Kosten pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 13:25

Wij willen waarschijnlijk 4 boxen gaan verhuren maar hebben geen idee wat we hiervoor zouden kunnen vragen.
Hier even alle informatie op een rijtje:
- 4 boxen van 3x4 meter
- Met poets/wasplaats
- Inclusief binnenrijbak aan huis
- Buiten rijden is op de wei
- Dichtbij het bos
- Paarden kunnen hele dag op de wei

We willen wel een halfpension, dus de klanten mesten zelf de stallen uit etc.
Binnen/buiten zetten alleen in overleg als het niet teveel werk is, dus niet deken op en deken af.
Voer en strooisel zijn we nog niet helemaal over uit of wij dat aanschaffen of de mensen dat zelf regelen.

Wat zouden wij per maand kunnen vragen?

En de bokkers die zelf ook boxen verhuren, wat vragen jullie ervoor?
En wat zit hier allemaal inbegrepen? :)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:27

Belangrijkste vraag; in welke regio?

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:29

Het ligt eraan in welke omgeving je zit ;) ik zou er in mijn omgeving niet meer dan 100-120 euro aan willen besteden. Ik sta nu volpension, onbeperkt ruwvoer, in de winter 's nachts op stal, 's zomers 24/7 buiten, binnen en buiten zetten wordt gedaan, binnenbak, drie buitenbakken, springmateriaal, crosstuin, voor 190 euro.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 13:30

Maakt de regio veel uit voor de prijs ja? Wij wonen in een dorpje in Brabant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:31

Inderdaad benieuwd om welke regio het gaat. Daar zit flink wat verschil in namelijk.

Toevallig ben ik laatst bij een soortgelijke stal in Gelderland gaan kijken (omgeving Ginkelse heide) en daar zat je rondom de €250-275 voor half pension. Wel ook nog een binnenbak, buitenbak en longeercirkel erbij en 10 min stappen tot je bij 'de natuur' was.

In een andere regio (meer noordelijk) zou je wellicht nog niet meer dan de helft betalen daarvoor.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:40

De regio hierin maakt alles uit, als ik hier in de omgeving kijk, maar de ene of de andere kant van de stad al erg veel verschil uit. Ook hoeveel concurrentie er is.

Ik zou tussen 150-200 denken.. Dit vooral door het ontbreken van volpension en buitenbak, maar er wel een binenbak aanwezig is.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:43

€175-200

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 13:47

Dus echt €150-200 zonder voer en strooisel en zelf mesten etc? Toen ik het aan wat mensen in de buurt vroeg hadden ze het eerder over max €100-130 :D

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:50

Mijn bedrag was gebaseerd op incl hooi en strooisel.
Voer zou ik zelf willen bekostigen maar dat jullie het bijv 2x dd voeren

Zonder voer en strooisel zou ik inderdaad 100-130 een nette prijs vinden. Ivm bak en weidegang. Maar ik zou het gesleep met stro en hooi niet willen, want waar moet je het opslaan?

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 13:51

Ja precies, dat zouden we wel willen doen. Voeren is niet zoveel werk :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:54

Ik betaal nu 250 euro en daar heb ik 2 buitenbakken, 1 binnenbak, stapmolen, longeerbak, warmwater spoelplaats, biks, ruwvoer, binnen en buitenzetten, en bodembedekking zoveel als ik wilbij. Dit is in friesland. Ik zou voor jou stalling ong tussen de 125 en 175 willen betalen. Puur omdat je er wel een binnenbak bij hebt. En dan incl vloerbedekking en voer erbij gerekend.
Laatst bijgewerkt door meisje2000 op 28-10-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:54

Voor in Brabant met die faciliteiten zou ik nie meer als 100 willen betalen.
En als alles er bij zit dus stro en voer zonder mesten.
150 a 180

Bedenk wel als je klanten alles zelf moeten aanschaffen kunnen ze het dan daar ergens neer leggen of moeten ze dat thuis houden?

Maaiike94

Berichten: 1101
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:55

Zou in jouw eigen regio kijken wat ze voor dergelijke faciliteiten vragen. Maar ook zelf kijken hoe hoog je kosten daadwerkelijk zullen zijn.

