Ziek na manueel therapeut?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:09

Hoi allemaal,

Al een tijdje ben ik niet fijn in orde, maar bikkel als ik ben ga ik altijd gewoon door.

Gister barste de bom en ben ik ziek naar huis gegaan met vreselijke hoofdpijn. Ook ben ik totaal uitgeput en lamlendig, ik laat van alles vallen omdat ik het gewoon onbenullig vast pak of ergens tegen aantik.

Vandaag ook thuis gebleven van mijn werk en veel in bed gelegen. Ik heb gelukkig al wel minder hoofdpijn maar fit ben ik absoluut niet. Ik ben verder niet verkouden en mijn eetlust is prima in orde. Ook niet misselijk of wat dan ook. Bij de minste geringste inspanning heb ik het echt bloedje heet, echt dat het zweet je uitbreekt.

Nu ben ik afgelopen woensdag voor het eerst bij de manueel therapeut geweest omdat ik erg last had van mijn spieren/gewrichten en sinds ik daar ben geweest is de bom echt gebarsten, daarvoor was ik gewoon niet zo fit maar wel in staat om naar het werk te gaan.

Wie herkend dit en weer wat het kan zijn?

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:16

Dat kan zeker daarvan komen is een teken dat hij goed z'n best heeft gedaan. Je moet wel heel veel drinken als je daar bent geweest om alle afvalstoffenuit je lichaam te krijgen weet niet of je dat verteld is?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:19

Ik heb chronische Lyme en een aantal van mijn klachten zijn flink verergert na een paar behandelingen bij een manueel therapeut. Het zou mij dus niet verbazen als het daardoor komt.

Daarvoor dacht ik altijd dat dat soort behandelingen baat het niet dan schaad het niet zijn, maar dat was het bij mij dus duidelijk niet.

Waar had je nog meer last van voor die behandeling?

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:23

Ik volg dit even. Heb hier ook lat van sinds de manueel therapeut. Alleen ben ik ook constant onwijs benauwd, heb jij dit niet?
Hier ook heel lamlendig, moe, geen zin om iets te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:24

Is je niet verteld veel water te drinken de dag(en) na behandeling?

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:32

Klinkt eerder als dat de therapie bij jou de druppel is geweest omdat je lijf niet ok is. Ik zou je eerst eens laten doorlichten door de huisarts. Je reageert natuurlijk op manueel therapie maar ziek worden is zeker niet de bedoeling. Wat zij de therapeut zelfmover je reactie?

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:32

Ja kan heel goed had ik de eerste keren ook heel veel last van. En bij mij was ook nog het belangrijkste was blijven bewegen ook al was het in mate.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:35

Zijn je wervels gemanipuleerd?

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:38

Hij heeft mij niks verteld over veel drinken, dus dat heb ik ook niet meer gedaan dan anders. Mijn moeder heeft sinds ik ziek ben wel geadviseerd veel te drinken, dus gister avond en vandaag wel meer gedronken dan normaal.

De manueel therapeut weet niet dat ik er zo ziek van ben geworden, ik heb woensdag weer een afspraak. Hij zei wel heel duidelijk dat alles goed geblokkeerd was, alles wat hij kraakte, kraakte ook echt enorm.

Voor zover ik weet heeft hij iets gedaan met de schouderbladen, ruggenwervel en de nek links en rechts. Vooral naar rechts voelde niet echt lekker. Ik geef wel toe dat ik mij na de tijd heerlijk los voelde, alleen niet voor lang heb nu al het idee dat alles weer vast zit.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:46

Van je nek kraken kan je heel zeker beroerd worden.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:55

Ja van je nek kraken kan je goed beroerd worden zeker als je dan ook niet voldoende heb gedronken. Vriendin van mijn moeder kan na een behandeling aan haar nek niet eens zelf naar huis rijden. Wel woensdag even aangeven wat je allemaal hebt gevoeld ect

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:58

Ik zou me niet meer laten kraken..ik heb er ook ervaring mee, heel vaak gekraakt en altijd tijdelijk los maar uiteindelijk slijtage aan de wervels en ik was ook altijd 2 dagen compleet vd wereld erna en duurde min een week voordat ik weer een beetje mezelf was.

Bij mij zorgen de onderliggende gezondheidsproblemen ervoor dat de boel vast gaat zitten..dus is het zaak om dat op te lossen.

Ik zou als ik jou was ook even verder kijken naar je onderliggende klachten..

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:00

Oei dat is wel slordig dat hij niet heeft gezegd veel te drinken en een bad kan ook goed helpen. Als je geblokkeerd zar en die blokkade is verwijderd gaat alles weer stromen dus ook alle opgehoopte afvalstoffen. Dus heel veel drinken liefst ook zwemmen en lekker in bad en veel douchen. Als het langer aanhoud zou ik zeker ook even bloed laten afnemen bij de ha om te controleren op ontstekingen etc. Sterkte

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:18

Maar een manueel therapeut manipuleerd die kraakt in principe niet. Tefwijl een chiropractor juist wel kraakt. Is een hele ander soort therapie. Manueel is ook vanuit fysiotherapie. Daarom is die vorm van therrapie ook zo fijn omdat manipulatie en fysiotherapie gecombineerd kan worden.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:22

Zo'n behandeling kan heel wat teweeg brengen. Ik heb ook wel eens dat ik, bij mij is dat dan na een energetische behandeling, een paar dagen heel moe ben. Maar echt héél moe. En daarna moet ik anderhalve dag huilen en dan is het over. Dat is een gevolg van energieën die in andere banen worden geleid.

