Dhl pakketje waar ging het fout?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 16:40

Van de week een leuke jas besteld via internet. En laten verzenden naar een dhl parcelshop hier om de hoek.
Krijg ik vanmiddag een email dat het pakketje af te halen is bij het verdeelcentrum en het binnen een week afgehaald moet worden. Toen baalde ik al want dat is dus niet hier om de hoek. Maar 20 minuten rijden. Nou ja ik ging er vanuit dat de verkoper het verkeerde adres opgegeven had en ben het pakketje gaan halen.
Op het verdeelcentrum was het een grote chaos. Het was druk met in en uitgaande pakketten en ze konden dus ook zo snel mijn pakketje niet vinden. En het duurde allemaal nog langer omdat er een onervaren persoon aan de balie stond.
Maar ach iedereen moet het leren en op geduldig staan wachten. Eindelijk het pakketje in ontvangst kunnen nemen. En gauw weer terug naar huis.
Thuis kijk ik nog eens goed naar het adreslabel en zie ik tot mijn verbazing dat er toch echt het goede adres van hier om de hoek erop staat.

Waar is het dan fout gegaan? Nog meer mensen die dit aan de hand gehad hebben.

Ik laat regelmatig pakketjes versturen naar de parcelshop om de hoek maar dit is de eerste keer dat het 'fout' gaat.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:44

tja,inladen enzo gebeurt nog steeds door mensen en mensen maken nu eenmaal fouten.

ook ooit eens een kiala pakje gehad die ipv hier op 20 min rijden geleverd was.
heb kiala gemaild en die hebben het mooi laten doorsturen naar 'hier op de hoek'.

postcodes scheelden een cijfertje,dus waarschijnlijk gewoon iemand miskeken letterlijk.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:48

Ach, als het maar een keer fout is gegaan dan is het toch niet zo'n drama? Het blijft mensenwerk en vaak scheelt een postcode maar één cijfertje dus dan is het niet zo gek als er af en toe een - per ongeluk - bij het verkeerde centrum terechtkomt. Als het nou wekelijks zou gebeuren dan kan ik me voorstellen dat je niet zo blij met de service bent, maar als het nu een keer gebeurt is, is het enkel een beetje vervelend.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 17:23

Ik heb het idee dat het in het verdeelcentrum is blijven liggen en niet mee genomen is op de route.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:27

Je kan het wel aan ons vragen, maar wij weten het ook niet. Vraag het hier https://www.facebook.com/dhlforyou/?fref=ts en je krijgt misschien een zinnig antwoord :D

Ik had laatst ook een geintje met DHL. Ik ontving een pakje uit Duitsland, maar was op dat moment op vakantie. Ik verwachtte dat ze het wel bij de buren af zouden geven naast of tegenover want daar is bijna altijd wel iemand thuis, maar bezorger dacht er blijkbaar anders over. Zus deed de post af en toe uit de bus halen, en kwam er na 3 bezorgpogingen achter (ze doen er maximaal 4) dus toen heb ik via internet snel veranderd dat ze het naar een parcelshop moesten sturen. Alleen willen ze het daar dus maar 7 dagen bewaren. En gezien het feit dat ik langer weg zou blijven vanwege het mooie weer ging dat niet lukken.

Op de website gekeken en daar stond dat ik het gewoon door iemand anders kon laten afhalen zolang deze maar een geldig legitimatiebewijs zou tonen. Mijn zwager was daar in de buurt dus die zou het wel even ophalen. Maar hij kreeg het dus mooi niet mee omdat hij niet dezelfde achternaam heeft. Wij hem een screenshot gestuurd van de site waarin stond dat dat wel moest kunnen. Nogmaals geprobeerd. Nope, hij kreeg het niet mee.
Gelukkig heeft mijn zus wél haar meisjesnaam en dus dezelfde achternaam als ik op haar ID Kaart staan en is die het op wezen halen voor me. Maar zij moest er dus apart voor rijden.

