Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 16:56

Waar zal ik beginnen? Nick is nu een maand of 4 bij ons.
In die tijd is er een hoop gebeurd. Een tijd waarin ik heb geleerd hoe belangrijk het is om bepaalde dingen te accepteren...
Vlak na de dood van James leefde ik in een roes. Er was een stukje van mijzelf dood gegaan.
Zo had ik ik heel erg veel moeite met het accepteren van Nick als nieuwe vriend. Mijn verdriet van James stond heel erg in de weg, waardoor ik verder wilde met Nick waar ik met James gebleven was. Dus onze start was wat geforceerd... Ik wilde naar buiten, buiten ritjes maken. Dat deden we wel, maar het ging te snel en te gespannen. Ik ben dan ook van Nick afgevallen, want ik overvroeg hem!
Na de val werd ik heel boos en ontzettend verdrietig. "Ik wil James terug!".
"Het is James niet! En hij zal James ook nooit kunnen vervangen! En James komt niet terug" Zei Daan.
Maar ik kon dat maar niet accepteren. Man, man, man wat had ik daar een moeite mee. Dus ik wilde weer naar buiten met Nick. Want dat deed ik altijd met James, dus moest en zou ik dat ook met Nick doen. Ik had al wel een harde les gehad door de val dat het rustiger aan moest, maar toch kon ik het nog niet accepteren dat Nick Nick was en niet James.
Dus hup, weer naar buiten. Daan op de fiets mee, hond mee en ik op Nick. En voor het eerst reed ik met Nick de route die ik met James als laatst gereden had. De route door de maïslanden. De route waarvan ik - sinds dat wij in onze nieuwe woonplaats wonen - voor het eerst met James zonder zadel had gereden! Wat was ik toen trots op ons. Lekker zonder zadel, zoals van ouds. Niet wetende dat het gelijk onze laatste rit was...

Deze foto had ik van ons gemaakt. De avond voordat we James *pinkt traan weg* dood in de weide aantroffen.
Afbeelding

Ik zat stil op Nick, die braaf achter Daan aan stapte. Ik vond het zwaar om de route te rijden. Vanuit het niets begon ik met Nick te praten. En op een gegeven moment zei ik: "Nou Nick, dit is de route die James ik...". Verder kwam ik niet. Ik barstte in huilen uit. En vanaf dát moment kon ik het accepteren dat ik met Nick vanaf begin af aan een band op moest bouwen.
Helemaal vanaf 0.

Na die rit heb ik dan ook vooral heel veel met Nick gedaan vanaf de grond. Ik was mijn vertrouwen helemaal kwijt, maar samen met Nick vond ik die terug.
Zo hebben we de hele zomer vooral leuke, gekke en ontspannen dingen gedaan. Spelen, vrijspringen, wandelen, trucjes op en blok en gewoon naar elkaar kijken.

Toch begon ik weer de drang te krijgen om weer met Nick het bos in te gaan. Ik voelde dat we er nu klaar voor waren. Dus afgelopen zondag heb ik de stoute schoenen aan getrokken en ben ik samen met Nick en David naar het bos gegaan. In deze video vertel ik hoe ik me voel tijdens de rit.


Ondanks dat het een hele spannende rit was, voelde het wel heel goed!
Dus gisteren kwam mijn zus me helpen. Ik wilde liever niet alleen. Dat vond ik toch iets te spannend. Dus mijn zus op de stalen ros mee het bos in!
Afbeelding

Afbeelding

De rit ging super goed! Want m'n zus en ik deden niets anders dan kletsen natuurlijk. Dus het wat een super ontspannen rit!

