slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
haf2008
Berichten: 356
Geregistreerd: 04-06-08

slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 20:39

Hoe is jullie ervaring bij deze zadelmaker van rijs uit zevenhuizen?

We hadden onze Euroriding ingeruild voor een Albion, want de Euroriding lag volgens hem niet meer goed. Achteraf gezien heb ik het gevoel dat hij gewoon een nieuw eigen merk zadel wilde verkopen.
Wij hebben deze toen ingeruild voor een nieuw Albion zadel en nog een hoop geld bij moeten bijleggen.
Het Euroriding zadel was ook bij hun gekocht.
Hij is meerdere keren terug geweest en hij kon het niet passend maken en wilde het niet meer terug innemen (het zadel was maar een paar weken gebruikt).
Vervolgens worden we onbeschoft te woord gestaan en zeggen ze dat ik hem maar zelf moet verkopen.
Denken niet mee naar een oplossing en vervolgens zeggen ze elke keer dat de eigenaar niet aanwezig is. Ze beloven elke keer dat ze terugbellen, maar dit gebeurd ook niet.


maaaikkee

Berichten: 683
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:44

Wie heb je gehad? Mijn ervaring bij hun is dat het erg verschillend is per persoon dat komt passen. Wij hadden ook een zadel gekocht daar wat na een 2 tal weken toch niet goed bleek te liggen > paard kreeg rug klachten.

Ze wilde toen eerst dezelfde persoon sturen er toen op gestaan dat Jan kwam omdat hij het best bekend stond. Deze heeft toen gezegd het zadel terug te nemen en heeft een ander zadel passend gemaakt. Geen rugklachten meer ervaren en een fijn lopend paard. Met Jan fijne ervaringen gehad.

Joy & Fionn ! <3

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:47

Jan is inderdaad een topper! Mijn ervaring met van Rijs is juist erg goed, meerdere zadels bij ze laten aanmeten op verschillende paarden en nog nooit problemen gehad. Ik zou nog eens contact opnemen en erop staan dat Jan eens een kijkje komt nemen, waarschijnlijk valt er dan nog wel iets te regelen. Ik vind dit namelijk niks voor van Rijs, ze komen bij ons op stal voor zeker tien paarden en heb nog nooit klachten gehoord. En als er iets aan de hand is, dan wordt dat altijd keurig opgelost.
Service is bij mij ook altijd goed geweest, soms een beetje chaotisch in de communicatie misschien maar ook dat is flink verbeterd. Ik kreeg de laatste keer zelfs een herinnering per sms dat ik een afspraak had staan, de volgende dag.

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 01:22

Ik heb er in het verleden altijd goede ervaringen mee gehad.

Terug van weggeweest

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 04:10

Ben ook benieuwd wie er geweest is, zoals mijn voorgangers heb ook ik goede ervaringen met Jan van Rijs.
Die wist zelfs het paard na meer dan een jaar op een andere locatie nog te herkennen en wist te vertellen hoe het paard toendertijd liep en wat hij aan het zadel toen had aangepast.

Jan van Rijs werkt ook samen met Bodegraven (ik neem iig aan dat dat nog steeds zo is).

Indien Jan niet langs geweest is zou ik vragen/eisen dat hij alsnog komt om zo de mogelijkheden te bekijken/bespreken.

[o]

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 05:35

Mijn vriendin heeft precies dezelfde ervaring. Zij kreeg ook een nieuw Albion zadel 'aangesmeerd' die uiteindelijk totaal niet paste. Het was ten eerste al een heel gedoe om een afspraak te maken met van Rijs en vervolgens wilde hij het zadel niet innemen en moest ze het maar zelf verkopen. Vriendinnetje heeft stampvoetend voor hem gestaan en na lang discussiëren is het zadel ingekomen.
De meningen over Van Rijs zijn meestal óf heel goed óf heel slecht, al moet ik zeggen dat ik van steeds meer mensen in mijn omgeving hoor dat ze overstappen naar een andere zadelmaker.

haf2008
Berichten: 356
Geregistreerd: 04-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 08:17

Shanel schreef:
Mijn vriendin heeft precies dezelfde ervaring. Zij kreeg ook een nieuw Albion zadel 'aangesmeerd' die uiteindelijk totaal niet paste. Het was ten eerste al een heel gedoe om een afspraak te maken met van Rijs en vervolgens wilde hij het zadel niet innemen en moest ze het maar zelf verkopen. Vriendinnetje heeft stampvoetend voor hem gestaan en na lang discussiëren is het zadel ingekomen.
De meningen over Van Rijs zijn meestal óf heel goed óf heel slecht, al moet ik zeggen dat ik van steeds meer mensen in mijn omgeving hoor dat ze overstappen naar een andere zadelmaker.


