Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 08:06

Lieve bokkers,

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik woon in een leuk huurhuisje in een super buurt maar door wat problemen welke ik graag ivm mijn privacy en veiligheid(!) Liever via pb doorstuur zoek ik iets anders! En het liefste zo snel mogelijk.

Ik weet dat er destijds een topic liep over iemand die voor haar zwangere dochter een plekje zocht en daar hielp bokt super bij.

Ik zit niet in die situatie maar ik en mijn vriend hebben wel dringend iets nieuws nodig.
Wij zoeken iets in de omgeving van Laren, Blaricum of Huizen.
Voorkeur gezien onze inboedel gaat uit naar een eengezinswoning met een tuin.
Er is budget tot ongeveer 1.000 excl per maand. Helaas via funda en makelaars moet je minimaal 4.5 keer de kale huur verdienen en stufi telt niet mee daar in. Ik loop nu stage in het buitenland en heb destijds mijn baan dus moeten op zeggen maar kom in januari weer terug. Mijn vriend heeft wel een goede baan maar 4.5 keer de kale huur prijs red hij ook niet alleen. En de situatie is echt best wel dringend voor ons en daarom dat ik me ook tot bokt went.
Wij moeten hier weg. Liever nog gisteren dan vandaag!

Voor het hele verhaal graag een pb want ik durf het dus niet hier zo neer te zetten zoals ik al aan gaf.

De persoon die ons leidt naar een nieuwe woning trakteren wij op een lekker etentje en een fles bubbels :)

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje


Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:10

:(:)

Hebben jullie ook oproepjes op Facebook ed gezet ?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 08:12

Mondy schreef:
:(:)

Hebben jullie ook oproepjes op Facebook ed gezet ?


Ik heb ook een oproepje op mijn eigen pagina voor vrienden gezet. Ook weer ivm privacy en veiligheid. Dus openbaar kan ik eigenlijk niks zetten helaas.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:12

Ik weet zo geen huis voor je, maar het volgende schiet mij te binnen:
als je bij een makelaar jouw situatie uitlegt? Dus dat jij vanaf januari ook weer inkomen hebt? Misschien kan je dmv bankafschriften aantonen dat jullie nu soortgelijke lasten hebben en daar prima mee rond kunnen komen?
Ik weet uit ervaring dat er makelaars zijn die dan best wel coulanter willen zijn met de looneis

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:16

Is woningruil geen optie? Je hebt voor elke regio wel een Fb pagina die vaak besloten zijn

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 08:19

lifaya schreef:
Is woningruil geen optie? Je hebt voor elke regio wel een Fb pagina die vaak besloten zijn


Klopt maar ik zou ook een ander persoon deze woning niet in willen laten wonen.. en daarnaast is deze woning erg klein heb het al eens geprobeerd maar niemand wil zo klein wonen helaas

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 08:22

Liselot schreef:
Ik weet zo geen huis voor je, maar het volgende schiet mij te binnen:
als je bij een makelaar jouw situatie uitlegt? Dus dat jij vanaf januari ook weer inkomen hebt? Misschien kan je dmv bankafschriften aantonen dat jullie nu soortgelijke lasten hebben en daar prima mee rond kunnen komen?
Ik weet uit ervaring dat er makelaars zijn die dan best wel coulanter willen zijn met de looneis


Helaas hebben wij dit al geprobeerd maar dat maakt een makelaar niks uit. Voor jou 10 anderen denken ze geloof ik. Toch bellen we braaf elke keer weer maar nooit geluk.
En dat terwijl wij weten dat we het makkelijk kunnen betalen en daarnaast gewoon familie hebben die garant staan en ook kunnen we laten zien dat we nu netjes de huur betalen op tijd.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:25

Wat is erg klein? 30 m2?

Maar als jullie weggaan zal er sowieso weer iemand in gaan wonen neem ik aan?
Ik zit overigens in een vergelijkbare situatie, ik wil ook weg waar ik nu woon maar ook ik woon redelijk klein wat woningruil moeilijk maakt

Is kopen geen optie?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 08:34

lifaya schreef:
Wat is erg klein? 30 m2?