Wij vragen 140 voor halfpension regio Drenthe, maar hebben nog niemand gevonden.
Halfpension is hier de helft van de week uitmesten (zijn maar 2 paarden), doe zelf de overige dagen. Incl. ruwvoer, stro, grote stal, buitenbak, weide, paddock, poetsplaats, buitenzetten en bos direct naast stal.
Laatst bijgewerkt door Maaiike94 op 28-10-16 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:56

binnenbak is een redelijk voordeel, echter het missen van een buitenbak vooral in de zomer is dan weer een kleine tegen. het gras zal niet altijd geschikt zijn om te rijden..

denk daarom dat je daarmee in dezelfde prijs range komt te zitten als een pensionstal met een ruime goed bruikbare buitenbak.

Persoonlijk zou ik aan huis niet kiezen voor half pension.. Het is al een redelijke inbreuk op je privacy om max 4 verschillende pensiongasten aan je deur te hebben, laat staan dat ze dan ook 'extra' tijd op stal bezig zijn op voor jullie misschien ongunstige momenten.

daarnaast hoor ik van meerdere mensen dat het soms enorm kan tegenvallen in je eigen gemoedsrust. Vooral als je zelf erg schoon op je stallen bent, dan kun je je nog wel eens flink gaan ergeren als mensen niet iedere dag de stal komen uitdoen, of als je je niet ergert aan hoe het dier erbij komt te staan, dan wel aan de luchtjes die je dan krijgt.

Ik zou daarom kijken naar hoeveel tijd je er nu echt aan kwijt zult zijn om dagelijks even de drollen te wippen en 1x per week leeg te trekken (of swinters, correct op vlas te potten bijvoorbeeld).. Het kan zijn dat de extra tijd niet zal opwegen tot de ergernis van mensen die niet dagelijks hun stallen doen, of je stal niet netjes achter laten, of althans, niet zo netjes als dat je het zelf zou doen.

ik zou zeggen zo'n 150 euro half pension inclusief buitenzetten (dekens niet standaard, maar als het ineens erg mooi weer is, zou ik het wel op prijs stellen als de pensionhouder uit zichzelf even de deken afdoet in de herfst/voorjaar, zodat ze niet staan weg te broeien.. na een berichtje doe ik m dan zelf s avonds wel weer op). En zo rond de 190 volpension..

beide gevallen wel inclusief ruime hoeveelheid ruwvoer (onbeperkt, of minimaal 2-3 voerbeurten waarbij 1 laat op de avond) en het door mij aangeleverde voer voeren (vind het niet erg om zelf aan te leveren.

als ik zelf ruwvoer moet aanleveren en brok + zelf mesten, dan is het vrijwel een doe het zelf stal en dan zou mij een landje met schuilstal en buitenbak eigenlijk meer waard zijn dan een binnenbox met binnenbak (immers dan kan ik gewoon de balen in het land laten leveren en stukken afpellen). Als je bijna op doe het zelf gaat zitten, dan zou ik persoonlijk niet meer dan 110-120 willen betalen p.p.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-10-16 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Berichten: 7633
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:57

Ik zou max 150 euro willen betalen incl. hooi/goede voordroog, strooisel (vlas/stro) en buiten/binnen zetten/voeren (minimaal 4 hooibeurten goed verdeeld over dag avond)

Het lijkt mij ook niet handig als iedereen zelf zijn eigen hooivoorraad heeft.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:01

De regio maakt een wereld van verschil. Ik zou daar in jouw regio waarschijnlijk 150,- tot 200,- voor betalen (inclusief stro en hooi en voeren) afhankelijk van of de bak goed te rijden is en er voldoende stro en hooi gebruikt mag worden. In Amsterdam betaal je er zo het dubbele voor.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:15

joeluna schreef:
Dus echt €150-200 zonder voer en strooisel en zelf mesten etc? Toen ik het aan wat mensen in de buurt vroeg hadden ze het eerder over max €100-130 :D


Ow dan heb ik verkeerd gelezen, ik dacht dat het idd MET voer en stalbedekking was.
Maar het gaat dus eigenlijk om een kale stal, mogelijkheid binnen/buiten zetten en gebruik binnenbak?

