1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 00:52

Normaal gesproken heb ik niet zo veel met RIJ-ITP topics, ik vind de gewone foto's van mijn paarden altijd veel leuker om te laten zien :D
Maar nu Giv 1,5 jaar ohz is lijkt het mij leuk om de vorderingen eens naast elkaar te zetten.

In april 2015 ben ik begonnen met het zadel mak maken van Giverny, mijn toen bijna 4 jarige Sandreo merrie.
Het longeren en zadel en hoofdstel kende ze al.

April 2015
Dit was de aller eerste keer op Giv, zoals verwacht was ze enorm braaf en deed ze niks verkeerd <3
Afbeelding

Onze eerste keer los in de grote buitenbak.
Ongeveer 2 weken na de eerste keer er op.
Afbeelding

Mei 2015
Nog een mijlpaal, onze eerste keer in galop *\o/*
Afbeelding

Juni 2015
Na 2 goede maanden mocht Giv de zomer weer het land op.
Zo penny als ik ben kon ik het niet laten er toch een keer op te stappen, en dat was wel erg bijzonder <3
Afbeelding

Oktober 2015
Na Giv haar zomer op het land zijn we het iets serieuzer gaan aanpakken. We zijn samen 2 maanden in training geweest in Drenthe, bij FH Horses.
Hier hebben Giv en ik beide veel bijgeleerd en we hebben hier veel aan gehad.
Afbeelding

November 2015
Weer thuis gekomen kregen wij nieuwe begeleiding, Laura ging ons helpen. Ondertussen helpt zij mij en mijn moeder nogsteeds en wij zijn ook nogsteeds erg blij met haar :j
Afbeelding

December 2015
Niet alles loopt altijd zoals je hoopt en ik kwam er uiteindelijk achter dat dat werk in de bak echt absoluut niet mijn ding is. Ik wil lekker naar buiten met mijn paard en dat kan (nog) niet met Giv. Mijn plezier in het rijden was dus weg maar het plezier met Giv totaal niet. Best een lastig puntje, dat had ook even tijd nodig.
Als oplossing zou Laura haar een tijdje alleen rijden, zodat ik daar even geen zorg aan had. Gelukkig zijn ze een super combi dus dat was stiekem best leuk om eens even van de zijkant te kijken.
Afbeelding

Januari 2016
Als afwisseling pakte we af en toe wat cavaletti's mee. Hier werd Giv veel beter van en dit vond ze ook onwijs leuk :j
Afbeelding

Maart 2016
Giv kreeg haar zomer vacht weer terug en ze werd steeds beter <3
Afbeelding

April 2016
Ze werden beter en beter en ik werd alleen maar trotser op mijn knappe merrie *\o/*
Afbeelding

Juli 2016
<3 <3 <3
Afbeelding

Augustus 2016
Maar uiteraard heb je je paard niet voor een ander, en wanneer je het niet verwacht komt er een oplossing waar je tot dan nooit over nagedacht hebt.
Mijn moeder en ik hebben beide een paard. Ik Giv, zij Prada. Mijn moeder wil graag rijden maar Prada stond sinds juni met een peesblessure, ik heb een kerngezond paard met veel looplust en ik ben het rijden even zat. 1 en 1 is 2 zou je denken, dus zo gezegd zo gedaan: mams ging Giv rijden.
Hier de eerste keer rijden voor hun samen.
Afbeelding

September 2016
Mijn moeder vond het best spannend om ineens op zo'n jong paard te stappen. Gelukkig gaf giv (zo onwijs braaf als ze is) mijn moeder al snel vertrouwen en gingen ze goed vooruit!
Afbeelding

Oktober 2016
Zelf vind ik afwisseling vor een paard erg belangrijk, vandaar dat ik het leuk zou vinden als Giv een keertrje zou springen. Mijn moeder vind springen maar niks dus die ging dat niet doen :P
Gelukkig was daar vriendinnetje Kayleigh die dit wel aandurfde met Giv :j
Ook nu was Giv weer super braaf (eigenlijk bijna té braaf :+ ) en kon ze het best wel een beetje :))
Afbeelding

En deze foto is van begin vorige week. Mams en Giv gaan met sprongen vooruit en ondanks dat mams en ik nog wel eens botsen zijn we als het om Giv gaat een erg goed team! Ik ken Giv door en door dus het is voor mijn moeder super fijn als ik haar tijdens het rijden kan helpen en eigenlijk een beetje les kan geven. Ze lest nu nog 1 keer in de week bij Laura en verder doen we het samen. Dit gaat echt heel erg goed! :D
Afbeelding

