Slaap zacht...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 19:47

In de drukke bus, zit je naar je school/opleiding of je werk.

Anderhalf uur geleden ben je op gestaan, na een fijne nachtrust.
Even opgefrist, je ontbijt gegeten, en je brood gesmeerd.

Langzaam strompel je met frisse tegenzin richting het OV.

De bus is druk, zoals elke ochtend. Vele mensen staan, omdat ze niet naast een ander willen of durven zitten.
Als een havik speer je met je ogen door de bus. En je weet een plekje te bemachtigen.

Even kijk je op de klok, nog meer als een half uur te gaan.
Omdat je toch gewoon even niks te doen hebt, besluit je je ogen even te sluiten.

En dan gebeurt het.
Langzaam wordt je muziek minder, de dromen komen naar voren.

En daar zit je dan, als een poppetje die op het dashbord van de auto staat of op de hoedeplank, zit je net zo mee te knikken.
Je best te doen, om niet compleet in slaap te vallen.

Herkenbaar?
Wat is jou slaap moment??
Of heb je het zelfs een op school of werk gepresteerd?

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:50

Ik slaap in bed , als ik eens een week met mijn vriend mee ben in de vrachtwagen, en als ik ziek ben wel eens op de bank. Maar ergens anders lukt het niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:53

Ik hoef maar vijf minuten als bijrijder in de auto te zitten en het gevecht begint al :D

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:55

Ik val rustig als bijrijder in de auto in slaap met lange ritten als ik écht moe ben. Ook de bus was geen probleem :') Nu in de trein is 35min net te kort (gelukkig!) anders zou het me dagelijks overkomen..

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:57

Ik slaap altijd in de bus op weg naar school en terug naar huis :') Wel afhankelijk of ik naast een vreemde moet zitten. Als een vreemde naast mij komt zitten en zit aan het raam dan slaap ik ook, dan interesseert het mij niet zo veel.

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:59

Oh ja hoor vandaag nog in de trein. Ik word elke keer wakker als de stations worden aangekondigd en daarna leg ik m'n hoofd weer tegen het raam en :Z

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:59

Tijdens de les, ook wel eens gehad. :o Of tijdens een meeting op t werk! :oo

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 20:00

Annekeee schreef:
Tijdens de les, ook wel eens gehad. :o Of tijdens een meeting op t werk! :oo


Tijdens een meeting?
Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:04

In de pauze op het werk... staat een bank en tv in de pauzeruimte
Niet helemaal in slaap maar vaak moet ik wel vechten haha

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:09

maralyn schreef:
Annekeee schreef:
Tijdens de les, ook wel eens gehad. :o Of tijdens een meeting op t werk! :oo


Tijdens een meeting?
Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar?

Kan je na gaan hoe slaap verwekkend t was.
Ik kan niet in de auto slapen, dus hoe krijg jij dat voor elkaar?! :P

Ff btw, ik was niet in slaap gevallen maar wel weg aan t soezen en aan het vechten tegen m'n ogen die dicht wilde vallen... lang geleden hoor! Bij baantje?!
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 26-10-16 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Berichten: 13963
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:10

Ik heb het vaak in bad, en heb het ook wel eens in de tram dat ik in slaap ben gevallen en dan op het goede moment wakker worden. :')

En heb ook wel eens tijdens een les gehad, en ook wel eens op de bijrijdersstoel en op de achterbank gehad.

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:11

Toen ik een keer in de trein zat op zo'n uitklapstoeltje ging er een meneer in wielrenoutfit tegenover mij zitten, ook op een uitklapstoeltje. Al vrij snel kreeg de man last van een bobblehead en kiepte dus een aantal keer bijna voorover, om nog net op tijd wakker te worden en zich te herstellen. Tot hij een keer niet wakkerschoot... Ik zag hem al aankomen.
KLABATS, daar lag 'ie dan op de vloer in de trein, met z'n goede gedrag :') :')
Had wel even flinke moeite met m'n lachen inhouden :=
Keek maar gewoon even de andere kant op :+

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 20:14

Annekeeee.
Bij mij komt het door het monotone geluid, de rust, en de beweging.
De oplossing voor mij als baby: Rollen maar. :') En ik ben een beetje bang, dat mijn eigen kinderen later (als ik daar zin in, tijd voor, en het mag krijgen, heb) dat ook zo worden.

