Nakomeling(en) van IDOCUS & OLIVI en..info REDFORD

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Nakomeling(en) van IDOCUS & OLIVI en..info REDFORD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 22:35

Hai toppertjes v Bokt
Kan iemand mij iets vertellen over nakomelingen van bovenstaande hengsten? Heeft iemand hier op bokt misschien een nakomeling en kan mij vertellen wat hij/zij van deze hengsten (en hun nakomelingen) vind? Verder zou ik willen weten wie er inmiddels zijn of haar merrie drachtig heeft van de hengst REDFORD....

greez wendy Koe

Haha!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:08

Hoi, ik ken een merrieveulen van Olivi, het is een heel leuk beestje om te zien, wordt niet zo heel groot max 1.65 en kan goed bewegen.

meer weet ik er niet van!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:18

Zoek even op Redford, staat hier zeker wel meer info want ik heb zelf destijds ook info over hem gezocht!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 20:37

oke bedankt voor de tip! heb redfort dit jaar gezien op de hengstenshow bij reinie..Ik ben zoooo weg van dat paard, alleen al hoe hij zijn entree maakte, kwam vol bravour de bak binnen, en de eerste beste plantenbak vloog de monsterknecht in PRACHTIG! Maar daarna heb ik nauwlijks tot niks meer van hem gehoord...jammer..

Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:37

Dat paard moet zich nog bewijzen. Is nog jong. Je kan er heel mooi uitzien, maar we willen toch hengsten die wat presteren en de eerste nakomelingen komen volgend jaar pas. Dan pas zal de drukte rondom de hengst losbarsten of zal het stil blijven...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 20:39

Inderdaad, daarom heb ik mijn merrie nu nog niet door hem laten dekken. Wilde eerst eigenlijk wel zien wat zijn prestaties dit komend jaar zouden zijn...maar in de paardenkrant lees ik toch met enige regelmaat hoe de andere R hengsten het doen....

Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:40

Heb je wel het keuringsrapport gezien?
Anders heb ik dat nog wel ergens...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 20:44

van Redford? Hij was geloof ik niet zo`n ster in springen toch? Heb het ergens wel liggen, maar al mn spullen staan al maanden in verhuisdozen Boos! als je het mij kunt doormailen graag!

Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:36

Beter laat dan nooit:

Redford 98.02801 Stb (ex Romeo vbKWPN)
Rijpaardtype
Geboren: 25-04-1998
Kleur: Zwartbruin
Stokmaat: 1.68 m
Pijpomvang: 20,5 cm

Verrichting 2001
Stap 7,5
Draf 7,5
Galop 8,5
Aanleg dressuur 8,5
Dressuur 32,0 punten; 2e
Afdruk 7
Techniek 7
Vermogen 7
Aanleg springen 7
Springen 28,0 punten, 7e
Puntentotaal 60,0
Plaatsing: 2e van 12

Fokker: R. & J.A. Naber, Vredenheim

Krack C x Liane Ster van Ferro Keur x Fabiola Ster van Lector Keur x Wanda Keur Pref van Lucky Boy xx Pref x Olene van Miro NWP x Elena van Albatros x Jalena NWP van Nizam x Alena Model van Cavalier x Leentje Ster van Otheo x Tantia van Abelus Pref x Onstantia van Constant x Fiola van Gomanus x Hermiola van Sultan

Fokfam 566

Redford is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De voorhand is goed ontwikkeld en goed gevormd. De croupe is goed van vorm en heeft voldoende lengte. De verzenen zijn laag. Het achterbeen is iets lang en de spronggewrichten zouden meer kwaliteit moeten hebben.

Aangewezen HK KWPN Den Bosch 2001 (03-02)
Deze Redford (ex Romeo vb KWPN) maakt veel front en vertoont zeer veel actie. Bewegingspotentiaal, werklust en dressuuraanleg zijn in de pedigree van Redford gecombineerd door de inbreng van Olympic Ferro en lichte tour-kampioen Krack C (inmiddels Grand Prix). Met name Ferro bewijst zijn grote mogelijkheden voor de fokkerij, maar ook Krack C lijkt in staat dressuurkwaliteiten te vererven. Krack C liet op de keuring zien dat hij veel progressie heeft gemaakt. Weinig hengsten weten zo te imponeren in de baan. Uitstraling, bewegingskwaliteit en souplesse worden aangevoerd door achtereenvolgens de Cartoonist xx-zoon Lector, die zelf eveneens op niveau dressuur heeft gelopen en de volbloed Lucky Boy xx, die actie en souplesse in de fokkerij heeft gebracht. Op de achtergrond vinden we Miro, een zoon van Marco Polo.
Liane bracht 3 veulens (2 hengsten en 1 merrie).

Stamboomindex (3 generaties): springen 95 (betr.14%); dressuur 147 (betr.17%)

Moederrapport 2001
Liane is een goed ontwikkelde, rijtypische merrie, die goed in het rechthoeksmodel staat en over veel inhoud beschikt. Het hoofd is iets lang en sprekend. De nek is goed van lengte en goed gevormd. De iets diep aangezette hals is goed van lengte, vorm en bespiering. De schoft is voldoende ontwikkeld en loopt voldoende ver door. De schouder is goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is iets gezonken en goed bespierd. De goed bespierde lendenen zijn goed gevormd en aangesloten. De goed bespierde croupe is sterk hellend en heeft voldoende lengte. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is correct, maar zou iets meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is correct gesteld. De voeten zijn goed gevormd. De verzenen zijn voldoende ontwikkeld. Het beenwerk zou iets meer ontwikkeld moeten zijn. Het beenwerk heeft ruim voldoende kwaliteit. De stap is zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. Drafruimte en -houding zijn ruim voldoende. Het achterbeen wordt actief gebruikt. Liane heeft in draf veel souplesse.
Stokmaat: 1.69 m. Kleur: zwartbruin.

Verrichting Ermelo 2001 (06-09 t/m 14-11)
Redford is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich zeer goed bewerken. De stap is zuiver, actief en heeft ruim voldoende ruimte. In draf heeft Redford voldoende ruimte en veel souplesse. Het achterbeen wordt actief gebruikt en goed ondergebracht. De hengst houdt zich in het kruis nog iets hoog. In galop heeft Redford een goede ruimte. Hij heeft veel afdruk, een goede balans en kan goed schakelen. Als dressuurpaard heeft Redford veel aanleg. Hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard heeft Redford ruim voldoende afdruk. Hij heeft voldoende been- en lichaamstechniek. Redford lijkt voorzichtig en toont over voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Redford voldoende aanleg. Hij geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Tijdens het gehele onderzoek loopt de hengst linksvoor af en toe gevoelig. Een duidelijke veterinaire oorzaak voor die gevoeligheid is niet gevonden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 15:37

thnx!

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 bezoekers