Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 11:49

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruik van Dormicum als pil bij angst.

Wat zijn de reacties?
Hoe versuffend werkt het?
Hoe lang houdt het aan?
Merk je significant verschil in een angstige situatie?
Vermindert je angst daadwerkelijk of versuft het enkel?
Bijwerkingen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Anoniem

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:08

Ik heb het een tijdje geslikt. Niet per se voor angsten maar wel voor slapeloosheid door extreem piekeren tegen angstig zijn aan. Voor mij hielp het niet denderend, ik viel er wat sneller door in slaap maar voelde me niet per se kalmer of meer zen.

Anoniem

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:34

Ik kreeg het voor een kijk operatie.
Mij zeiden ze dat ik daardoor praktisch niks mee zou krijgen van de operatie en daarna ook niet veel meer zou kunnen herinneren.
Heb alles meegekregen. Wel werd ik er kalmer van.
Moest zelfs een beetje lachen tijdens de operatie (had ruggeprik gehad, dus plaatselijk verdoofd).
Het was naar mijn idee redelijk snel weg.

Vorige operatie heb ik t ook gehad voordat het infuus geprikt werd.
Toen werd ik er heel relaxed van.

Langdurig gebruik weet ik dus niet.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:06

Toen ik een tijdje regelmatig onder narcose ging, kreeg ik midazolam (de stofnaam van dormicum) bij het wakker worden omdat ik anders blijkbaar heel onrustig werd. Maar daar weet ik eigenlijk niets meer van.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:09

Een client van mijn werk krijgt het bij bezoek aan pedicure en kapper. (ernstig autisme en ernstig verstandelijke beperking)

Hij word er erg suf van, maar niet zo suf dat hij niet meer op zijn benen kan staan. Meestal is het na een uur of 2 weer uitgewerkt. De enige bijwerkingen die we bij hem merken is dat hij enorme honger krijgt en dat hij soms zijn urine laat lopen, maar daar heeft hij in het dagelijks leven ook soms last van.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:41

Ik heb het een keer gespoten gekregen en kan me van dat moment tot een paar uur (denk ik) later niks meer herinneren. Heb toen wel ook nog iets van tranxene bij gehad en volgens mij ook haldol.

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:04

Dormicum is erg fijn spul. Ik ben een extreme angsthaas, voor mijn operatie aan mijn gebroken neus kreeg ik het om te kalmeren, ik vond alles prima. 2 weken terug heb ik het na mijn keizersnede gekregen omdat ik bleef trillen, binnen no time was ik relaxed.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:11

Oei, hier niet zulke goede ervaringen mee :') .

Heb het jaaaaren geleden als slaapmedicatie gehad, ik sliep als een roosje (dacht ik...) echter bleek elke ochtend weer dat ik de boel op stelten had gezet snachts en ik kruipen en lallend over de vloer ging maar dit zelf niet meer kon herinneren _O- .

Maarrr in februari kreeg ik het voor narcose en toen heb ik helemaal niks gemerkt van de dormicum.

Voor angsten lijkt het mijn inziens niet echt een voordehand liggend middel. Zou dan eerder kijken naar een antipsychoticum of anti histamine met sederend effect.

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:12

Dormicum is een pre sedative. Hoe meer voor de hand liggend wil je het hebben? :+

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:19

Utixo schreef:
Dormicum is een pre sedative. Hoe meer voor de hand liggend wil je het hebben? :+


Het feit dat het een kortwerkende benzo is?

Grote kans dat de angst weer terugslaat als hij uitgewerkt is.
Een anti psychoticum werkt 24/7 angst remmend, net als bijv. Promethazine bij dagelijks gebruik.

En niet te vergeten dormicum is zeer verslavend, net als de pammetjes.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 16:24

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ik zal even wat toelichting geven; Ivm (oa) een tandarts fobie wil ik dit middel voor de afspraak innemen. Echter ben ik bang dat het niet afdoende helpt. Ik heb eerder Oxazepam en Temazepam geprobeerd en dit hielp nauwelijks.
Nu hoorde ik van dit middel en dat dit wel echt schijnt te helpen, vandaar mijn vragen.
(Liefst zou ik onder narcose gaan, en die tandartsen zijn er wel, maar dat gaat met een infuus en dat is voor mij al helemaal geen optie eigenlijk :o )

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:47

Kan je het van tevoren niet een keer proberen (dus slikken zonder dat je echt naar de tandarts gaat)?