Ik heb na de eerste mislukte pogingen DHL gebeld (duur!) en verhaal uitgelegd. Meisje was niet op de hoogte van de regel, keek mee en zag het idd. Stelde toen voor om dit te laten zien aan Parcelpoint, maar dat hadden we dus al gedaan zonder resultaat. Toen in overleg met haar besloten om het dan maar mijn zus op te laten halen. Ze heeft toen wel een dossier aangemaakt voor me en het nummer daarvan aan me doorgegeven dat mocht ze alsnog moeilijk blijven doen dat ik dan kon verwijzen daarnaar. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal wel gelukt. Maar het is heel vervelend dat het Parcelpoint anders handelt dan de website aangeeft.

Overigens was het achteraf niet zo slim om het te laten bezorgen terwijl ik niet thuis was, maar ik had even geen rekening gehouden met de DHL manier van werken. Bij postnl gaat het pakketje immers naar het postkantoor en niet retour afzender en heb je langer de tijd om het op te halen.
Wijze les voor volgende keer dus :=

Wel vind ik het nog steeds maf dat ze je achternaam als overtuigend bewijs zien. Ik heb een behoorlijk unieke achternaam. Maar mijn partner heeft een heeeeeeeeel veel voorkomende achternaam. Stel zij krijgt een pakketje daar, dan kan ik dat dus niet voor haar ophalen, maar half Nederland met toevallig dezelfde achternaam wel. Dat is toch maf? :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:27

felicity schreef:
Ik heb het idee dat het in het verdeelcentrum is blijven liggen en niet mee genomen is op de route.


Kan een keer gebeuren toch? := volgende keer gaat het vast weer goed ;)

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:34

felicity schreef:
Waar is het dan fout gegaan?


Het is al fout gegaan bij het laten bezorgen door dhl :')

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 17:37

Kan zeker een keer gebeuren.
Maar nu gewoon balen dat ik ziek thuis zit. En mijn nieuwschierigheid niet kon bedwingen en ik dus toch maar op en neer ben gereden. Om vervolgens door de hectiek daar en snel naar huis willen niet meer gevraagd heb hoe het komt dat het pakketje bij hun lag.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:46

Mja waar is het fout gegaan. Iig met de melding ook want normaal hoort ie doorgestuurd te worden en hoor jij geen melding van het verdeelcentrum te krijgen. Dus dit vind ik nogal apart. Heb je de postcode enz goed nagekeken?





Alwiene schreef:
Ik had laatst ook een geintje met DHL. Ik ontving een pakje uit Duitsland, maar was op dat moment op vakantie. Ik verwachtte dat ze het wel bij de buren af zouden geven naast of tegenover want daar is bijna altijd wel iemand thuis, maar bezorger dacht er blijkbaar anders over. Zus deed de post af en toe uit de bus halen, en kwam er na 3 bezorgpogingen achter (ze doen er maximaal 4) dus toen heb ik via internet snel veranderd dat ze het naar een parcelshop moesten sturen. Alleen willen ze het daar dus maar 7 dagen bewaren. En gezien het feit dat ik langer weg zou blijven vanwege het mooie weer ging dat niet lukken.

Op de website gekeken en daar stond dat ik het gewoon door iemand anders kon laten afhalen zolang deze maar een geldig legitimatiebewijs zou tonen. Mijn zwager was daar in de buurt dus die zou het wel even ophalen. Maar hij kreeg het dus mooi niet mee omdat hij niet dezelfde achternaam heeft. Wij hem een screenshot gestuurd van de site waarin stond dat dat wel moest kunnen. Nogmaals geprobeerd. Nope, hij kreeg het niet mee.
Gelukkig heeft mijn zus wél haar meisjesnaam en dus dezelfde achternaam als ik op haar ID Kaart staan en is die het op wezen halen voor me. Maar zij moest er dus apart voor rijden.