Maar als jullie weggaan zal er sowieso weer iemand in gaan wonen neem ik aan?
Ik zit overigens in een vergelijkbare situatie, ik wil ook weg waar ik nu woon maar ook ik woon redelijk klein wat woningruil moeilijk maakt

Is kopen geen optie?


Klein is 38.vierkante meter.

Kopen in deze omgeving zonder veel spaargeld is echt geen optie helaas. De huizen zijn hier veel te duur :(

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Anoniem

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:49

Even onaardig doen, maar in die regio een eengezinswoning voor 1000 euro per maand ga je echt niet vinden. Voor dat bedrag vind je hooguit een 2-kamerappartementje, en dan moet je nog geluk hebben. Het Gooi is rammend duur.. Ik kan je aanraden om (als de nood echt hoog is) misschien uit te wijken naar bijvoorbeeld Almere, dat is een stuk betaalbaarder. Of Weesp?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 09:55

Emmaa_ schreef:
Even onaardig doen, maar in die regio een eengezinswoning voor 1000 euro per maand ga je echt niet vinden. Voor dat bedrag vind je hooguit een 2-kamerappartementje, en dan moet je nog geluk hebben. Het Gooi is rammend duur.. Ik kan je aanraden om (als de nood echt hoog is) misschien uit te wijken naar bijvoorbeeld Almere, dat is een stuk betaalbaarder. Of Weesp?

Ze zijn er wel hoor. Op funda staan ze gewoon er tussen. Probleem is alleen dat daar vaak die absurde inkomenseis aan vast hangt. Mijn vriend is werkzaam in Laren en daarom de keuze daar in de buurt te zitten zodat files vermeden kunnen worden. Almere en weesp liggen beide op filetrajecten. En ook daar zit je voor diezelfde prijs via funda nog met een enorme inkomenseis

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:58

Als je echt graag weg wil, zal je misschien wat moeten inleveren op de ruimte. (Wat me geen probleem lijkt als je nu zonder problemen op 38m2 woont.) Officieel gezien, kunnen jullie een grotere woning gewoon niet betalen. Wat is de maximale huurprijs die wel binnen jullie budget ligt (rekening houdend met de inkomseis)?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 10:05

xSwanHeart schreef:
Als je echt graag weg wil, zal je misschien wat moeten inleveren op de ruimte. (Wat me geen probleem lijkt als je nu zonder problemen op 38m2 woont.) Officieel gezien, kunnen jullie een grotere woning gewoon niet betalen. Wat is de maximale huurprijs die wel binnen jullie budget ligt (rekening houdend met de inkomseis)?

Wij willen sowieso niet kleiner gaan. De ruimte was altijd al een ding maar vanwege studie wilden wij eigenlijk die 4 jaar gewoon overbruggen. Maar dat gaan wij niet nog 2 jaar volhouden daar.
De gemiddelde prijs voor huur in het gooi ligt tussen de 850 en 1400. En de echte dure meer uiteraard.
Wij hopen gewoon particulier wat te vinden en ondanks dat we reageren vissen we bij marktplaats ed net achter het net. En funda ook al een keertje een leuke woning gevonden maar ook net te laat.
Zelfs al op appartementen gereageerd maar ook weer te laat. En in bepaalde wijken wil je gewoon niet wonen vanwege de hoge criminaliteit en daar loop ik liever niet als vrouw savonds over straat. Dan ga je ook op je tenen lopen en je niet thuis voelen. En dat willen wij. Een plek waar we ons thuis kunnen voelen.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:08

Ik woonde 110 km van m'n werk, is dat dan een reden om te verhuizen?
Ik ging gewoon een uur eerder weg, dan had ik nergens last van. Op m'n werk afgesproken dat ik een uur eerder begin en eerder naar huis ga om op de terugweg hetzelfde probleem te voorkomen.

