de volgende dag paraat en werd, gewoon omdat het kan :P :D , de volgende dag door zijn grote vriend en showhandler Stijn in stijl voorgebracht op de locomotie.

Afbeelding

Wederom liep Nour heerlijk in de wedstrijd wat resulteerde in opnieuw een tweede plaats K1 met een GS van 12,65 km/u.

Het Showseizoen was met de Tulip Cup losgebarsten en ik liet me verleiden zelf deel te nemen aan de Aljassimya Amateur Challenge. Mijn eenmalige handler actie was in St Oederode, waar ik bijna aan het infuus kon, zo geweldig hard denderde Nour de ring in.
Eea resulteerde in de eerste 20 (voor beweging) van de show en Gold Champion Senior Stallions. *\o/*

Afbeelding



Op diezelfde show deed hij het ook weer fantastisch in de riddens. In grote klasses een mooie eerste plaats in de Hunter Pleasure en een derde plaats in de Western Pleasure.


Afbeelding

Vervolgens was het weer tijd voor een Endurance wedstrijd, Nour's laatste K1 in Renkum. Voor het eerst over treinrails, onder viaducten, het maakte Nour niks uit als ie maar mag gaaaaaan! Enorm trots op mijn stoere, dappere binkie!
Goed voor een 5e plaats met een strak gereden GS van 12.77 km/u.


Afbeelding

Tijdens de AJ Challenge in Belgie (Emerald Trophy) werd Nour enorm op de proef gesteld. De losrijring was naast een wei met merries die vlak voor de storm losbarstte naar binnen werden gehaald. Het was lastig zijn verstand bij mij te houden. Tijdens de western pleasure moest de class onderbroken worden vanwege het weer, tenten vielen om, paarden flipten, kortom niet echt de ideale situatie om een relaxted, steady beeld neer te zetten.
Resultaat was toch nog een tweede plaats (de klasse was echt de slechtste in de geschiedenis :x ) maar wel een goed leermoment.

Afbeelding

Daarna snel omkleden voor ons koningsnummer, de Hunter Pleasure. Nour liep hier echt top in en was dan ook verdiende eerste plaats.
Nog een enorm glimmoment toen achteraf de jury naar ons toekwam om te vertellen dat wat Nour had laten zien "exactly" dat was wat ze in de Hunter wilden zien. "Just Perfect!" en beste performance van alle riddens van die dag. Jee, dan ben ik toch wel ff boel trots hoor. *D

De performance werd ook nog opgemerkt en vermeld in het internationale blad Tutto Arabi:


Afbeelding

Publiciteit rondom Nour was afgelopen jaar echt hartstikke leuk. Zo verscheen zijn plaat dit jaar ook nog in een nieuw boek over het Friese Paard. De invloed van het Arabische ras kwam hierin ook nog naar voren en tada wie staat daar? Echt zo leuk! :D


Afbeelding

Maar het gaafste was toch wel de felbegeerde coverplek op de zomereditie van AVS Magazine (foto van Philippine Dijkstra)

Afbeelding

Maar goed, verder naar de wedstrijden...
Ondanks dat ik er eigenlijk van overtuigd was dat Nour niet van showen houdt en het AJ halteren meer een gebbetje was wat leuk uitpakte, begon het toch te kriebelen. Toch niet maar eens een showtje meepakken? Kijken wat er gebeurt?
Samen met Juan Murillo probeerden we het tijdens de Nationale C Show in Houten. Een genot om naar te kijken! Hij liet zich goed zien en de interactie tussen handler en paard waren gewoonweg prachtig! Nour scoorde wederom de hoogste punten voor beweging van de gehele show en de titel Silver Champion Senior Stallions.


Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de Zuid Veluwe rit in Leersum startte Nour zijn eerste klasse 2 (45 km) samen met de prachtige merrie La Margneta Aura AKA Jet van Michelle Schoutens, die drachtig van hem is voor een 2017 veulen. Jet en Nour hadden mooi hetzelfde tempo en was een fijne eerste lus. Echter het terrein was door de zware regenval zwaar en Michelle besloot zich terug te trekken. Nour moest de tweede lus alleen in en dat vond hij aanvankelijk maar saai. Ook verdwaalden we nog maar uiteindelijk toch goed gefinished met mooie vetkaart en een 6e plaats.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag was dan de allerlaatste wedstrijd van het seizoen, Epe 46 km met een massastart van 50 paarden... Nour was er klaar voor maar helaas ikzelf niet. Enorm dankbaar dat voor deze gelegenheid onze teamcaptain Talitha Bakker van ASE Endurance Team de honneurs wilde waarnemen en, alhowel nog nooit op Nour gereden, hem perfect aanvoelde en een prachtige wedstrijd reed, op welke positie dan ook, zich niet liet verleiden door het wedstrijdelement, en zich hield aan de vooraf afgesproken GS. Resultaat: een verdienstelijke 12e plaats, nette vetkaart en super hersteltijden!