Ik heb na de eerste mislukte pogingen DHL gebeld (duur!) en verhaal uitgelegd. Meisje was niet op de hoogte van de regel, keek mee en zag het idd. Stelde toen voor om dit te laten zien aan Parcelpoint, maar dat hadden we dus al gedaan zonder resultaat. Toen in overleg met haar besloten om het dan maar mijn zus op te laten halen. Ze heeft toen wel een dossier aangemaakt voor me en het nummer daarvan aan me doorgegeven dat mocht ze alsnog moeilijk blijven doen dat ik dan kon verwijzen daarnaar. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal wel gelukt. Maar het is heel vervelend dat het Parcelpoint anders handelt dan de website aangeeft.

Overigens was het achteraf niet zo slim om het te laten bezorgen terwijl ik niet thuis was, maar ik had even geen rekening gehouden met de DHL manier van werken. Bij postnl gaat het pakketje immers naar het postkantoor en niet retour afzender en heb je langer de tijd om het op te halen.
Wijze les voor volgende keer dus :=

Wel vind ik het nog steeds maf dat ze je achternaam als overtuigend bewijs zien. Ik heb een behoorlijk unieke achternaam. Maar mijn partner heeft een heeeeeeeeel veel voorkomende achternaam. Stel zij krijgt een pakketje daar, dan kan ik dat dus niet voor haar ophalen, maar half Nederland met toevallig dezelfde achternaam wel. Dat is toch maf? :')



Zo herkenbaar dit maar dan van de andere zijde
Er wordt vanuit gegaan dat de buren het wel aan nemen. Nou weet je hoe vaak buren nee zeggen en ook gewoon niet thuis zijn. Ik wil altijd mijn pakket kwijt want voor een geleverd pakket krijg ik 100 procent terwijl ik voor een niet geleverd pakket maar 50 procent krijg en soms zelfs maar 0,10 cent!
Dus ja als je iets besteld is het wel handig als er iig 1 moment per dag iemand thuis is. DHL heeft 3 bezorg momenten, ochtend middag en avond en elk moment wordt geprobeerd. Tja... logisch dat ie daarna retour gaat. Want uiteindelijk gaat ie daar bij een postkantoor ook na zoveel dagen. Een parcelshop heeft beperkt ruimte vandaar de korte termijn. Daarbij liggen de kosten bij PostNL veel hoger, want weer logisch te verklaren is ivm hun verbinding met het postkantoor.
Dus dat is maar wat je als klant prefereert. Wil je daarin meer service dan betaal je dus ook flink meer voor een pakket.

En ja achternaam is toch ook wel logisch als je er even over nadenkt? En je nummer wordt geregistreerd ook.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:57

Toevallig weet ik dat de buren direct naast onze oprit én die tegenover ons het geen enkel probleem vinden om mijn pakketjes aan te nemen. Dat gebeurt namelijk wel vaker als er iets komt zonder dat ik weet wanneer het precies komt.

Dat jij als bezorger meer krijgt voor een geslaagde dan een niet geslaagde afleverpoging vind ik echt een tekortkoming van DHL. Dat werkt rare praktijken in de hand zoals pakketjes die dan maar gewoon ergens neergezet worden met alle gevolgen van dien.

Op achternaam vind ik dus echt NIET logisch, zoals ik al aangaf. Welk nummer wordt geregistereerd? Die snap ik niet?
Laat ze dan zorgen dat ik op de een of andere manier iemand kan machtigen om het voor mij op te halen! Nu is het zo dat als ik naar het winkelcentrum ga voor boodschappen ik daar dus niet een pakketje voor mijn partner mee zou kunnen nemen omdat we niet dezelfde achternaam hebben.
Storender vind ik dus dat de website aangeeft dat het wél kan!

