Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 08:06

Ik heb een ontzettend lieve en leuk stalgenote. Mijn shetje staat al jaren met plezier bij haar en ze is ongelooflijk lief voor de paarden. Zelf hebben ze ook een shet, geen vuiltje aan de lucht.

Alleen groeit de dochter van mijn stalgenote van haar shetje af en zijn ze op zoek gegaan naar een nieuw paardje.

3 jaar geleden kwamen ze met een Welshmerrie thuis. Op het moment dat ik haar zag, zakte de moed mij in de schoenen. Toen mij de verkoper werd genoemd, wist ik al genoeg. Helaas nam deze het paardje niet terug. Paardje kon niet op haar benen staan, graatmager en bleek achteraf ataxia te hebben. Met veel verdriet en na ongelooflijk lang zeulen door de medische molen, hebben ze op mijn advies en op dierenartsadvies het paardje in laten slapen.

Nu zijn ze dit weekend wéér terug gekomen met een nieuw paard. Al mijn waarschuwingen in de wind geslagen, mij niet meegenomen, geen enkele andere paardenkenner gevraagd om een second opinion. Ondanks dat ik heb aangeboden mee te gaan, actief advertenties en adressen heb doorgestuurd. Ze zijn mij niets verplicht, dat weet ik, maar ik wilde het verdriet dat het meisje had om het Welshje voorkomen.

Afijn, nu hebben ze een ruin uit Ierland, zou een kruising Fries met Cob x Tinker moeten zijn, volgens het paspoort 5 jaar oud. Zou verwaarloosd zijn en op een manege hebben gelopen, maar uit geldgebrek in de afgelopen maand 2 keer van eigenaar gewisseld. Het paard heeft geleden, dat zie je in het exterieur terug. Ingezakt, oogbollen met kuilen, schilferige vacht.

Het is een lief paard, hoeven zijn goed verzorgd. Voor een leek die vooral naar hoeven kijkt. Achterhand is zeer zwak, het paard is mager, zit vol met wonden en hij heeft een hanentred. Je mag zijn achterbenen ook niet optillen om zijn hoeven te krabben, dan trekt hij ze op of rukt zich los. No way dat hij lessen heeft gelopen. Tijdens het rijden gooit hij onafgebroken zijn hoofd in zijn nek om zijn achterhand te verlichten, schiet onder je vandaan in draf en zwabbert. Als het meisje erop rijd is hij supersuf, zodra je iets vraagt werkt hij zich met geweld onder je vandaan met het hoofd in de nek. Ik ben bang dat mijn lieve stalgenootje zich weer een probleem op de hals heeft gehaald. Het paardje is voor haar 10-jarige dochter die er lessen mee rijdt, maar het liefst mee naar buiten wil. Gisteren is haar tijdens de les direct geadviseerd het paard retour verkoper te doen door de instructrice die iets minder tactisch is dan ik.

Dus stalgenootje in tranen aan de telefoon. Ze heeft (weer) geen koopcontract, volle mep (en veel) betaald en ik twijfel aan de papieren en de leeftijd van het paardje. Papieren zijn Iers.

Ik heb haar geadviseerd Jorine Beunke van Pegasus te laten komen voor een diagnose, want dan weet ze tenminste wat er aan de hand is. Foto's maken lijken mij een grote kostenpost voor een paard waar al veel te veel voor betaald is. Maar ik vrees het ergste. Ik vind het verschrikkelijk als zij weer een jaar moeten slingeren tussen hoop en vrees en een berg kosten. Maar het meeste gun ik het meisje een veilig en gezond paard.

Ik ben natuurlijk een beetje boos geworden gisteren, met name omdat er zo vaak is aangeboden mee te gaan om te kijken, maar ze zo stronteigenwijs blijkt. Mensen zonder kennis van paarden, moeten gewoon geen paard gaan kopen.

Maar goed.

Wat zouden jullie voor traject volgen? En heeft het zin om te eisen dat verkoper het paard terugneemt?

Ze heeft mij zojuist de papieren gestuurd, die zijn van Leisure Horse Ireland, geen enkele afstamming bekend, wel chipnummers, geen entingen gehad. Alleen bij aankomst NL.