Echt precies hetzelfde wat ik ook mee gemaakt heb. Ik heb het vaker gehoord. Blijkbaar zijn ze te groot dat ze zo met hun klanten omgaan.

Babootje

Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:35

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Jan van Rijs. Ik heb zelf ook een Albion, superfijn zadel. Die heb ik nog gekocht op mijn vorige paard en die ligt nu op mijn 4-jarige. Om de 3 maanden laat ik het nakijken en aanpassen. Wel nodig want het paard groeit hard. Ik heb de boom al een paar x breder moeten maken. Op de vraag of ik misschien naar een ander zadel moest gaan kijken, zei hij: nee hoor, het zadel kan nog wel breder gemaakt. Dat kan gelukkig goed bij Albions. Albions zijn fijne zadels voor zadelmakers, omdat het goed aan te passen is. Dus aansmeren doet hij zeker niet. Toen ik het kocht was er naast de SLK die ik heb nog een ander duurder model, maar de SLK vond hij het beste liggen.
Ik heb ook een keer gehad dat het zadel na een opvulbeurt nog niet echt naar mijn zin lag. Toen stond Jan binnen 1 week bij mij op stal.
Dus nee, ik deel jouw ervaring totaal niet; ik vind ze juist erg kundig. Hij kent (de ontwikkeling) van ons paard en dat is ook fijn. Heeft goed kijk op de beweging en zegt het ook eerlijk als het paard bijvoorbeeld niet helemaal rad is. Dat is goed, want dat heeft ook invloed op hoe een zadel ligt.
Soms zet de ruiter of het paard het zadel zelf ook scheef en is vaker onderhoud aan het zadel nodig.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:53

Ik heb slechte ervaringen met Van Rijs mbt het aanpassen van een zadel. Baggerwerk geleverd en na herkansing nog steeds een zadel met verpeste vulling.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 06:56

Een zadelmaker die een zadel meeneemt,thuis opvult en vervolgens niet nog eens op het paard wil zien liggen heb ik geen vertrouwen in.

Babootje

Berichten: 26012
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 07:58

ambre schreef:
Een zadelmaker die een zadel meeneemt,thuis opvult en vervolgens niet nog eens op het paard wil zien liggen heb ik geen vertrouwen in.


Dat is allang niet meer zo. Van Rijs vult gewoon ter plekke direct op. Het is ook rijden en opvullen.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:07

Vroeger hoorde ik veel positieve verhalen, maar laatste jaren om te janken.
Inderdaad slechte service, stalgenoot had een zadel wat kort na aanschaf door overlijden paard in de kast kwam te hangen.
Toen ze het op haar nieuwe paard had bleek het zadel een scheve boom te hebben, daar heeft ze heel veel gedoe om gehad met van Rijs.
Zadel was inderdaad niet goed, maar of ze effe een paar honderd euro wilde betalen om een nieuwe boom erin te laten zetten. :wow:
De garantie was verlopen, ondanks dat het zadel zgan was én de hele historie van haar paard bekend wilden ze niks doen.
Uiteindelijk is ze er meen ik uit gekomen, maar ook meerdere mensen waarbij het zadel echt flink te krap aangemeten/opgevuld was.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:09

Dat was 2 jaar geleden.Zadels konden daarna bij hun opgehaald.
Niet zo heel lang geleden dus.
Tevens een Albion verkocht aan iemand die absoluut niet past.
Dat kon ik als leek van 100 mtr afstand nog zien.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: slechte service zadelmaker van rijs zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:57

Helaas na 18 jaar klant dezelfde ervaring.
Kon (kan) met Jan altijd prima werken. Heb best wel eens in al die jaren mijn twijfels gehad bij iets en dan kwam hij terug en werd het opgelost. Altijd meedenken, etc.
Maar helaas, de meiden in de zaak beslissen. Met Jan kan ik niet in contact komen, een terugbelafspraak maken willen ze niet, mails blijven onbeantwoord. In de zaak vreselijk slechte service (een wijde boom 2e hands als medium boom proberen te slijten; een zadel waarvan uit het serienummer blijkt dat ie er al even ligt duurder willen verkopen dat wat er op het prijskaartje staat 'want dan kosten ze nu'; eerdere afspraken met Jan bleken ineens onmogelijk en dan werd er geweigerd even met Jan te bellen om af te stemmen...)

Kennelijk hebben ze hun (trouwe) klanten niet nodig, dus ik ben vertrokken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElSea en 8 bezoekers