Helaas kan je als klant lang niet altijd en overal kiezen welke bezorger je voorkeur heeft. Net zoals je zeker niet altijd de mogelijkheid hebt om het gewoon bij een afhaalpunt te laten bezorgen.
Moet wel zeggen dat DHL over het algemeen wél hun tijdvakken nakomt, iets waar PostNL dan weer wat van kan leren :)) Die komen niet verder dan "De tijdvakken zijn indicatief, de bezorger kan ook vroeger of zelfs later komen" en doen dat dan ook regelmatig.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:01

Wij hadden gisteren op het werk vier nieuwe laptops met docking station, beeldschermen en de hele rataplan moeten ontvangen. Het enige wat arriveerde waren twee beeldschermen.
Na een hoop vijven en zessen was de rest eindelijk terecht en is vandaag bezorgd.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:03

Hier heel blij met mn PostNL pakketjes bezorger. Ik weet precies rond welke tijd hij op welke dag komt :') dus ik ben altijd thuis. Heb hier ook vaak pakketten voor de buren, helemaal prima hoor.
DHL gaat ook eigenlijk altijd goed.

Zou me echt niet druk maken als er een keer een foutje gebeurt :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:30

Dit topic ga ik even volgen. Gisteren trof de dhl-bezorger mij niet thuis en had een bericht achtergelaten dat ik het vandaag na 17u kon afhalen bij de parcel shop. Kennelijk duurt het rond de 30 uur om een pakketje een paar honderd meter te vervoeren.

Uiteraard lag het pakket vanmiddag NIET bij de parcel shop en dhl is ook niet bereikbaar. En verootjoo ik maak me wel druk, die bestelling heb ik 2 weken geleden geplaatst en ik snap dat dhl er niets aan kan doen dat het nu pas verzonden is maar deze twee dingen samen is heel slecht voor mijn humeur.

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:41

Koper schreef:
Dit topic ga ik even volgen. Gisteren trof de dhl-bezorger mij niet thuis en had een bericht achtergelaten dat ik het vandaag na 17u kon afhalen bij de parcel shop. Kennelijk duurt het rond de 30 uur om een pakketje een paar honderd meter te vervoeren.

Uiteraard lag het pakket vanmiddag NIET bij de parcel shop en dhl is ook niet bereikbaar. En verootjoo ik maak me wel druk, die bestelling heb ik 2 weken geleden geplaatst en ik snap dat dhl er niets aan kan doen dat het nu pas verzonden is maar deze twee dingen samen is heel slecht voor mijn humeur.


DHL is tot 19.00 bereikbaar op de klantenservice lijn ;)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:55

Ojajoh schreef:
Mja waar is het fout gegaan. Iig met de melding ook want normaal hoort ie doorgestuurd te worden en hoor jij geen melding van het verdeelcentrum te krijgen. Dus dit vind ik nogal apart. Heb je de postcode enz goed nagekeken?





Alwiene schreef:
Ik had laatst ook een geintje met DHL. Ik ontving een pakje uit Duitsland, maar was op dat moment op vakantie. Ik verwachtte dat ze het wel bij de buren af zouden geven naast of tegenover want daar is bijna altijd wel iemand thuis, maar bezorger dacht er blijkbaar anders over. Zus deed de post af en toe uit de bus halen, en kwam er na 3 bezorgpogingen achter (ze doen er maximaal 4) dus toen heb ik via internet snel veranderd dat ze het naar een parcelshop moesten sturen. Alleen willen ze het daar dus maar 7 dagen bewaren. En gezien het feit dat ik langer weg zou blijven vanwege het mooie weer ging dat niet lukken.

Op de website gekeken en daar stond dat ik het gewoon door iemand anders kon laten afhalen zolang deze maar een geldig legitimatiebewijs zou tonen. Mijn zwager was daar in de buurt dus die zou het wel even ophalen. Maar hij kreeg het dus mooi niet mee omdat hij niet dezelfde achternaam heeft. Wij hem een screenshot gestuurd van de site waarin stond dat dat wel moest kunnen. Nogmaals geprobeerd. Nope, hij kreeg het niet mee.
Gelukkig heeft mijn zus wél haar meisjesnaam en dus dezelfde achternaam als ik op haar ID Kaart staan en is die het op wezen halen voor me. Maar zij moest er dus apart voor rijden.