Ik kon het vandaag niet laten om Nick toch nog een keertje op te zadelen. Ik besloot om samen met Nick de hond uit te laten!
Ik plak even een status update van mijn facebook:
Wat geeft dat een goed gevoel! Vanmiddag heb ik Nick klaar gemaakt om naar het bos te gaan. En Oscar mocht ook mee!
Ik voelde aan dat het wel goed zat om ook Oscar mee te nemen. En dat werd ook hoog tijd, want Oscar vond het maar niks als ik zonder hem weg ging... Hij had zijn loopje met paard ook hard nodig!
Ik reed vast met Oscar en Nick vooruit, wat heel goed ging! Het was erg druk op straat, auto's reden als gekken langs ons heen, zonder gas terug te nemen. Maar ik had mijn beestjes goed onder controle! Zowel Oscar en Nick deden gelukkig niks op het verkeer uit. En Oscar bleef keurig bij de flank van Nick lopen. Wat Nick accepteerde. Oscar mocht daar lopen. Geen probleem.
Hannie (mn moeder), Alie (mn tante), David en Marloes kwamen wat later met de auto naar het bos.
Op de heenweg in het bos voelde het zo vertrouwd dat ik zelfs met Nick een galopje heb gedaan over het zandpad! Alles ging gewoon lekker ontspannen. En dat terwijl ik alleen met Nick en Oscar was.
Na het galopje ging plotseling mijn telefoon, die stond nog best hard aan! Maar Nick deed daar niets meer op uit. Zo fijn! :) (De eerste paar keer schrok hij van mijn telefoon als ik bericht kreeg)
Het was ma, die zich af vroeg waar ik was. Al snel zagen we elkaar en zijn we samen verder gewandeld. Want heb er ook lekker een stuk naast gelopen. Even wat oefeningen vanaf de grond. Stil staan wanneer ik stil sta en zorgen dat hij op mij blijft letten en mij volgt.
Ik denk dat Nick en ik elkaar hebben geaccepteerd en dat we op elkaar beginnen in te spelen, want het ging de hele tijd met een lekker los teugeltje. Lekker ontspannen!
Ook Oscar en zijn hesje, het kleine hondje van Alie en de spelende kinderen waren geen probleem!
Nu mag Nick lekker een paar dagen zijn koppie weer leeg maken en uitrusten. :)
Deze positieve en goede ervaring kan ik weer in de zak steken. Natuurlijk zullen we heus wel mindere momenten krijgen, maar deze gaat te boek als SUPER FIJN RITJE!


Nou ik denk dus dat vooral ik heb geaccepteerd dat Nick, Nick is!!!

Oscar loopt keurig bij de flank van Nick.
Afbeelding

We zijn bij het bos, dus Oscar mag 'los'!
Afbeelding

Afbeelding

Lekker lopen!
Afbeelding

Afbeelding

Loesje in het bos gevonden!
Afbeelding

Afbeelding

De kudde is compleet :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na de tijd lekker in de paddock.
Afbeelding

Respect als je alles gelezen hebt. Maar acceptatie is zooo belangrijk! En dat wil ik graag delen. En vooral ook niks forceren, de tijd nemen is zo belangrijk!


Eloya

Berichten: 5184
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:03

Wat een prachtig topic en wat ben ik blij voor je!
En ja tijd nemen is heel belangrijk..

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:05

Heerlijk om te lezen, je hebt een flinke klap gehad en natuurlijk ben je er nog niet. Maar Nick zal vast een goede tweede worden voor je :(:)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 17:10

Ik jank nog bijna iedere dag om James! Maar nu kan ik samen met Nick aan de slag, zonder dat mijn verdriet en woede om James' dood ons in de weg staat.
James is al weer een half jaar weg... :(
Maar nu pas kan ik fijn met Nick aan de slag. En voelt het ook gewoon goed. In het begin was ik hem continue aan het vergelijken. Net of ik gewoon James wilde zien ipv Nick. Dat doe ik gelukkig niet meer.


loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:12

Wat fijn dat je ruimte hebt voor jezelf om met Nick een mooie band op te bouwen! Het zien eruit als heerlijke ritjes en ik hoop dat je er nog heel wat mag maken en zo genieten!

Fearn

Berichten: 4760
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:12

Wat een fijn topic! <3 Ik herken jou heel erg in je filmpje op buitenrit (moet ook weer aan een nieuw paard wennen, is toch wel spannend..)

Maar volgens mij gaat dat zo helemaal goed komen met jullie! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:13

Je gaat met grote stappen de heel goede kant op!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:14

Acceptatie is inderdaad erg belangrijk. Wat zal dit je een fijn gevoel hebben gegeven!
Een nieuw begin, foto's zien er ook erg ontspannen uit


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:15

Wat een tof verhaal over jullie 'reis' tot nu toe samen.
Respect voor jou juist!
Jullie hebben niet opgegeven en jij hebt je zo te lezen zeer bewust hervat uiteindelijk.
Het is ook niet niks om zo'n grote en bijzondere vriend kwijt te raken.
Volgde de Topics van James altijd met plezier, maar deze van Nick net zo.
Denk dat veel mensen op Bokt zo kunnen meeleven door je fijne en eerlijke berichten :)
Jullie komen er op deze manier wel!

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:25

Toen je vertelde dat je tegen Nick ging praten die ene rit, kreeg ik tranen in mn ogen, ik voelde je pijn.
Wat fijn dat het nu allemaal de goede kant op gaat. *\o/* *\o/*

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:35

Heb geloof ik nooit gereageerd in je topics maar wat genoot ik van je topics met James,je kinderen maar ook van Oscar. Met een brok in mijn keel je verhaal gelezen,ik voel je verdriet die je nog steeds hebt om James maar dat mag toch,hij was tenslotte je maatje door dik en dun.
Ik hoop van harte voor jouw maar zeker ook voor Nick dat jullie het vertrouwen in elkaar gaan vinden,jullie verdienen het. Het heeft tijd nodig maar meis,jullie zijn zo goed op weg,geniet van deze mooie momentjes en laat ons mee genieten?