Ondanks mijn dipje met het rijden begin dit jaar had ik nooit durven hopen dat mijn moeder en Giv zo goed zouden gaan. Ik kan hier dan ook alleen maar van genieten <3
Giv is en blijft mijn droom paard maar zolang ze nog niet klaar is voor buitenritten in de duinen is dit een gouden oplossing.
Prada is gelukkig weer bijna goed en over 2 weken mag ik haar weer onder het zadel gaan opbouwen. Daar heb ik natuurlijk super veel zin in en mams en ik kijken beide heel erg uit naar het voorjaar van 2017 waarin wij hopelijk lekker samen buitenritjes te kunnen gaan maken. Giv is mentaal zo onwijs vooruitgegaan dat de kans groot is dat ze dat zeker gaat kunnen en dat zou voor ons natuurlijk een droom zijn. Als moeder en dochter met onze paarden moeder en dochter lekker kunnen genieten.

Ik kijk er naar uit <3

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:03

Leuk overzicht Daan! Ze word steeds meer paard in plaats van puppy :D

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:43

Wat loopt ze leuk en veelzijdig! En wat een handige oplossingen en mensen allemaal in jouw omgeving hihi! :)

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:00

Wat heb jij een knappe pony :D

En gave setjes!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:06

Wat een knap paard en wat ziet ze er goed uit. Wat heerlijk dat je moeder er lekker mee weg rijd. Super opgelost zo en hopelijk straks mooie bosritten :)

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:10

Prachtig paardje, en wat fijn dat er zo toch steeds weer een oplossing te vinden is.
Hopelijk kun jij er zelf straks ook weer rijplezier aan beleven!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:14

Super leuk overzicht!
Ziet er echt heel goed en ontspannen uit!
:D

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:17

Leuk om te zien en lezen welke keuzes je hebt gemaakt met Giv, ik denk dat je er goed aan gedaan hebt door het zo op te lossen. En die Sandreo's hebben echt topkarakters he! ze is mooi uitgegroeid btw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:09

Goh danielle, zoals je misschien wel meegekregen hebt met mij en [naam] begrijp ik je helemaal :(:)
Wat een heerlijk oplossing heb je gevonden! En ik hoop van harte dat jij volgend jaar lekker kan genieten van jullie buitenritten, want als je 't mij vraagt is er inderdaad niks heerlijker om met een paard te doen dan heerlijk de benen strekken in bos, duin en strand :D

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:28

Knappe merrie <3 Ideale oplossing zo voor jou en je mams _/-\o_

Vond het hartstikke leuk om haar een keer te springen, ze was inderdaad echt top braaf!

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:17

Wat ontzettend leuk opgelost! Blij paard en blije mensen.

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 22:10

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties :j

amado7 schreef:
Wat heb jij een knappe pony :D

En gave setjes!

Dankjewel! Ja die setjes....als ik daar eens een topic over maak verbaas ik half bokt denk ik met mijn verzameling :o <3

Elisa2 schreef:
Leuk om te zien en lezen welke keuzes je hebt gemaakt met Giv, ik denk dat je er goed aan gedaan hebt door het zo op te lossen. En die Sandreo's hebben echt topkarakters he! ze is mooi uitgegroeid btw.

Dat denk ik ook! Ja die sandreo's blijven fantastisch :D

Anoniem schreef:
Goh danielle, zoals je misschien wel meegekregen hebt met mij en ET begrijp ik je helemaal :(:)
Wat een heerlijk oplossing heb je gevonden! En ik hoop van harte dat jij volgend jaar lekker kan genieten van jullie buitenritten, want als je 't mij vraagt is er inderdaad niks heerlijker om met een paard te doen dan heerlijk de benen strekken in bos, duin en strand :D

Ja ik heb jullie verhaal inderdaad gelezen/gevolgd. Ik denk dat wij inderdaad hetzelfde 'probleem' hadden.
Het lag ook absoluut niet aan giv maar dat maakte het wel extra moeilijk. Als de klik er nou niet is is de keuze makkelijker maar in dit geval was het paard weg doen absoluut geen optie.
Dus ik ben onwijs blij met deze oplossing *\o/*

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:13

Wat blijft het altijd mooi om te zien hoe ieder puppypaard naar paard veranderd!
Echt geweldig om te zien hoe jullie een set zijn geworden en gegroeid zijn. Fijn dat je mams ook die klik met haar heb en jullie het samen kunnen oplossen

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:24

Jammer, ik zie alleen maar achteruitgang :( :n Op de eerste foto's klopt het plaatje nog wel, daar zijn jouw paard en jij echt zichtbaar een match. Maar hoe verder ik naar beneden scroll, hoe slordiger het wordt. Is het nou zoveel moeite om je setjes netjes met elkaar te blijven afstemmen? :+


Knap paard heb je! Veel plezier samen!