He's not just a horse.... He's mine!


neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:11

Mijn gevoel? Eigen schuld. Als ze het paard niet kan of wil terugbrengen (want ik voel er ook wel wat voor dat deze persoon ook gewoon haar verantwoordelijkheid mag pakken als humane mens die door eigen domme beslissingen en eigenwijsheid zo'n paard heeft toegeëigend), dan een goede dierenarts laten komen en starten aan een traject van uitzoeken WAT er aan de hand is en HOE dat verbeterd kan worden.

Ik ken je gevoel, ik ken nog zo'n mensen die ondanks advies in vijf sloten tegelijk lopen. Je geeft goedbedoeld advies, er is al eens wat misgelopen dus je denkt dat er wel een greintje gezond verstand nu kritischer kijkt maar nee. Dan denk ik: neem dan uw verantwoordelijkheid maar. Jouw beslissing, dus nu JOUW probleem om op te lossen.

Is dat triestig? Ja. Maar dat was een eigen bewuste keuze.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 08:14

neile schreef:
Mijn gevoel? Eigen schuld. Als ze het paard niet kan of wil terugbrengen (want ik voel er ook wel wat voor dat deze persoon ook gewoon haar verantwoordelijkheid mag pakken als humane mens die door eigen domme beslissingen en eigenwijsheid zo'n paard heeft toegeëigend), dan een goede dierenarts laten komen en starten aan een traject van uitzoeken WAT er aan de hand is en HOE dat verbeterd kan worden.

Ik ken je gevoel, ik ken nog zo'n mensen die ondanks advies in vijf sloten tegelijk lopen. Je geeft goedbedoeld advies, er is al eens wat misgelopen dus je denkt dat er wel een greintje gezond verstand nu kritischer kijkt maar nee. Dan denk ik: neem dan uw verantwoordelijkheid maar. Jouw beslissing, dus nu JOUW probleem om op te lossen.

Is dat triestig? Ja. Maar dat was een eigen bewuste keuze.



Je hebt gelijk hoor, het enige dat ik nu kan doen is weer proberen haar de juiste kant op te krijgen. Je hoop zo dat mensen het leren, niet vergeten wat ze hebben meegemaakt aan kosten en verdriet en ze doen het zo weer.

He's not just a horse.... He's mine!

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:17

Poeh, wat lijkt dit verhaal op iets wat ik eerder heb gelezen, maar of dat op Bokt was?
Tinker, jonger dan in het paspoort, manegelessen, maar bleek super groen te zijn en niet geschikt voor klein kind/beginner.

Zou het om hetzelfde dier gaan? Of misschien dezelfde handelaar die groene dieren verkoopt met hetzelfde verhaal?

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:18

Ik denk dat dat verhalen zijn die heel veel voorkomen...

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 08:19

tiwi1969 schreef:
Poeh, wat lijkt dit verhaal op iets wat ik eerder heb gelezen, maar of dat op Bokt was?
Tinker, jonger dan in het paspoort, manegelessen, maar bleek super groen te zijn en niet geschikt voor klein kind/beginner.

Zou het om hetzelfde dier gaan? Of misschien dezelfde handelaar die groene dieren verkoopt met hetzelfde verhaal?



Weet je, het zijn zulke lieve mensen, er staat nog net niet "belazer ons" op hun voorhoofd.

Ik denk dat bepaalde handelaren daar een neus voor hebben. Het paard komt uit Harskamp. Verhaal zou zijn dat de eigenaar niet meer voor hem kon zorgen en daarom heeft verkocht aan degene die hem aan mijn stalgenootje verkocht.

He's not just a horse.... He's mine!

hahahatsjoe

Berichten: 2373
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:27

Het is toch niet een vrijwel witte ruin me een zwart kapje op zijn hoofd ?

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:28

Omdat je vraag over de aankoop/terug gave van het paard gaat verplaats ik je topic naar Tao

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:30

je hebt deze mensen al eens de geode kant op geholpen, een ezel stoot zich in t gemeen.....
Oftewel zonde van je energie.
Je zou eens kunnen vragen waarom ze nu weer bij je aankloppen als ze toch niet luisteren.
Misschien dat ze dan eens nadenken ipv doen.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:31