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:05

Ach, lieve chasey. Ik wil je iets zeggen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat.

Ik vind dat je het allemaal zo knap doet! Neem je tijd met Nick. Hij bedoelt het allemaal goed, maar net wat je zegt, het begin is gewoon moeilijk en spannend. Hij moet aan alles wennen en jullie moeten aan elkaar wennen... Maar ik snap dat dat moeilijk is en soms misschien ook even onbegrijpelijk. Ik heb precies hetzelfde.
Met mijn lieve meisje reed ik altijd alleen naar buiten, ook vaak zonder zadel, niets was te gek. Nu ze er niet meer is, mag ik een lieve Shire bijrijden. Hij is best jong en nog groen, hij heeft nog niet veel gezien. Wat zou ik graag met hem lekker alleen naar buiten gaan, wanneer en waar ik maar wil, net als met mijn meisje eerder. Maar dat kost op dit moment nog veel te veel spanning, dus nu plan ik elke keer ritjes met anderen samen. Hopelijk voelt hij binnenkort goed genoeg om een keer op pad te gaan met mijn man op de fiets en dan een keertje alleen... En dat vertrouwde gevoel is er gewoon (nog) niet, o o o wat mis ik dat ook ;( Maar dat komt allemaal nog.

Heel veel succes samen :j Bij jullie komt het ook!

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 18:17

Dankje allemaal, lieve reacties!
Het valt inderdaad niet mee, maar komt zeker goed, daar ben ik van overtuigd! :D Nick is namelijk een paard wat bij mij past :)

Ja Pippa, dat oude vertrouwde gevoel dat mis ik inderdaad ook. Maar ik weet zeker dat dat wel weer komt, niet net zoals met James. Maar op Nick zijn manier. :)

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:19

Ik vind het zo leuk om te zien dat je de laatste tijd toch steeds meer geniet-momentjes met Nick hebt! :j
Hopelijk gaan jullie nog veel mooie ritjes samen maken +:)+

Shirley

Berichten: 26897
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:20

Heel fijn!

Mogen we eindelijk zeggen: welkom Lien & Nick :+:

Lien & James worden nooit vergeten, die staan voor altijd in onze harten, maar jullie twee komen er ook samen!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:23

Chasey schreef:
Dankje allemaal, lieve reacties!
Het valt inderdaad niet mee, maar komt zeker goed, daar ben ik van overtuigd! :D Nick is namelijk een paard wat bij mij past :)

Ja Pippa, dat oude vertrouwde gevoel dat mis ik inderdaad ook. Maar ik weet zeker dat dat wel weer komt, niet net zoals met James. Maar op Nick zijn manier. :)

En zo is het! Ga ervoor! :D

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:25

Wat een fijn bericht Chasey. Het is je zó hard gegund om te genieten met Nick.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:29

Ach Chasey ik heb de tranen in mijn ogen staan! Ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk het is voor je. En natuurlijk heb je niet meteen weer zo'n band met een ander paardje. Maar sluit me aan bij de rest - dit komt zeker goed bij jullie!

FrNo
Berichten: 3656
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:37

Fijn dat het goed gaat. Hopelijk kun je steeds meer genieten.

Het ziet er wel veelbelovend uit.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Anoniem

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:38

Zo herkenbaar...
Jullie gaan er zeker weten komen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27957
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:40

Dit was een hele grote stap zo te lezen, en het begin van een mooi nieuw hoofdstuk!

Lekker zo van je af praten, dat is ook goed om te blijven ademen en samen lekker te wennen. En natuurlijk superleuk om straks terug te zien als Nicky een Grote Stoere Haf is geworden die alles durft en nergens meer van schrikt ;)

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

loez

Berichten: 11066
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:52

Wat een mooi topic en wat knap van jou! Maar ook van Nick! Hij doet het allemaal erg braaf! Ondanks dat je zo gespannen bent wandelt hij lekker door! Hopelijk kan je dalijk net zo genieten van alles als toen je dat met James deed!!

Komt goed!

[o]

Mando

Berichten: 15681
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:21

Mooi.
Nu genieten en carpe diem samen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

spatter

Berichten: 14453
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:23

Mooi topic, verlies is zwaar en moeilijk en het eene paard vervangt de ander nooit. :(:)

Nick is gewoon een nieuw sprookje :j

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Elena_Koree

Berichten: 33
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Doornenburg

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:39

Wauw wat een mooi verhaal. Ik heb heel erg respect voor jullie, het lijkt mij ook erg moeilijk om afscheid te nemen van een dier. Ik heb het nog niet mee hoeven maken maar het zal zeker gaan gebeuren. Heel veel sterkte en heel veel plezier met Nick

Dreams can come true!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 51 bezoekers