Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Alwiene schreef:Ik had laatst ook een geintje met DHL. Ik ontving een pakje uit Duitsland, maar was op dat moment op vakantie. Ik verwachtte dat ze het wel bij de buren af zouden geven naast of tegenover want daar is bijna altijd wel iemand thuis, maar bezorger dacht er blijkbaar anders over. Zus deed de post af en toe uit de bus halen, en kwam er na 3 bezorgpogingen achter (ze doen er maximaal 4) dus toen heb ik via internet snel veranderd dat ze het naar een parcelshop moesten sturen. Alleen willen ze het daar dus maar 7 dagen bewaren. En gezien het feit dat ik langer weg zou blijven vanwege het mooie weer ging dat niet lukken.
Op de website gekeken en daar stond dat ik het gewoon door iemand anders kon laten afhalen zolang deze maar een geldig legitimatiebewijs zou tonen. Mijn zwager was daar in de buurt dus die zou het wel even ophalen. Maar hij kreeg het dus mooi niet mee omdat hij niet dezelfde achternaam heeft. Wij hem een screenshot gestuurd van de site waarin stond dat dat wel moest kunnen. Nogmaals geprobeerd. Nope, hij kreeg het niet mee.
Gelukkig heeft mijn zus wél haar meisjesnaam en dus dezelfde achternaam als ik op haar ID Kaart staan en is die het op wezen halen voor me. Maar zij moest er dus apart voor rijden.
Ik heb na de eerste mislukte pogingen DHL gebeld (duur!) en verhaal uitgelegd. Meisje was niet op de hoogte van de regel, keek mee en zag het idd. Stelde toen voor om dit te laten zien aan Parcelpoint, maar dat hadden we dus al gedaan zonder resultaat. Toen in overleg met haar besloten om het dan maar mijn zus op te laten halen. Ze heeft toen wel een dossier aangemaakt voor me en het nummer daarvan aan me doorgegeven dat mocht ze alsnog moeilijk blijven doen dat ik dan kon verwijzen daarnaar. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal wel gelukt. Maar het is heel vervelend dat het Parcelpoint anders handelt dan de website aangeeft.
Overigens was het achteraf niet zo slim om het te laten bezorgen terwijl ik niet thuis was, maar ik had even geen rekening gehouden met de DHL manier van werken. Bij postnl gaat het pakketje immers naar het postkantoor en niet retour afzender en heb je langer de tijd om het op te halen.
Wijze les voor volgende keer dus
Wel vind ik het nog steeds maf dat ze je achternaam als overtuigend bewijs zien. Ik heb een behoorlijk unieke achternaam. Maar mijn partner heeft een heeeeeeeeel veel voorkomende achternaam. Stel zij krijgt een pakketje daar, dan kan ik dat dus niet voor haar ophalen, maar half Nederland met toevallig dezelfde achternaam wel. Dat is toch maf?
Koper schreef:Dit topic ga ik even volgen. Gisteren trof de dhl-bezorger mij niet thuis en had een bericht achtergelaten dat ik het vandaag na 17u kon afhalen bij de parcel shop. Kennelijk duurt het rond de 30 uur om een pakketje een paar honderd meter te vervoeren.
Uiteraard lag het pakket vanmiddag NIET bij de parcel shop en dhl is ook niet bereikbaar. En verootjoo ik maak me wel druk, die bestelling heb ik 2 weken geleden geplaatst en ik snap dat dhl er niets aan kan doen dat het nu pas verzonden is maar deze twee dingen samen is heel slecht voor mijn humeur.
Ojajoh schreef:Mja waar is het fout gegaan. Iig met de melding ook want normaal hoort ie doorgestuurd te worden en hoor jij geen melding van het verdeelcentrum te krijgen. Dus dit vind ik nogal apart. Heb je de postcode enz goed nagekeken?Alwiene schreef:Ik had laatst ook een geintje met DHL. Ik ontving een pakje uit Duitsland, maar was op dat moment op vakantie. Ik verwachtte dat ze het wel bij de buren af zouden geven naast of tegenover want daar is bijna altijd wel iemand thuis, maar bezorger dacht er blijkbaar anders over. Zus deed de post af en toe uit de bus halen, en kwam er na 3 bezorgpogingen achter (ze doen er maximaal 4) dus toen heb ik via internet snel veranderd dat ze het naar een parcelshop moesten sturen. Alleen willen ze het daar dus maar 7 dagen bewaren. En gezien het feit dat ik langer weg zou blijven vanwege het mooie weer ging dat niet lukken.
Op de website gekeken en daar stond dat ik het gewoon door iemand anders kon laten afhalen zolang deze maar een geldig legitimatiebewijs zou tonen. Mijn zwager was daar in de buurt dus die zou het wel even ophalen. Maar hij kreeg het dus mooi niet mee omdat hij niet dezelfde achternaam heeft. Wij hem een screenshot gestuurd van de site waarin stond dat dat wel moest kunnen. Nogmaals geprobeerd. Nope, hij kreeg het niet mee.