Als je stalgenoot haar dochter al laat rijden op paard dat fysiek zo slecht is als jij beschrijft... Dan heeft ze blijkbaar 0,0 verstand van paarden en zou ze eigenlijk beter een andere hobby zoeken.
Geef dit paard een half jaar met goede voeding en goede training (gymnasticerend grondwerk) en dit kan heel goed uitdraaien, maar iets zegt me dat dit paard dat bij haar niet gaat krijgen... Het paard is hier zoals slachtoffer van domme mensen...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:37

Wat ontzettend vervelend! Maar soms moeten mensen ongelooflijk op hun bek gaan voordat ze iets van een ander willen aannemen. Ze had beter met meerdere mensen - zoals jou - kunnen gaan kijken bij een paard. Want zeg eerlijk, zij kijkt alleen door de roze bril. En als je dan ook nog zachtaardig ben dan ben je makkelijk om te praten en te belazeren.
Ik hoop dat dit paardje uiteindelijk nog weer helemaal in orde komt, voor zover mogelijk.

Ik wil nog even wat delen over het lopen wat je omschrijft over de Tinker.
Mijn huidige Haf was ook bij aankoop ontzettend slap in de achterhand (Dat wisten we, want dat werd er DUIDELIJK bij vermeld!) Kort, wijdbeens en stijf lopen, takt fouten (zoals telgang) kop in de lucht (zoals jij dat ook omschrijft), maar ik heb hem nu een maand of 4 en met vrijspringen, longeren en losse teugels lange afstanden rijden is dat al enorm verbeterd!!! Geen takt fouten meer en het hoofdje laat hij uit zichzelf steeds meer lekker zakken! Want vooral in de draf ging inderdaad gelijk dat hoofd in de lucht! Maar gisteren heb ik hem hem hele stukken ontspannen gedraafd in het bos! Ik zat hem amper in de mond, alleen wat contact en hij zocht die ontspannen houding zelf op.
En zijn passen zijn al veel ruimer! Daarnaast geef ik hem vooral heel veel rust tussendoor en 24/7 op weide. Dat doet hem zowel lichamelijk als geestelijk heel goed :)
Als de Tink verder in orde is, maar alleen zo groen is en beroerd loopt, dan denk ik dat hij met de nodige aandacht en vooral TIJD en liefde nog best wel in orde komt!
edit. Ik geef hem ook magnesium!
Laatst bijgewerkt door Chasey op 28-10-16 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:38

Waarom voel je je zo verantwoordelijk? Het gaat om volwassen mensen die zelf ook verstand hebben en keuzes kunnen maken. Het is niet jou taak te "proberen haar de juiste kant op te krijgen".
Ik snap dat je het beste wil voor je vrienden, het meisje en de pony en dat je ze wil helpen dat siert je :) Maar als zij er voor kiezen je hulp af te wijzen, dan is dat een keuze die zij mogen maken. Ik zou ze bijstaan als ze dat vragen, als je wilt nogmaals hulp aanbieden, maar ze het verder zelf laten oplossen. Het is niet jou pony tenslotte.

Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 08:40

maximuss schreef:
Als je stalgenoot haar dochter al laat rijden op paard dat fysiek zo slecht is als jij beschrijft... Dan heeft ze blijkbaar 0,0 verstand van paarden en zou ze eigenlijk beter een andere hobby zoeken.
Geef dit paard een half jaar met goede voeding en goede training (gymnasticerend grondwerk) en dit kan heel goed uitdraaien, maar iets zegt me dat dit paard dat bij haar niet gaat krijgen... Het paard is hier zoals slachtoffer van domme mensen...


Jep, het eerste wat ik haar heb laten doen is elke dag een handje Lucerne toevoegen aan het ruwvoer en stappen aan de hand, half uurtje per dag. Hooi bijvoeren op de wei, apart voeren van de Shetten.

Het punt is, ik kan goed rijden, heb respect voor het paard, vind grondwerk leuk. Help ook graag. Maar ik ben inmiddels niet meer zoals vroegah, en ik stap niet graag meer op vreemde paarden. Of op dieren waarbij het niet goed zit. Ik heb 2 kleine kinderen en kan het mij niet meer veroorloven om risico's te nemen. Klinkt banketstaaf, maar laat mij maar lekker genieten op mijn bomproef Fries van 18 jaar in het bos die nooit een stap verkeerd heeft gezet. Ik mocht een stukje op dit paard rijden en ik had er gelijk een rotgevoel bij wat uiteindelijk ook resulteerde in een rondje wei met paard met hoofd in de nek en wegzakkende achterhand.

