Ik aai mijn hond en dan ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 14:40

... gebeurd er daar iets onder de motorkap -O-

Ik snap dat dit puur natuur is maar het begint me toch echt te irriteren.

Mijn hondje, een reu, is nu ongeveer zes/zeven maanden. Ik word wakker, aai mijn hondje, hij kijkt me liefdevol aan en vervolgens komt hij er onder de motorkap weer uit. Als ik mijn hand weghaal gaat hij er eventjes aan likken en dan is het genoeg geweest. Erg irritant, ik wil hem gewoon aaien zonder dat hij er opgewonden van wordt, dit kan toch niet door de beugel zo vaak. En zo gaat het heel de dag door als ik zijn lijfje aai, een klopje op zijn achterwerk geef of wanneer ik hem borstel, enkel als ik hem bij zijn hoofdje aai gebeurd dit niet.

Bij onze eerdere reuen heb ik dit nooit zozeer gemerkt, ja af en toe, maar die waren dan ook langharig en koeler qua bloed.

Nu komen er geen kwakjes uit gelukkig, maar is dit later nog steeds zo? Anders word het toch wel een smerige boel.

En stel dat we hem zullen gaan castreren (zijn pa en ik nog over aan het twijfelen), zou dit hele gebeuren dan verminderen?

Groetjes,

Moderatoropmerking:
Er staat een moderatoropmerking op pagina 2. Lees deze eerst goed door voordat je reageert.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 27-10-16 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar moderatoropmerking toegevoegd


Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:57

*pakt popcorn en gaat er eens lekker voor zitten zolang het duurt* :D

Ik denk niet dat je het incident hetzelfde moet interpreteren als bij een mens

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:00

Tja, dat heb je met een reu. Al vindt mijn teef het ook veel te lekker als ik over haar buik aai :+

Castreren kan helpen, je zou hem eerst als proef chemisch kunnen laten castreren, dan zie je al hoe hij reageert. Maar pin me er niet op vast, dacht iig dat dat kon.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:00

Tja, dát zijn nou eenmaal de risico's van een reu! Daarom wil ik tijd een teef!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:01

Haha, hoe je het ook omschrijft. :D Ik moest even een paar keer lezen.
Herken het wel van één van onze paarden, maar ik vind dat niet vies of raar ofzo, het is volgens mij gewoon ontspanning. :)
Hond van de buren doet het ook als hij ons aan ziet komen, dan wordt hij enthousiast en gebeuren die dingen gewoon.

Wat Salsa zegt, je moet het niet hetzelfde interpreteren als bij mensen. :)
Ik neem aan dat hij verder geen bewegingen maakt?

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:01

Ik denk dat ik begrijp wat er gebeurt maar TS je komt waarschijnlijk uit Belgie? Want om eerlijk te zijn,de opmerking"hij komt er onder de motorkap weer uit"begrijp ik echt niets van,sorry. :o

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:03

Ach komop Faruba, beetje begrijpend lezen als er ook nog 'castratie' bij genoemd wordt. TS probeert het gewoon (te) netjes te brengen.

Goof

Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:03

Faruba schreef:
Ik denk dat ik begrijp wat er gebeurt maar TS je komt waarschijnlijk uit Belgie? Want om eerlijk te zijn,de opmerking"hij komt er onder de motorkap weer uit"begrijp ik echt niets van,sorry. :o


Zijn piemel komt eruit. Simpel ;)

TS, geen idee wat je hiermee kunt, maar ik moest erg lachen om je bericht.
Succes ermee!

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:04

Amaris schreef:
Ach komop Faruba, beetje begrijpend lezen als er ook nog 'castratie' bij genoemd wordt. TS probeert het gewoon (te) netjes te brengen.

_/-\o_

Verder zou ik hem ook castreren, al is het alleen maar om een beetje rust in zijn koppie te creëren


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:05

Je zou idd kunnen kijken voor chemisch castreren. Mijn oppashond is een aantal weken terug chemisch gecastreerd en nu begint het langzaam aan te werken. Deze werkt voor een jaar en daarna kun je kijken wat je wil doen. Maar als hij niet bewust tegen benen enzo oprijdt, zou ik het zien als ontspanning, alhoewel ik wel snap dat je het vervelend vindt :=

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:09

Faruba schreef:
Ik denk dat ik begrijp wat er gebeurt maar TS je komt waarschijnlijk uit Belgie? Want om eerlijk te zijn,de opmerking"hij komt er onder de motorkap weer uit"begrijp ik echt niets van,sorry. :o


nee hoor, zo spreken we in Belgie ook niet. Verder ben ik het eens met voorgaande bokkers!
Laatst bijgewerkt door Furrow op 26-10-16 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:09

ik begreep het ook eerst niet, dus zal regiogebonden zijn...