Ik heb na de eerste mislukte pogingen DHL gebeld (duur!) en verhaal uitgelegd. Meisje was niet op de hoogte van de regel, keek mee en zag het idd. Stelde toen voor om dit te laten zien aan Parcelpoint, maar dat hadden we dus al gedaan zonder resultaat. Toen in overleg met haar besloten om het dan maar mijn zus op te laten halen. Ze heeft toen wel een dossier aangemaakt voor me en het nummer daarvan aan me doorgegeven dat mocht ze alsnog moeilijk blijven doen dat ik dan kon verwijzen daarnaar. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal wel gelukt. Maar het is heel vervelend dat het Parcelpoint anders handelt dan de website aangeeft.

Overigens was het achteraf niet zo slim om het te laten bezorgen terwijl ik niet thuis was, maar ik had even geen rekening gehouden met de DHL manier van werken. Bij postnl gaat het pakketje immers naar het postkantoor en niet retour afzender en heb je langer de tijd om het op te halen.
Wijze les voor volgende keer dus :=

Wel vind ik het nog steeds maf dat ze je achternaam als overtuigend bewijs zien. Ik heb een behoorlijk unieke achternaam. Maar mijn partner heeft een heeeeeeeeel veel voorkomende achternaam. Stel zij krijgt een pakketje daar, dan kan ik dat dus niet voor haar ophalen, maar half Nederland met toevallig dezelfde achternaam wel. Dat is toch maf? :')



Zo herkenbaar dit maar dan van de andere zijde
Er wordt vanuit gegaan dat de buren het wel aan nemen. Nou weet je hoe vaak buren nee zeggen en ook gewoon niet thuis zijn. Ik wil altijd mijn pakket kwijt want voor een geleverd pakket krijg ik 100 procent terwijl ik voor een niet geleverd pakket maar 50 procent krijg en soms zelfs maar 0,10 cent!
Dus ja als je iets besteld is het wel handig als er iig 1 moment per dag iemand thuis is. DHL heeft 3 bezorg momenten, ochtend middag en avond en elk moment wordt geprobeerd. Tja... logisch dat ie daarna retour gaat. Want uiteindelijk gaat ie daar bij een postkantoor ook na zoveel dagen. Een parcelshop heeft beperkt ruimte vandaar de korte termijn. Daarbij liggen de kosten bij PostNL veel hoger, want weer logisch te verklaren is ivm hun verbinding met het postkantoor.
Dus dat is maar wat je als klant prefereert. Wil je daarin meer service dan betaal je dus ook flink meer voor een pakket.

En ja achternaam is toch ook wel logisch als je er even over nadenkt? En je nummer wordt geregistreerd ook.


Moet DHL wel langskomen op het tijdvak dat je aangeeft en niet om 15.00 als 's ochtends hebt aangegeven.
Gelukkig heb ik hele lieve buren en nemen we altijd voor elkaar pakketten aan, maar die tijdsvak indeling van de pakketbezorgers deugt hier van geen kant

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:39

Alwiene; vind ik ook maar vertel dat mijn baas eens! Wij strijden ook voor een uurloon maar helaas.

En wat betreft het tijdvak, de meeste bezorgers doen keihard hun best om het zo snel mogelijk af te krijgen (tijd is geld in deze)
Maar wel eens gedacht aan wat er nog meer fout kan gaan behalve altijd de bezorger de schuld te geven??
Hoevaak ik niet te horen krijg; ja mijn pakje zou gisteren komen!
Ja heel leuk als ik al om 10.45 vertrek met de ochtendwijk en de vrachtwagen pas om 15.00 binnen komt met juist, dat pakketje erbij.....
Dus ik heb een manco en de klant heeft geen pakket.
Vorige week diverse ongelukken gebeurd op de snelwegen waardoor alles vast stond en vele pakketten het niet gehaald hebben.
Autopech, zieke collega's, extreme drukte...
Wel eens aan gedacht? ;)

Ik ben t eens dat sommige dingen wel anders kunnen, maar sinds ik deze zijde van de medaille ken snap ik het wel een stuk beter hoe moeilijk het soms is

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:43

Gezien mijn opmerking over de tijdvakken ga ik er vanuit dat alinea 2 en 3 niet voor mij bedoelt zijn :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:28

OliLau schreef:
Koper schreef:
Dit topic ga ik even volgen. Gisteren trof de dhl-bezorger mij niet thuis en had een bericht achtergelaten dat ik het vandaag na 17u kon afhalen bij de parcel shop. Kennelijk duurt het rond de 30 uur om een pakketje een paar honderd meter te vervoeren.