Het hoeft natuurlijk niet zo ver, maar met een beetje aanpassen aan de situatie kom je een heel eind, en kun je waarschijnlijk veel sneller wat vinden.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:10

Ik bedoel ook niet inleveren op die 38m2, maar een eengezinswoning is misschien wat te hoog gegrepen. Wat is er mis met een leuk appartementje met 1 slaapkamer?

Ik denk dat het gewoon niet realistisch is om binnen korte tijd een perfecte woning vinden. Op Pararius staan een aantal woningen in Huizen die qua prijs zouden passen, maar ik weet verder niets over de buurt. Uiteraard geldt ook daar een inkomenseis. (Vandaar dat ik me afvraag wat jullie werkelijk kunnen betalen, als je rekening houdt met de inkomseis. Is dat 800 euro, dan maak je misschien nog een kans, maar is dat 500 euro, dan is het gewoon geen realistische zoektocht en moet je je eisen bij gaan stellen.)
Heb je ook Hilversum overwogen? Hier kan je prima een leuk appartementje binnen je budget vinden :j

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:14

Qua logistiek wil je als het even kan knooppunt Muiderberg wel vermijden ja, dat snap ik heel goed, maar Laren/Blaricum lijkt me niet realistisch met deze wensen. Vanuit Eemnes/Baarn/Soest/Bussum/Hilversum/Huizen is Laren echter prima aan te rijden, dus ik zou zeker iets ruimer zoeken, zo erg is een beetje reistijd nou ook weer niet.

Nulla tenaci invia est via

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 10:19

palousa_boy schreef:
Ik woonde 110 km van m'n werk, is dat dan een reden om te verhuizen?
Ik ging gewoon een uur eerder weg, dan had ik nergens last van. Op m'n werk afgesproken dat ik een uur eerder begin en eerder naar huis ga om op de terugweg hetzelfde probleem te voorkomen.

Het hoeft natuurlijk niet zo ver, maar met een beetje aanpassen aan de situatie kom je een heel eind, en kun je waarschijnlijk veel sneller wat vinden.

Files... co2 uitstoot etc en dat wij hier iedereen kennen. We voelen ons in deze omgeving erg thuis vandaar dat we ook hier in de omgeving willen blijven wonen.

Wij kunnen 1.000 wel betalen met het inkomen van mijn vriend alleen niet als er dus ineens een dikke inkomenseis aan vast hangt.
500 euro voor een appartementje vind je hier helaas niet.
En een mooi appartement met balkon of dak terras is ook prima maar die vallen hier in dezelfde prijsklasse helaas.
We zoeken dus liever iets via een particulier maar naast fb en marktplaats weten we niet zo goed waar we nog meer iets kunnen vinden

@margeet huizen eemnes ed zelfs baarn en soest kijken wij ook naar hoor. We zoeken gewoon in het gooi een woning waar we lekker kunnen wonen. Maar voorkeur is wel laren blaricum of huizen ivm werk en vrienden en paard.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

lizy29

Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:29

Misschien kunnen jullie dan beter nu iets zoeken wat wat verder weg is en wel met enige spoed haalbaar en vanuit daar verder zoeken.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:32

Ik zou dan idd zoeken naar iets tijdelijks, evt antikraak en of een beetje uit de buurt. Als je spoed hebt kan je geen eissen gaan stellen naast dat het voldoende ruimte is.dan is het geen spoed.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 10:34

lizy29 schreef:
Misschien kunnen jullie dan beter nu iets zoeken wat wat verder weg is en wel met enige spoed haalbaar en vanuit daar verder zoeken.

Daar heb je wel gelijk in maar vaak zit je daar dan ook weer minimaal een jaar aanvast en als er dan tussen door iets voorbij komt heb je pech. En daar zit ik ook een beetje mee in mijn maag. Dan moet ik mijn paard ook meteen blijven verhuizen en dat zie ik ook niet zo zitten.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:41

Maar zinnen als "zie ik niet zo zitten" en "willen liever.." Doet niet echt denken aan echte spoed.
Als je het ook zo presenteerd bij verhuurders dan snap ik wel dat ze eventuele andere voor laten gaan.

Een jaartje ergens anders wonen is toch geen ramp? Je zit iets verder weg van vrienden of familie, dat overleef je toch wel? Paard is ook gewoon iets verder rijden, daar hoef je hem niet voor te verhuizen.

Oh en als je dan bezwaar hebt tegen de eventuele CO2 uitstoot, doe dan gewoon de auto de deur uit en ga fietsen of neem het Ov (meteen geen last meer van file).

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-16 10:56

palousa_boy schreef:
Maar zinnen als "zie ik niet zo zitten" en "willen liever.." Doet niet echt denken aan echte spoed.
Als je het ook zo presenteerd bij verhuurders dan snap ik wel dat ze eventuele andere voor laten gaan.

Een jaartje ergens anders wonen is toch geen ramp? Je zit iets verder weg van vrienden of familie, dat overleef je toch wel? Paard is ook gewoon iets verder rijden, daar hoef je hem niet voor te verhuizen.

Oh en als je dan bezwaar hebt tegen de eventuele CO2 uitstoot, doe dan gewoon de auto de deur uit en ga fietsen of neem het Ov (meteen geen last meer van file).


Mijn vriend gaat ook voornamelijk met de fiets :+

Ik waardeer alle adviezen ook enorm en zoals ik al zeg hoe verder we gaan zitten hoe meer files we hebben. Amsterdam duurt soms meer dan een dik uur tot 1.5 als je echt in de spits rijdt. Dat is het nadeel aan de omgeving. Anders vond ik het ook minder een probleem.

En je eerste reactie slaat nergens op... wij zijn juist ontzettend fijne verhuurders betalen netjes op tijd en zeuren juist niet. Vind het ook echt een bespottelijke opmerking zeker omdat je de situatie hier achter niet weet en ook geen pb hebt gestuurd. Misschien dat je je dan wat kan inleven in onze situatie..

Ik geef alleen aan wat we ongeveer zoeken. Wij wilden tijdens onze zoektocht ook graag een wasmachine aansluiting en aparte slaapkamer. Daar hebben wij ook op ingeleverd en kunnen niet eens wassen bij ons thuis en slapen doen we op een zelfgemaakte vide. Dus ja we staan zeker open voor alles maar we willen wel graag alle mogelijkheden weten. En hopen dat we zo toch op de een of andere manier een fijn huisje tegen kunnen komen aangezien ze er wel zijn. En reden dat we niet uitgekozen worden is dat we over dag werken en dus niet kunnen zoeken en wanneer wij dan bij thuiskomst contact opnemen hebben ze al bezichtigingen staan. Dat is wat ons probleem is.. we kunnen er niet altijd tijd bij zijn.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:07

Is een van je ouders of vrienden niet in de gelegenheid om wel overdag te bellen. Want als het nu vooral achter het net vissen is omdat je pas na 18 uur contact op kunt nemen zou dat misschien helpen.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:12

Het is toch niet aan mij om een pb te sturen? De situatie maakt mij ook niet zo veel uit.

Ik kan alleen maar aangeven hoe het overkomt. Daar kan ik wel moeilijk over doen, maar zo is het nou eenmaal.
Als je huis op instorten staat ofzo veranderd niets aan wat jij hier schrijft toch?

Ik ken omgeving Amsterdam-Haarlem-denhaag-Rotterdam erg goed, heb daar jaren gewoon dus weet ook wel dat het erg druk is op de weg altijd. Dat is dan weer het nadeel van in de randstad wonen en werken. Dat zul je dus toch een beetje moeten accepteren als je daar wilt blijven wonen/werken.

Maargoed, ik gun jullie best een huis enzo, maar zoals het hier staat komt het een beetje "verwent" over.

Dus nogmaals, als jullie zo met dit wat hier staat bij eventuele verhuurders komen, dan snap ik wel dat ze andere mensen voor laten gaan. (En dan laat ik het hele verhaal dat dan eventueel via Pb te krijgen is er buiten)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:14

Ik rij elke dag van amsterdam naar hilversum. En dat gaat gewoon file loos (behalve a10 noord) dus dat is best te doen hoor

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paloedie en 23 bezoekers