Maar goed: als er een stukje komt piepen (alsof je een lipstick uitdraaid juist voldoende om je lippen te stiften), dan is dit eerder ontspanning en heeft het weinig met opwinding te maken. Een erectie bij een hond dan komt er een veel groter stuk uit dan je zou verwachten, plus 2 bolvormige zwellichamen.

Verder denk ik ook dat het bij jouw hond een beetje de leeftijd is en moet je het eerder zien als ochtenderecties bij een puber. Dit hebben ze ook niet altijd te kiezen en gaat ook weer voorbij eenmaal ze ouder worden en de hormonen normale waarden aannemen (in pubertijd tot 7x hoger dan een volwassen reu). Ingrijpen moet imo pas als ze effectief overal gaan op rijden en "kwakjes" (zoals jij het beschrijft) achterlaten.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 26-10-16 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

There is beauty in everything, even the things that scare us.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:11

lijkt me idd vrij duidelijk ja wat er bedoeld wordt.
Met onze reu geen last van gelukkig. Wel soms met spelen dat hij bij vlagen ff zo happy en enthousiast wordt dat hij hem eruit heeft steken, maar is meestal een minuutje en dan gaat die weer netjes terug het hoesje in.

Wat KBK ook zegt; je ziet het ook wel bij paarden. Rij nu ook een ruin die hem wel er uit laat als ik ff loop te prutsen met de riempjes van het hoofdstel; vind hij blijkbaar erg lekker.

Zolang het bij showen blijft en hij niet ook nog tegen je aan gaat rijden is er niet veel aan de hand....9 van de 10 keer is het gewone opwinding en geen geslachtsdrift.

Hij is ook nog jong, hormoontjes beginnen wat te roeren....groeit hij er niet overheen, is castreren natuurlijk een optie

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:16

Ik heb een ex-kater die precies hetzelfde doet en ook nog eens alleen bij mij, als mijn vriend hem over zijn buik aait is er helemaal niets aan de hand, maar als ik eens met hem lig te knuffelen dan word hij binnen no time geil. Ik vind t ook wel vervelend, maar castreren kan niet meer want dat is al gebeurd :=
Dus ik hou t maar bij n aai over zn bol en wat kroelen over zn rug.

De Turtle.

Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:20

Faruba schreef:
Ik denk dat ik begrijp wat er gebeurt maar TS je komt waarschijnlijk uit Belgie? Want om eerlijk te zijn,de opmerking"hij komt er onder de motorkap weer uit"begrijp ik echt niets van,sorry. :o

Ik heb het ook 3x moeten lezen hoor.
Wij zeggen de teen door de sok.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:22

Roodvos schreef:
Faruba schreef:
Ik denk dat ik begrijp wat er gebeurt maar TS je komt waarschijnlijk uit Belgie? Want om eerlijk te zijn,de opmerking"hij komt er onder de motorkap weer uit"begrijp ik echt niets van,sorry. :o

Ik heb het ook 3x moeten lezen hoor.
Wij zeggen de teen door de sok.

Z'n fluit komt d'ruit :P

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:43

Ailill schreef:
Z'n fluit komt d'ruit :P


Die ken ik wel. :')

Tja, TS je hebt een reu die aan het opgroeien is. Dan gebeuren die dingen,maar daar moet je niet te veel waarde aan hechten. Het gebeurt gewoon bij spanning en dat kan ook spanning zijn doordat hij iets leuk/lekker vindt. Mijn hond doet het bijvoorbeeld met trainen. Kan hij niks aan doen, hij wordt niet seksueel opgewonden van trainen, maar krijgt wel opwinding omdat we wat leuks gaan doen. Heel iets anders.

Qua castreren, dit is gewoon iets wat bij een reu hoort. Castreren zou ik pas over nadenken als hij volwassen is en dat is rond de 3 jaar pas. Castreren voor rust in het koppie vind ik al helemaal onzin, dan moet je geen reu nemen. Als hij volwassen is en hij heeft echt last van zijn hormonen, dan kan je castreren, maar je hebt nu nog geen idee hoe hij zich gaat gedragen als hij volwassen is.