Dan kom je wel een stuk lager uit ja...

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 14:19

renee16 schreef:
joeluna schreef:
Dus echt €150-200 zonder voer en strooisel en zelf mesten etc? Toen ik het aan wat mensen in de buurt vroeg hadden ze het eerder over max €100-130 :D


Ow dan heb ik verkeerd gelezen, ik dacht dat het idd MET voer en stalbedekking was.
Maar het gaat dus eigenlijk om een kale stal, mogelijkheid binnen/buiten zetten en gebruik binnenbak?

Dan kom je wel een stuk lager uit ja...


Klopt, maar als je kijkt met de binnenbak erbij dan kan €100,- toch wel zeker?
Voer en strooisel zijn we nog niet over uit. Het is best lastig. Als je mensen zelf laat mesten en strooisel zit bij de prijs inbegrepen dan heb je zo van die mensen die dan maar pakken en pakken want ze betalen er toch voor zeggen ze dan... Hetzelfde met voer en (warm)water.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:35

Dat risico loop je, maar stalhouders die in mijn kruiwagen kijken om te controleren hoe je uitmest en die drie sprietjes stro klaar leggen en je mag niks zelf pakken... Daar ga ik niet meer bij staan... ik word niet graag als een kleuter behandeld nl.
Maar waarom biedt je geen volpension? 4 stallen is toch het werk niet lijkt me.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 14:42

We hebben de extra boxen niet geplaatst om er uiteindelijk veel meer werk mee te hebben en het is niet noodzakelijk dat ze vol staan ;)

In de kruiwagen kijken is zeker niet de bedoeling hoor, maar er zijn mensen die overdreven gebruik van alles gaan maken. Ik heb het althans meer gehoord in mijn omgeving ;)

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:43

Hier in de buurt (noord-oost-brabant dus) is de goedkoopste met binnenbak 175 euro. Dit is voor :
_Kale (flinke) stal
_Grote prive zadel ruimte te bereiken via je box (achterkant)
_Binnenbak (geen buitenbak)
_Overdag weidegang (zelf binnen en buiten zetten)
_incl brok, deze wordt gegeven
_incl hooi, wordt gegeven
_incl stro, zelf mesten, stro wordt per week gegeven door pensionhouder.
(eventueel zaagsel aanwezig a 7 euro per pak)

Oja, ook een wasplaats (binnen) met warm (muntje a 50 cent) en koud water.
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 28-10-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:49

Maar wil jij dat 4 mensen zelf aan komen zetten met grote balen stro of zaagsel en hebben jullie daar genoeg opslag voor?

Ik vind zelf uitmesten en zorgen dat er een ton krachtvoer staat geen probleem. Maar ieder voor zich het ruwvoer en de stalbedekking laten regelen lijkt mij niks. Groot inkopen met een keer vervoerskosten is vaak ook goedkoper.
Dat de staleigenaar voert en de paarden binnen/buiten zet zou voor mij een vereiste zijn. Ruwvoer minimaal 4 keer als ze niet op het gras staan, waarbij ik ook willen kunnen aangeven hoeveel ze mogen krijgen.
Ik ben graag een tijd op stal, rommelen, uitmesten, rijden, maar wil hierbij niet vast zitten aan een tijd dat ik er moet zijn om te voeren of mijn paard binnen te moeten halen. Uitzonderingen daar gelaten.

Je zegt hele dag weidegang. Is dat ook in de winter?

Als je bang bent dat er misbruik gemaakt wordt van zelfs teveel watergebruik, weet ik niet of je aan een pensioenstalling moet beginnen. Je kan regels opstellen, maar je ontkomt niet aan mensen op je terrein die ook hun eigen gewoontes hebben.
Maak een prijs voor jezelf ruim genoeg dat je daar niet druk over hoeft te maken, je merkt vanzelf of mensen het willen betalen. Met stro en zaagsel kun je afspreken dat er zoveel plakken/balen per week bij de prijs zijn inbegrepen, meer is bijbetalen. Maar dat is ook afhankelijk of jullie een goede afvoer hebben voor urine en bij slecht weer de paarden niet ineens hele dagen binnen blijven staan.