Als we naar duitsland gaan. Vreemde chauffeur? Slaap ik niet. Maar bekende chauffeur? Kun je het echt op een kwartiertje tellen.
En...plop... En dan net voor bottrop aan maken ze mij wakker.
Ik ben de hele dag vrolijk aan het snowboarden... En op de terug weg. Binnen een kwartier... PLOP... :')

Ik hou van slapen. Dat zal het zijn,

Ohhh horserituals. Dat is inderdaad ook hilarisch!
Dan ben ik weer zo'n sarcast om te zeggen: Goeiemorguu :D met een enorme smile. En als volgt: geen pijn gedaan?

Anoniem

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:16

Ik kan echt alleen slapen in bed, op de bank of als ik heel veel gedronken heb op de grond. Soms heb ik zelfs moeite met inslapen als ik in een bed lig dat niet mijn eigen is :=

Heel soms slaap ik in de auto, maar dat is echt alleen als ik aan het doorhalen ben (lange autoritten op vakantie enzo)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:05

Ik slaap eigenlijk alleen in de bus als ik echt knallende koppijn heb. Durf het eigenlijk niet zo goed, ben altijd bang om mijn halte te missen haha :D Heb mijn moeder ook al eens gevraagd of ze me om 13.30 wou bellen, want ik zou om 13.35 bij m'n halte zijn.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:14

Dat heb ik totaal niet. Mijn eigen bed is de enige plek waar ik kan slapen. Als ik op vakantie ben of ergens anders moet slapen, slaap ik de eerste twee nachten bijna niet. Soms misschien 2 of 3 uurtjes, dan val ik pas tegen 6 uur ofzo in slaap.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:15

Ik ben al heel vaak in slaap gevallen terwijl m'n vriend wielrennen keek. Blijkbaar zijn die (belgische) commentatoren nogal slaapverwekkend :+

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:16

Nergens alleen in mijn bed. En dan duurt het nog lang voor ik slaap. Mijn vriend heeft hetzelfde als de TS maar die maakt dan ook lange dagen.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:21

Ik heb een tijd gehad dat ik heel slecht sliep en dan op mijn werk echt ontzettende inkak momenten had. Dan had ik dus gerust op de wc dat ik ineens soort van wakker schrok en bang was dat ik er al heel lang op zat. Meestal was dat gelukkig niet zo, is me overigens verder nooit meer overkomen.

Anoniem

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:24

Ik was naar een musical en toe ben ik in slaap gevallen :') , zo jammer he . Was aan het vechten er tegen maar was een zinloos strijdje

noor14

Berichten: 744
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:31

Ik ben serieus op school een keer in slaap gevallen tijdens de les xD
M'n hoofd knikte ook zo en ogen bleven steeds langer dicht tot k uiteindelijk echt in slaap viel en ook meteen wakker schrok met een rare wilde beweging.
Echt beschamend haha

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:32

Wat lijkt mij dat toch heerlijk om overal in slaap te kunnen vallen, helaas slaap ik alleen in mijn eigen bed, mijn man kan je tegen een muur aan zetten en slaapt hij nog .

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:47

bruintje123 schreef:
Ik hoef maar vijf minuten als bijrijder in de auto te zitten en het gevecht begint al :D


Haha, same here! :)) Verder val ik ook altijd in slaap in de trein of de bus.

Verder ben ik vroeger toen ik nog op school zat ook wel eens tijdens de les in slaap gevallen. Weet een bepaalde keer nog heel goed, tijdens duits keken we een film, het was het laatste uur en ik was gewoon super moe (en de film was saai :P ) dus viel in slaap. M'n leraar zag het en vond het grappig keihard m'n naam te zeggen waarna ik natuurlijk wakker werd... werd uitgelachen door de hele klas :+ kon er zelf ook wel om lachen hoor. :D

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Slaap zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:59

Op een houten tuinbankje, elk weekend op de bank, na 5 minuten in de auto, in bed en zelfs een keer zittend onder de douche. Ik val overal in slaap. Kost mij helemaal geen moeite ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:02

LovingTweety schreef:
Op een houten tuinbankje, elk weekend op de bank, na 5 minuten in de auto, in bed en zelfs een keer zittend onder de douche. Ik val overal in slaap. Kost mij helemaal geen moeite ook.

Oeh, zittend onder de douche heb ik ook een keer gehad. Ik was wezen stappen terwijl ik de volgende ochtend om 7 uur moest werken, dus toen ik om half 6 thuis kwam dacht ik dat het beste plan van aanpak was om gewoon even flink heet te douchen, dan zou ik daarna wel wakker genoeg zijn om een paar uurtjes te werken. Een dutje doen was geen optie want dan was ik absoluut door m'n wekker heen geslapen. Dus, ik onder de douche, even zitten, en ik werd twee uur later wakker omdat mijn huisgenoot op de deur stond te bonken :o