[VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

[VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 21:12

Hoi mede hamsterhouders en andere Bokkers! :D

Omdat er de afgelopen drie maanden twee hamsters zijn overleden en ik dus nog één spruitje heb zitten, vond ik het tijd worden voor een volgtopic. Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe hamster, die in mijn 90x35/40x5o(?) aqua komt. Hier vertel ik aan het einde meer over!
Afbeelding

Momenteel heb ik contact met een vrouw over haar Syrische langhaar man Rasta, en deze neem ik zo nodig over, maar mijn bedoeling is eigenlijk wel om een kleiner dier te adopteren.

Verder zit er thuis dus nog een hamster van net een jaartje oud genaamd Bassie. Bassie is een langhaar x satijn (slechte kruising, niet mijn fokproduct) DS goud vrouw, actief en erg vrolijk. Ze is dus een echte vrouw, wat mij nu weer laat zoeken naar een man.

Dame in kwestie:
Bassie - ds goud - satijn x langhaar - vrouw - Syrische hamster
Afbeelding
Afbeelding

Bassie woont in een zelfgemaakte 'tank' van 120x45x50/60. Deze tank is voor mij de overstap geweest naar betere leefomgevingen en is een ding waar ik hele blij mee ben!

!!De verblijven waren hier nog niet natuurlijk ingericht en het rad is 25cm!!
Afbeelding
Afbeelding

Mijn twee lievelingen die kort geleden allebei in eeuwige slaap zijn gevallen:

Wolletje - albino - langhaar - man - Syrische hamster - overleden op 20/08/16
Afbeelding

Mushu de Draak - wildkleur - man - Chinese dwerghamster - overleden op 21/10/16
Afbeelding

Mijn hamsters leven in een zo natuurlijk maar simpele omgeving mogelijk:
- Dikke bodembedekking om te kunnen graven, nestelen en dingen in te verstoppen;
- Verschillende lagen bodembedekking (dit vinden hamsters vaak interessant en maakt ze actief met graven);
- Ruime zandbak om hun vacht schoon te houden;
- Grote Silent Spinner of rad;
- Wilgen- of hazeltakken om aan te knagen;
- houten schuilplekjes zoals huisjes en kokosnoten;
- houten of wc buizen;
- Wilgenbruggetjes en wilgenhangmatje.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Natuurlijk krijgen ze niet allebei hetzelfde, maar ik probeer ze altijd allemaal evenveel te bieden.

Het is mijn bedoeling foto's en ervaringen/verslagen te delen en de leventjes van de hamsters te laten zien. Als je het leuk vindt kan je zeker volgen, want er zal binnenkort een nieuwe pracht komen! <3

Vragen mogen altijd gesteld worden, als je advies nodig hebt zullen er vast meerdere antwoorden van andere hamsterhouders/fokkers komen! Zolang je, je maar bedankt dat ik het beste voor mijn kleine vrienden voor heb en ze nooit opzettelijk slecht zal behandelen. Gelukkig val ik tegenwoordig onder de hamsterhouders met natuurlijk ingerichte en grote verblijven en veel kennis! Ik ben niet bang voor een discussie maar hoop vooral vreugde te kunnen delen. :j

Groetjes,
Chantal en Bassie!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 07:46

Helaas nog geen reacties, maar met een beetje geluk wel al wat volgers!

Aangezien de bodembedekking verder op wat heb ik nu alleen een laag Supasoft in Bassie's kooi gedumpt. Alle attributen staan uiteraard stevig zodat er niks kan gebeuren.

Afbeelding

Normaal heb ik er nog ontstoft of redelijk stofvrij zaagsel, cotton clear of een andere soort hierin of Carefresh in het hok. Binnenkort even kijken voor Hennep Vezel want daar hoor ik heel veel goeie dingen over, het is alleen een zoeken naar de juiste!