Voor een stal inclusief voeren, binnen/buiten zetten, goed ruwvoer, stalbedekking en een binnenbak zou ik 150 euro over hebben.
Of ik ook op een stal wil staan is afhankelijk van of ze in de winter minimaal 8 uur naar buiten kunnen, op fatsoenlijk grasland of anders liever op een ruime paddock dan een zanderig afgekloven grasland. Die dan ook weer niet de hele winter blank moet staan. En of de buitenrijmogelijkheden de moeite waard zijn.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:52

Maaiike94 schreef:
Zou in jouw eigen regio kijken wat ze voor dergelijke faciliteiten vragen. Maar ook zelf kijken hoe hoog je kosten daadwerkelijk zullen zijn.

Wij vragen 140 voor halfpension regio Drenthe, maar hebben nog niemand gevonden.
Halfpension is hier de helft van de week uitmesten (zijn maar 2 paarden), doe zelf de overige dagen. Incl. ruwvoer, stro, grote stal, buitenbak, weide, paddock, poetsplaats, buitenzetten en bos direct naast stal.


Ik zou zó bij je willen staan, maar het is een uur rijden... :( ;)

Op de pensionstal betaalde ik 155 incl. hooi en binnen-en buitenzetten, ex vlas.
Nu minder, maar we huren een weide met z'n 2 en doen alles zelf.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 14:56

Grit schreef:
Maar wil jij dat 4 mensen zelf aan komen zetten met grote balen stro of zaagsel en hebben jullie daar genoeg opslag voor?

Ik vind zelf uitmesten en zorgen dat er een ton krachtvoer staat geen probleem. Maar ieder voor zich het ruwvoer en de stalbedekking laten regelen lijkt mij niks. Groot inkopen met een keer vervoerskosten is vaak ook goedkoper.
Dat de staleigenaar voert en de paarden binnen/buiten zet zou voor mij een vereiste zijn. Ruwvoer minimaal 4 keer als ze niet op het gras staan, waarbij ik ook willen kunnen aangeven hoeveel ze mogen krijgen.
Ik ben graag een tijd op stal, rommelen, uitmesten, rijden, maar wil hierbij niet vast zitten aan een tijd dat ik er moet zijn om te voeren of mijn paard binnen te moeten halen. Uitzonderingen daar gelaten.

Je zegt hele dag weidegang. Is dat ook in de winter?

Als je bang bent dat er misbruik gemaakt wordt van zelfs teveel watergebruik, weet ik niet of je aan een pensioenstalling moet beginnen. Je kan regels opstellen, maar je ontkomt niet aan mensen op je terrein die ook hun eigen gewoontes hebben.
Maak een prijs voor jezelf ruim genoeg dat je daar niet druk over hoeft te maken, je merkt vanzelf of mensen het willen betalen. Met stro en zaagsel kun je afspreken dat er zoveel plakken/balen per week bij de prijs zijn inbegrepen, meer is bijbetalen. Maar dat is ook afhankelijk of jullie een goede afvoer hebben voor urine en bij slecht weer de paarden niet ineens hele dagen binnen blijven staan.

Voor een stal inclusief voeren, binnen/buiten zetten, goed ruwvoer, stalbedekking en een binnenbak zou ik 150 euro over hebben.
Of ik ook op een stal wil staan is afhankelijk van of ze in de winter minimaal 8 uur naar buiten kunnen, op fatsoenlijk grasland of anders liever op een ruime paddock dan een zanderig afgekloven grasland. Die dan ook weer niet de hele winter blank moet staan. En of de buitenrijmogelijkheden de moeite waard zijn.


Er zitten wel wat handige tips bij! Bedankt! :D

Onze 2 pony's lopen zomer en winter op de wei, ook met sneeuw. Ze rennen niet overdreven veel dus de wei is in de winter nog goed genoeg. Mocht een paard wel veel rennen zal de wei sneller meer zand dan wei worden, maar dat is overal en daar kunnen wij niets aan doen ;) In de zomer kun je prima op de wei rijden, ook als er wat regen is gevallen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Kosten pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:03

Hoe groot is de wei?