Een 'kwakje' heb ik bij geen enkele reu nog gevonden, rijden kap ik af.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:49

MyWishMax schreef:
Ailill schreef:
Z'n fluit komt d'ruit :P


Die ken ik wel. :')

Tja, TS je hebt een reu die aan het opgroeien is. Dan gebeuren die dingen,maar daar moet je niet te veel waarde aan hechten. Het gebeurt gewoon bij spanning en dat kan ook spanning zijn doordat hij iets leuk/lekker vindt. Mijn hond doet het bijvoorbeeld met trainen. Kan hij niks aan doen, hij wordt niet seksueel opgewonden van trainen, maar krijgt wel opwinding omdat we wat leuks gaan doen. Heel iets anders.

Qua castreren, dit is gewoon iets wat bij een reu hoort. Castreren zou ik pas over nadenken als hij volwassen is en dat is rond de 3 jaar pas. Castreren voor rust in het koppie vind ik al helemaal onzin, dan moet je geen reu nemen. Als hij volwassen is en hij heeft echt last van zijn hormonen, dan kan je castreren, maar je hebt nu nog geen idee hoe hij zich gaat gedragen als hij volwassen is.

Een 'kwakje' heb ik bij geen enkele reu nog gevonden, rijden kap ik af.


Ik heb m'n pup met 6 maanden laten doen. Die heeft dit soort hormoonkwesties dan ook nooit gehad (gelukkig).

TS. Ik denk dat het opzich best wijs is hem te castreren. Ook al moet je het anders interpreteren dan bij een mens, een beetje apart is het natuurlijk wel.

En van onder de motorkap komen snapte ik ook helemaal niks. Pas bij castratie dacht ik oh, dit zal t wel zijn...

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

noor14

Berichten: 740
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:57

Omdat hij zo jong is, heeft hij het nog niet onder controle.
Dit gaat vanzelf over.
Mijn reu deed dit ook af en toe, maar nu geen last meer van.
Castreren zou ik je niet aanraden.

~Dex~28 maart 2015~Bontfire x Gentlemen~

~Rosie~14 juni 2021~Zambesi x Sanyo

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:57

suikermeisje schreef:
Ik heb m'n pup met 6 maanden laten doen. Die heeft dit soort hormoonkwesties dan ook nooit gehad (gelukkig).


Er zijn ook niet gecastreerde reuen die dit gedrag niet vertonen en zoals je hierboven ook kan lezen is castratie niet noodzakelijk een oplossing.

Maar goed het al dan niet vroegtijdig castreren is een andere discussie.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:00

Onze ervaring met op tijd castreren is positief gebleken. Ligt misschien ook aan de soort hond en ieder moet daarin doen wat goed lijkt.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:08

Waarom het advies van te laten castreren...?
Ik heb hier 2 intacte reuen zitten die er ook 'last' van hebben.
Mijn jongste is de 1 jaar al voorbij en heeft het soms ook meer dan enkel lipstick om het zo ff te noemen.

Zolang ze niet gaan rijden en dergelijke is er geen probleem.

TS je hebt nog een jonge hond, dat betert wel maar abnormaal is het niet :)

pinto_1

Berichten: 2551
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:12

Mijn reu deed het ook op die leeftijd, had niets met dekken te maken. Meer opwinding als in enthousiasme zeg maar. Ging ook vanzelf over... ;)

strooigoed

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:04

Faruba schreef:
Ik denk dat ik begrijp wat er gebeurt maar TS je komt waarschijnlijk uit Belgie? Want om eerlijk te zijn,de opmerking"hij komt er onder de motorkap weer uit"begrijp ik echt niets van,sorry. :o



Ik quote mezelf maar even,ik schrijf m.i. toch dat ik begrijp wat er gebeurt. Wat ik niet begrijp is waar de opmerking vandaan komt,die is voor mij volkomen nieuw,net zo nieuw als "teen door de sok".

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ik aai mijn hond en dan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:09

Teen door de sok kan ik nog wel een beetje herleiden, de motorkap moest ik idd uit de context opmaken :')

Onze reu inderdaad hetzelfde en dat ging gewoon over toen hij wat ouder werd. Ik zag ook het advies eventueel te testen dmv chemisch casteren: daarvan verliezen ze hun vrichtbaarheid, maar verder is het absoluut niet vergelijkbaar. De geslachtsdrift kan er gewoon doorheen breken en het gedrag verandert echt in hele andere mate dan met definitieve castratie dmv ok. Mijn binnendeuren zijn daar het bewijs van :o
onze reu dachten we ook eerst eens chemisch te castreren om te testen of dat voldoende was, maar toen onze teef loops was kwam ik thuis in een catastrofe. Godzijdank zaten ze gescheiden en heeft hij de deuren niet open gekregen maar de buren waren niet blij zeg maar... en mijn deuren dus ook niet O:)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, lissssan, MagicBullet en 160 bezoekers