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 20:25

Ja dat wil ik ook gaan doen inderdaad, maar ik vind het zonde om er geld aan uit te geven als het verschil met bovengenoemde middelen nihil is.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:30

Verschillende medicijnen werken voor verschillende mensen.

Kan je het niet zien als een sinterklaascadeautje (of halloweencadeautje van mij part) voor jezelf? Eén keer een pil slikken, het een kans geven dat het werkt? Natuurlijk kost het geld, maar veel zal het niet zijn (één pil + eerste-uitgiftekosten van de apotheek).

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:49

Er zit wel een verschil in hoor, aangezien ze met dormicum mensen palliatief sederen neem ik aan dat dat toch sterker is. :+
Ligt natuurlijk ook helemaal aan welke dosis je neemt. Maar je moet hiervoor sowieso naar de HA, je kunt toch gewoon overleggen wat zal werken voor je?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:50

verootjoo schreef:
Er zit wel een verschil in hoor, aangezien ze met dormicum mensen palliatief sederen neem ik aan dat dat toch sterker is. :+
Ligt natuurlijk ook helemaal aan welke dosis je neemt. Maar je moet hiervoor sowieso naar de HA, je kunt toch gewoon overleggen wat zal werken voor je?

Palliatieve sedatie is natuurlijk wel altijd in combinatie met bijv morfine, dat is dus een heeel ander verhaal natuurlijk. (en heb mensen gezien die nog vrolijk rondhuppelde terwijl er medicatie gegeven werd die normaal als palliatieve sedatie zou moeten werken)

Het blijft altijd proberen of zo een medicatie voor jou werkt. Elk individu reageert overal anders op. Het blijft gewoon proberen!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Ervaringen met Dormicum icm angst gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:53

Mijn moeder werd er enorm beroerd (lees: overgeven tot je niet meer kunt)

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:31

BarbaLala schreef:
Vermindert je angst daadwerkelijk of versuft het enkel?


Het is een van de weinige reguliere / gangbare pillen die ik ooit heb geslikt.
Ik werd er naar van, omdat ik mijn REMslaap veel te hard nodig had - en dat ontneemt een benzo je.
(REMfasen in de slaap is min of meer de fasen waarin je droomt. Dat hoor je per nacht zo'n anderhalf uur te doen - bij benzo's loopt dat terug naar 10 minuten.)
(En mensen die vijf seconden uit een droom weten na te vertellen - dat is al veel.)

Bij de uitstekende therapie tegen angst die emdr heet, is er een vuistregel mbt benzo's.
Die luidt: dat je eerst met de therapeut alle triggers langs-emdr-t met benzo's; of nu ja, je mag gaan afbouwen zodra je dat durft (al dan niet na een sessie hierop)
...en dan loop je opnieuw met emdr al die triggers langs, want het was weggeblokt en kon dus niet 'verwerkt' worden.
Het voordeel van emdr is dat de angst doorgaans blijvend weg is.

XxMariellexX
Berichten: 367
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:58

Ik ben echt als de dood voor de tandarts. En omdat plaatselijk verdoven bij mij bijna niet werkt en er een kies getrokken moest worden kreeg ik ook Dormicum.

Er werd mij verteld dat ik een halfuur in de wachtkamer moest wachten en dat hij langzaam inwerkte nog geen 5 minuten later hebben ze me echt vanuit de wachtkamer naar de stoel moeten tillen.

Het enigste wat ik me nog kan herinneren is dat de tandarts zij ga maar slapen voor de rest kan ik me niks meer herinneren.

Ongeveer 30min daarna was het uitge werkt en heb ik geen echte bijwerkingen gehad was alleen wat suf.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:48

Het verschilt hoe mensen er op reageren.
Op mijn werk krijgen sommige mensen het.
Er zijn mensen die helemaal van de wereld zijn, anderen worden heel lollig en hetgeen ze angstig maakt is opeens niet erg meer, of iemand reageert er eigenlijk niet echt op.