Gelukkig heeft mijn zus wél haar meisjesnaam en dus dezelfde achternaam als ik op haar ID Kaart staan en is die het op wezen halen voor me. Maar zij moest er dus apart voor rijden.
Ik heb na de eerste mislukte pogingen DHL gebeld (duur!) en verhaal uitgelegd. Meisje was niet op de hoogte van de regel, keek mee en zag het idd. Stelde toen voor om dit te laten zien aan Parcelpoint, maar dat hadden we dus al gedaan zonder resultaat. Toen in overleg met haar besloten om het dan maar mijn zus op te laten halen. Ze heeft toen wel een dossier aangemaakt voor me en het nummer daarvan aan me doorgegeven dat mocht ze alsnog moeilijk blijven doen dat ik dan kon verwijzen daarnaar. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal wel gelukt. Maar het is heel vervelend dat het Parcelpoint anders handelt dan de website aangeeft.
Overigens was het achteraf niet zo slim om het te laten bezorgen terwijl ik niet thuis was, maar ik had even geen rekening gehouden met de DHL manier van werken. Bij postnl gaat het pakketje immers naar het postkantoor en niet retour afzender en heb je langer de tijd om het op te halen.
Wijze les voor volgende keer dus
Wel vind ik het nog steeds maf dat ze je achternaam als overtuigend bewijs zien. Ik heb een behoorlijk unieke achternaam. Maar mijn partner heeft een heeeeeeeeel veel voorkomende achternaam. Stel zij krijgt een pakketje daar, dan kan ik dat dus niet voor haar ophalen, maar half Nederland met toevallig dezelfde achternaam wel. Dat is toch maf?
Zo herkenbaar dit maar dan van de andere zijde
Er wordt vanuit gegaan dat de buren het wel aan nemen. Nou weet je hoe vaak buren nee zeggen en ook gewoon niet thuis zijn. Ik wil altijd mijn pakket kwijt want voor een geleverd pakket krijg ik 100 procent terwijl ik voor een niet geleverd pakket maar 50 procent krijg en soms zelfs maar 0,10 cent!
Dus ja als je iets besteld is het wel handig als er iig 1 moment per dag iemand thuis is. DHL heeft 3 bezorg momenten, ochtend middag en avond en elk moment wordt geprobeerd. Tja... logisch dat ie daarna retour gaat. Want uiteindelijk gaat ie daar bij een postkantoor ook na zoveel dagen. Een parcelshop heeft beperkt ruimte vandaar de korte termijn. Daarbij liggen de kosten bij PostNL veel hoger, want weer logisch te verklaren is ivm hun verbinding met het postkantoor.
Dus dat is maar wat je als klant prefereert. Wil je daarin meer service dan betaal je dus ook flink meer voor een pakket.
En ja achternaam is toch ook wel logisch als je er even over nadenkt? En je nummer wordt geregistreerd ook.
OliLau schreef:Koper schreef:Dit topic ga ik even volgen. Gisteren trof de dhl-bezorger mij niet thuis en had een bericht achtergelaten dat ik het vandaag na 17u kon afhalen bij de parcel shop. Kennelijk duurt het rond de 30 uur om een pakketje een paar honderd meter te vervoeren.
Uiteraard lag het pakket vanmiddag NIET bij de parcel shop en dhl is ook niet bereikbaar. En verootjoo ik maak me wel druk, die bestelling heb ik 2 weken geleden geplaatst en ik snap dat dhl er niets aan kan doen dat het nu pas verzonden is maar deze twee dingen samen is heel slecht voor mijn humeur.
DHL is tot 19.00 bereikbaar op de klantenservice lijn
roxiie schreef:@ojajoh, als ik aan 'mijn' bezorger vraag hoe het kan dat hij niet op het aangegeven tijdstip komt en ik te horen krijg, ja als ik op dat tijdstip jouw pakket moet doen gaat m'n route in de war... Kan ik alleen maar denken, biedt dan geen tijdvakken aan.
Er kan altijd wat tussendoor komen, maar je maakt mij niet wijs dat in 100% van de gevallen mijn pakketje net bij de middag zending zit, terwijl ik graag in de ochtend zou ontvangen, of dat er altijd ongelukken zijn, autopech oid. Het is zwaar waardeloos dat je op deze wijze betaald wordt (afleveren 100%, anders minder ), maar de reactie van ;, dat het heel fijn zou zijn wanneer mensen in elk geval een 'deel' thuis zouden zijn, is dan niet heel terecht. Als het bedrijf niet waar kan maken wat ie afspreekt kun je niet verwchten dat mensen de hele dag op 'jou' gaan zitten wachten.
PostNL kan daar trouwens ook wat van; die komt gewoon standaar op tijd X, áltijd! Of ik nou aangeef t te willen ontvangen op tijd A of op tijd Z,