Uiteraard lag het pakket vanmiddag NIET bij de parcel shop en dhl is ook niet bereikbaar. En verootjoo ik maak me wel druk, die bestelling heb ik 2 weken geleden geplaatst en ik snap dat dhl er niets aan kan doen dat het nu pas verzonden is maar deze twee dingen samen is heel slecht voor mijn humeur.


DHL is tot 19.00 bereikbaar op de klantenservice lijn ;)

als ik het nummer bel wat ik gekregen heb krijg ik te horen dat ze bereikbaar zijn tot half zes.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:45

Alwiene schreef:
Gezien mijn opmerking over de tijdvakken ga ik er vanuit dat alinea 2 en 3 niet voor mij bedoelt zijn :)

Nee voor roxxie

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:48

Koper. Dan heb je een verkeerd nummer gekregen. Voor DHLParcel is het nummer 088 - 345 43 00 en voor DHLExpress 088 - 055 20 00. Beide tot 19.00 uur bereikbaar.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:07

@ojajoh, als ik aan 'mijn' bezorger vraag hoe het kan dat hij niet op het aangegeven tijdstip komt en ik te horen krijg, ja als ik op dat tijdstip jouw pakket moet doen gaat m'n route in de war... Kan ik alleen maar denken, biedt dan geen tijdvakken aan.

Er kan altijd wat tussendoor komen, maar je maakt mij niet wijs dat in 100% van de gevallen mijn pakketje net bij de middag zending zit, terwijl ik graag in de ochtend zou ontvangen, of dat er altijd ongelukken zijn, autopech oid. Het is zwaar waardeloos dat je op deze wijze betaald wordt (afleveren 100%, anders minder ), maar de reactie van ;, dat het heel fijn zou zijn wanneer mensen in elk geval een 'deel' thuis zouden zijn, is dan niet heel terecht. Als het bedrijf niet waar kan maken wat ie afspreekt kun je niet verwchten dat mensen de hele dag op 'jou' gaan zitten wachten.

PostNL kan daar trouwens ook wat van; die komt gewoon standaar op tijd X, áltijd! Of ik nou aangeef t te willen ontvangen op tijd A of op tijd Z, :')

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:18

Met DHL hebben wij eigenlijk nooit problemen. PostNL daarentegen...daar gaat zelden iets bij goed. Met enige regelmaat worden pakketjes bezorgd bij ons die niet bij de buren afgegeven mogen worden. Alleen ik (of mijn man) mogen ze aannemen. Je weet nooit wanneer ze de eerste keer komen, waardoor ik ze eigenlijk altijd mis. Dan krijg je een briefje in de bus dat ze de volgende dag weer komen in een bepaald tijdvak. Toevallig was ik die dag thuis, maar niemand geweest. Een dag later kwamen ze toen weer wel, maar toen was ik er weer niet. Gelukkig is het toen naar een afhaalpunt gegaan, wel zo praktisch.

Maar zo heeft PostNL het ook meer dan eens gepresteerd om pakketjes gewoon bij de deur te leggen. Zelfs 1x met de deurmat rechtop ervoor gezet. Ze denken zeker dat het dan niet opvalt...