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 22:29

Snadrem schreef:
Jammer, ik zie alleen maar achteruitgang :( :n Op de eerste foto's klopt het plaatje nog wel, daar zijn jouw paard en jij echt zichtbaar een match. Maar hoe verder ik naar beneden scroll, hoe slordiger het wordt. Is het nou zoveel moeite om je setjes netjes met elkaar te blijven afstemmen? :+


Knap paard heb je! Veel plezier samen!


Pff ja het is echt asociaal he :n
Leen je je paard uit inclusief een mooi setje en dan word er zo belabberd mee omgegaan en houden ze geen rekening met eigen matchende kleding. Totáál geen respect :+

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:48

Ze wordt steeds volwassener, leuk om te zien. Blijf haar sneb geweldig vinden. Rijdt nou alleen je moeder haar of je vriendin ook nog? Ik vind dat je vriendin haar lekker aan het lopen heeft. (Je moeder ook hoor!)

Ik rijd zelf ook een Sandreo. Heerlijk meewerkend dier, ben weg van zijn karakter.
Hoe groot is Giv?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:18

Leukk topic. En fijn dat jullie deze oplossing gevonden hebben! Waarom kan je niet nu al met haar naar buiten? Ik lees dat ze heel braaf is?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:24

Wat is het toch een knap paard! Zonde van je dipje, maar zo te zien hebben jullie een mooie oplossing gevonden! :D

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 16:36

Inney schreef:
Ze wordt steeds volwassener, leuk om te zien. Blijf haar sneb geweldig vinden. Rijdt nou alleen je moeder haar of je vriendin ook nog? Ik vind dat je vriendin haar lekker aan het lopen heeft. (Je moeder ook hoor!)

Ik rijd zelf ook een Sandreo. Heerlijk meewerkend dier, ben weg van zijn karakter.
Hoe groot is Giv?


Laura rijd haar niet vast maar ze zit er nog wel met regelmaat op. Soms doen ze het ook samen, Laura eerst en dan maakt mijn moeder het af om het goede gevoel te voelen.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:30

Wat een leuk overzicht met dito verhaal erbij. Super dat jullie het zo kunnen oplossen en Giv wordt vast nog wel jouw strand- en duinpaard!

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:02

Ze is echt uitgegroeid tot een prachtige merrie!

Vraag uit interesse, vanwaar nog niet buiten rijden. Lijkt me juist goed voor het beestje, lekker rechtuit en koppie leeg maken.

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 18:50

Omdat Giv buiten en Giv in de bak tot nu toe nog een heel verschil was en ze volledig op slot schoot buiten.

Aan de hand was er niks aan de hand maar zodra je opstapte ging ze niet meer en als Giv op slot schiet krijg je ook geen contact meer.
We hebben het nog samen met Prada geprobeerd en ook met een naastloper maar dit werkte niet.
Toen hebben we dat tot nu een hele tijd laten rusten omdat ik er niet te veel druk op wilde leggen en dan liever had dat het werk in de bak eerst goed zou gaan.

Dus hopelijk zo snel mogelijk wel lekker die stap naar buiten maken :j

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:55

Leuk paard en even een tip voor je mam, denkbeeldig touwtje aan de cap en rechtop zitten. Succes.

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:45

pradadaan schreef:
Omdat Giv buiten en Giv in de bak tot nu toe nog een heel verschil was en ze volledig op slot schoot buiten.

Aan de hand was er niks aan de hand maar zodra je opstapte ging ze niet meer en als Giv op slot schiet krijg je ook geen contact meer.
We hebben het nog samen met Prada geprobeerd en ook met een naastloper maar dit werkte niet.
Toen hebben we dat tot nu een hele tijd laten rusten omdat ik er niet te veel druk op wilde leggen en dan liever had dat het werk in de bak eerst goed zou gaan.

Dus hopelijk zo snel mogelijk wel lekker die stap naar buiten maken :j


Bedankt voor de uitleg, hopelijk krijgt ze dan nu wel het vertrouwen om lekker te gaan lopen.

Komt vast en zeker goed!

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Re: 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:57

Wat leuk! Uitgelicht *\o/*