prikkeldraad om de wei...mag dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

prikkeldraad om de wei...mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 18:09

prikkeldraad om de wei: wettelijk verboden of niet wenselijk?

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!


LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: prikkeldraad om de wei...mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:13

Volgens mij niet verboden, maar zeker voor paarden absoluut niet wenselijk. Ik heb al te veel doorgesneden pezen gezien.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: prikkeldraad om de wei...mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 18:14

Hm...kan er dus niets van zeggen...jammer

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:16

wij hebben dit probleem dus ook. Al onze weilanden zijn omgeven van weilanden met prikkeldraad. Heb uiteraard aan de binnenkant een "gewone" omheining met stroomdraad gezet, maar als er 1 door schier, zit ie dus mooi in het prikkeldraad ( zoals mijn merrie als veulentje, die schoot even door, gelukkig niets ernstigs,maar kreeg zowat een hartstilstand, doodeng).

Hier in Luxemburg is het verboden, paarden in n wei met alleen prikkeldraad als omheining te houden. In NL dus niet?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:43

Ik noem dat, nogal dom. Maar je moet het zelf weten, staat niets over in de wet (gelukkig niet)

Bejaarde bokkers weten meer

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 18:48

mrie schreef:
Ik noem dat, nogal dom. Maar je moet het zelf weten, staat niets over in de wet (gelukkig niet)

Hoop niet dat dit tot mij gericht is? 'Je' in algemene zin mag ik hopen?

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: prikkeldraad om de wei...mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:52

Nee is niet verboden.
Wel erg rot als de buurman dat direct naast je wei heeft.
Mijn paard is ook eens op pension door 3 lagen linkt geknald in paniek en toen bij de buurman door de prikkeldraad.
Hij heeft op een haar na vitale delen geraakt en een erg grote vleeswond.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 18:55

Getup schreef:
wij hebben dit probleem dus ook. Al onze weilanden zijn omgeven van weilanden met prikkeldraad. Heb uiteraard aan de binnenkant een "gewone" omheining met stroomdraad gezet, maar als er 1 door schier, zit ie dus mooi in het prikkeldraad ( zoals mijn merrie als veulentje, die schoot even door, gelukkig niets ernstigs,maar kreeg zowat een hartstilstand, doodeng).

Hier in Luxemburg is het verboden, paarden in n wei met alleen prikkeldraad als omheining te houden. In NL dus niet?

Dat weet ik niet. Bij ons in de buurt heeft iemand z'n paarden en pony's achter prikkeldraad staan, en dat is zelfs op bepaalde punten helemaal naar binnen gevallen (niet los maar met paal en al). Ik wil eens weten of ik er via de officiële weg iets aan kan doen...

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:56

Mijn buren hebben het inderdaad ook. Paard is er een keer over/doorheen gegaan, palen bleken zo rot dat alles naar beneden kwam en paard heeft er alleen wat littekens op de benen aan over gehouden. Heb er nu 1,5 meter tussen zitten, schrikdraad van 1,40m hoog met een flinke klap stroom. Hopelijk voorkomt dat herhaling.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:57

mrie schreef:
Ik noem dat, nogal dom. Maar je moet het zelf weten, staat niets over in de wet (gelukkig niet)



Ik snap je reactie niet helemaal je noemt het dom, neem ik aan als je paard achter prikkeldraad zet? Maar je bent blij dat er niets over in wet staat?

Van mij mag er een verbod op komen...scheelt een hoop verwondingen.


Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:14

Ik snap het wel. Mensen moeten ook gewoon een beetje GBV (gezond boerenverstand) gebruiken. De overheid kan toch niet alles gaan micro-managen? Dat kan niet en dat moeten we vooral ook niet willen.

Denk even aan: verplichte veiligheidscap, bodyprotector, veiligheidsbeugels, reflectievestje bij buitenrit, enz. Oh wacht, de ergste ongevallen gebeuren als mensen van het paard vallen, dus verbieden dat ze erop klimmen!! Sorry als ik een beetje sarcastisch wordt, maar moet de overheid dan ook de fietshelm gaan verplichten, scheenbeschermers voor elk jongetje dat in het park een balletje trapt met vrienden?

tamary

Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:18

dorothea schreef:
Getup schreef:
wij hebben dit probleem dus ook. Al onze weilanden zijn omgeven van weilanden met prikkeldraad. Heb uiteraard aan de binnenkant een "gewone" omheining met stroomdraad gezet, maar als er 1 door schier, zit ie dus mooi in het prikkeldraad ( zoals mijn merrie als veulentje, die schoot even door, gelukkig niets ernstigs,maar kreeg zowat een hartstilstand, doodeng).

Hier in Luxemburg is het verboden, paarden in n wei met alleen prikkeldraad als omheining te houden. In NL dus niet?

Dat weet ik niet. Bij ons in de buurt heeft iemand z'n paarden en pony's achter prikkeldraad staan, en dat is zelfs op bepaalde punten helemaal naar binnen gevallen (niet los maar met paal en al). Ik wil eens weten of ik er via de officiële weg iets aan kan doen...

Aan het feit prikkeldraad niet. Aan het gebrekkige onderhoud en dus niet veilig qua op het perceel houden (met mogelijke verkeersongelukken) misschien wel. Echter lijkt het mij beter eerst even met de eigenaar te gaan praten en vragen hoe en wat. Soort omheining buiten dit gesprek laten, enkel aangeven dat je je zorgen maakt over pony onder auto omdat er stukken omheining plat liggen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, IASCrawler en 30 bezoekers