Afbeelding

Geweldig filmpje dat Michelle schoot tijdens de race:



Afbeelding

Met deze wedstrijd heeft Yanour zijn tweede novice puntje binnen en is tevens startgerechtigd voor de klasse III.

Tot slot mogen we als kers op de taart vandaag tijdens de europese kampioenschappen onze tickets naar Parijs ophalen die Nour en ik wonnen bij AJ Challenge waar we overall champ Hunter Pleasure werden. *\o/*

Al bij al kijk ik terug op een zeer succesvol jaar. The Sky is the Limit... absoluut! :D

Nour heeft nu even lekker vakantie om over enkele weken gaan we weer zoetjes aan starten met de opbouw naar, hopelijk, weer een fijn, succesvol en blessurevrij nieuw sportjaar!

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:02

Wat een fantastische combinatie zijn jullie! Genot om naar te kijken, heel veel succes volgend seizoen!

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:02

Wauw! Wat een prestaties zeg!
Ik snap dat je zo trots bent op hm :j

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:22

Wat een droompaard!

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:25

Wat een prachtige hengst , op elke foto komt hij goed uit de verf !

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:30

*schuift haar Irish cob merrie onder deze hengst* Nothing to see here people! Just keep walking!

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:42

Gefeliciteerd, Yildiz, met alle prachtige resultaten. 100% verdiend en ik ben al benieuwd naar wat de toekomst voor jullie brengt!

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:06

hey lekker ding! wat ben je toch geweldig mooi.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:17

Jeetje, dat filmpje dat je hem showt :') Je kan er maar beter op gaan zitten, toch niet bij te houden, zo'n enthousiast paard ;) Denk aan je hart!

En dat ingepakte staartje _O- Stuk makkelijker om de lucht in te steken!

Maar even serieus, hij is en blijft prachtig, hij ziet er ook zo blij uit met alles wat hij doet <3

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:57

Jullie hebben een super jaar achter de rug Yildiz, top gedaan! Bewijst maar weer dat de arabieren die goed op show meelopen het ook leuk doen in de sport :j Lekker rustig aan, wees zuunig op hem, hij is nog jong zat!

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:10

Wat een machtig paard zeg! Waanzinnig! <3
Ik moest wel lachen om dat stompje staart in dat filmpje. :')

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:30

The sky is the limit, inderdaad. Nour maakt al jouw dromen waar, lijkt me zo <3 mijn favoriete paard toch wel, wat een kanjer, geweldig.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:42

Hier heb ik maar 2 woorden voor: fantastisch paard!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:49

Wauw wat een veelzijdige hengst, geweldig om te zien wat hij kan en dat hij overal voor in is!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:59

Gaaf hoor!!
Een topper is het!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:29

Wat een heerlijk beest!

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:58

wouw prachtig paard en wat leuk wat jullie allemaal doen, heel veelzijdig.

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:30

Héél gaaf topic Yildiz, ik ben natuurlijk ook super trots op deze knappe man en dat mijn knapperd een veulen van 'm draagt! <3 Jullie hebben dit jaar enorm veel bereikt, ben benieuwd naar volgend jaar!! *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:41

Nour kan echt gewoon alles...

Niet alleen the sky is the limit, maar ook: anything is possible.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:54

Wat een gaaf overzicht van een geweldig jaar.
Je bent terecht super trots op hem, en zelf gefokt, hoe super is dat!
Op naar een minstens zo tof 2017!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 07:41

Ooooh.... wat een toffe reacties! En ook nog es in Uitgelicht! Wat gaaf zeg! Thanks y'all! +:)+

Leuk dat opgemerkt wordt dat hij altijd zo blij kijkt tijdens het werk. Dat is denk ik nog het mooiste aan hem, zijn gouden karakter en de wil tot het uiterste te gaan voor je. <3

BenFan, hij staat in 2017 weer gewoon publiekelijk ter dekking. ;) Dit jaar voor t eerst halfbloed nakomelingen op de wereld en WoW...die zijn gaaaaaaf!!!! :wow:

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:00

Knappie! Op naar 't volgende showseizoen! :D

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:39

Wat leuk :D

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:52

Prachtig paard en zo braaf. Ook nog eens veel talent op veel verschillende vlakken. Super!

Een vraagje, waarom is zijn staart ingebonden voor de endurance?

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:06

Wow wat een gaaf paard! En super dat de wedstrijden zo goed gaan!!