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Dhl pakketje waar ging het fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:47

Hmm ja, dat pakketjes gewoon achterlaten is wel heer vervelend. Hier laatst ook (door DHL) gewoon in de schuur gelegd, terwijl ik de hele dag thuis was. Er is zeker weten niemand bij de deur geweest, aangezien moeders en ik beide de hele dag in de keuken waren, waar de voordeur zit. Leuk als het een pak tropische planten betreft. XD

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:50

Ik kan beter de deur door met postnl dan met dhl. Dat komt omdat postnl standaard hier op tijd X door de wijk rijdt. Dit weet ik en dan zorg ik dat ik rond die tijd thuis ben. Geef daarom nooit tijdblokken aan. Indien ik onverwachts moet werken of de bezorging is vertraagd vanuit de webwinkel dan geef ik het aan bij de buren. Maar mijn vaste bezorger doet eigenlijk altijd het pakketje in de papierbak met een briefje in de brievenbus. Daar heb ik echt geen probleem mee, bestel nooit zeer dure of luxe spullen dat haal ik liever op in de winkel.

DHL weet bij mij de straat/huisnummer nooit te vinden. Dit terwijl de wijk toch alweer ruim 35 jaar staat en we er al 35 jaar wonen, en als ik via dhl bestel mag ik standaard een vrije dag nemen, want ze komen niet op het afgesproken tijdvlak, nog nooit gebeurt....

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:11

roxiie schreef:
@ojajoh, als ik aan 'mijn' bezorger vraag hoe het kan dat hij niet op het aangegeven tijdstip komt en ik te horen krijg, ja als ik op dat tijdstip jouw pakket moet doen gaat m'n route in de war... Kan ik alleen maar denken, biedt dan geen tijdvakken aan.

Er kan altijd wat tussendoor komen, maar je maakt mij niet wijs dat in 100% van de gevallen mijn pakketje net bij de middag zending zit, terwijl ik graag in de ochtend zou ontvangen, of dat er altijd ongelukken zijn, autopech oid. Het is zwaar waardeloos dat je op deze wijze betaald wordt (afleveren 100%, anders minder ), maar de reactie van ;, dat het heel fijn zou zijn wanneer mensen in elk geval een 'deel' thuis zouden zijn, is dan niet heel terecht. Als het bedrijf niet waar kan maken wat ie afspreekt kun je niet verwchten dat mensen de hele dag op 'jou' gaan zitten wachten.

PostNL kan daar trouwens ook wat van; die komt gewoon standaar op tijd X, áltijd! Of ik nou aangeef t te willen ontvangen op tijd A of op tijd Z, :')


Ja heel veel klanten willen koning zijn maar dat gaat nou eenmaal niet. Ik kan moeilijk van wijk A naar wijk H rijden omdat mensen hun pakket perse om die tijd willen hebben. Ik start mijn wijk om 11.00 (eerste tijdvak is 11.00-15.00) en dan zegt de pda waar we hoe laat ongeveer zijn. Helaas staan die tijden veel te krap dus iemand haalt dat. Daarbij stuurt de pda je van links naar rechts en van rechts naar links en dan weer naar rechts dus wij, diegene met stratenkennis doen dan eerst alles links en dan pas alles rechts. Zo werken we efficiënter, zijn we sneller klaar, kost minder diesel en km ook.
Jammer alleen dat de dat op het hoofdkantoor nog niet helemaal snappen en de klant daardoor verkeerd toelichten.
Maar meestal kom ik wel uit in m'n tijdvak hoor :j
Als ik om 11.00 start ben ik 15.00 wel klaar alleen jammer dat m'n 2e wijk van 14.00-18.00 loopt waardoor ik automatisch een uur te laat begin. Ook weer zo een puntje van bovenaf ;)

Als je je pakje op wil halen naar tijdswens dan bel je het depot en vraag je of je het op mag halen. Die zijn open van 09.00-21.00 dus ruim genoeg

Julius_juut: gewoon klacht indienen! Dat zijn de collega's die deze baan gewoonweg niet verdienen!!
Ik flik dat echt nooit! Tenzij de klant het zelf aan geeft dan wordt het een ander verhaal.
Kijk klagen op internet (wat ik heel vaak zie) en maar 10 procent wat er daadwerkelijk werk van maakt, tja zet geen zoden aan de dijk he.....