Wat ik dan doe is mezelf energetisch opladen. Dat helpt goed :)

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:41

Thats_Me schreef:
Maar een manueel therapeut manipuleerd die kraakt in principe niet. Tefwijl een chiropractor juist wel kraakt. Is een hele ander soort therapie. Manueel is ook vanuit fysiotherapie. Daarom is die vorm van therrapie ook zo fijn omdat manipulatie en fysiotherapie gecombineerd kan worden.


Mijn manueel therapeut is ook osteopaat ;) dus wie weet deze ook wel

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:10

Het doel van "kraken" hoort te zijn: dat de gewrichten van de wervels weer vrij kunnen bewegen.

Zeker in de nekregio gebeurt er heel erg veel. Je kunt dan vanuit je skelet je hoofd beter rechtop houden, je ogen staan dan beter tov de horizon (ipv de een hoger dan de ander) - etc. Een deel van je spieren werd te ver opgerekt en heeft dan rust, dezelfde spier aan de andere kant krijgt nu meer rek dan die spier gewend is - daar moet je evenwichtssysteem weer aan wennen, etc. (Ivm deze spierpijn heeft baden, zweten en drinken zin.)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:18

Koper schreef:
Zo'n behandeling kan heel wat teweeg brengen. Ik heb ook wel eens dat ik, bij mij is dat dan na een energetische behandeling, een paar dagen heel moe ben. Maar echt héél moe. En daarna moet ik anderhalve dag huilen en dan is het over. Dat is een gevolg van energieën die in andere banen worden geleid.

Wat ik dan doe is mezelf energetisch opladen. Dat helpt goed :)


vertel mij wat. Ik werd toen 1,5 week na de behandeling thuis opgehaald met de ambulance en heb vervolgens 17 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik liep destijds met mijn 1ste hernia .

Het heeft daarna jaren geduurd voor ik naar een ostheopaat durfde . Ik moest echt niemand meer aan mijn lijf hebben. En ik ben er nog steeds huiverig voor ondanks dat de ostheopaat wel geholpen heeft.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:52

Ik heb het er graag voor over, de resultaten zijn fenomenaal.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:57

F_inley schreef:
Thats_Me schreef:
Maar een manueel therapeut manipuleerd die kraakt in principe niet. Tefwijl een chiropractor juist wel kraakt. Is een hele ander soort therapie. Manueel is ook vanuit fysiotherapie. Daarom is die vorm van therrapie ook zo fijn omdat manipulatie en fysiotherapie gecombineerd kan worden.


Mijn manueel therapeut is ook osteopaat ;) dus wie weet deze ook wel

dat mag helemaal niet.

zowel osteopaat als manueel therapeut zijn.

heeft mijn manueel therapeut mij ooit verteld :o :o :o :o

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:17

Osteopaten kraken doorgaans ook niet.

Inderdaad wat Janneke al zegt, de balans van je hoofd op je lichaam wordt voor een groot deel bepaald door je nekspieren. Die geven signalen door wat ze doen, waardoor je weet 'oh ik sta nu zo'. Nu is er alleen een hoop aangepast, waardoor dat systeem niet helemaal lekker werkt tijdelijk.

Ik zou het sowieso even met hem bespreken de volgende behandeling.

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ziek na manueel therapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 08:48

Hm ik twijfel nu wel of ik dit de volgende keer weer laat doen. Nog een keer ziek thuis zijn vinden ze op mijn werk ook niet grappig.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:57

Je bent er naartoe gegaan omdat je ziek was, toch? De weg terug van ziek naar gezond brengt soms ook verschijnselen/symptomen met zich mee.

Ik heb het gedaan: blijven werken ondanks dat ik ziek was. Je wordt er niet minder ziek op, kan ik je vertellen :Y)

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:59

Ik ben altijd beroerd na de manueel therapeut.
Sterker nog, ik heb door veel pijn afgelopen tijd van Lyme afgelopen dagen dat mijn lichaam nu weer los komt met een hoop gekraak.
Hoogst beroerd voel ik me, overal jeuk, hele nacht wakker gelegen en als kers op de taart giert de woede door mijn hele lichaam.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:05

F_inley schreef:
Thats_Me schreef:
Maar een manueel therapeut manipuleerd die kraakt in principe niet. Tefwijl een chiropractor juist wel kraakt. Is een hele ander soort therapie. Manueel is ook vanuit fysiotherapie. Daarom is die vorm van therrapie ook zo fijn omdat manipulatie en fysiotherapie gecombineerd kan worden.


Mijn manueel therapeut is ook osteopaat ;) dus wie weet deze ook wel

dat mag helemaal niet.

zowel osteopaat als manueel therapeut zijn.

heeft mijn manueel therapeut mij ooit verteld :o :o :o :o[/quote]

Waarom zou dat niet mogen? Hij heeft gewoon overal zijn papieren voor en werkt over heel de wereld vooral in dubai hij doet ook dry needling zolang je overal maar je papieren voor hebt lijkt het mij geen probleem