He's not just a horse.... He's mine!


Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 08:41

Chasey schreef:
Wat ontzettend vervelend! Maar soms moeten mensen ongelooflijk op hun bek gaan voordat ze iets van een ander willen aannemen. Ze had beter met meerdere mensen - zoals jou - kunnen gaan kijken bij een paard. Want zeg eerlijk, zij kijkt alleen door de roze bril. En als je dan ook nog zachtaardig ben dan ben je makkelijk om te praten en te belazeren.
Ik hoop dat dit paardje uiteindelijk nog weer helemaal in orde komt, voor zover mogelijk.

Ik wil nog even wat delen over het lopen wat je omschrijft over de Tinker.
Mijn huidige Haf was ook bij aankoop ontzettend slap in de achterhand (Dat wisten we, want dat werd er DUIDELIJK bij vermeld!) Kort, wijdbeens en stijf lopen, takt fouten (zoals telgang) kop in de lucht (zoals jij dat ook omschrijft), maar ik heb hem nu een maand of 4 en met vrijspringen, longeren en losse teugels lange afstanden rijden is dat al enorm verbeterd!!! Geen takt fouten meer en het hoofdje laat hij uit zichzelf steeds meer lekker zakken! Want vooral in de draf ging inderdaad gelijk dat hoofd in de lucht! Maar gisteren heb ik hem hem hele stukken ontspannen gedraafd in het bos! Ik zat hem amper in de mond, alleen wat contact en hij zocht die ontspannen houding zelf op.
En zijn passen zijn al veel ruimer! Daarnaast geef ik hem vooral heel veel rust tussendoor en 24/7 op weide. Dat doet hem zowel lichamelijk als geestelijk heel goed :)
Als de Tink verder in orde is, maar alleen zo groen is en beroerd loopt, dan denk ik dat hij met de nodige aandacht en vooral TIJD en liefde nog best wel in orde komt!
edit. Ik geef hem ook magnesium!


Wat je omschrijft herken ik helemaal in het gedrag van Tinkman, ik hoop ook gewoon dat het met liefde, geduld en juiste hand goedkomt uiteraard.

He's not just a horse.... He's mine!

Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 08:42

Blijheid schreef:
Waarom voel je je zo verantwoordelijk? Het gaat om volwassen mensen die zelf ook verstand hebben en keuzes kunnen maken. Het is niet jou taak te "proberen haar de juiste kant op te krijgen".
Ik snap dat je het beste wil voor je vrienden, het meisje en de pony en dat je ze wil helpen dat siert je :) Maar als zij er voor kiezen je hulp af te wijzen, dan is dat een keuze die zij mogen maken. Ik zou ze bijstaan als ze dat vragen, als je wilt nogmaals hulp aanbieden, maar ze het verder zelf laten oplossen. Het is niet jou pony tenslotte.



Tja, waarom......... Het is denk ik het hart voor paarden dat spreekt. En omdat het gewoon lieve mensen zijn. Ik had ze willen behoeden.

Het goede nieuws is dat ze nu wel om hulp vragen. Vanmiddag komt de DA, en dan kunnen ze een plan van aanpak maken.

He's not just a horse.... He's mine!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:50

Ik herken dat gevoel wel! Je wilt graag goed doen! En inderdaad mensen behoeden voor bepaalde zaken. Maar dat kan helaas niet altijd. Jij hebt gedaan wat je kon doen op dat moment. Zij hebben daar niet naar geluisterd en moeten nu op de blaren zitten.
Ook al hebben ze deze fout gemaakt, je kunt ze natuurlijk wel blijven steunen om de Tinker weer op de rails te krijgen. Al is het maar doormiddel van een luisterend oor ofzoiets. Je hoeft er echt niet op de gaan zitten. Zou ik ook niet doen. Als moeder heb je je verantwoordelijkheid te nemen en kun je onnodige risico's niet veroorloven.

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:53

Als ze bij een handelaar gekocht hebben, hebben ze ook al is er geen koopcontract wel een half jaar "garantie" Paard zou dan terug kunnen als koper tenminste wel zo slim is geweest om te vragen aan verkoper of paard gezond is. Zoals ik het hoor zijn dit mensen die door schade en schande wijs worden en daar kan jij helaas weinig mee.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Padoertje
Berichten: 1489
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Weer thuisgekomen met ziek paard :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:21

Jeetje wat een vervelende situatie en wat sneu voor het paardje. Jammer dat zulke mensen zich niet goed laten adviseren.