Het is nu inderdaad bekend welke hamster ik ga adopteren!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:07

Wat een mazzel hebben jouw hamsters! Heerlijk de ruimte! Fok je ook met ze? Hennep vezel gebruikte ik ook, ideaal. Vond het alleen niet echt heel fijn om lekker in te graven, best scherp dan (of ik had iets anders, in ieder geval iets met het woord 'hennep' erin :Y) )

Als ik dit zo zie dan kriebelt het toch wel weer! Ik heb ook jaren hamsters gehad, inderdaad ook in mega kooien/aquaria en altijd met de inrichting bezig. Op het hoogte punt had ik 10 hamsters tegelijk, allemaal in Ferplast Jenny's (80x50x80) mijn kamer was erg gezellig := Ook erg bezig geweest met de genetica en 24/7 aanwezig op het hamsterforum, leuke tijd! :D

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:33

Aah leuk hamsters <3

Heb er ook twee gehad, zou ze graag weer willen hebben maar dan moet ie op mijn kamer en heb daar geen ruimte voor :(

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:36

Leuk, ik volg! Overigens blijf ik je tank echt geweldig vinden.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 10:12

xxxmh schreef:
Aah leuk hamsters <3

Heb er ook twee gehad, zou ze graag weer willen hebben maar dan moet ie op mijn kamer en heb daar geen ruimte voor :(


Jammer, zeker ook geen andere mogelijkheden?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 10:14

Tortilla schreef:
Leuk, ik volg! Overigens blijf ik je tank echt geweldig vinden.


Dankje!
Ik vind het alleen jammer dat hij heel erg leeg lijkt!

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:38

AlwaysH schreef:
xxxmh schreef:
Aah leuk hamsters <3

Heb er ook twee gehad, zou ze graag weer willen hebben maar dan moet ie op mijn kamer en heb daar geen ruimte voor :(


Jammer, zeker ook geen andere mogelijkheden?


Nee mag van mijn ouders niet beneden. Kan het opzich wel boven op m'n kast zetten maar dan kan ik geen groot hok nemen. En ben bang dat een hamster in m'n kamer me nachtrust verstoort haha

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:09

@xxxmh, ik heb er zelf geen last van, maar als je jouw hamster geen goeie leefplek kan aanbieden zou ik het sowieso niet doen.

Om maar even een update te geven; ik ben nog steeds zoekende naar een hamstertje, heb een beetje zitten piekeren over een Syrtje (langhaar man) maar ik door mijn nieuwe inzicht op de bakken waar ze in zitten vind ik het echt te klein. Wordt toch maar een Rus, liefst een man. :+
Zal zo nog wat Marktplaats advertenties beantwoorden, vang het liefst een hamster op in slechte omstandigheden, maar ik wil geen bijtend secreet. :o
Hoop wel een 'puur' kleurtje te ontvangen, een leuk pearltje, niks geks maar gewoon mooi!

Als jullie het leuk vinden kan ik mijn hamsterblogs en eventuele extra informatie met jullie delen, voor de hamster-leken? :)

Verder ga ik morgen nieuwe bodembedekking halen, ga weer eens zoveel halen dat ik even zoet ben en lekker kan afwisselen met lagen! Ook wil ik graag twee DIY platforms maken zodat ik get rad/flying saucer, het drinkbakje en het voerbakje stevig neer kan zetten, en eventueel ook het zandbakje er op kan plaatsen. Al verwerk ik de zandbak het liefst in de omgeving, dat vind ik er leuker uitzien.

Dit is mijn DIY TANK, ook die uit de OP, heb er ook eventueel de 'bouw'foto's van want we hebben deze dus zelf gemaakt (Do It Yourself)! Mochten jullie dat leuk vinden; ik kan er ook een blog over schrijven.
Er zit sinds twee weken een ledverlichting strip in, da geeft s' avonds en voor mijn YouTube video's een heel gaaf effect! Staat verder vrijwel uit, alleen af en toe om te laten zien of als ik in mijn kamer bezig ben (wil het dagritme van Bassie niet in de war halen natuurlijk!) :)

Afbeelding

Dus; vraag maar raak en wees niet shy, ik vind het ontzettend leuk om meer te delen! :D

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:55

Ik volg! :D Word er blij van als ik zie hoe ruim je dieren zitten!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:58

Daphne__ schreef:
Ik volg! :D Word er blij van als ik zie hoe ruim je dieren zitten!


Nou, dat is mooi! Ik zelf ook! Het is zo leuk om ze te zien graven en woelen! Dan roep je hun naam (ze herkennen geen namen, maar ik ben er zeker van dat ze jouw stem herkennen) en gaan ze op hun achterpootjes staan balanceren! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:00

POST IS GEËDIT!

Nouja, in ieder geval, hier zijn drie linkjes naar advertenties waar mijn interesse is aangewakkert:

1. http://link.marktplaats.nl/m1101026117
Hier gaat mijn voorkeur naar uit, zit in een ontzettend kleine kooi en die bal zelf is natuurlijk al brrr....
Hamster is natuurlijk geen natuurlijk kleurtje (ben geen Dwerg faunaat, Denise, help?) dus misschien Hybride? Zou tam zijn en gun ik dus wel mijn aquarium.

2. http://link.marktplaats.nl/m1094072146
Lijken me gezonde beestjes, kan niet over hun leefomgeving of fokker oordelen. Mijn laatste keus omdat ze zo jong zijn en ik geen broodfokkers (?) wil beïnvloeden en tot meer fokken uiten.

3. http://link.marktplaats.nl/m1100160136
Lijkt me een knap ventje, gezond en tam. Daarom zit ik wat dubieus, ik weet niet of ik de gelukkigste of de minst gelukkige wil halen.

Heb ook nog contact voor een witte pearl, maar daar ben ik even de advertentie van kwijt!
Het komt er dus inderdaad op neer dat ik gewoon een dumpdiertje wil, er zitten hier geen goeie fokkers (dat ik kan deugen) dus dan maar zo. Wil geen dierenwinkel rus want die heb ik nog geen een keer tam gekregen, heb geen zin in moeilijkheden en gezondheidsproblemen.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 29-10-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:02

Je linkjes doen het niet! :(

Moet je even bij de advertentie naar beneden, daar staat zo'n sterretje om hem bij je favorieten te zetten enzo en daar staat ook een linkje. Die werken vaak beter :j

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:04

Oh, dat komt door het kopiëren want net deden ze het wel in het andere topic! :(

Zal hem editten, dan kan je zo alsnog op die post reageren!

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:19

Heb even in dat andere topic gekeken!

Nummer 1 is een Mandarijn denk ik zo te zien. Wel een risico dus... Kans op diabetes, vooral omdat hij wss niet van een (goede) fokker komt. 2 Vind ik er niet uitzien als een fokker, maar meer gewoon pretnestje. En bieden op dieren vind ik altijd sneu -O- 3 Is niks mis mee denk ik! Maar als je een zielige een huis wilt geven, dan is het de vraag of die daar onder valt natuurlijk. Al staat er niet bij in wat voor kooi hij zit. Soms staat er bij alleen voor heel goed huis waar die ruim komt te zitten en dan blijkt de eigenaar 40 cm ruim te vinden :+

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:24

Sowieso heeft elke rus meer kans op diabetes dan bijvoorbeeld een Syr of Chinees, maar hybrides zouden volgens onderzoeken nóg gevoeliger zijn. Maarja, betekend dat dat ze geen goed leven kan worden geschonken?
En klopt, het is jammer dat mensen zo onverantwoord zijn, terwijl ze het zelf niet door hebben. Ik bedoel, zo begon ik ook, met een Ferplast combo. Maarja, ik was elf en helemaal gelukkig met mijn lieve hamstertje! Vooral jammer dat de hamsters er vals van worden, te weinig ruimte en rust kan zoveel stress geven. Daarom ook mijn keuze de Syr niet te doen.

Vind ene pretnestje ook niet erg trouwens, zolang ze er geen geld aan proberen te verdienen en de hamsters gewoon prima leven.

Dacht zelf dat nummer een camel van kleur was (mandarijn is net wat anders)?

Ga sowieso nog wat advertenties opzoeken. Vind het wel lastig want sommigen zijn echt zielig of ronduit onweerstaanbaar schattig!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:29

Ahh hier ook twee hamsters. Goudhamsters.(syrische was het toch?) een zwarte langhaar en oranje/geel langhaar. De zwarte zou een man moeten zijn maar ik kan geen balletjes ontdekken. En van de andere weet ik het eerlijk niet.
Letterlijk mee gekregen in de dierenwinkel hier,ze beten dus kon hij ze niet verkopen. Maarja ze zaten daar ook op1 a4tje als bodem formaat.. en krap 20 cm hoog. Nu hebben ze allebei een terrarium van 100X50x50. Aqua heeft wel de voorkeur maar er staan er weinig in de buurt van 1m helaas..

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:30

Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 29-10-16 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:35

kiwiwitje schreef:
Ahh hier ook twee hamsters. Goudhamsters.(syrische was het toch?) een zwarte langhaar en oranje/geel langhaar. De zwarte zou een man moeten zijn maar ik kan geen balletjes ontdekken. En van de andere weet ik het eerlijk niet.
Letterlijk mee gekregen in de dierenwinkel hier,ze beten dus kon hij ze niet verkopen. Maarja ze zaten daar ook op1 a4tje als bodem formaat.. en krap 20 cm hoog. Nu hebben ze allebei een terrarium van 100X50x50. Aqua heeft wel de voorkeur maar er staan er weinig in de buurt van 1m helaas..


Als je het geslacht en de kleur wilt weten mag je wel foto's plaatsen hoor! Als je geen ballen zijn, zijn het vrouwtjes, die zijn bij Syrische hamsters inderdaad erg zichtbaar! En ja, het is inderdaad Syrische hamster, omdat de dieren oorspronkelijk uit het droge Syrië komen! :j Goudhamsters is een bijnaam omdat de officiële vachtkleur 'goud' is!
Ik denk dat iedereen deze vachtkleur wel herkent!

Afbeelding

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:39

Ik zeg nergens dat ze geen goed huis verdienen. Ik noem alleen wat puntjes bij de hamsters uit je linkjes en diabetes is nou eenmaal een groter risico bij mandarijnen. En dat hoeft geen reden te zijn om hem niet te nemen, alleen iets om rekening mee te houden. Genoeg mensen willen het niet, dus alleen maar mooi als je hem wel een goed huis wilt geven.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:41

Daphne__ schreef:
Ik zeg nergens dat ze geen goed huis verdienen. Ik noem alleen wat puntjes bij de hamsters uit je linkjes en diabetes is nou eenmaal een groter risico bij mandarijnen. En dat hoeft geen reden te zijn om hem niet te nemen, alleen iets om rekening mee te houden. Genoeg mensen willen het niet, dus alleen maar mooi als je hem wel een goed huis wilt geven.


Maar zo zegt de een weer dat het niet vaker voorkomt bij mandarijnen/andere onstabiele kleuren maar wél bij de Rus in het algemeen, dus er is zeker meer kans op diabetes, maar dat bij elke 'niet goed genetisch bepaalde' Rus. :)

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 10:40

Zo, keuze is gemaakt (viel uiteindelijk buiten dit rijtje), vanavond gaan we kijken en hoogstwaarschijnlijk ophalen!
Heb een blog geschreven over mijn zoektocht en zal later vandaag nog een blog over de onwetendheid en het verkeerde advies schrijven, deze deel ik uiteraard!

https://blogprinses.wordpress.com/2016/ ... -op-adres/

Ik zal straks foto's maken als ik het aquarium omtover!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:01

Heb even snel foto's gemaakt.. maar aangezien ze dus niet tam zijn, en dat voor mij ook niet hoeft.. zijn ze niet zo best :') zal mij binnenkort eens wagen aan vangen en mn nieuwe camera uittesten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:04

Leuk topic!! Ik volg ook, heb zelf ook 2 Syren, allebei vrouwtjes. De ene is grijs. De ander creme met wit gevlekt.

Dustie:
Afbeelding

Snow:
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:08

@kiwiwitje, Je gele vriendje heeft dus zwarte ogen? Of donker rood? Ik heb wat kleur opties voor je, maar dan moet ik de oogkleur weten.

@Sandyislief, is ze Sepia of grijs? :)

Sepia:
Afbeelding

Donkergrijs:
Afbeelding

Zilvergrijs:
Afbeelding

Kies maar. :P