Misschien ipv foto's een thermografie laten uitvoeren? Dan heb je een goed vertrekpunt en kun je altijd nog bepalen of verder onderzoek nodig is. Hopelijk kan het beestje met goede voeding en aangepaste training in een betere conditie komen.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:29

Nastik schreef:
Wat zouden jullie voor traject volgen? En heeft het zin om te eisen dat verkoper het paard terugneemt?


Wat een ellende..
Je kunt inderdaad eisen dat de verkoper het paard terug neemt, maar dan moet wel aangetoond worden dat het paard iets mankeert. Dat kan alleen maar door een DA het paard te laten onderzoeken.
Mochten er problemen uitkomen die het paard ongeschikt maakt voor het doel waarvoor het is gekocht, is er zeker een mogelijkheid het paard terug te laten nemen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:32

Nastik schreef:
Wat zouden jullie voor traject volgen?

Geen enkel.
Je had iets kunnen doen als de eigenaar je aangeboden hulp had aanvaard vóór de koop.
Nu is het te laat en ik zou je aanraden dit niet jouw probleem te laten maken.

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:36

Kuggur schreef:
Nastik schreef:
Wat zouden jullie voor traject volgen?

Geen enkel.
Je had iets kunnen doen als de eigenaar je aangeboden hulp had aanvaard vóór de koop.
Nu is het te laat en ik zou je aanraden dit niet jouw probleem te laten maken.


Helemaal met Kuggur eens. Omdraaien en weglopen.
Als mensen zo eigenwijs en hardleers zijn dan moeten ze zelf de consequenties ook maar aanvaarden.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:45

Misschien nemen ze meer van je aan als je hen niet ongevraagd zo op hun nek zit.
Waarom ga je hen advertenties sturen als ze daar niet om hebben gevraagd? Ik zou die bemoeizucht, hoe goed ook bedoeld, niet kunnen waarderen, er kriegel van worden en me van je goedbedoelde adviezen afkeren.
Zij hebben het recht fouten te maken. Jij bent niet hun voogd.
Je praat over hen alsof het kleine kinderen.

Ik zou het daarnaast niet kunnen waarderen dat mijn pensionklant zo over me spreekt of schrijft. Al helemaal niet zo openbaar. Nergens voor nodig ook. Het is niet jouw probleem. En bokt kan het niet oplossen. Laat het gaan.

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:47

Waar is de pensionhouder in dit verhaal?

Zijn eerste verantwoordelijkheid om een gezond leefklimaat te creëren voor de paarden, snap niet dat hij toestaat dat er zo lukraak door leken zieke dieren aan zijn stal worden toegevoegd?

Zou met hem eens een woordje wisselen en me verder nergens mee bemoeien :(:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:48

Tja, ze wisten het zelf allemaal beter en nu gaat het dus weer verkeerd. Dat is niet jouw verantwoording TS, al snap ik dat je medelijden hebt met de paarden.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Nastik
Berichten: 175
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 09:51

Boras schreef:
Misschien nemen ze meer van je aan als je hen niet ongevraagd zo op hun nek zit.
Waarom ga je hen advertenties sturen als ze daar niet om hebben gevraagd? Ik zou die bemoeizucht, hoe goed ook bedoeld, niet kunnen waarderen, er kriegel van worden en me van je goedbedoelde adviezen afkeren.
Zij hebben het recht fouten te maken. Jij bent niet hun voogd.
Je praat over hen alsof het kleine kinderen.

Ik zou het daarnaast niet kunnen waarderen dat mijn pensionklant zo over me spreekt of schrijft. Al helemaal niet zo openbaar. Nergens voor nodig ook. Het is niet jouw probleem. En bokt kan het niet oplossen. Laat het gaan.



Waar lees je dat ik mij opdring?

Er is mij met het eerste paardje om advies gevraagd, toen heb ik daarna aangeboden mee te gaan kijken voor een nieuw paardje en wat advertenties door te sturen. Dat heb ik gedaan.

En de rest vind ik een beetje bladiebla van je, ik praat helemaal niet denigerend. En ik ben zeker geen pensionklant.

He's not just a horse.... He's mine!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers